bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: na co dát pozor při koupi 848
30.1.2014 v 12:46
Čau, chtěl bych se zeptat, co si pohlídat při nákupu ojeté 848. Na 2-válci jezdím dlouho, ale nikdy jsem neměl Ducati, tak budu vděčný za každou radu. Dík, mějte se

na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 12:59 | Nahoru | #1
Právě na těch šest špageťáckejch písmen na nádrži

1 reakcí na tento příspěvek na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 13:29 | Nahoru | #2
tak vzhledem k tomu, že je to tvrdá sportovní motorka, tak bych apriori očekával, že s tím někdo jezdil na okruhu. Takže se podívat na dorazy, jestli není vařený rám...atd. Poté jako obvykle, jaká je servisní historie, jestli tam někdo pravidelný servis...je to celkem nový model, bolesti starých 4ventilů už to nemá, takže se na to dívat jako každou jinou motorku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 13:34 | Nahoru | #3
Dr.Houba> Na tom jezdí na okruhu málo lidí, to bych se spíš bál u GSXR nebo R1, tohle je cesťák :)

(reakce na) na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 13:39 | Nahoru | #4

Sefo píše: Dr.Houba> Na tom jezdí na okruhu málo lidí, to bych se spíš bál u GSXR nebo R1, tohle je cesťák :)


já právě všechno co zatím viděl byly okruhovky, nebo aspoň příležitostné, nicméně je fakt, že je to sice tvrdý, ale pro honiče milisekund dost zdechlý

1 reakcí na tento příspěvek na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 14:00 | Nahoru | #5
Žádný konkrétní neduhy to nemá...takže:
- vizuální kontrola řemenů (pokud možno podpořeno servisním protokolem z posledního servisu)
- dorazy řízení
- projet a zabrzdit s volným držením řídítek (nesmí vibrovat ani táhnout)
- stav kotoučů vs. kilometry
- projít s majitelem všechny odchylky od originálu
- pokud to má laďáky prověř jak to je přemapovaný a jak funguje přívěra vejfuku

no a po koupi:
- olej, filtr
- kontrola obložení a brzdovky, spojkový hydrauliky
- (když budeš pedant) kontrola vůlí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 14:34 | Nahoru | #6
t_freedom> To má přívěru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 14:41 | Nahoru | #7
Sefo> co já vím tak jo... vzadu jak jdou svody nahoru ... je servo(nebo krokáč, nevím) s lankem. Ty jí tam nemáš?

podívej na ty dva bovdeny co jdou za trubkama pod ten kryt ...myslím že to bude ono



Naposledy editováno 30.01.2014 14:49:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 15:03 | Nahoru | #8
t_freedom> Tak to je pro mě novinka, žil jsem v domění, že tam vůbec žádná není, ale jak to popisuješ tak asi fakt jo, jelikož ty bovdeny tam vedou taky...

(reakce na) na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 18:05 | Nahoru | #9
Sefo> Mrkni do mého deníku, každý rok to mám rozdělaný. Přívěra jako prase a i jak jsem koukal, tak funguje. U Italů .

na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 18:16 | Nahoru | #10
Jak psali jiní,dobře prohlédni rám. jestli nění osekanej od kačírku, mrkni na ty dorazy, dost to poví, jestli to nedostalo ránu. Čím více moto v originálu, tím spíše bude v cajku.Kapoty dobře prohlídni, zda nejsou okolou šroubů praskliny, odkontroluj i jestli jsou šrouby všechny stejný. Na destičky uvidíš, spojková kapalina bývá rychle zabarvená do modra oproti brzdový, opět ti to řekne něco o výměně. Pneu, původní na týhle holce byly Dragony Supercorsy. Spojka, zkus podle zvuku, vymáčknutí, hraj si s ní do záběru, olej - opět po cca 2000 km začně silně černat, mrkni na oleštění vydlic, zadní tlumák, jak je osekaný péro. Na řemeny neuvidíš, chod motoru... to asi znáš, moc se na tom zrovna podle zvuku poznat nedá. Já jsem vybíral a až třetí stála za to, a řekl bych, že fakt stála. První dvě byly ježděný opčas na okruhu a obě vyválený, osekanej rám od šutrů. Hlavně zjisti jak probíhal servis, zda to má doloženou historii. Jinak se jí neboj, normálně jezdí, vrčí, troubí, elektrika se nesere. Pokud něco rozdělám, tak to opět skládám s Loktájtem. Zaručeně pak nic nestratíš. Nejsem žádný střelec, řekl bych, že na svůj objem nejede vůbec špatně a jízda na ní je nádherná. Tak šťastnou ruku při výběru.

1 reakcí na tento příspěvek na co dát pozor při koupi 848

30.1.2014 v 19:37 | Nahoru | #11
ak mas zaujem, tak mi napis...

http://motorky.bazos...53564/Ducati-848.php

(reakce na) na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 08:47 | Nahoru | #12
dvenohy> hele, že jsem tak smělý...to ta mašina potřebovala po 55tkm udělat generálku?...a co to je "kompletní generálka motoru" ...pod tím si každej může představit ledasco.
To by byla hned první otázka od potenciálního kupce jako já.
Víš mám na motoru 42tkm...a nezdá se mi, že by to na generálku v blízké budoucnosti vypadalo.

Naposledy editováno 31.01.2014 08:47:54

1 reakcí na tento příspěvek na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 08:52 | Nahoru | #13
Budeš to mít těžký. Já po Ducatkách (sháněl jsem teda 1098) jezdil dobře 4 měsíce a viděl jsem toho dost. Všechny, podotýkám všechny, byly / jsou nějakým způsobem poškozený. Ve výsledku budeš vybírat tu nejmíň poškozenou. O pár rad se podělím:
Jestli jsi žádnou Ducati nikdy neměl a obecně ses o ně nezajímal, zaujme tě styl vyražení čísla rámu - jakoby vytečkovaný. Při přelakování rámu se to často zalije barvou, takže bude-li se ti zdát čitelnost VINka horší, je rám lakovaný.
U spodních brýlí bývají popraskaný svorníky na vidle - praskne to údajně už po menším pádu. Kvůli ceně většina lidí řeší zavaření, čili to poznáš na první pohled. Ještě jednodušší je urazit doraz na těch brýlích, na ten se taky zaměř.
Kapoty bývají většinou nevařené a v hezkém původním laku - jak by taky ne, když na tý motorce jeli možná párkrát - zbytek odjezdila v laminátech nebo jiných race kapotách na okruhu.
Originál stav nemusí svědčit o tom, že motorka na dromech nejezdila - naopak. Otevřený kryt spojky, serepetičky od Rizomy / Barracudy / apod. si na účelovou okruhovku nikdo nedává. Laďáky z toho pak obvykle sendají a prodají zvlášť.
Jak někdo zmiňoval stav šroubů na kapotách, tak to je dvousečný. Ty "pidiimbusky" moc nevydrží a opravdu s každým banálním servisním úkonem musí nějaká kapota dolů - proto ožvýkanost šroubů svědčí spíš o tom, že servisák neměl moc trpělivosti si s těma šroubkama hrát. Nemluvě o tom, když to naposledy nějakej doveda dotáh na krev.
Lešení přední kapoty je hořčíkový a fakt se blbě vaří. Tam zásah poznáš hned.
Závěrem ti z toho všeho vyplyne, že sáhneš po tom kousku, kterej bude nejmíň dobitej. Starší Ducati 848 / 1098 / 1198 se jako na okruhu nejetá leštěnka po prvním majiteli shání hodně špatně. A pokud seženeš, bude tak o 20% dražší než zbytek konkurenčních nabídek na netu. Ve výsledku je to jako se vším - vše je otázkou priorit.

1 reakcí na tento příspěvek na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 08:53 | Nahoru | #14
freedom - potencionalny kupca si zavola, pride sa pozriet a dozvie sa vsetko o motorke do detialu.

Naposledy editováno 31.01.2014 08:59:13

(reakce na) na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 09:00 | Nahoru | #15
dvenohy> ok...nic

Naposledy editováno 31.01.2014 09:10:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 09:02 | Nahoru | #16
Smrči-GSX-F> Tak pokud jela dejme tomu 3x do roka na okruhu a měla pravidelný servis, tak to ničemu nevadí....hlavní je se na tom projet, proto bych asi v zimě nekupoval...

na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 09:12 | Nahoru | #17
Každej kup stroje je rizikovej ... je to jenom stroj a dopadne vždy podle toho jak se k němu lidi chovaj ... častokrát to poznáš i podle toho kdo se jak při prodeji chová... lidi možná povědí (beze slov) o sobě víc, než ta prohlídka stroje...

(reakce na) na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 09:26 | Nahoru | #18
Sefo> Je to tak. Chtěl jsem tím tak ve zkratce říct / napsat, že u těhle Ducatek je větší pravděpodobnost než u jiných značek (převážně japonských), že byl ten který stroj prvoplánově zakoupen na ježdění na okruhu. Přece jen si tohle sportovní náčiní kupují piloti se zkušenostmi a s jasnou představou, co od toho stroje očekávají. Ne jako většina "erjednapičowoerajdrů", co s motorkou postávají před cukrárnou.

1 reakcí na tento příspěvek na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 09:32 | Nahoru | #19
No neviem na akych okruh sa vy pohybujete...ale na okruhu na ktorych chodim ja (Brno, SKring) byva tak 90% R1, GSXR, Faros...atd, a zvysnich 10% su motorky non japan znaciek.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 09:39 | Nahoru | #20
dvenohy> Protože jsou to motorky nejdostupnější. Vezmi to ale procentuelně podle toho, kolik jich reálně jezdí celkem, vs. kolik z toho lítá po okruzích. Tím tady nechci plácat statistický blbosti, ale podle mě to tak je. Zároveň tím nechci tvrdit, že motorka z okruhu je špatná - sám takovou nakonec mám.

(reakce na) na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 10:18 | Nahoru | #21
Smrči-GSX-F> taky bych to tak neviděl.
Jestli chceš jezdit dobrý časy, musíš dvouvál prostě motorově dostat až k hranici. Komponenty, brzdy, podvozek je supr - ale motorově a servisně je to pak pro okruh daleko nákladnější mašina než třeba ta R1, GSXR, CBR.

(reakce na) na co dát pozor při koupi 848

31.1.2014 v 10:21 | Nahoru | #22
Smrči-GSX-F> Pravda je že 1098 je na okruhu poměrně častá mašina, ale nikdo na ní většinou nejezdí žádnou palici, tak aby se to projevilo při prodeji...ale oproti japoncům je to jasná menšina

1 reakcí na tento příspěvek na co dát pozor při koupi 848

10.3.2014 v 22:36 | Nahoru | #23
Čau, díky všem za užitečný rady, už je doma . Mám jěště dotaz ohledně výfuků. Mám tam origo, ale podle otisků objímek na nich mám pocit, že tam asi byly laďáky a někdo je tam teď vrátil zpět. Dá se nějak poznat jak je na tom řídící jednotka? Myslím jestli náhodou nezůstala upravená a někdo nesundal jenom koncovky?
Díky

(reakce na) na co dát pozor při koupi 848

11.3.2014 v 20:06 | Nahoru | #24
bover> Tak koukej nahodit foto, ať máme co obdivovat. Jinak ať dělá jen radost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koupě Ducati 848 Ducati 848 BULLIT 16 15.9.2022 v 21:02 P_B
Elektrika Ducati 848, Ducati 848 EVO davidjindra 8 23.7.2020 v 06:19 davidjindra
Ducati 848 zdechání za studena Ducati 848 pivodam 8 8.7.2020 v 08:35 t_freedom
vyřešeno : Vystavování spojky ducat... Ducati 848 pavelik_cz 19 28.5.2020 v 20:37 Marty93
Ducati-volné torzní pružiny spojkov... Ducati 848 Anti 9 31.1.2020 v 21:54 Anti


TOPlist