globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lidl nabíječka
Dívám se, že letos Lidl modernizoval oblíbenou nabíječku: http://www.lidl.cz/...owDetail&id=4162

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

17.4.2015 v 09:31 | Nahoru | #541

Stev píše: Dovi> roky jsem používal Lidl a teď mám CTEK (když jsem potřeboval novou zrovna nebyla akce), a nelituju. Má lepší funkce a třeba hezky oživila už dvě několikrát totálně vymlácený baterky. Že budou časem stejně na výměnu je jasný, ale zatím sloužej.



e: mimo to CTEK má mnohem lepší zpracování a praktičtější balení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

17.4.2015 v 10:14 | Nahoru | #542
 

Stev píše: roky jsem používal Lidl a teď mám CTEK (když jsem potřeboval novou zrovna nebyla akce), a nelituju. Má lepší funkce a třeba hezky oživila už dvě několikrát totálně vymlácený baterky. Že budou časem stejně na výměnu je jasný, ale zatím sloužej.e: mimo to CTEK má mnohem lepší zpracování a praktičtější balení.



OK, to je v pořádku, po technické stránce nic proti CTEKu. A bylo by smutný, kdyby CTEK za cca čtyřnásobnou cenu neposkytoval nic navíc oproti levnějším alternativám.

K tomu oživování - já jsem koncem zimy oživil synovu vymlácenou (10.5 V) a od podzimu zanedbanou motobaterku za použití dvou LIDLáckých nabíječek: malého primitivního (ale k nezaplacení) 600 mA TRONICu a následně cyklickým použitím té zde diskutované inteligentní nabíječky. Kapacita OK, samovybíjení prakticky neznatelné, starterem točí jak za mlada.

Holt měl chlapec štěstí, ale napříště se musí o své věci lépe starat...

 
Zkušenostmi jsem dospěl k poznání, že při troše té povinné péče o akumuláotory vlastně na té konkrétní nabíječce (značce a typu) zas až tak moc nezáleží - samozřejmě nesmí přebíjet nebo ládovat zbytečně velké proudy.
Ty bilióny elektronů jsou za těchto okolností (nepřebíjení a rozumný proud) stejně "kvalitní" , ať je na nabíječce napsáno cokoliv.

Vidím to dnes po letech praxe tak, že mnohem důležitější než volba nějaké "ideální" (ať levnější nebo dražší) nabíječky je nenechat olověný akumulátor dlouho podvybitý a zbytečně tak zvyšovat sulfataci jeho elektrod. Netýká se to ani tak celoročně provozovaných automobilů jako spíš sezónně provozovaných motorek.

 

Lidl nabíječka

17.4.2015 v 10:53 | Nahoru | #543
Přesně, jak napsal Dovi - důležitá je adekvátní péče o akumulátor a u nabíječky záleží na správné volbě charakteristik - hlavně, aby nepřekročila nabíjecí proudy a nechce-li (nebo nemá čas) to hlídat, tak i napětí. Bohužel úroveň technických znalostí motoristů čím dál, tím více degraduje a k tomu kouzelné slůvko "inteligentní" lehko vytvoří falešný pocit, že "o nic se starat nemusím, ta chytrá elektronika si s tím přeci musí poradit". Pak leckterý z takových diletantů čumí jako černoch na zamrzlý kýbl, když za mnou přijde s tím, že "nabíječka je asi v háji, že mu nenabije baterku", já zjistím, že baterka je samozřejmě zanedbaná, vytlučená, s pomocí klasické nabíječky bez jakékoli rádobychytré elektroniky baterku oživím a ta slouží dále. Ale při těch následných udivených pohledech ve smyslu "tak k čemu ta "chytrá" nabíječka teda je, když se stejně musím o akumulátor starat" mám leckdy pocit, zda to není sysifofská práce. Nebo si naopak otevřít dílnu se sloganem "Oživování a regenerace akumulátorů - aneb než hodíte svou baterku do šrotu".

(reakce na) Lidl nabíječka

17.4.2015 v 11:00 | Nahoru | #544
Dovi> já dřív to oživování dělal úplně stejně, a tu malou nabíječku pořád používám pro nabíjení lifepo4 baterky. To není nic proti lidlácké. Jen konstatuju že mi několika letech odešla (měla svoje odslouženo) a protože jsem potřeboval rychle jinou, koupil jsem dražší CTEK a nelituju toho protože za víc peněž jsem dostal víc hodnoty.

Lidl nabíječka

17.4.2015 v 11:01 | Nahoru | #545
Musim potvrdit,ten malej Tronic 600 mA vlastnim taky a je opravdu k nezaplaceni bratru za 179 Kc ...pouzivam stale na chalupe na 6V Cizu

Naposledy editováno 17.04.2015 11:12:15

Lidl nabíječka

18.4.2015 v 12:27 | Nahoru | #546
Tak se už i tady ukázalo, že JMK opět kecá a svým rádobyodborným posudkem si leda opětovně nasral do vlastního hnízda...
Ale ono to má nakonec i svá pozitiva, kvůli exotům jako je on je člověk nucen nespoléhat na jediného rádobyodborníka, ale ověřovat si informace z více stran-porovnávat.

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

28.5.2015 v 09:15 | Nahoru | #547
máte někdo prosím zkušenosti s jejich endoskopem?

(reakce na) Lidl nabíječka

28.5.2015 v 10:20 | Nahoru | #548
havrajz> Kolega jej zkoušel a po týdnu jim to vrátil - na hovno, obraz rozmlžený, žádné kloudné detaily nebyly vidět, zkrátka za tu cenu předražený sráč. Nedá se ovšem vyloučit, že mohl narazit na nepovedený kus.

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

20.12.2015 v 20:47 | Nahoru | #549
Nemáte někdo pokaženou lidl nabíječku u které byste mohli postrádat připojovací svorky? Docela by se mi hodily

(reakce na) Lidl nabíječka

20.12.2015 v 21:14 | Nahoru | #550
Dr.fík> Také se mi hodily
Udělal jsem si z nich startovací kabely na motorku a protože jsem potřeboval ještě dvě začal jsem shánět a zjistil jsem, že se za pár korun dají jednoduché malé svorky sehnat. Buď na netu nebo pokud jsi z Prahy neměl by být problém.

Lidl nabíječka

20.12.2015 v 21:49 | Nahoru | #551
Přesně tak,za dvacku koupíš kleště v každý prodejně s elektromateriálem

Lidl nabíječka

20.12.2015 v 21:49 | Nahoru | #552
Svorky se daj koupit v "mototechně" nebo GME.CZ nebo GES.CZ stojej asi 20Kč

Lidl nabíječka

2.1.2016 v 21:14 | Nahoru | #553
Má někdo zkušenost s touto nabíječkou?

zde

Konkrétně mi jde hlavně o to, jestli jde nabíjet i zcela vybitou baterii.

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

2.1.2016 v 22:56 | Nahoru | #554
Osobní zkušenost nemám, ale podle parametrů, které jsou na netu k nalezení umí nabít baterii pokud má napětí 4,1V a vyšší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

3.1.2016 v 12:30 | Nahoru | #555
drtenik> A v tom je právě kámen úrazu, že baterku 4.5V identifikuje jako šestivoltovou a i tak ji začne nabíjet. Pak holt nezbývá, než na chvíli paralelně připojit druhou, dobrou baterku a jak nabíječka spustí 12V režim, tak pomocnou baterku odpojit. Nebo prostě mít i klasickou "blbou" (=bez elektroniky) nabíječku a tou baterku napřed oživit a pak teprve napíchnout na "yňtelygentňý" nabíječku, blbou jak Župkovo vůl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

3.1.2016 v 12:55 | Nahoru | #556
J.M.K.> ...jenom dotaz,oni asi mluví o tom OXFORDU viz odkaz laďa-prašil a ten podle všeho nemá 6ti voltový režim.Ten umí jen 12V.Tak by jí měl vyhodnotit jako hluboce vybitou 12V baterku,nemýlím li se?

Naposledy editováno 03.01.2016 12:57:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

3.1.2016 v 13:09 | Nahoru | #557
banda1250: Máš pravdu. J.M.K. nejspíš reagoval na nabíječku Lidl podle názvu tématu.

laďa-prášil: Jak píše drtenik - na netu je návod v angličtině kde je uvedeno, že pod 4V včetně se jen rozsvítí varovná kontrolka, že máš nabíječku odpojit. Od 4,1V nahoru to nabíječka nejdřív jedním módem vytáhne na 11,8V a pak dokončí nabíjení standardně.

(reakce na) Lidl nabíječka

3.1.2016 v 13:25 | Nahoru | #558
1100Virago> O.K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

3.1.2016 v 17:53 | Nahoru | #559

1100Virago píše: banda1250: Máš pravdu. J.M.K. nejspíš reagoval na nabíječku Lidl podle názvu tématu.

laďa-prášil: Jak píše drtenik - na netu je návod v angličtině kde je uvedeno, že pod 4V včetně se jen rozsvítí varovná kontrolka, že máš nabíječku odpojit. Od 4,1V nahoru to nabíječka nejdřív jedním módem vytáhne na 11,8V a pak dokončí nabíjení standardně.



Takže se zdá, že to není tak špatnej stroj? C-tek 5.0 byla moje volba, ale je dražší, když byl v akci za 1200, tak jsem ho nekoupil... Tahle se mi líbí s tím kontrolním panelem.

(reakce na) Lidl nabíječka

4.1.2016 v 11:05 | Nahoru | #560
banda1250> Ano, měl jsem na mysli "lidlovku", toho odkazu jsem si nevšiml. Jinak platí, jak bylo uvedeno - zmíněná nabíječka má SW udělaný tak, že 4.1V je rozhodující hranice, kdy vyhodnotí baterku jako "vadnou" a nepokusí se ji vůbec nabít. V tomto ohledu mám ale dobrou zkušenost s Optimate III, která dokázala oživit i baterku v GS500, co skoro 2 roky stála a baterka byla hýn, že ani nerožla kontrolky. Prvních pár pokusů sice skončilo oživovacím režimem a pak červenou kontrolkou (tj. velký pokles napětí po nabíjecím cyklu - testování kvality baterky), ale pak už se odpíchla na celý cyklus, po týdnu oživování baterka převalila starterem a po dalších pár dnech už byl start bez problémů. Pak motorka opět 2 měsíce stála a i potom nastartovala na ždrc. Dlužno ovšem podotknout, že baterka byla před dlouhou odstávkou (neplánovaná - zdrav. důvody) jen cca rok stará.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

4.1.2016 v 12:14 | Nahoru | #561
laďa-prášil: Na motobaterie bude dobrá, na auto už to bude slabší, protože maximální nabíjecí proud je 900 mA a velké akumulátory to bude nabíjet dlouho. Pokud to nevadí, tak svou práci určitě odvede.

Lidlovka dokáže v režimu "zmrzlý akumulátor" cpát až 3,8 ampéru a umí i těch 6V, což ale zase dělá problémy s hluboce vybitými 12V akumulátory, protože je nesprávně detekuje

(reakce na) Lidl nabíječka

4.1.2016 v 16:04 | Nahoru | #562
1100Virago> řekl bych, že s autobaterkama nemám problém, dokud nezapomenu vypnout světla.... :) u motorek je to horší se sezónním provozem

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

24.8.2016 v 09:05 | Nahoru | #563
nesetkal jste se nekdo s problemem, ze nabijecka neprepne do udrzovaciho rezimu?
V sobotu jsem prijel z projizdky (teda spis z 600km presunu), motorku hodil do garaze a dal na nabijecku.
Vcera (utery) jsem sel motorku pohladit a koukam, ze nabijecka porad nabiji. Predtim se do urdzovaciho rezimu prepla po cca 5-10min.
Tak jsem ji odpojil a na baterce 12,8V (po ustaleni). Normalne startuje. Pres noc jsem ji zas dal na nabijecku a rano porad nabijela..
Tak nevim jestli je v prdeli nabijecka nebo baterka.

Naposledy editováno 24.08.2016 09:06:09

Lidl nabíječka

24.8.2016 v 09:31 | Nahoru | #564
U me co jsem koupil zacatkem roku jsem objevil jiny problem s 12V baterii. Ono jasne, kdyz je baterka pod 3,4V tak ji vyhodnoti jako vadnou a budou blikat diody, ale pak je dalsi finta, ze aby baterku nabijel alespon pulznim nabijenim a pokusil se ji obnovit, tak je nutne, aby bylo na baterii alespon 7,5V +- 0,5V takze pokude je napeti v rozsahu 3,4 - 7,0V tak elektronika baterku nevyhodnoti jako vadnou, ale ani ji nebude nabijet. Docela nevyhoda oproti starym klasickym nabijeckam kde se clovek aspon mohl pokusit ji nabit jestli se chytne nebo ne.

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

24.8.2016 v 11:41 | Nahoru | #565
Jarrinne, ty nemáš voltmetr?

ed. sorry asi máš když si měřil volty...

Tak připoj nabíječku a voltmetr, a stiskni tlačítko na nabíjení...
a popiš co se děje

Naposledy editováno 24.08.2016 11:44:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

24.8.2016 v 12:06 | Nahoru | #566
Jarrinn> ...proc nabijis po 600 km presunu?

(reakce na) Lidl nabíječka

24.8.2016 v 12:20 | Nahoru | #567
Jurawood> napeti vyleze na 13,8V a nabiji se
jeste jsem zkusil, nabijecku odpojit a zapnnout svetla.
Po hodine sviceni mela baterka 12V a porad svetla svitily...tak nevim.
zejtra zkusim tu nabijecku na jine baterce

Naposledy editováno 24.08.2016 12:36:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

24.8.2016 v 12:25 | Nahoru | #568
banda1250> no to je trochu slozitejsi (se mi to nechtelo psat)
Pri ceste ze Slovenska mi zacala blikat kontrolka dobijeni. Po ceste jsem to kontroloval a pri volnobehu to dobijelo 14V, ale jak sly otacky nahoru, tak to kleslo az na 12,8V.
Doma jsem zjistil propalenej konektor od altiku. Promeril jsem alternator (odpory proti sobe 0,6 Ohm, proti kostre vsechno nekonecny, volnobeh mezi vsema fazema 22V, pri cca 4000 otackach 65V....takze altik cajk, pro opetovnim zapojeni mam dobijeni na stejnych hodnotach jako predtim...regulator Elesys).

no a po tomhle jsem to svihnul na tu nabijeck,...coz by asi udelal kazdej

(reakce na) Lidl nabíječka

25.8.2016 v 06:52 | Nahoru | #569
Jarrinn> ...tak to ju,to je jiná

Lidl nabíječka

26.8.2016 v 06:27 | Nahoru | #570
buď má akumulátor nějaký vnitřní zkrat jednoho článku, přerušený můstek, nebo jinou dost podivnou věc - málo pravděpodobné.

Nebo prostě nabíječka odešla do křemíkového nebe.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne


TOPlist