globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
12.2.2014 v 19:09
Tak kluci v Mates Moto Servisu vyrobili nejspíše úplně poslední Jawu 250 Californian 4T :(













(pro rejpaly - ano, řadička a hadice chladiče oleje ještě chybí :)


Naposledy editováno 12.02.2014 19:15:05

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 17:22 | Nahoru | #61
No a ja mám na travelke z tých vývodov napojený olejový filter. Už 4. rok bez problémov.



(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 19:21 | Nahoru | #62

hrnous píše: Motor na travelkách vývod na chladič má..je to jako propojka hned na výstupu z olejového čerpadla,. s instalací chladiče se chystám taky změřit jaké to dává tlaky a také jaký bude úbytek na tom chladiči..



Kapalina je nestlačitelná, takže pokud nestece olej z chladice, jak by mohl být úbytek tlaku?

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 19:21 | Nahoru | #63
epsilon> to vypadá jako užitečný tuning

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 19:57 | Nahoru | #64
je to fakt napojené hned jako vývod z čerpadla..



nejšílenější je to napojení na hřídel. kdy olej teče z pravého bloku do škvíry v pravém deklu, tou protéká až navrch a tam se rozděluje doprava do karteru a doleva do cestičky v deklu, která je napojená přes něco jako imbus s dárou uprostřed a kolem něj pružina, která ho tlačí na tu jednu hřídel..a to má nějak těsnit :)










Naposledy editováno 26.02.2014 20:16:46

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 20:25 | Nahoru | #65
Taková malůvka néni nic průkazného.
To chce výkres, demontáž a nebo změření tlaku...ten filtr je dobrý nápad...

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 20:28 | Nahoru | #66
Co by si chtěl eště demontovat ? Ten olej tak fakt teče aj v reálu, minimálně celá ta pravá strana a ty vývody na hlavě..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 22:08 | Nahoru | #67
Baví mě ty diskuse o něčem co už je dávno vymyšlené a vyzkoušené. Na motoru 253FMM jsou vývody pro chladič oleje proto, že byl používán i ve vozidlech, kde náporové chlazení žeber válců nestačilo a bylo potřeba trochu přichladit. Například čtyřkolky, ale také choppery, kde se předpokládala pomalá pohodová jízda. Tam, kde chladič nebyl potřeba, byly vývody zkratovány spojkou. Existuje několik verzí motorů 253FMM. Některé nemají vývody vůbec, některé jen na karteru, některé jeden na karteru a jeden na víku (viz můj Calif). Montáž chladiče je věc zatížení motoru a způsobu používání motocyklu. Ten kdo jezdí běžnou jízdu, chladiš nepotřebuje. Já chladič namontoval především proto, že nemám tu spojku a chladič jsem měl po ruce. Teprve čas ukáže, jak dobrý nápad to byl.

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

27.2.2014 v 09:57 | Nahoru | #68
No stačí oddělat dekl a už su chytřejší .
Je to v hlavním okruhu a ten přechod - inbus s pérečkem - to je funkcí aj takový pojišťovák.
Dva v jednom.
"Přichladit" je potřeba při pomalé jízdě na plný výkon...a třebas aj tam, kde sů jiné klimatické podmínky...
No, v zásadě tehdy, kdy by za provozu lezla teplota oleje výrazně nad 120 stupňů Celestýna.
Takže eště teploměr ve štuplu od Louise jako první krok...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

28.2.2014 v 20:45 | Nahoru | #69
Berte, ono že je to "dávno vymyšlené a vyzkoušené" mě jaksi nestačí.
Protože dáš-li chladič do výtlaku čerpadla, prakticky hned za něj a chladič navrch, co se stane?
Po zhasnutí motoru zteče olej z chladiče zpátky do motoru.
Při opětovném nastartování musí pumpa napřed naplnit chladič atd. a až posléze se olej dostane na mazaná místa v dostatečném množství.
Je to sice pár vteřin, ale stejně, že jo.
Pokud teda néni v okruhu chladiče neco, co zabrání "spadnutí" oleje do kartru.
Možná zrovna tohle je důvod, proč to tá Cagiva má tak blbě - dole.
Když dáš chladič do obtoku, není nijak narušený mazací režim motoru, zkrátka je to jedno.
A navíc néni v chladiči tlak.
Akorát podle teho, co je vidět na fotce, jediná věc,která by mohla pojišťovák (a obtok) suplovat, je ten přívod oleje do kliky.
Takže obtokový kanál se, podle dosud známých informací, nekoná.
Enom abys věděl, co mě vrtá v palici.

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

28.2.2014 v 20:47 | Nahoru | #70
Zdenalbenal> No je to přesně tak jak pravíš..a teď jak z toho ven

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

28.2.2014 v 20:51 | Nahoru | #71
Co s tohoven...dvěstě hov.n, třista hov.n...
Třebas ten chladič má v sobě trůbele (origo) - přívod aj odvod na kraji až navrch - že aby se plnily enom šlaušky, né celý oný.
Vím já?!?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

11.3.2014 v 10:11 | Nahoru | #72
Tady malá ukázka jak se zetřepat toho tragického rádobychromu



Naposledy editováno 11.03.2014 10:12:00

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

11.3.2014 v 11:18 | Nahoru | #73

hrnous píše: Tady malá ukázka jak se zetřepat toho tragického rádobychromu

Dobrá práce, už jsem koukal v deníku.

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

11.3.2014 v 11:31 | Nahoru | #74
Dneska sem eště balil 2/3 kovových zašlých dílů na opískování a následný modrý chromát..tak uvidíme jak to bude vypadat, taky čekám na těsnění výfuků vyražené na míru a jiné prostoje..

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

11.3.2014 v 19:51 | Nahoru | #75
motoru to sluší ... ale u těch výfuků to moc nechápu, černý mat nikdy nebude tak pěkný jako chrom a to nemluvím o lepší ochraně v případě chromu / ta barva půjde na těch kolenách po 2 sezonách dolů a budeš to dělat znovu...

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

11.3.2014 v 19:59 | Nahoru | #76
výfuky měly totálně olezený chrom, dokonce až na podklad kovu..i přes měď a spol..oba najednou..na svodech nahoře puchýře, které vylézaly zpod chromu a zvedaly ho..no prostě páteční práce po osmém pivu..takže se to opískovalo, zaleštilo, pasivovalo a stříklo takovou zajmavou barvou - textura je hrubá asi jako 200vka šmirgl..lety odzkoušená na 640..kryty těch výfuků budou v žlutém nebo modrém - stříbrném chromátu, nebo v červené jako celá motorka, to ještě není rozhodnuté..aby tam byl ten původní kontrast barev..stojan a všechny kovové části budou taky v chromátu..zitra se bude pískovat a večer to hodím do galvanovny..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

28.3.2014 v 08:13 | Nahoru | #77
Tak to vypadá, že poslední 4T Californian bude brázdit silnice na ostrově Man (Isle of Man). Třeba si několikrát projede i známou Tourist Trophy :)
Řekl bych - stylové zakončení výroby jednoho modelu.

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

28.3.2014 v 08:52 | Nahoru | #78
Bert-Jawatesty> Máš přehled, kolik se prodalo sériových 250 Travelů a kolik jich bylo přestavěno ?

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

28.3.2014 v 08:57 | Nahoru | #79
Kolik vyjelo motocyklů Jawa 250/597 Travel nevím, někdy to zkusím zjistit. Kolik jich bylo přestavěno firmou Mates Moto Servis se dá zjistit na jeji stránkách. Ale myslím, že tento poslední tam ještě není.

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

28.3.2014 v 08:59 | Nahoru | #80
Dva kontejnery motorů po 90ti a 2 prototypy..jak prosté :)

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

28.3.2014 v 09:30 | Nahoru | #81
Tak to vypadá, že doposud vzniklo 8 motocyklů Californian 250 a 3 motocykly Four 250.
4 motocykly z tohoto počtu jsou v zahraničí. Jeden Four je spřažený s postranním vozíkem Velorex 562.

Naposledy editováno 28.03.2014 10:08:18

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

2.4.2014 v 19:24 | Nahoru | #82
Vážení takže malý update, dnes jsme řešili něco papírového takže sem se kouknul jak to bylo přesně s těma Travelkama, Motorek bylo celkově 92, z toho byly dva jezdící prototypy a jeden prototyp jako studie s ogiginál motorem a výfuky cb250, celkově motorů 100, zbytek tj 8 motorů rozebrané na díly

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

2.4.2014 v 21:54 | Nahoru | #83
Moc se jich nevyrobilo, jednou to bude vzácná motorka.

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

2.4.2014 v 22:44 | Nahoru | #84
Už to leze do ceny, nedávno se inzerovala jedna za 80! a že snad byla velice rychle prodaná

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

13.5.2014 v 19:12 | Nahoru | #85
Tak už se to blíží :) Poslední Jawa 250 Californian 4T tento týden odcestuje do Anglie a později se přesune na ostrov Man. Vše je doladěno, zkontrolováno.

Pro rejpaly - už je nasazena ředička i hadice chladiče :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

13.5.2014 v 19:13 | Nahoru | #86
A jaké jste při tom lazení naměřili tlaky oleje za studena a za tepla ?

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

13.5.2014 v 19:33 | Nahoru | #87
hrnous> Musím říct, že ty mě vždycky pobavíš, žádné tlaky jsme neměřili. Prostě jsme připojili chladič, který je tomuto motoru určený. Není čas na měření tlaků, zkoumání průtoků, sraní se s něčím, na co má člověk zamilovaný do svého motocyklu čas. To není kritika, to není ani jízlivá narážka, to je fakt. Snažíme se dělat vše pro to, aby naši zákazníci byli spokojení, aby vše fungovalo, ale také musíme pracovat, uživit se, prostě život ...

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

13.5.2014 v 19:41 | Nahoru | #88
Jo to já dokážu pobavit, asi pro to, že beru všechno tak nějak vědecky a hlavně nemám časové omezení..však já to taky nebral jako rýpnutí, jenom ňa to zajmalo..

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

13.5.2014 v 19:56 | Nahoru | #89
Ale svezení je to parádní, jede to odspoda, točí to, prostě příjemný ...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

13.5.2014 v 20:01 | Nahoru | #90
To má origo výfuky nebo nortony ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22

TOPlist