globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Start za chladu na gs 500
30.1.2014 v 12:44
Potřeboval bych poradit se startem na gs 500 (1997).
Jezdím s tím v Anglii i teď v zimě, kdy je přes noc kolem 2-3 stupňů a přes den se jen zřídkakdy dostane teplota přes 10 stupňů.
Mám problém se startováním, vůbec se jí nechce a vždy na tom skoro vyšťavím baterku, ale občas to chytne ale ne vždy.
Dá se ještě něčím tomu pomoci nebo je tohle prostě problém Gsa? Svíčky na tom chci taky vyměnit co nejdřív, to by mohlo pomoci, ne?
Jo a ničí baterku neustálé nabíjení? Mám na to nějakou dobrou nabíječku, ale zkrátí se tím baterky život když ji budu pořád nabíjet aby byla 100 %?

Díky!

Start za chladu na gs 500

30.1.2014 v 12:48 | Nahoru | #1
Konkrétně GS500 nijak neznám, ale obecně: nech to poladit a používej správně sytič. Pak by to mělo chytat dobře i za teplot, který uvádíš. To nejsou žádné extrémy.

Naposledy editováno 30.01.2014 12:49:00

Start za chladu na gs 500

30.1.2014 v 12:50 | Nahoru | #2
svíčky Když nepomůže, tak seřídit karburátor a případně vyměnit baterku

Start za chladu na gs 500

30.1.2014 v 12:52 | Nahoru | #3
GSso jsem nikdy nemel, ale nemam pocit ze by melo nejak spatne startovat. Jukni na svicky(nebo je rovnou vymen) a funkci sytice, jestli je skutecne vytazenej.
Taky by si mel mit vychytane v jake zime jak moc musis sytic vytahnout. Ja treba jak je nad0 tak taham na pulku a kousek, jak je pod nulou davam plnej. (na alpu) a nadukovi je to vubec alchimie.

Baterku muzes mit pripojenou porad pokud mas na nabijecte funkci pro udrzovani baterky. Jestli ne tak ji v pripade nejezdeni dobij tak jednou za mesic a mas klid.

Start za chladu na gs 500

30.1.2014 v 13:30 | Nahoru | #4
O zivotnost baterky by som sa ani tak nebyl jak o zivotnost startera pri takomto provoze...

Start za chladu na gs 500

30.1.2014 v 13:45 | Nahoru | #5
gs 500 mela byvalka a startovalo to porad a dobre .bude to spatne serizeny.chytalo to na prvni otoceni

Start za chladu na gs 500

30.1.2014 v 16:08 | Nahoru | #6
U dobře seřízené GS500 stačí u studeného motoru naplno zapnout sytič a čapne max. po třech otáčkách, ať je 20st. nad nulou, nebo 10 pod nulou. V první řadě svíčky a nebude od věci změřit napětí na baterce při zapnutém starteru - aby nebyl nakonec problém v tom, že v důsledku nízkého napětí bude slabá jiskra. Jinak vyčistit a seřídit karbce.
Baterce časté nabíjení nijak neublíží, v motorce se beztak neustále dobíjí a dá se zjednodušeně říci, že po jednom startu je třeba ujet 10 - 20km, než se do baterky doplní energie, jaká se na start spotřebovala. Horší je hluboké vybíjení a následné dlouhodobé ponechání v takovém stavu (sulfatace).

Start za chladu na gs 500

31.1.2014 v 18:49 | Nahoru | #7
tak jsem vyměnil svíčky a furt nic. asi to budu muset dát do servisu seřídit. :(

2 reakcí na tento příspěvek Start za chladu na gs 500

18.2.2014 v 10:55 | Nahoru | #8
tak jsem si navykl to teď (vždy když je pořádně vychladlá) polévat 2ma litry (skoro) vařící vody na motor, výfuk a naskakuje na první pokus super. doporučuji případně zkusit! :)

(reakce na) Start za chladu na gs 500

18.2.2014 v 12:13 | Nahoru | #9

svobodadav píše: tak jsem si navykl to teď (vždy když je pořádně vychladlá) polévat 2ma litry (skoro) vařící vody na motor, výfuk a naskakuje na první pokus super. doporučuji případně zkusit! :)



Buď je to vtip a nebo seš blázen.

(reakce na) Start za chladu na gs 500

18.2.2014 v 13:59 | Nahoru | #10

svobodadav píše: tak jsem si navykl to teď (vždy když je pořádně vychladlá) polévat 2ma litry (skoro) vařící vody na motor, výfuk a naskakuje na první pokus super. doporučuji případně zkusit! :)



A vubec takovy skrabani namrazy ze skla to je taky namahavy, zkus to na predni sklo od auta

Start za chladu na gs 500

18.2.2014 v 23:17 | Nahoru | #11
asi jsem blázen. :)
ale prostě tohle mám ověřený- jak se trochu ochladí nestartuje mi motorka a hned jak je tepleji není s tím problém. tím pádem když ji trochu zahřeju naskočí. nelil bych na to vodu, kdyby bylo pod nulou. co je s tím za problém? :)

Start za chladu na gs 500

20.2.2014 v 11:01 | Nahoru | #12
Teoreticky se ti náhlou změnou tepla může rozkočit motor. Taky jsem něco podobnýho (zahřívání čerpadla a motoru horkovzdušnou pistolou) praktikoval na starým dieslovým autě, ale nakonec to stačilo poštelovat a to auto jde nastartovat i v mrazu na pohodo. Jinak v sobotu jsem poprvé vyjel od listopadu, chtěla trochu protočit a pak už startovala na drc.
Po delším stání vyprchá z kabeců benzín, tak to může po delším stání trocho trvat, ale pokud ti to dělá i po jednodenním stání, tak mašině dopřej trochu welness v servisu.

1 reakcí na tento příspěvek Start za chladu na gs 500

5.5.2014 v 22:04 | Nahoru | #13
mám taky stejnej problem, za studena nechce chytnout, musim krome sytice dat tak tretinu plynu a prvnich 10-15 vterin po startu to drzet i plynem, jinak to chcipne, bez plynu to vubec nechytne. ale na jaře to bylo v pohode a az ted to dela posledni 3 týdny.
taky nevim co s tim, zkusim vymenit svíce a uvidime, a je pravda ze ta moje baterka po trech sartech za sebou uz s tim neotoci, tak by mohla byt skutecne slaba baterka, nicmene díky za nápady, vubec jsem netusil co s tim, pripadne mi prosim napiste, jestli se to nekomu stalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start za chladu na gs 500

5.5.2014 v 22:08 | Nahoru | #14
fastscalp> co si tam dal za benzín? Občas to dělá když nabereš nějakou sračku A zkus odkalit karburátory

(reakce na) Start za chladu na gs 500

5.5.2014 v 23:47 | Nahoru | #15
kubacech> tankuju normalne natural 95 v COOP benzínce, v zadným novým aute jsme s jejich benzínem problem nemeli a uz predtim jsem od nich bral. ale divný mi právě je že ten sytič začne fungovat jakoby opožděně, protože po těch několika sekundách plynu, to pak už udrží a vyběhne to postupne pri sytiči až na nejaky 4000. Za tepla je to uplne v pohode a motorku mam v garazi s topenim, takze je tam stalých 15, 16 stupnu.

ty svíce jsem dneska koupil, tak to zkusim a uvidim

Naposledy editováno 05.05.2014 23:48:09

Start za chladu na gs 500

16.5.2014 v 00:06 | Nahoru | #16
tak po svíčkách žádná změna ted jsem koupil novou baterku ta stara neudrzi napeti od vikendu do vikendu, tak uvidim, pripadne se vrhnu na ty karbce. ale kdyby to byl karburator, tak by to snad nechytalo i jindy ane jenom za studena, pripada mi to zvlastni.

Start za chladu na gs 500

21.1.2021 v 18:23 | Nahoru | #17
Ahoj, mam ten stejny problem na Kawasaki ER6N 2016. Vymenil jsem svicky a vzduchovy filtr. A je to stejne nebo mozna jeste horsi. Pres sezonu jsem zadny problem nezaznamenal, az ted, kdyz je zima a v garazi nemam topeni, ale pod 0*C se tam teplota urcite nedostane. Jak jsi popisoval, jako by se sytic spustil az se zpozdenim a je potreba to podporit plynem. Potom bezi motor normalne se zda, jenom mozna lehce kolisaji otacky, po dobu sepnuteho sytice, ale nevim, jestli to uz nekolisalo pred tim. Za jizdy zadny problem. Zajimalo by me, jestli se ti to podarilo vyresit tou novou baterkou. Pocitam, ze asi jo , kdyz uz jsi se neozval Tu co tam mam, je jeste puvodni, tak uz mozna nedava, co by mela.

Kdyz je jeste zahrata, startuje v pohode, vypada to, ze ji nedela dobre nizka teplota...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 21 Včera v 23:36 chesterfield
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist