Téma: Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
12.2.2014 v 19:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
hrnous píše: Motor na travelkách vývod na chladič má..je to jako propojka hned na výstupu z olejového čerpadla,. s instalací chladiče se chystám taky změřit jaké to dává tlaky a také jaký bude úbytek na tom chladiči..
Kapalina je nestlačitelná, takže pokud nestece olej z chladice, jak by mohl být úbytek tlaku?
je to fakt napojené hned jako vývod z čerpadla..
nejšílenější je to napojení na hřídel. kdy olej teče z pravého bloku do škvíry v pravém deklu, tou protéká až navrch a tam se rozděluje doprava do karteru a doleva do cestičky v deklu, která je napojená přes něco jako imbus s dárou uprostřed a kolem něj pružina, která ho tlačí na tu jednu hřídel..a to má nějak těsnit :)
Naposledy editováno 26.02.2014 20:16:46
nejšílenější je to napojení na hřídel. kdy olej teče z pravého bloku do škvíry v pravém deklu, tou protéká až navrch a tam se rozděluje doprava do karteru a doleva do cestičky v deklu, která je napojená přes něco jako imbus s dárou uprostřed a kolem něj pružina, která ho tlačí na tu jednu hřídel..a to má nějak těsnit :)
Naposledy editováno 26.02.2014 20:16:46
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
Baví mě ty diskuse o něčem co už je dávno vymyšlené a vyzkoušené. Na motoru 253FMM jsou vývody pro chladič oleje proto, že byl používán i ve vozidlech, kde náporové chlazení žeber válců nestačilo a bylo potřeba trochu přichladit. Například čtyřkolky, ale také choppery, kde se předpokládala pomalá pohodová jízda. Tam, kde chladič nebyl potřeba, byly vývody zkratovány spojkou. Existuje několik verzí motorů 253FMM. Některé nemají vývody vůbec, některé jen na karteru, některé jeden na karteru a jeden na víku (viz můj Calif). Montáž chladiče je věc zatížení motoru a způsobu používání motocyklu. Ten kdo jezdí běžnou jízdu, chladiš nepotřebuje. Já chladič namontoval především proto, že nemám tu spojku a chladič jsem měl po ruce. Teprve čas ukáže, jak dobrý nápad to byl.
No stačí oddělat dekl a už su chytřejší .
Je to v hlavním okruhu a ten přechod - inbus s pérečkem - to je funkcí aj takový pojišťovák.
Dva v jednom.
"Přichladit" je potřeba při pomalé jízdě na plný výkon...a třebas aj tam, kde sů jiné klimatické podmínky...
No, v zásadě tehdy, kdy by za provozu lezla teplota oleje výrazně nad 120 stupňů Celestýna.
Takže eště teploměr ve štuplu od Louise jako první krok...
Je to v hlavním okruhu a ten přechod - inbus s pérečkem - to je funkcí aj takový pojišťovák.
Dva v jednom.
"Přichladit" je potřeba při pomalé jízdě na plný výkon...a třebas aj tam, kde sů jiné klimatické podmínky...
No, v zásadě tehdy, kdy by za provozu lezla teplota oleje výrazně nad 120 stupňů Celestýna.
Takže eště teploměr ve štuplu od Louise jako první krok...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
Berte, ono že je to "dávno vymyšlené a vyzkoušené" mě jaksi nestačí.
Protože dáš-li chladič do výtlaku čerpadla, prakticky hned za něj a chladič navrch, co se stane?
Po zhasnutí motoru zteče olej z chladiče zpátky do motoru.
Při opětovném nastartování musí pumpa napřed naplnit chladič atd. a až posléze se olej dostane na mazaná místa v dostatečném množství.
Je to sice pár vteřin, ale stejně, že jo.
Pokud teda néni v okruhu chladiče neco, co zabrání "spadnutí" oleje do kartru.
Možná zrovna tohle je důvod, proč to tá Cagiva má tak blbě - dole.
Když dáš chladič do obtoku, není nijak narušený mazací režim motoru, zkrátka je to jedno.
A navíc néni v chladiči tlak.
Akorát podle teho, co je vidět na fotce, jediná věc,která by mohla pojišťovák (a obtok) suplovat, je ten přívod oleje do kliky.
Takže obtokový kanál se, podle dosud známých informací, nekoná.
Enom abys věděl, co mě vrtá v palici.
Protože dáš-li chladič do výtlaku čerpadla, prakticky hned za něj a chladič navrch, co se stane?
Po zhasnutí motoru zteče olej z chladiče zpátky do motoru.
Při opětovném nastartování musí pumpa napřed naplnit chladič atd. a až posléze se olej dostane na mazaná místa v dostatečném množství.
Je to sice pár vteřin, ale stejně, že jo.
Pokud teda néni v okruhu chladiče neco, co zabrání "spadnutí" oleje do kartru.
Možná zrovna tohle je důvod, proč to tá Cagiva má tak blbě - dole.
Když dáš chladič do obtoku, není nijak narušený mazací režim motoru, zkrátka je to jedno.
A navíc néni v chladiči tlak.
Akorát podle teho, co je vidět na fotce, jediná věc,která by mohla pojišťovák (a obtok) suplovat, je ten přívod oleje do kliky.
Takže obtokový kanál se, podle dosud známých informací, nekoná.
Enom abys věděl, co mě vrtá v palici.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
výfuky měly totálně olezený chrom, dokonce až na podklad kovu..i přes měď a spol..oba najednou..na svodech nahoře puchýře, které vylézaly zpod chromu a zvedaly ho..no prostě páteční práce po osmém pivu..takže se to opískovalo, zaleštilo, pasivovalo a stříklo takovou zajmavou barvou - textura je hrubá asi jako 200vka šmirgl..lety odzkoušená na 640..kryty těch výfuků budou v žlutém nebo modrém - stříbrném chromátu, nebo v červené jako celá motorka, to ještě není rozhodnuté..aby tam byl ten původní kontrast barev..stojan a všechny kovové části budou taky v chromátu..zitra se bude pískovat a večer to hodím do galvanovny..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
Tak to vypadá, že poslední 4T Californian bude brázdit silnice na ostrově Man (Isle of Man). Třeba si několikrát projede i známou Tourist Trophy :)
Řekl bych - stylové zakončení výroby jednoho modelu.
Řekl bych - stylové zakončení výroby jednoho modelu.
Tak to vypadá, že doposud vzniklo 8 motocyklů Californian 250 a 3 motocykly Four 250.
4 motocykly z tohoto počtu jsou v zahraničí. Jeden Four je spřažený s postranním vozíkem Velorex 562.
Naposledy editováno 28.03.2014 10:08:18
4 motocykly z tohoto počtu jsou v zahraničí. Jeden Four je spřažený s postranním vozíkem Velorex 562.
Naposledy editováno 28.03.2014 10:08:18
Vážení takže malý update, dnes jsme řešili něco papírového takže sem se kouknul jak to bylo přesně s těma Travelkama, Motorek bylo celkově 92, z toho byly dva jezdící prototypy a jeden prototyp jako studie s ogiginál motorem a výfuky cb250, celkově motorů 100, zbytek tj 8 motorů rozebrané na díly
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
A jaké jste při tom lazení naměřili tlaky oleje za studena a za tepla ?
hrnous> Musím říct, že ty mě vždycky pobavíš, žádné tlaky jsme neměřili. Prostě jsme připojili chladič, který je tomuto motoru určený. Není čas na měření tlaků, zkoumání průtoků, sraní se s něčím, na co má člověk zamilovaný do svého motocyklu čas. To není kritika, to není ani jízlivá narážka, to je fakt. Snažíme se dělat vše pro to, aby naši zákazníci byli spokojení, aby vše fungovalo, ale také musíme pracovat, uživit se, prostě život ...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
To má origo výfuky nebo nortony ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel | suzu750 | 28 | 23.12.2022 v 11:17 jandaxx |
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... | Radouš5 | 5 | 8.11.2022 v 19:48 sardel |
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 12 | 8.1.2022 v 17:43 Gahan37 |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |