globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Startér Jawa 350/640
16.1.2014 v 17:36
ahoj motorkaři mnel bych prozbu máte někdo skusenosti s elektrický starter na jawa 350 koukal jsem i na nake videa a zaujalo mne to http://www.mototech...amp;products_id=1021 a je to složite na zapojeni moc dekuji za rady michal
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 17:43 | Nahoru | #1
a teď to myslím fakt dobře-má to smysl?třinda chytá krásně,kopneš to i rukou a japonec z toho stejně nebude.

mi na tenhle stroj startér prostě nesedí....

(reakce na) Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 17:49 | Nahoru | #2
Dolph-cz> jj to je fakt no ale jenom mne to zaujalo no tak jsem se chtel zeptat na jine nazory a tak dal.... no ale dik :)

(reakce na) Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 17:49 | Nahoru | #3
Dolph-cz> tady ale jde o imidž pane kolego

Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 17:55 | Nahoru | #4
Je to krásná věc :)

3 reakcí na tento příspěvek Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 18:23 | Nahoru | #5
Dát na Jawu starter je jako namontovat na kolo ukrajina přehazovačku Shimano, nebo do F124 Spider lupnout motor HovnoToPojede.
Leckdo by řešil přesně opačný problém - nakopávačka na moderních motorkách jim prostě chybí.

(reakce na) Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 18:42 | Nahoru | #6

J.M.K. píše: Dát na Jawu starter je jako namontovat na kolo ukrajina přehazovačku Shimano, nebo do F124 Spider lupnout motor HovnoToPojede.
Leckdo by řešil přesně opačný problém - nakopávačka na moderních motorkách jim prostě chybí.



AMEN

Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 18:54 | Nahoru | #7
Startér na třindě je naprosto zbytečná věc...těch 5 tyček, co za to v jawě chtějí, raději projezdi v benzínu...

Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 19:15 | Nahoru | #8
za ty peníze bych do toho nešel, jsou to vyhozený peníze, nakopávačka má svoje kouzlo

1 reakcí na tento příspěvek Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 19:16 | Nahoru | #9
Kdyby raději udělaly 5-tirychlostní převodovku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 20:55 | Nahoru | #10
J.M.K.> Prase má dynamostartér... Pravda je, že již z výroby.

Na třindě je to věcí vkusu. Osobně se kloním ovšem k názoru, že je lepší investovat do bezkontaktu, než pořizovat startér.

1 reakcí na tento příspěvek Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 20:57 | Nahoru | #11
Na tuhle věc názory jsou mnohdy protichůdné, jeden kamarád tohle na svý třindě má, už ji s tím jako starší stroj koupil, startuje jak kdy, většinou tak půl na půl ale celkem si to pochvaluje, třeba když ho bolí startovací hnáta. Jinej kámoš při návratu z dálkové expedice kamsi do rumunských hor i když startuje klasicky kyjem pana janečka prohlásil že by tam ten jeho startér chtěl mít, protože dost často zastavoval kvůli focení a když po dvacátépáté během dopoledne startoval těžce naloženou třindu, už to v noze docela cejtil. Nejde to tam jen tak jednoduše našmoulit, je potřeba jiný víko a myslím že i kliku upravenou na startér. Samozřejmostí je v cajku dobíjení a baterka, páš ono si to nějaký ampéry na startování vezme. Není to zase až tak převratná novinka aby to třinda mít nemohla, kdysi dávno už čezetí skutry zvané Prase měly dynamostartér a fungovalo to báječně.

1 reakcí na tento příspěvek Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 20:59 | Nahoru | #12
Koukám, než jsem to naklapal, Shao mě předjel

Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 21:30 | Nahoru | #13
Na Jawu elektrickej starter? Nikdy. Neni nad krasnejsi pocit kdyz prijedes na Dubou k benzince a pri odjezdu zamacknes Boschak slapnes a ona chytne na prvni prevaleni. Jo to nektere motorky od majitelu co sleduji tvuj start vubec tak nestartuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 22:40 | Nahoru | #14
shao> Ano, ten už tam byl z výroby a navíc je to celkem neobvyklý prvek, dnes prakticky nepoužívaný. A jde o tu dodatečnou montáž - nevím o nikom, kdo by dodělával dynamostarter na panelku, kejvu, natož péráka. Někde jsem viděl starter v hadráku, ale podrobnosti si nepamatuju. A s tím zápalkem souhlasím, stačí namontovat VAPE a je po problémech, i když dobře seřízenou třindu i bez něj stačí dvakrát, třikrát prošlápnout, zapnout jiskru a čapne na první šlápnutí.

1 reakcí na tento příspěvek Startér Jawa 350/640

16.1.2014 v 22:48 | Nahoru | #15
hadrák to má originál a to zapalování je kurna drahý ted se prodalo na aukru za 15000,-

(reakce na) Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 07:28 | Nahoru | #16
Bimbam> Zase máš víc písmenek a větší informační hodnotu

Uznávám, že v tebou uvedených případech by startér měl opodstatnění.

Omlouvám se za OT:
Startéry na 50x fungovaly opravdu dobře.
Jsou to neskutečný stroje. Pamatuju si, jak jsme s tátou taky jezdili i jen na dvě plochý baterky. Není moc motorek, které by se mohly pochlubit rezervním kolem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 07:58 | Nahoru | #17
J.M.K.> Mongomerák, jak píše Sadra17, to má origo.

Mě se líbí a pobavil tvůj příměr Ukrajina vs. přehazovačka Shimano . Nicméně některé fičury (zvláště u těžších strojů) mají své důvody - stejně jako např. u Goldwinga zpátečka.

Nakopnout čuníka jde, proč ne... ale díky jeho, abych tak řekl, prostorově výraznému vzhledu a konstrukci, je manipulace trochu obtížnější. Kupříkladu centrální stojan dokáže slušně potrápit.
Jeho dominantou je rezerva - jak jsem psal výše.

Tady je info o použití el. startéru z auta v motocyklovém motoru a něco málo o Jawa a dynamospouštěč.

Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 08:48 | Nahoru | #18
Já si stějně myslím, že celé ty frky jestli to je, nebo není k něčemu sou k prdu. Pokud na to má tak si to prostě kouopí, fungovat to funguje, žádné extra záludnosti tam nejsou.

(reakce na) Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 11:07 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: Dát na Jawu starter je jako namontovat na kolo ukrajina přehazovačku Shimano, nebo do F124 Spider lupnout motor HovnoToPojede.
Leckdo by řešil přesně opačný problém - nakopávačka na moderních motorkách jim prostě chybí.


Naprosto souhlasím: mám Jawu 650 a to, že motor nemá nakopávačku, mi fakt chybí. I když motor není Jawácký.
Jinak souhlasím s Bimbamem - na expedice startér k Jawě 350 ano, jinak ne.

Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 12:18 | Nahoru | #20
Eště patřím k těm motocyklistům, pro které byl čudlík nebo nebejbože startér na motorce sprosté slovo...do té doby, než sem si kůpil motorku s ním .
Náhodů to chcípne v nejhustějším provozu, naložená motorka, nejlepší při odbočování vlevo na největší křižovatce...třeba...
A nebo v enduru - vyhniješ v krpálu, visíš za řídítka...zmáčkneš spojku, knoflík...a je to .
Kamoš to má na soutěžní padesátce (motor Minarelli), to nastartuješ (startpáků) aj když se na to enom škaredě podíváš...
Nebo pro lidi, pro které je předstartovní příprava jak na tryskáči móóóc složitá.

(reakce na) Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 13:30 | Nahoru | #21
shao> Tak ten příměr ukrajina/shimano není z mé hlavy, slyšel jsem jej kdysi od jednoho sběratele, když se mu dostal do rukou starý ruský gramec (klasický kufříkáč s pružinovým strojkem) a byla na něm neorigo zvukovka - anglické výroby.
Jinak u těžké motorky to pochopím, stejně jako zpátečku u GoldWinga, ale i na Uralu je dobrá. A u prasete je to věc pohodlí (které se u skútru očekává), navíc mně přišlo, že ten dynamospouštěč dokáže motor roztočit lépe, jak klasický starter s pastorkem). A rezerva byla dobrá věc, jen asi nebylo moc pohodlné sundávat a měnit kolo někde na cestě, vyndavat osu, sundavat řetěz, navíc přístup kolem kastle... holt není to tak snadné, jako u auta. Ale to střílím od boku, prase jsem zblízka už dlouho neviděl a už mi dávno není 20 a zapomínám.
Jinak ten odkaz je možná přesně, to co jsem měl na mysli.

milan1963> Přesně tak, měl jsem jeden čas Yamahu SA22 a starter jsem použil jen, když mi ta potvora zhasla na křižovatce (za tepla byl nestabilní volnoběh, postupně zpomaloval, až zhasnul - stávalo se to ale jen, když bylo venku cca přes 25°C. Také dost žrala, nedostal jsem spotřebu pod 4 litry, tak asi pořádně nezavíral sytič).
Bylo tam také na houby, že při zvednutém stojanu "muří nožka" bránila sešlápnutí startpáky, ale to bylo asi schválně, jelikož po studeném startu motor na několik vteřin nabral dost vysoké otáčky, takže startovat bez kola v luftě by nebylo echt. Naopak starter zase nešel zapnout, aniž bych držel jednu z brzd.

(reakce na) Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 14:11 | Nahoru | #22

Sadra17 píše: hadrák to má originál a to zapalování je kurna drahý ted se prodalo na aukru za 15000,-



Však to má taky zpátečku.

1 reakcí na tento příspěvek Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 16:10 | Nahoru | #23
No zpátečku...nastartuje se to obráceně .
Tým se taky dá odpovědět tunerom, že nejaký předstih +- 3 milimetry nehraje tak moc roli, aby se motor točil...




...a když Hadraplán, tak takový

Naposledy editováno 17.01.2014 16:13:51

(reakce na) Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 20:57 | Nahoru | #24
Bimbam> Tak o bolavé noze při startování bych mohl povídat Než se mi podařilo trochu vychytat "knowhow" tak jsem si pěkně poskákal. V takových případech je startér celkem dobrá a praktická věc - pokud drží baterka
Je mi líto, že se nakopávačky z motorek vytrácí, znám to pohodlí, když jen zmáčneš knoflík a motor naskočí, ale přiznám se, že co mám Cagivu s nakopávačkou startér používám jen ve výše zmiňovaných situacích jako sicna v prostředku křižovatky a to ještě zřídka.

Pro autora: Vidím tuhle věc poprvně a moje úvahy jsou jen na základě té fotky. Osobně bych si to na třindu nedal, ale je to jen můj názor, každopádně je to obyčejný startér, takže případné problémy budou obdobné každému jinému startéru. Co se montáže týče opět obdoba, pokud jsi manuáně zručný a nebojíš se rozdělat motor nebude to takový problém. Těch pár kabelů k elektrice také nemůžeš splést, něco na cívku, něco na baterku, něco na relé a čudlík na řidítka A pak hurá! můžeš startovat prstíčkem

Správné motorky mají nakopávačku

Naposledy editováno 18.01.2014 09:36:36

1 reakcí na tento příspěvek Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 21:32 | Nahoru | #25
Šak se startérem o nakopávačku nepřijde :)

(reakce na) Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 21:40 | Nahoru | #26
Zdenalbenal> Co je v něm za motor? Na warťase to nevypadá.

(reakce na) Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 22:29 | Nahoru | #27

hrnous píše: Šak se startérem o nakopávačku nepřijde :)


Jestli to bylo pro mě, tak mě je to jasné
Konec konců by se na třindě bez nakopávačky asi špatně řadilo

Startér Jawa 350/640

17.1.2014 v 22:47 | Nahoru | #28
Já bych se toho nebál,jestli na to máš peníz tak ho namontuj,mít 350 která by už měla bezkontak tak by starter byla další věc co bych si pořídil plus olejové čerpadlo,škoda,že nejde udělat starter i na mojí ČZ180,kde na čerpadlem uvažuju,ale přednost má vape a elektrika 12V.Dokonce sem si pohrával s variantou koupit 350tku už kvuli tomu,že bych tam mohl starter namontovat a čerpadlo to je jasný už jenom proto,že bych nemusel vozit olej sebou a dolejt plnou nádržku doma je pohodlnější než se patlat u benzinky,ale to už odbočuju od tematu takže starter určitě jo.

Naposledy editováno 17.01.2014 22:48:29

Startér Jawa 350/640

18.1.2014 v 13:00 | Nahoru | #29

Startér Jawa 350/640

20.1.2014 v 00:14 | Nahoru | #30
Pěknej Trampík. Moc by se mi líbil
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist