bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(
12.2.2014 v 19:09
Tak kluci v Mates Moto Servisu vyrobili nejspíše úplně poslední Jawu 250 Californian 4T :(













(pro rejpaly - ano, řadička a hadice chladiče oleje ještě chybí :)


Naposledy editováno 12.02.2014 19:15:05

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

14.2.2014 v 18:08 | Nahoru | #31
Z toho je vidět, že i z pěkné motorky (první tvoje přestavba) se dá vypiplat ještě hezčí. Takhle nějak postupuje i slovutný H-D. Jawa když po dlouhých mnoha letech a po plných nůších slibů konečně s něčím vyrukuje, tak jí přesně tohle prostě chybí. A pro pokračování si zvolí zrovna ten nejošklivější model Dakar - Sportard. Klasik i Stylka byly hezčí mašiny, byť právě jim chyběla ta dotaženost.
Do Holešovic asi vyrazím na Bohemia Custom a až bude hezky, tak se vypravím i do Lošánek, nemám to daleko. Už jsem chtěl loni, ale nějak mi to nevyšlo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

14.2.2014 v 18:27 | Nahoru | #32
Nejsu si jistý v kramflekách, ale s tů Stylků byly, tuším, jakési tahanice okolo dyzajnu, asi se okolo teho motal p. Král...spor o autorská práva či co...
America - a že to temu Bertovi a spol. trvalo, že...?????

Naposledy editováno 14.02.2014 18:29:11

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

14.2.2014 v 18:35 | Nahoru | #33
Se omlouvám za offtopic, ale musím využít tématu a protože Mates Moto do toho vidí určitě velmi dobře (soudím dle prezentovaných fotek, i těch z dřívějška), tak budou vědět: Na kolik by mohla přijít renovace Jawy (panelky) co se týče chromu a barev? Tedy pískování, chromování + nástřik a linky? Ne, že bych do toho ty peníze teď chtěl nasypat, ale nějak nemám vůbec páru... Díky

A abych nebyl úplně od tématu - ta fotka focená za sedla Na tom by se jezdilo nádherně, krásná práce.

Naposledy editováno 14.02.2014 18:36:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

15.2.2014 v 10:33 | Nahoru | #34
Pavouk106> Chromy na panelku - 4000,- nádrž, 6000,- nový kolena + vejfuky, 3000,- nový ráfky a dráty, chrom na ostatní věci kolem 5000,-. Lakování komplet se vším v profi lakovně v boxu 15 000,- u nějakýho garážníka třeba i polovic...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

15.2.2014 v 10:50 | Nahoru | #35
Zdenalbenal> Ahoj, o tahanicích nic nevím, jen upřesním, že z Králova designu vycházel Classic, Stylku navrhl Ivan Dlabač, viz např.Jawa Style

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

15.2.2014 v 15:07 | Nahoru | #36
America> Tož to sem nevěděl .

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

16.2.2014 v 21:06 | Nahoru | #37
Máme tady spoustu paradoxních situací:
- Mates-motogaráž nabízí poslední 250. Přitom tyto 250 v designu první 634 bylo po dlouhé době něco, co trefilo hřebík na hlavičku a byť to nebyla žádná hi-tech technologie bylo to za proklamovanou cenu cca 65 přesně to, co trhu chybí a co by si generační ročníci vyrostlí na 350 rádi pořídili - jednak z nostalgie a jednak za tu cenu byla nová 250 "národní" značky bezva.
- "Národní" (už dávno ne) značka Jawa ale přestává koketovat s motory 250
- Ustupuje z účasti na veletrhu 2014
- Přitom Pavel Suchý právě dokončil svůj sen a se 40-ti letou 634 (vysloužilou autoškoláckou)absolvoval cestu kolem světa, kdy to ten veterán skutečně zvládl!!!
- "Národní" značka však hlásá do světa, že znovu vrátí do výroby dvoutaktní 350 pro Rusko. Když si před tím partička Anglánů z nostalgie objednala nějaké 350 pro členy Jawa Clubu.

Přitom o dvoutatkní 350 se psalo již v 1990 rozhodně né v superlativech (to bylo v situaci, kdy podnik byl schopen vyrábět, měl odborníky, potenciál a hodlal realizoval vlastní chybějcící motorárnu).
http://www.motorkari...fid=3&&pgr=2

A potupně / potupně dospěl tento bývalý velkopodnik do situace, že z kontejneru na šrot ve Strakonicích potupně vytahal a "ukradl" linku na motory 350 poté, kdy jí tam Talián řádící s destou ve výrobních halách ČZM vyhodil.

Tohle je tedy tristní obrázek českého motostrojírenství v 25 roce po tzv. převratu

Naposledy editováno 16.02.2014 21:07:29

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

17.2.2014 v 09:47 | Nahoru | #38

kuba350 píše: Pavouk106> Chromy na panelku - 4000,- nádrž, 6000,- nový kolena + vejfuky, 3000,- nový ráfky a dráty, chrom na ostatní věci kolem 5000,-. Lakování komplet se vším v profi lakovně v boxu 15 000,- u nějakýho garážníka třeba i polovic...



Díky

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

18.2.2014 v 23:16 | Nahoru | #39
Tak mi napadla ještě jedna věc mimo Jawu.
Berte - před časem psals, že jsi sehnal motor ČZ 180 nebo 200 ve čtyřtaktu.

Tady zase o pár let zpět sliboval manik stavebnici homlogované ČZ 180:
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=36315

Nejsou tyto dvě věci výše nějak návazné?

Když Ti Berte chybí motory - neleží někde série čtyřtatkních motorů ČZ?

Že by se třeba opravdu objevila ještě jednou tato ČZ 175 - 200...??!:










1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

19.2.2014 v 12:24 | Nahoru | #40
Franky, dúfajme, že nie, to sedadlo je teda hnus Zlatý dizajn 471/472 ...

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

19.2.2014 v 13:03 | Nahoru | #41
A co Berte předělat sportarda na retro?

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

19.2.2014 v 21:07 | Nahoru | #42
jean192>
Musíš v tom vidět pohled/křivky otce designera. A nelze tomu upřít velkou osobitost. (A kromě toho sedla to není špatný počin - navíc když uvážíš dobu 25 let zpět, v ČSSR).

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

20.2.2014 v 20:19 | Nahoru | #43
V současné době výroba a prodej moto v Česku je opravdu utopie a ekonomická sebevražda

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

20.2.2014 v 22:13 | Nahoru | #44
Ke chladiči oleje - měl sem na mysli neco takového, co by se orientovalo naštorc, rovnoběžně s přední trubků rámu.
Na tom FMX to néni zcela podle mých představ, ale je to o několik koňských délek lepší, než škatula z pitbula...teda pitbika.



Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

20.2.2014 v 22:19 | Nahoru | #45
Enomže tato škatula sa k tomu cosi esteticky nehodí..ta červená škatula vypadá lepší - co sem posílál..

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

21.2.2014 v 08:47 | Nahoru | #46
Šak neříkám, že je to to pravé ořechové.
Podle mě jest elegantní řešení smyčka z žebrované trubky navrch a důle po stranách přední rámové trubky. Nebude ani moc vidět.
Taky by šlo zavést olej do té rámové trubky (po těsnicí úpravě) a máš chladič úplně neviditelný .

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

21.2.2014 v 09:38 | Nahoru | #47
A na výfuk si přidělat grilovací držák na klobásky z tahokovu :)

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

22.2.2014 v 15:13 | Nahoru | #48

Zdenalbenal píše: Ke chladiči oleje - měl sem na mysli neco takového, co by se orientovalo naštorc, rovnoběžně s přední trubků rámu.
Na tom FMX to néni zcela podle mých představ, ale je to o několik koňských délek lepší, než škatula z pitbula...teda pitbika.





a k foto: tento chladič někdo rozprodával na motoinzerci snad z 10 ks. Jeden mám taky, ale ještě nedádno byl asi za 450 k prodeji nějaký. (postupně teda zdražoval, mezi nama...)

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

22.2.2014 v 21:16 | Nahoru | #49
a nechceš sa ho tak nějak nenápadně zbavit ? :)

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

22.2.2014 v 21:21 | Nahoru | #50
ne, dík za lukrativní nabídku, mám ho k motoru gilera RC, až bude čas. Resp až se někde objeví mezikus nebo bude čas ho vyrobit.

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

22.2.2014 v 21:27 | Nahoru | #51
nedovolil bych si dat ti nelukrativní nabídku :) nee já bych to zase viděl na ten memší červený, když už bych tam něco takového dával..

Naposledy editováno 22.02.2014 21:27:47

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

23.2.2014 v 19:21 | Nahoru | #52
A máš vyzkůšané (změřené), že se ti tam ten chladič vejde, aniž by došlo ke kolizi s předním blatníkem - při propérování předku nadoraz?
Kontrolní otázka - proč asi má ta Honda FMX ten chladič takového tvaru, tak otientovaný a na takovém místě?
Určitě né proto, že by kucí japonský vyzungli nejaků flašku saké , ale proto, že se jinam nevleze.

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

23.2.2014 v 20:34 | Nahoru | #53
zitra oměřím omakám :) teď je všecko rozdrbané, lakuje sa motor :) přijdů dat výfuky na příruby, nalakovat aj výfuky protože je a nich stejně khovnuchrom jak na motoru..

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

24.2.2014 v 15:14 | Nahoru | #54

Zdenalbenal píše: A máš vyzkůšané (změřené), že se ti tam ten chladič vejde, aniž by došlo ke kolizi s předním blatníkem - při propérování předku nadoraz?
Kontrolní otázka - proč asi má ta Honda FMX ten chladič takového tvaru, tak otientovaný a na takovém místě?
Určitě né proto, že by kucí japonský vyzungli nejaků flašku saké , ale proto, že se jinam nevleze.



ahoj, na tuhle FMX si Matess chladič dodělával sám. v originále žádnej nemá, pouze má v rámu olejovou nádrž (suchá skříň).

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

25.2.2014 v 10:55 | Nahoru | #55
Jasně, ale ten chladič je origo příslušenství.
Nebo teda doplněk, k Dominátorovi či FMX pasující.
A vlastně (skoro) ke všem verkom s motorem RFVC, keré nemajů chladič z prvovýroby, mající rám a geometrii přední vidle podobnů (krátků stopu, velké přední kolo...).
Zkrátka takové věci by se měly montovat s rozmyslem, no.

Naposledy editováno 25.02.2014 10:56:03

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

25.2.2014 v 17:38 | Nahoru | #56

Zdenalbenal píše: Jasně, ale ten chladič je origo příslušenství.
Nebo teda doplněk, k Dominátorovi či FMX pasující.
A vlastně (skoro) ke všem verkom s motorem RFVC, keré nemajů chladič z prvovýroby, mající rám a geometrii přední vidle podobnů (krátků stopu, velké přední kolo...).
Zkrátka takové věci by se měly montovat s rozmyslem, no.



Nejblbější to asi má Cagiva Canyon, která má chladič přímo v místě, kam odletuje sajrajt a štěrk od předního kola.





1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 12:18 | Nahoru | #57
...a srandovní na tem je, že je to cestovní endůro.
Budeš to potřebovat plynem přetahnůt přes nejaký járek nebo dřevko a máš dojeté.

(reakce na) Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 15:45 | Nahoru | #58
Zdenalbenal>
Pane, odkud bys napojil hadice k chladiči na motoru, kterej chladič nemá? :) napadlo mě vytunit si Kentuse a případně i Robbika. Oba tedy mají mokrou skříň, ale to Travelka taky, ne?
Počítám, že standartní čerpadlo to utáhne...(?)
Ideálně bych si tam dal i "termostat á la Suzuki DR" - mezikus s menší dírkou, kudy hustej olej poteče málo a ohřátej hodně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 15:59 | Nahoru | #59
Motor na travelkách vývod na chladič má..je to jako propojka hned na výstupu z olejového čerpadla,. s instalací chladiče se chystám taky změřit jaké to dává tlaky a také jaký bude úbytek na tom chladiči..

Jawa 250 Californian 4T - asi poslední :(

26.2.2014 v 16:57 | Nahoru | #60
Na tý Travelce sů dva šrůfky, je to propojené, akorát do teď sem nevěděl, co s čím.
No a jestli je to opravdu hned za výtlakem z pumpy, je nebezpečí, že to nebude mazat hned po nastartování.
Néni to náhodů obtok za regulačním ventilem nebo neco podobného?
Páč pak by to bylo jednoduché - žádný tlak, žádná prodleva...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa 250 VB Jawa 250 Travel suzu750 28 23.12.2022 v 11:17 jandaxx
Tovární známka Ing František Janeče... Jawa 250 Pérák, Jawa 175/356, Jawa 250 NTF, Jawa 250... Radouš5 5 8.11.2022 v 19:48 sardel
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist