Téma: Pamír 2014

11.2.2014 v 18:31
Ahoj, spřádám plány na další cestu a více méně je rozhodnuto, bude to Pamír.

Hledám proto někoho, kdo by se přidal, nebo kdo by mě vzal se sebou:)
Dovolené mám celekm 37 dnů, což by mělo stačit.

Termín bych rád nejdřív od půlky června (trochu se bojím průjezdnosti). Hrubý nástřel trasy je na obrázku. Něco už je naplánováno, ale samozřejmě uvítám jakékoliv informace o zajímavostech na trase a zkušenosti lidí co tam byli (co rozhodně nevynechat).

Jo a ta rovná čára má znázorňovat vlak, žádnou enduro vložku, nebo dálnici :D

Díky, Vojta.

1 2

17.7.2014 v 05:30 | Nahoru | #31
Zdarec z Kyrgystanu. Pamir prejet. Dosavadni poznatky.
Tajik je drahej na sluzby,obyc miska ryze s mrkvi stoji 80kc. Neni tu problem s benzinem. Tajikove jsou tak trochu kolotocari,nezajima je v cem bydli a tak,ale ze maji zlato a dobrou karu. Dobre se tu fakt nenajite a za hotel ala Chanov si nestydi rict o docela dost penez. Pamir je jedno velky nic a cesta k nemu dlouha. Jo je to pecka,hory sou uzasny,az je toho na jednoho mozna moc :) vse podstatne je az od Murgabu dal ke Kyrgu.
Kyrgystan je ovsem jina liga,co jsme zatim videli (od hranic do mesta Osh) nas okouzlilo,nadherny hory,vsude barvy,jurta vedle jurty,super lidi.

17.7.2014 v 08:57 | Nahoru | #32
Držím palce, přesně (dle plánku na chlup) jsem toto loni jel a mám úplně stejnou fotku u té cedule ...te´d tady sedím v kanclu a tiše závidím!

17.7.2014 v 17:20 | Nahoru | #33
šťastnou cestu, už se těším na promítání

29.7.2014 v 11:16 | Nahoru | #34
Tak a jsme doma! Projeli jsme se teda solidne, od par metru pod hladinou more, po dnu Aralskeho more, pres hory az do vysky 4655m.n.m. Zazitku plno. Fotky a cestopis coming soon, takze zatim jen mensi shrnuti.

Belorusko - komancov, zadrb na hranicich, nic moc...

Rusko - nekonecne dalky a nikde nic, dreveny vesnicky, levny benzin, cigara a vodka, jinak "vcelku" draho. Super lidi. Na silnicich obcas nebezpecno. Silnice krasne a kde nejsou, pristi rok budou. Ruske drahy potom co si nekdo loni stezoval na poskozeni motorky, je berou jen na palete a v krabici a max do 165kg. Nepomohlo nic, ani 200 dolaru. Kontaktovali jsme spedici a ti to prepravili za nejakych 1200kc.

Uzbekistan - uzasni a mili lidi. Krasny mesta (Khiva, Buchara, Samarqand), problem s benzinem, nikde neni. Zbytek zeme v podstate jen poust.

Tajikistan - lidi, no, proste cigani...nikdo se nestara v cem bydli, ale jen jestli ma zlaty zuby a mercedes. Nestydi si rict nehorazny sumy za jidlo nebo ubytovani. Clovek se tu opravdu poradne nenaji. Nikde nic k videni, slavna pamir highway me trochu zklamala. Je to dlouhy a trochu, ac hory miluju, se mi ti zaclo zajidat. Do tehle zeme uz se zrejme nevratim...

Kyrgystan - jina pohadka, krasny barevny hory, vsude jurty, clovek se naji, funguje tu internet, bankomaty atd. Sem se urcite stoji za to vratit!

Kazachstan - rozlehla zeme, taky nic moc k videni, krom par mist. Konecne sasliky kolem cesty Smile

Litva - ta me dostala, vsechno krasne spraveny, nikde neni neporadek, lidi ridi jako lidi, vsichni jsou v klidu. Vilnius stoji za zastavku. Sem se taky urco vratim.

Celkem jsme najeli 12000km za 30 dnu, menili jsme gumy z Mitasek E07 na E10, zbytecne, nebylo potreba, akorat jsme tahli navic dalsi gumy...Olej se da bezproblemu v Kyrgystanu nebo i Rusku vymenit a k dostani je temer jakykoliv.
Permity na Pamir se uz pry zacinaji pomalu vydavat i na ambasadach, my meli smulu kvuli situaci z Cervna. Vlak z Novosibirsku do Moskvy se usporadani luzek podoba ponorce, priste snad radeji poletim, protoze cena nemuze byt o moc vyssi. Motorky urco poslete spedici a nespolehejte na drahy.

29.7.2014 v 13:56 | Nahoru | #35
skvělé, těším se na fotky

29.7.2014 v 15:17 | Nahoru | #36
Vojto, super drzel jsem palce, sledoval Tvoje prospevky na socialni siti a tise zavidel

ale docela me prekvapuje Tvoje hodnoceni Tadzikistanu. sice taky mame spatnej zazitek s platbou ubytovani, ale jinak mi ta zeme prisla hodne pekna, a kdyz se vratit, tak urcite do TJ a KG. ale je mi jasny, ze na kazdyho to pusobi jinak

jo, a jak se cejtis po navratu do civilizace?

29.7.2014 v 15:40 | Nahoru | #37
Diky, to vis, kazdy hodnoti podle svych zazitku a na me ta zeme fakt dobre nepusobila. Jedine v horach jsou lidi v pohode, ale zapad, kde jsou mesta neni nic moc...z tech 4 stanu co jsme projeli byla podle me, tahle asi nejhorsi. Ale je to jen muj subjektivni dojem.

Ja se normalne do civilizace tesil, konecne jsem se poradne najedl a tak ale je pravda, ze tam jsem neresil nic a po prijezdu do EU uz se zase citim svazany vsim moznym...a jsem moc rad, ze jsem si to tam projel a muzu si udelat nazor podle sebe a ne jen podle TV Ho*na.

29.7.2014 v 21:46 | Nahoru | #38
Vítej kamo

1 reakcí na tento příspěvek Pamír 2014

2.9.2014 v 14:30 | Nahoru | #39
Ahoj,
plan cesty se oproti situaci pred odjezdem lehce zmenil, nicmene cesta zustala temer stejna (asijska cast). Zatim mam hotove jen fotky, tak muzete mrknout ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pamír 2014

2.9.2014 v 15:30 | Nahoru | #40
lafor> Vojto, pecka fotky! hlavne ta Khiva v noci a samozrejme uzasnej Pamir
koukam, ze jste pred Pamirem potkali solo cyklistu Zaka

2.9.2014 v 15:39 | Nahoru | #41
Skvělý fotky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pamír 2014

2.9.2014 v 15:42 | Nahoru | #42
shantis> dik! Jo rikal ze potkal v Kazachu nejaky cechy na starych motorkach Uplne jsem na to zapomnel, ale hned me napadlo ze ste to byli vy. Pry jste mu davali nejaky jidlo nebo co?

(reakce na) Pamír 2014

2.9.2014 v 15:58 | Nahoru | #43
lafor> dali jsme mu jedno baleni jidla od sponzora (S-GEAR) a flasku vody. bylo nam ho lito