Téma: Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
19.1.2014 v 15:56
Koupil jsem Yamahu Dragstar XVS 650 Classic r.v. 2001, měla najeto 35.000 km. Přidal jsem už dalších 12.000 km, jsem spokojen, ale trochu mě děsí ten zvuk motoru, když za to při akceleraci trochu víc zatáhnu (ozve se nepříjemný "hrčivý zvuk") Je to normální ??? Sice jsem si už zvykl, přidávám s citem, ale rád bych znal názor ostatních. Karburátory mám seřízené, ventily také, v tom problém není. Jezdíme ve dvou (cca 150 kg)- to by těch 650 ccm mělo zvládnout ne ??? Prosím žádný srandičky
Díky za odpověď. Z toho co píšeš, mám právě strach. To mohl být důvod prodeje dřívějšího majitele. Projel několikrát Alpy i Grossglockner. Tam asi dostal Dragouš zabrat. Našel jsem také nezašroubovanou převlečnou matici tachometru - asi má Dragouš najeto trochu víc ??? Zkusím na jaře servis Honda v Janově, dříve to byla Yamaha, zkusím jim to předvést. Dík
Roz.řetěz co jsem zatím slyšel rachotil ,po ubrání plynu když padaly otáčky motoru a v tahu nerachotil vůbec ,ale kontrola neškodí.U mě to dělal volný šroub na držáku motoru,při zátahu to začalo cvrlikat a pak taková banalita.Potom vyřazovací metodou od nejlevnější možnosti...
1 reakcí na tento příspěvek Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
Stran rozvodaku, zkontroluj stav napinaku, muze bejt klidne jeden vadnej a pak by to mohlo byt ono. JInak rozvodaky na tomhle motoru v 3tkm by rozhodne vytahany byt nemely.
Predpokladam ze to bude mit kontrolu napnuti rozvodaku stejnou jako TA, pod ventilovym vikem vylejza kus napinaku, ktery zmeris a podle manualu zjistis jakej je stav.
Nevim jake to chrceni je ? Ale nemuze to delat sekundarni retez ? kdyz pises pri vyjezdu ?
Predpokladam ze to bude mit kontrolu napnuti rozvodaku stejnou jako TA, pod ventilovym vikem vylejza kus napinaku, ktery zmeris a podle manualu zjistis jakej je stav.
Nevim jake to chrceni je ? Ale nemuze to delat sekundarni retez ? kdyz pises pri vyjezdu ?
2 reakcí na tento příspěvek Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
Díky za příspěvky, na rozvoďák se podívám. Původně jsem se domníval, že je to vlastnost motoru, že to dělá každýmu, že se za to nemůže tahat hned odspoda otáček. Jak se to přehoupne přes 3.000je klid. Taky jsem si myslel, že blbne kardan, ale kontrola byla negativní, še OK.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
Harlík> Ahoj,jak jsi vyřešil ten hrčivý zvuk motoru ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
Harlík> Ahoj, taky by mne zajímalo, jak jsi vyřešil ten hrčivý zvuk motoru? Mám stejný problém. Dík za info.
floda> Omlouvám se, že píši teprve teď, byl jsem celou sezónu na chalupě,kde nemám "NET". Vrátili jsme se včera.K tomu nepříjemnýmu hrčivýmu zvuku, který se ozýval hlavně při rozjezdech do kopce, nebo při rychlejším přidání plynu, jsem od nikoho (tím myslím mechaniky v servisech)uspokojivou odpověď nedostal. Doporučovali, abych si toho nevšímal, že se ze vzduchem chlazeného motoru ozývá spousta zvuků a pod.Vyřešil jsem tak, že jsem si koupil otáčkoměr, držím točky nad 3.000 - dříve podřazuji, plyn přidávám citlivě pomalu. Při rozjezdech do kopce (s tandemistkou), plyn přidávám pomalu, čekám až se otáčky dostanou na 4.000 i výše, a pak teprve řadím.A je pokoj
Ne že bych neuměl jezdit, není to moje první motorka, ale myslel jsem si, že těch našich 150kg (já+mamka), ten motor zvládne. No asi to tak není, a to co se ozývá jsou asi vačky co mlátěj do ventilů - aspoň si to myslím. Čau
Ne že bych neuměl jezdit, není to moje první motorka, ale myslel jsem si, že těch našich 150kg (já+mamka), ten motor zvládne. No asi to tak není, a to co se ozývá jsou asi vačky co mlátěj do ventilů - aspoň si to myslím. Čau
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
Omlouvám se, že píši teprve teď, byl jsem celou sezónu na chalupě,kde nemám "NET". Vrátili jsme se včera.K tomu nepříjemnýmu hrčivýmu zvuku, který se ozýval hlavně při rozjezdech do kopce, nebo při rychlejším přidání plynu, jsem od nikoho (tím myslím mechaniky v servisech)uspokojivou odpověď nedostal. Doporučovali, abych si toho nevšímal, že se ze vzduchem chlazeného motoru ozývá spousta zvuků a pod.Vyřešil jsem tak, že jsem si koupil otáčkoměr, držím točky nad 3.000 - dříve podřazuji, plyn přidávám citlivě pomalu. Při rozjezdech do kopce (s tandemistkou), plyn přidávám pomalu, čekám až se otáčky dostanou na 4.000 i výše, a pak teprve řadím.A je pokoj
Ne že bych neuměl jezdit, není to moje první motorka, ale myslel jsem si, že těch našich 150kg (já+mamka), ten motor zvládne. No asi to tak není, a to co se ozývá jsou asi vačky co mlátěj do ventilů - aspoň si to myslím. Čaujaho>
Ne že bych neuměl jezdit, není to moje první motorka, ale myslel jsem si, že těch našich 150kg (já+mamka), ten motor zvládne. No asi to tak není, a to co se ozývá jsou asi vačky co mlátěj do ventilů - aspoň si to myslím. Čaujaho>
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
Harlík> Ahoj a dík za reakci. Mechanici všech servisů, spojte se! Dostalo (nedostalo) se mi naprosto stejného vysvětlení a rady, abych to neřešil. Mě to ale vadí a chci to řešit. Postup, který popisujěš používám taky a jakžtakž funguje. Ve městě při častých rozjezdech to ale moc nejde. Já spíš podezřívám spojku. Když ale jedu, moc nepoznám odkud to vychází. Sezona pomalu končí a tak mám pár týdnů na výzkum.
Zdraví jaho.
Zdraví jaho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
jaho> Přečetl jsem si Tvůj názor.Něco na tom co píšeš možná je. Měl jsem problém rozjet se ve městě- 2x těsně za sebou jsme chytli červenou - žel.přejezd a hned (50m) za ním semafory. Bylo to v Rychnově za benzinkou - je to tam do kopce. Ne že bych se neuměl rozjed do kopce s tandemistkou, ale ten zvuk co se při tom ozýval z motoru mě drásal srdce. Lavíroval jsem s plynem jak to jen šlo, courali jsme se jak slimáci, za náma byl štrůdl aut. Děsně mě to štve!! Kdyby jsi na něco přišel, prosím Tě, nezapomeň ma mě Dík !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
Harlík> Ahoj, tak to opravdu vypadá na stejný problém. Rozjezd do kopce a děsný zvuky. Ale jen někdy. Jak píšeš: lavírování s plynem a přidržovat spojku, pak se to rozjede. Á propos,
kde ti zabírá spojka. Mám správně nastavenou vůli na páčce a zabírá až na konci. Ale neprokluzuje. V servisu se jim do toho moc nechce a strašej cenou okolo 20 tisíc. Tak se budu ještě pídit a dám vědět. Zdraví jaho.
P.S. Zdravím svoje rodné město.
Naposledy editováno 05.12.2014 15:12:26
kde ti zabírá spojka. Mám správně nastavenou vůli na páčce a zabírá až na konci. Ale neprokluzuje. V servisu se jim do toho moc nechce a strašej cenou okolo 20 tisíc. Tak se budu ještě pídit a dám vědět. Zdraví jaho.
P.S. Zdravím svoje rodné město.
Naposledy editováno 05.12.2014 15:12:26
jaho> Ahoj, opravdu jsme na tom úplně stejně. Se spojkou jsem si také hrál. Po prvním rozjetí do kopce za doprovodu toho příšernýho zvuku, jsem to odhadl, že by to mohla být prokluzující spojka. Testoval jsem ji doma na chalupě - na rovině ! Motorka se mi málem vytrhla jak zabrala - spojka OK. Mamka jako zátěž se odmítla testů zůčastnit, měla strach, že ji ztratím.Jedin
ahoj, je to už nějaký čas, tak se ptám jestli máte nějaké nové poznatky ohledně toho nepříjemného zvuku. Já jsem si teď kopil draka 650 r.v.97, najeto 57 tkm. Hučela tam 5, tak jsem si nechal vyměnit kola v převodovce. Pětka je teď OK, ale trápí mě stejně jako,vás ten nepříjemný zvuk (rezonování) při přidání plynu v určitých otáčkách. Motor jsme měl rozpůlený, rozvoďák je v normě, ventily seřízené. Proto se ptám jak jste to vyřešili, nbo jestli nemáte někdo nějaký tip co by to mhlo být. díky za radu. Petr
Petře, žádný nový poznatek nemám, prostě jsem se s tím smířil, asi je to daný koncepcí motoru :- (Myslím, že už jsem se o tom zmínil), vyřešil jsem to dodatečnou montáží otáčkoměru. Otáčky držím nad 3000 (pokud to jde), moc za to netahám, tak je klid Když se musíme rozjíždět do kopce, tak s plynem zacházím superjemně. Už to prostě neřeším. Technik v servisu k tomu prohlásil ať si toho nevšímám, ať to neposlouchám. Mám najeto 47.000 km, jinou motorku už kupovat nebudu, patřím do katgorie motodědků.
Zdar šestkoví drakaři: přečetl jsem vlákno a marně vzpomínám, že za ty tři sezony co jsem šestkového drakouše měl, by se od motoru ozývalo něco co popisujete. Také jsem jezdil s ledvinkou a také se rozjížděl do kopce a jezdil po městě, ale lavírování se spojkou nebo plynem, tak to jsem určitě nedělal. Řazení v určitých otáčkách určitě ano, ale aby z toho byla taková důslednost dle otáčkoměru, který jsem já nikdy neměl? Pravdou je, že při koupi měl můj drak najeto něco přes 20 tis. a při prodeji asi 35 tis. Vaše stroje mají asi trochu více najeto. Pokud bych ho tehdy neprodal, byl jsem nachystán na výměnu rozvoďáku, který se ještě tolik neozýval, ale myslím, že dle servisního manuálu to nějak tak bylo. Už šestou sezonu sedlám trošku silnějšího oře, tak jenom takové vzpomenutí na malého dráčka na kterého nedám dopustit. Určitě vaše zvuky normální nejsou, zvolil bych minimálně kontrolu rozvoďáku a spojkových lamel.
Naposledy editováno 05.05.2016 09:14:54
Naposledy editováno 05.05.2016 09:14:54
1 reakcí na tento příspěvek Nepříjemný hrčivý zvuk motoru při rychlé akcelerac
Ahoj,
tak mám dvě zprávy.
1) problém vyřešen, 2) levné to není.
ad1)
Podezření na spojku (jak jsem psal výše) se potvrdilo. Bohužel to nespraví jen lamely a pružiny. Hluk vznikal díky vůli v nýtovaném spojení ozubeného kola a spojkového koše. Na něm byly patrné známky opotřebení. Spojka mi neprokluzovala, zabírala ale až na konci. Výměnou lamel a pružin (ty staré byly vymačkané cca o 1,5 - 2 mm) zabírá zase pěkně od začátku. Ještě jsem vyměnil Motul 5100 za 7100. Možná i díky tomu zmizelo (zatím?) slepování lamel a následný ráz při zařatení 1. stupně.
ad2)
Lamely a pružiny asi není třeba dávat originál. U spojkového koše jsem ale volil nový originální díl. Takže celá sranda 18 568.- Kč včetně práce.
P.S. Nevím, jestli vaše problémy mají stenou příčinu. Investice to není nejmenší, ale jistě se vyplatí. S dražším olejem má motor kultivovanější chod a řekl bych i trochu hluší zvuk.
tak mám dvě zprávy.
1) problém vyřešen, 2) levné to není.
ad1)
Podezření na spojku (jak jsem psal výše) se potvrdilo. Bohužel to nespraví jen lamely a pružiny. Hluk vznikal díky vůli v nýtovaném spojení ozubeného kola a spojkového koše. Na něm byly patrné známky opotřebení. Spojka mi neprokluzovala, zabírala ale až na konci. Výměnou lamel a pružin (ty staré byly vymačkané cca o 1,5 - 2 mm) zabírá zase pěkně od začátku. Ještě jsem vyměnil Motul 5100 za 7100. Možná i díky tomu zmizelo (zatím?) slepování lamel a následný ráz při zařatení 1. stupně.
ad2)
Lamely a pružiny asi není třeba dávat originál. U spojkového koše jsem ale volil nový originální díl. Takže celá sranda 18 568.- Kč včetně práce.
P.S. Nevím, jestli vaše problémy mají stenou příčinu. Investice to není nejmenší, ale jistě se vyplatí. S dražším olejem má motor kultivovanější chod a řekl bych i trochu hluší zvuk.
jaho> prodaval jsem draka se stejným problémem, tedy tím zvukem, s tím jsem ho prodal, kluk to nechal rozebrat a prý byla vymackana klikovka, jako by to bylo trapeno v nízkých otackach... Musel jsem si přiznat, ze učit na drakovi drahou polovičku jízdu na zkoušky na papíry, byla pitomost... Jednak se to neuchladilo a pak ty pojizdky v nízkých otackach tomu taky dobře nedělaly... Koupil jsem ho s " udajnymi " 42000, ale mel hádám možná jednou tolik... Tachometr mel strzeny nahon 😊 Takže těch zavad muze byt asi vícero... Jo ten olej tomu taky malinko pomohl, kdyz jsme tam pri výměně nalili hustější, ale to je taková znouzectnost...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... | HrnčířKraus | 31 | 21.3.2024 v 19:16 H-D82 |
xvs 650 karburátor Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 650 Dragstar Classic | mlukes | 8 | 6.3.2024 v 19:22 Kropikkk |
přídavná světla dragstar Yamaha XVS 650 Dragstar Classic | spajda5158 | 3 | 15.9.2023 v 20:54 Rooks |
Držák náhonu tachometru Yamaha XVS 650 Dragstar Classic | p.benne | 0 | 15.8.2023 v 12:25 p.benne |
sedlo spolujezdce Yamaha XVS 650 Dragstar Classic | kukal | 11 | 2.6.2023 v 05:59 kukal |