bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zjistím pravost najetých Km
3.2.2014 v 18:27
Dobrý den mám vybranou motorku Yamaha Xmax 125 ale jak poznám že má skutečně najeto co píší? Chci nový model má někdo zkušenost

Jak zjistím pravost najetých Km

3.2.2014 v 18:31 | Nahoru | #1
záleží, jak je staré moto, ale dá se třeba podle STK, ale to je jenom lehký nástřel, pokud je motorka mladší 4 let, tak smůla, ale ve finále se nedívat na stav km, ale na celkový stav, km neber moc v potaz

2 reakcí na tento příspěvek Jak zjistím pravost najetých Km

3.2.2014 v 18:49 | Nahoru | #2
Bohužel nezjistíš. Jsou možnosti že to lze za poplatek ujistit dle VIN, nicméně ne u všech vozidel to zjistitelné je.
Motorky jsou na tom se stáčením ještě hůře než auta. Podívej se na bazar na choppery - ročníky 2002, 2003 mají najeto 20 - 25 000 km. Vše je stočené dolů. A nejhorší je že v tomhle absurdistánu jakým je ČR to není postižitelný. A bohužel, stáčení km je i v zájmu samotných automobilek, proto je to stále technicky možné.

(reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

3.2.2014 v 19:01 | Nahoru | #3

Mirrek píše: Bohužel nezjistíš. Jsou možnosti že to lze za poplatek ujistit dle VIN, nicméně ne u všech vozidel to zjistitelné je.
Motorky jsou na tom se stáčením ještě hůře než auta. Podívej se na bazar na choppery - ročníky 2002, 2003 mají najeto 20 - 25 000 km. Vše je stočené dolů. A nejhorší je že v tomhle absurdistánu jakým je ČR to není postižitelný. A bohužel, stáčení km je i v zájmu samotných automobilek, proto je to stále technicky možné.



no nevím jestli je stáčení v zájmu automobilek, řekl bych že je to právě naopak, když bude mít auto se 100.000 na tachecu 250.000, bude to pro automobilku dobrá reklama, že je auto pořád ve skvělým stavu. Navíc by šlo kvůli velkýmu nájezdu rychle z domu a majitel by pokukoval po funglovce

(reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

3.2.2014 v 19:30 | Nahoru | #4
Mirrek> ono hlavně u motorky nájezd za 10 let 25000km zase není nic tak neobvykleho řekl bych Táta má motorku 8 let a najeto cca 12tis. Já na 125 nalítal za 2 roky 22tis, ted na dospěli motorce jezdí pořád + - 10tis ročně. Máma točí kolem 5tis ročně. Někdo má motorku jako koníček a jede jen když je hezky a má čas. Já třeba z motorky v sezoně vpodstatě neslezu a jedu skoro za každého počasí. Sám jsem koupil mašinu s najetýma 22tis. Mám k tomu veškeré doklady a faktury (včetně kopie německého techničáku) jak z čech tak z německa. Nemám důvod nevěřit že za těch 9 let ty kilometry nenajela :) opravdu se zajímej jen o to jak ta motorka vypadá v realu a ser na to kolik ta motorka má na tacháči...

Jak zjistím pravost najetých Km

3.2.2014 v 19:54 | Nahoru | #5
Já loni taky najel jen 4.000 km.

2 reakcí na tento příspěvek Jak zjistím pravost najetých Km

3.2.2014 v 21:01 | Nahoru | #6
CZepelin
stáčení kilometrů je automobilce k dobru tím, že se díky tomu udržuje poptávka po nových vozidlech. Někdo si koupí nové auto, nalítá 250kkm, stočí na 100 a díky tomu ho okamžitě prodá. Takže se zbavil auta, má peníze a může automobilce udělat další kšeft tím že koupí nový auto.
Pokud by nestočil, tak kdo koupí auto který má najeto 250kkm?

Bohužel jinak si nedokáži vysvětlit proč je palubní systém stále otevřený a kdejaký hujer si může do systému sahat a stáčet kilometry. Nemají problém zabezpečit SWrově rádio, nebo odemykání auta. Ale tachometr už zabezpečit proti stočení neumí? Opravdu tomu nevěřím.

Mike70
no dobře a za 10 let by jsi najel kolik? 20 000km? Koukam na bazar a teď se objevily dragstary 1100 s 50,60,70tis. km, ale mezi nimi jsou zase mr*ky se 17 nebo 20tisíci, ročník +-2003. Já najedu na dvaapůle ročně 7-10 tis, takže opravdu neskočím někomu na špek kdo tvrdí že jezdí 10 let s průměrem 2000km ročně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

3.2.2014 v 22:08 | Nahoru | #7

Mirrek píše: Bohužel nezjistíš. Jsou možnosti že to lze za poplatek ujistit dle VIN, nicméně ne u všech vozidel to zjistitelné je.
Motorky jsou na tom se stáčením ještě hůře než auta. Podívej se na bazar na choppery - ročníky 2002, 2003 mají najeto 20 - 25 000 km. Vše je stočené dolů. A nejhorší je že v tomhle absurdistánu jakým je ČR to není postižitelný. A bohužel, stáčení km je i v zájmu samotných automobilek, proto je to stále technicky možné.



Mirrek píše: CZepelin
stáčení kilometrů je automobilce k dobru tím, že se díky tomu udržuje poptávka po nových vozidlech. Někdo si koupí nové auto, nalítá 250kkm, stočí na 100 a díky tomu ho okamžitě prodá. Takže se zbavil auta, má peníze a může automobilce udělat další kšeft tím že koupí nový auto.
Pokud by nestočil, tak kdo koupí auto který má najeto 250kkm?

Bohužel jinak si nedokáži vysvětlit proč je palubní systém stále otevřený a kdejaký hujer si může do systému sahat a stáčet kilometry. Nemají problém zabezpečit SWrově rádio, nebo odemykání auta. Ale tachometr už zabezpečit proti stočení neumí? Opravdu tomu nevěřím.

Mike70
no dobře a za 10 let by jsi najel kolik? 20 000km? Koukam na bazar a teď se objevily dragstary 1100 s 50,60,70tis. km, ale mezi nimi jsou zase mr*ky se 17 nebo 20tisíci, ročník +-2003. Já najedu na dvaapůle ročně 7-10 tis, takže opravdu neskočím někomu na špek kdo tvrdí že jezdí 10 let s průměrem 2000km ročně.



Rozhodně si nemyslím, že by to mělo být trestné (mimochodem, při hodně nešikovné formulaci v kupní smlouvě to trestné být může), osobně v tom nevidím nic špatného. Osobně jsem nikdy potřebu stáčet neměl, ale je klidně možné, že jsem něco stočeného koupil a osobně říkám, proč ne, já se podvedený rozhodně necítím, ten údaj se nedá brát jako směrodatný.

Zabezpečit proti stáčení, a jak bys to udělal? Ten tachometr ta data musí někde číst, tedy nikdy nebude problém mu na vstup poslat falešný údaj a prostě ho přetočit. I pokud bys používal floating point, což by byla nesmyslná komplikace a zbytečná nepřesnost, stejně to někdy přeteče a u tachometrů je zvykem, že se přetáčí stále dokola, nikdo nechce stroj, kde se mu zasekne 999999, to by byl výrobce sám proti sobě a i kdyby to udělal, někde si tu hodnotu musí uchovat, takže prostě stačí dát novou ROM a nazdar, navíc většina jich je standardních, takže se člověk ani nemusí takto namáhat, těžko si firma vyrábějící motorky implementuje vlastně řešení uchovávání dat. A abych nezapomněl, většinou se to řeší tak, že jedna ROM je přepisovatelná a druhá nepřepisovatelná a pokud tu přepisovatelnou někdo úmyslně poškodí, její obsah se nahradí tou nepřepisovatelnou (tedy, pokud to nevyrobil ASUS, potom by to v lepším případě jen explodovalo), triv...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 06:05 | Nahoru | #8

Mr.Dreamer píše: Rozhodně si nemyslím, že by to mělo být trestné (mimochodem, při hodně nešikovné formulaci v kupní smlouvě to trestné být může), osobně v tom nevidím nic špatného.



Tebe bych chtěl mít jako zákazníka. Půjdeš si ke mě nakoupit jídlo, tak ti prodám týden starý chleba. Nebo chceš si koupit počítač? Dobře, místo nových komponent ti do sestavy dám staré komponenty které mají už x tisíc hodin provozu za sebou. Až ti po roce klekne disk, tak jistě ti to vadit nebude.

Proč by byl výrobce proti sobě když se tachometr zasekne na 999999? Ty si myslíš že v autě najede někdo více než 1 000 000km?

Občas mě udivej přístup některých lidí, je jim vlastně jedno, že si koupí mr*ku motorku za kterou dají spoustu peněz. Však co, nic se nestalo no...

Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 08:17 | Nahoru | #9
A priori - bavíme se tu o fenoménu východní Evropy (češi, pšonkové atd), výrobci v Japonsku, Itálii, Německu ... prostě nepočítají s tím, že nějaký Hujer do toho poleze a v jejich zemích to také tak je. Technicky se dá ojebat nebo udělat Bypass na všem, od tachometru přes airbagy po (momentálně módní) DPF. Já bych nevinil výrobce z nízkého zabezpečení, je to o mentalitě prodejce a kupujícího a spešl češi požadují neslučitelné - nízká cena, nízká spotřeba, nízký stav km a maxi výbava . Selským rozumem to není moc možné. Reálně najeté km se dají odhadnout z papírů - servisní sešit + protokoly ze STK nebo TÜV, tam se to zapisuje, ale tohle má nebo ti poskytne málokdo. Takže pokud to není nový stroj nebo s komplet dokumentací, pak ignorovat km a vsázet na celkový stav.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 08:38 | Nahoru | #10

Mirrek píše: CZepelin

Mike70
no dobře a za 10 let by jsi najel kolik? 20 000km? Koukam na bazar a teď se objevily dragstary 1100 s 50,60,70tis. km, ale mezi nimi jsou zase mr*ky se 17 nebo 20tisíci, ročník +-2003. Já najedu na dvaapůle ročně 7-10 tis, takže opravdu neskočím někomu na špek kdo tvrdí že jezdí 10 let s průměrem 2000km ročně.



Proč by ne? Asi nás moc nebude, ale jsme
Po tisící na tomto fóru opakuju:
V r. 1991 fungl nová třipade. V r. 2008 prodána, najeto 17500 km. Celejch 17 let byla moje, stála u mě v garáži a nikdo jinej na ní nikdy nejezdil.

Virago - koupený v r. 2008 na konci, stav skutečnejch km neznámej, ale:
09 - nájezd 4500 km.
10 - nájezd 1700 km
11 - nájezd 500 km
12 - nájezd 1800 km
13 - nájezd 2800 km..............

Dodám snad jen to, že náš trošek díky stáčečům platí za lháře (viz tvoje vyjádření), tudíž máme společnýho nepřítele
Jak kurva máme dokázat, že je to volovina? To to máme "přitáčet"????

1 reakcí na tento příspěvek Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 11:45 | Nahoru | #11
Jsou roky, kdy najedu 30.000km a jsou roky, kdy jen 6000km.
Kdybych mel ale najet 1000km za sezonu, radsi bych to prodal, kdyz si spocitam cenu za 1km (amortizace, pojistka apod). To se mi vyplati si 2x rocne pujcit svoji vysnenou motorku na vikend.

(reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 12:12 | Nahoru | #12
Alda>a máš to pro radost, nebo z pragmatickýho důvodu? Přece to není taxík. A jestli tolik nalítáš do práce, měl bys mít skůtr a ne dvanáctkový geeso Tam je to o penězích..... vše ostatní (výlety, expedice, atd) je provar od A do Z, ostatně jako všechny motorky obecně.
Proč si každej myslí, že vrcholem prožitku z motorky musí být desítky tisíc nalítaných kilometrů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 12:21 | Nahoru | #13
Yura> věřím, že existují vyjímky(třeba jako ty), co najezdí ročně 1 - 3 tis km, ale že by jich bylo tolik a navíc všichni by to prodávali v bazarech, navíc motorka, co máš ty, tak věřím, že je o ni dobře pečováno, což o některých motorkách, co mají "najeto" jen 20 tis se říct nedá

třeba já co jezdím, tak jsem ročně neklesl pod 5 tis km, letos třeba 8 tis km

(reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 12:34 | Nahoru | #14
JardelT>to máš úplnou pravdu. Ale právě je na tom blbý to, že když se už opravdu rozhodnu motorku, která je fakt nejetá ( jen stará )prodat, prakticky nemám šanci dát odpovídající cenu. Každej mě bude mít za lháře. Takže musí takovej prodávající dát cenu přibližnou stočeným polovrakům - jinak se nechytá.Nemyslím teda zrovna svoje šunty, ale např. třeba zrovna to, co má kolega nade mnou - GS1200. Co když takovou motorku chce prodat někdo, kdo na tom opravdu nejezdil? Pro něj nehorázná ztráta, pro kupujícího, co na to natrefí - téměř výhra v loterii, jak štěstím, tak finančně.
Blbý je, že málokdo opravdu důkladně studuje motorku než jí koupí v jakým je stavu (kterej by dost napověděl), a pořádně to ani nejde.
ed. hrubka

Naposledy editováno 04.02.2014 12:35:04

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 16:52 | Nahoru | #15

Mirrek píše: Tebe bych chtěl mít jako zákazníka. Půjdeš si ke mě nakoupit jídlo, tak ti prodám týden starý chleba. Nebo chceš si koupit počítač? Dobře, místo nových komponent ti do sestavy dám staré komponenty které mají už x tisíc hodin provozu za sebou. Až ti po roce klekne disk, tak jistě ti to vadit nebude.

Proč by byl výrobce proti sobě když se tachometr zasekne na 999999? Ty si myslíš že v autě najede někdo více než 1 000 000km?

Občas mě udivej přístup některých lidí, je jim vlastně jedno, že si koupí mr*ku motorku za kterou dají spoustu peněz. Však co, nic se nestalo no...



Takže jediná kvalita motorek je údaj o najetých kilometrech?
Ano, mít ten údaj by nebylo špatné, ale jak jsem už psal výše, je nereálně, že by se podařilo zabránit možnosti manipulování s těmi daty, proto je hloupost ten údaj brát jako směrodatný a já na něj proto ani nekoukám.
K těm ne moc trefným přirovnáním:
Chleba je ideální protipříklad tvého tvrzení, ten totiž nemá žádné počítadlo, které by měřilo dobu od výroby, musíš se zcela spolehnout na ostatní faktory a podle toho si vybrat.
O discích toho asi také moc nevíš, tak je raději neuváděj, především SSD mají limit v podobě počtu přepsání informace na jedné adrese, nic podobného u motocyklů není. Proto je také kupování použitých disků dost nejistá věc, samozřejmě máš tam ukazatele jako počet bad blocků, ale takový zaplněný systémový SSD může mít poloviční kapacitu velmi rychle .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 17:11 | Nahoru | #16

Mr.Dreamer píše:
O discích toho asi také moc nevíš, tak je raději neuváděj, především SSD mají limit v podobě počtu přepsání informace na jedné adrese, nic podobného u motocyklů není. Proto je také kupování použitých disků dost nejistá věc, samozřejmě máš tam ukazatele jako počet bad blocků, ale takový zaplněný systémový SSD může mít poloviční kapacitu velmi rychle .



Proč odcházíš od podstaty naprosto nesmyslným plácáním o tom co jsem uvedl jako příklad? Probůh podstata je někde úplně jinde.
Jednoduše TY sám přiznáváš, že ti nevadí že koupíš šit a ještě si necháš milerád kakat od prodejce na hlavu tím jak tě nakrmí lžima o najeté vzdálenosti.

Tím bych asi uzavřel tuto naši debatu. Ty si nechej dál kakat na hlavu a ještě ty hajzlíky obhajuj. Já jsem člověk který jedná čestně a i čestné jednání vyžaduje. Proto ať má motorka nalítáno kolik chce, ale hlavně ať ze mě nikdo nedělá vola s tím kolik má najeto. Protože když už lže o najetých km tak bude lhát i o dalších věcech v souvislosti se strojem.

(reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 17:12 | Nahoru | #17
Mr.Dreamer> Nejspíš se bavil o klasických discích s rotující záznamovou plotnou, že. A pokud ti říká něco střední doba mezi chybami disku, tak se svým přirovnáním není vůbec mimo.
Druhá věc je to, že MTBF je dnes závratně vysoké, nicméně to nevylučuje ze své podstaty poruchu disku během prvních pár měsíců své životnosti. Ale to už jsme zase někde jinde

edit: písmeno

Naposledy editováno 04.02.2014 17:14:05

(reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 17:16 | Nahoru | #18
Mirrek> Přeci když někdo prodává motorku se stočenejma kilometrama, tak to neznamená,že o tom musí vědět, třeba už stočenou koupil třeba v Německu a tady prodává s dobrou vůlí,že kilometry souhlasí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 17:29 | Nahoru | #19

Mirrek píše: Proč odcházíš od podstaty naprosto nesmyslným plácáním o tom co jsem uvedl jako příklad? Probůh podstata je někde úplně jinde.
Jednoduše TY sám přiznáváš, že ti nevadí že koupíš šit a ještě si necháš milerád kakat od prodejce na hlavu tím jak tě nakrmí lžima o najeté vzdálenosti.

Tím bych asi uzavřel tuto naši debatu. Ty si nechej dál kakat na hlavu a ještě ty hajzlíky obhajuj. Já jsem člověk který jedná čestně a i čestné jednání vyžaduje. Proto ať má motorka nalítáno kolik chce, ale hlavně ať ze mě nikdo nedělá vola s tím kolik má najeto. Protože když už lže o najetých km tak bude lhát i o dalších věcech v souvislosti se strojem.



Reaguji na to proto, že jsi to napsal, zato ty se zjevně zdráháš odpovědět. Jediný kdo mluvý o nějakých "šitech" a vylučování jsi tu ty. Jak jsem už několikrát napsal, počítadlo ujetých kilometrů je jeden z mnoha ukazatelů stavu motocyklu, ale jeho autenticita se dá nejhůře ověřit a je nejjednodušší ho zfalšovat. Pokud se chceš rozhodovat podle nesměrodatných údajů, tak se hlavně nediv, pokud prohloupíš.
A to tvé "když už lže o najetých km tak bude lhát i o dalších věcech v souvislosti se strojem." už je zcela mimo, problém je právě v tom, že je těžko ověřitelné, jestli je ten údaj odpovídající, takže je naprostá hloupost od toho odvíjet ještě další hypotézy .

Krovak píše: Mr.Dreamer> Nejspíš se bavil o klasických discích s rotující záznamovou plotnou, že. A pokud ti říká něco střední doba mezi chybami disku, tak se svým přirovnáním není vůbec mimo.
Druhá věc je to, že MTBF je dnes závratně vysoké, nicméně to nevylučuje ze své podstaty poruchu disku během prvních pár měsíců své životnosti. Ale to už jsme zase někde jinde

edit: písmeno



No, on je také důvod, proč se použité HDD ani SSD příliš neprodávají, tam je směrodatných ukazatelů tak málo, že se to nevyplatí, proto to není vhodný příklad.

(reakce na) Jak zjistím pravost najetých Km

4.2.2014 v 18:20 | Nahoru | #20
Mr.Dreamer> Ono jich je dost, ale těžko si před koupí disk připojíš a projedeš např. SpeedFanem, abys zjistil veškerá data o disku

Jak zjistím pravost najetých Km

16.4.2021 v 11:28 | Nahoru | #21
Zdravim skutristi
Podla mna,zistit pravost km sa neda,avsak ..........zhodit sviecku a zistit tlaky vo valci sa da,ci ti klepu loziska sa zistit da,v akom stave su brzdove kotuce,pneumatiky,vidla celkovy vizualny stav.Mne sa osvedcil motorkarski fonendoskop,zistis ako su na tom loziska......
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Válec Malossi I-Tech 183cc pro Yama... Yamaha X-max 125 Valda 5 12.10.2023 v 14:45 callowsick
Yamaha x-city (xmax) 125 - hluk od ... Yamaha X-max 125, Yamaha X-City 125 Pravda605 2 31.5.2023 v 17:13 Maseeer
Piaggio X10 125 vs Yamaha Xmax 125 Yamaha X-max 125, Piaggio X10 125 InfernoBrno 0 6.4.2023 v 16:29 InfernoBrno
spatne studene starty Yamaha X-max 125 paveloslav 8 5.9.2022 v 11:43 josefkopecek
Yamaha Xmax 125 - pneu Yamaha X-max 125 Koutekm 2 29.8.2022 v 20:48 dave-lister


TOPlist