Téma: Rok 2014 - velké cíle a sny ...

9.2.2014 v 19:55
Ahoj všem ...

Minulý rok jsem musel poněkud vypustit, čas mi vzala rekonstrukce domu, ujel jsem necelých 10 tis. kolometrů. Proto už nyní plánuji, kam se vydám.

Uvažuji o rumunském Fagaraši, jenom mě trochu zrazuje, že cesta přes pohoří je poněkud krátká a do Ukrajiny a Moldávie se mi nechce.

Určitě se zase vrátím do Savojských Alp, v plánu mám také cestu kolem Biskajského zálivu do Španělska. Tématicky mě zajímá historie druhé světové války, a tak se chci vydat cestou největších bojů spojených s postupem spojenců při osbozování Evropy. Pár lidí se na mě obrátilo s tím, že by chtěli vidět Itálii a tak je provedu Dolomity vč. Stelvia a Gávie. Spát bychom měli na Wurzjoch (Passo d'Erbe). Takže tématicky mám jasno, je ale zřejmé, že na to vše nebudu mít dost dovolené. Takže bude možné zrealizovat pouze něco - Španělsko-Pyreneje například potřebují alespoň - minimálně 2 týdny.

Jaké jsou vaše plány? Mohli bychom probrat některé rady a doporučení. Řada lidí tady má značné zkušenosti z cest, jejich doporučení mohou být cenná pro ty, kteří teprve objevují nádheru cestování v jedné stopě.

Mějte se fajn a dávejte na sebe pozor!

... OM

1 2

10.2.2014 v 15:27 | Nahoru | #31

rrss píše: Východ je pro krajinkáře nebo bohaté. Loni 3 cesty na UA, z poslední návrat 30.12. (autem).
Zabukáři všude, na 250 km není problém potkat 3 x laser s foťákem. Takže hlavně ofafrně... doba, kdy stačilo počkat, až vyměknou, je definitivně pryč.
Navrhují už i kauci, s tím, že až do zaplacení vozidlo zajistí, prostě neodjedeš. Ohledně ujíždění/nezastavování - nejrychlejší policejní auto je jak známo vysílačka, tj. nemáš šanci, pokud dobře neznáš objízdné trasy/nejbližší sjezd ze silnice, na které tě změřili.

to je zajimavy, na UK 28/12, z UK 04/01 a svestky s radarem ani jedna hlidka

10.2.2014 v 15:28 | Nahoru | #32

FishX3 píše: Woe, samo o sobě to mělo být extrémní sdělení a ty z toho uděláš absurditu!!!

jsem si rikal jestli to bude mit pokracovani

10.2.2014 v 15:47 | Nahoru | #33
Třeba ti to pomůže, takle jsme dali Rumunsko v roce 2010.

10.2.2014 v 17:59 | Nahoru | #34

FishX3 píše: hmm, na čem jedeš? jak dlouho? (nepojedu ale je to zajímavý)

Zdar, planuju to na cca 37 dnu, vic dovolene nedostanu, mam R1150GS, ale chtel bych ho na jare prodat a jet na necem jinem - neptejte se proc, proste je to tak, ne ze by to bawo nezvladlo, ale proste to chce uz zmenu. Premyslel jsem o 660 Tenere nebo africe, nebo i vstromu, nebo, nebo, nebo...

10.2.2014 v 18:05 | Nahoru | #35
lafor> Tak tleskám a přeju jen koření, žádnej velkej průser!

10.2.2014 v 18:48 | Nahoru | #36
FishX3> diky, snad to vyjde a nic zasadniho (kvuli cemu bych mel skoncit) se nestane

11.2.2014 v 07:13 | Nahoru | #37
Ahoj OldMane, jak už jsem ti říkala, rozhodně východ doporučuju. Pro tebe to bude trochu o tom, že si budeš muset uvědomit, že jedeš za úplně jinými zážitky, než si zvyklý a neporovnávat s Dolomitama. Nejlepší by bylo, kdybyste přijeli k nám. Vytáhneme mapy, fotky a to by bylo, abyste se pro východ nenadchli . A nakonec i o tom Španělsku můžeme pokecat.

Nikdo ti samozřejmě nezaručí, že zrovna vám se na východě nic nestane, ale za léta která tam jezdíme máme s lidmi jen ty nejlepší zkušenosti. Možná máme kliku.

Loni jsem měla taky mizernou sezonu a horší je, že letos to bude ještě horší .

11.2.2014 v 07:36 | Nahoru | #38
Zajímavé ze všichni najdete pres 10tisic ročně a všechny motorky v bazaru maji 25 000.

11.2.2014 v 09:22 | Nahoru | #39
Ja ne!

2 reakcí na tento příspěvek Rok 2014 - velké cíle a sny ...

11.2.2014 v 12:40 | Nahoru | #40

Naposledy editováno 11.02.2014 12:41:32

11.2.2014 v 13:27 | Nahoru | #41

11.2.2014 v 13:58 | Nahoru | #42

lafor píše: tricetsest> Trosku bych premistil trasu v Bosne doprava, sou tam super hory a pak taky dolu do Mostaru

11.2.2014 v 14:15 | Nahoru | #43
Ja mam cestopis tady jestli chces

Vychod Bosny je bozi, v Mostaru jsem bohuzel taky nebyl, ale podle vypraveni a fotek je to super.

11.2.2014 v 14:58 | Nahoru | #44
Ja byl v Mostaru.není zas moc o co stát.pokud mas rad atrakce typu zlata ulička.

11.2.2014 v 15:31 | Nahoru | #45
Mostar neni žádná velká atrakce, ale já osobne se tam moc rad vracím, to město pro mě má takové zvláštní kouzlo

11.2.2014 v 17:26 | Nahoru | #46

tricetsest píše: V srpnu se chystám s přítelkyní na Balkán přes Slovensko/Maďarsko a dál Rumunsko, Bulharsko, možná kousek Turecka, pak Řecko, Albánie, Černá Hora, Bosna a Hercegovina a pak přes Chorvatsko/Maďarsko a Slovensko zpátky do Čech. Snad nám to vyjde

Takhle nějak to bylo

11.2.2014 v 21:32 | Nahoru | #47

tricetsest píše: Mostar nevím, jestli tam nějak propašuju, ale nad těma horama budu uvažovat, protože přes Bosnu je ta trasa relativně volitelná a zatím tam nemám nic vyhlídlého... Díky Stejně mě ještě čeká projít dost cestopísů a najít pár zajímavých míst okolo tý trasy.

Tricetsest:
Když to natáhneš do Mostaru, kde krom turistů a mostu zase tak moc není, tak příjdeš o n.p. Durmitor a kaňon řeky Tary v Černé hoře, které jsou nezapomenutelné. Pak doporučuji do Kotoru a přes n.p. Lovčen do Cetinje. Jel jsem dost podobnou trasu 2013,mrkni na mém profilu na cestopis, třeba pomůže, nebo napiš, doporučím. Jo a ty Barčiny Rodopy byly fakt nádherné.

Naposledy editováno 11.02.2014 21:35:10

12.2.2014 v 08:13 | Nahoru | #48
fidlimydli> to je taky pravda
Ja bohuzel zažil Durmitor v mlze a byla tam kosa, tak jsem si ho az tolik neužil, ale most na řece Tara je taky fajn videt, krásná stavba.

12.2.2014 v 09:31 | Nahoru | #49

dva_hrnce píše: fidlimydli> to je taky pravda

Tak já jsem jel Durmitor v dešti, Taru v mlze a Lovčen v dešti a mlze. Ale i tak jsem si z toho sednul na zadek a jednou se tam vrátím. Durmitor a Lovčen je jako by jsi se proháněl po vrcholcích Tater.

Ještě k tomu Mostaru: Je tam pár starých domů a most, který je notoricky známý z fotek. Přijedeš tam, zjistíš, že tam opravdu je malý fungl nový obloukový most, jaký byl na fotkách a na kterém krom symboliky vlastně nic není a co dál ... Ty hory a kaňony sebelepší fotka nevystihne a staré město si můžeš projít v Kotoru.

Naposledy editováno 12.02.2014 09:41:52

12.2.2014 v 09:49 | Nahoru | #50
Tak jasné, neni to zadny zázrak, pro mě je to opravdu spíš taková osobní záležitost, sám nevim proč..
Durmitor a Lovčen zkusim letos snad znovu, tak bude treba lepsi počasí

12.2.2014 v 10:05 | Nahoru | #51

BarčaXJR píše: Trochu podobně jsem to chtěla jet předloni. Nakonec jsme Turecko vynechali a vzali to v Bulharsku přes Rodopi. Nakonec jsem byla ráda. Bylo to moc hezký. Ale chápu, že do Turecka zajet chcete. Taky ještě chci . Tak ať se vám to vydaří .
Takhle nějak to bylo

Díky, na ten cestopis se mrknu a určitě něco z toho použiju!

lafor píše: Ja mam cestopis tady jestli chces

Mostar asi fakt vynechám, byla by to dost zajížďka, ale cestopis si určitě přečtu

dva_hrnce píše: tricetsest> jedete hodně podobnou trasu jako mame v planu my, tak se treba potkáme, jedem v první půlce srpna

Třeba jo, jak plánujete spaní?

fidlimydli píše: Tricetsest:

Na cestopis mrknu, Durmitor a Kotor už máme v plánu, díky.

12.2.2014 v 10:35 | Nahoru | #52
tricetsest> spaní asi na pravém boku, ještě pořádně nevím
No, polovička chce vzít stan a spát občas nadivoko, tak to asi tak nějak uděláme, i kdyz me osobne se mi to tahat nechce.
Zatim jsem vzdy a všude našel ubytování za rozumný peníz.
Ale je pravda ze sever řecka, rumunsko i turecko jsou pro mě zatim velká neznámá.
Fakt zatim nevim jak to bude probíhat, zatim mam jen hrubý nastřel trasy a termín.

12.2.2014 v 10:53 | Nahoru | #53

dva_hrnce píše: tricetsest> spaní asi na pravém boku, ještě pořádně nevím
Zatim jsem vzdy a všude našel ubytování za rozumný peníz.

To jsme na tom podobně, já jsem ještě na divoko nespal, tak nevím, ale zatím to vypadá, že to risknem se stanem na divoko a v nejhorší nouzi najdem nějaký ubytování. Akorát v Řecku a Bulharsku chceme být pár dní u moře, tak si tam asi zarezervujem hotel už tady, vychází to celkem levně.

12.2.2014 v 11:34 | Nahoru | #54
tricetsest> to my taky, též zvažuju něco za bookovat dopředu, ale pak je zas člověk vázaný na určité místo v určitém čase a to já nerad
Ale asi to tak pro jistotu dopadne.
Spaní na divoko je v pohode, ja jsem spíš líný tahat stan 14 dní abych ho použil 5krát.

12.2.2014 v 17:57 | Nahoru | #55
tricetsest>
Já jsem zase nikdy nespal v penzionu.

Spaní na divoko u nás a na Balkáně je obrovský rozdíl a s tím je potřeba počítat. Když Tě někde ráno objeví Čech, zavolá na Tebe policajty, nebo alespoň vyhrožuje. Když Tě ráno načapá nějaký Balkánec, že mu ležíš v zahradě, zavolá Tě, aby Ti dal snídani.
Jasně, není to taková pohoda ve stanu a není to pro každého, ale ta svoboda, že zastavíš kde chceš je super, o financích nemluvě. Mohu si dovolit procestovat dvakrát víc km, než s ubytováním.

12.2.2014 v 18:12 | Nahoru | #56
fidlimydli> takže i rumunsko je na tohle v pohodě?
Ale ono je to asi všude, kdyz se člověk "uklidi" aby nebyl na očích a nedělá bordel.

12.2.2014 v 18:49 | Nahoru | #57

dva_hrnce píše: fidlimydli> takže i rumunsko je na tohle v pohodě?

RO jsem jako jedinou zemi jen tranzitoval při cestě zpět a spal 50km od Bukurešti mezi poli. Tady nebudu nic tvrdit, protože jsem se nikde moc s lidmi nebavil, ale jih HU, BIH, MNE, AL, MAK, TR, BLG vše super. GR nevím, taky jsem jen projížděl. Všude ale platí jedno pravidlo. Čím dál od civilizace a chudší lidé, tím přívětivější, proto doporučuji natahat trasu dost horami a vnitrozemím, kde na turisty nejsou moc zvyklí. U nás jakmile se guma nedotýká asfaltu, jsi zločinec. Na Balkáně je každému jedno kde jezdíš a co tam děláš. Nejsou tak majetničtí.
Cestoval jsem ale sám a to se tam lidi můžou přetrhnout, aby Ti pomohli i když nic nepotřebuješ. Přečti si můj cestopis a uvidíš jak to tam chodí.

Záleží taky ale na každém jak se chová. Pokud se chová jako namachrovaný zápaďák v rezervaci mezi indiány, zažije asi něco jiného, než usměvavý družný člověk.

Naposledy editováno 12.02.2014 19:04:49

12.2.2014 v 19:32 | Nahoru | #58
fidlimydli> tak jasné, o tom to je, chovat se v pohodě :)
BiH, ALB, MNE a celkově jižní balkán znám, zbytek ne, ale asi to bude jak píšeš :)

12.2.2014 v 19:33 | Nahoru | #59
fidlimydli> jo a cestopis jsem cetl na podzim a mám ho jako jediný uloženy v záložkách, moc pěkně napsaný

13.2.2014 v 21:39 | Nahoru | #60
Tak uvidíme jak to bude s tím spaním... Nejhorší je, že aby člověk mohl spát tak nějak v pohodě na divoko, tak to není jen stan, ale v našem případě i spacák a alespoň nějaká karimatka a to už se celkem proveze :/ Chápu, že někteří to zvládnou s celtou, ale...

A když už se bavíme o tom východě, jak je to tam s cenama benzínu a s poplatky na silnicích? Zatím to plánuju většinou tak nějak mimo dálnice, kvůli levnejšímu benzínu, poplatkům a taky tý otravný jízdě pořád rovně.

fidlimydli> Cestopis jsem přečetl, moc pěknej. Snad taky budem mít štěstí na samý dobrý lidi