bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vše o baterii a nabíjení
Hezký večer přeji.
Nevím, zda už jste to už na MCZ někdo dával, ale našel jsem PDF soubor, ve kterém jsou zajímavé věci o baterií a o jejich nabíjení. Jsou tam všechny typy nejčastěji používaných baterií a nějaké "povídání" o nich.
Teď přes zimu každej mlaďas řeší baterku, proč mu nestartuje moto, atd.
Takže...zde jsou užitečné informace.
Přeji pěkné počteníčko
Předchozí
1 2
Následující

Vše o baterii a nabíjení

11.1.2014 v 20:51 | Nahoru | #1
Samá chemie , ale jinak čtivé. Trochu jsem se do toho ponořil a asi si to stáhnu a prostuduji v dlouhých zimních večerech.

1 reakcí na tento příspěvek Vše o baterii a nabíjení

11.1.2014 v 22:14 | Nahoru | #2

Teď přes zimu každej mlaďas řeší baterku, proč mu nestartuje moto, atd.



Dobře... a Ty snad jseš stréc, co pamatuje náklaďáky na dřevoplyn?
Ten článek je sice obsáhlý a podrobný, ovšem právě proto málokterý z těch "mlaďasů" bude mít trpělivost na jeho poctivé pročtení a pro starší "kmety", jež umějí s akuulátory zacházet, v něm nebude nic nového.

Nicméně snaha se cení. Třeba si z toho někdo poučení vezme a jarních témat o nestartujících motorkách zde ubude, minimálně mezi těmi, kdož spoléhají na el. starter a těch bohužel většina jest.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 02:48 | Nahoru | #3
J.M.K.> Máš pravdu. Sleduji tvůj profil a čekal jsem, jestli sem přispěješ svým poznatkem. Stalo se tak a musím ti dát za pravdu - nejsem stréc z dědiny co pamatuje pana Huse, ale většinu nesmyslných témat zde zakládají mlaďasové, co jsou jen líní hledat.
Článek je samozřejmě velmi obsáhlý, ale i já jsem přeskočil """neuuzitečné""" informace a skočil jsem rovnou
na stranu ?30? kde by mělo být popsáno několik druhů nabíjeni, přičemž každý je pro jednotlivé druhy baterií lepší, či horší.
Řešil jsem totiž totiž to samý, jako ""mlaďasové""...mám nyní na baterce (6ti čl. 12V Yuasa) napětí 12.57 V. Řekl jsem to ve škole mistrům a pánové mi řekli, že baterie je vybitá. Přišel jsem domu, zapnul svůj (domácí) regulovatelný zdroj a baterku začal nabíjet konstantním proudem (u mě 0.12x4Ah) , ale baterie během 20 minut dosáhla napětí 14.70 V, takže jsem okamžitě odpojil zdroj a sledoval napětí na AKU. Napětí kleslo ze 14.7 V na 12.57 V během pár minut a byl jsem totálně zmatenej z informací, které jsem právě vyčetl z multimetr a z těch, které mi dali páni mistři. Vím, že se má měřit nějakou konstsntní dobu po dokončeném nabíjení. Podle přiloženého PDF souboru teď vybíjím baterii na nějakých 11V a poté zkusím AKU opět nabít konstantním proudem.
Baterie jinak celý rok chytala jako za mladejch.
Kdyby jsi měl nějaké připomínky k nabíjení, tak sem s nimi. Rady od lidí jako jako jsi ty jen cením

Edit: chyba v desetinném místě

Naposledy editováno 12.01.2014 02:52:32

Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 08:42 | Nahoru | #4
Taky si to stáhnu a budu študovat .
Díky

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

Skvělá odpověď, děkuji! 12.1.2014 v 10:22 | Nahoru | #5

Stifmajstr píše: J.M.K.> Máš pravdu. Sleduji tvůj profil a čekal jsem, jestli sem přispěješ svým poznatkem. Stalo se tak a musím ti dát za pravdu - nejsem stréc z dědiny co pamatuje pana Huse, ale většinu nesmyslných témat zde zakládají mlaďasové, co jsou jen líní hledat.
Článek je samozřejmě velmi obsáhlý, ale i já jsem přeskočil """neuuzitečné""" informace a skočil jsem rovnou
na stranu ?30? kde by mělo být popsáno několik druhů nabíjeni, přičemž každý je pro jednotlivé druhy baterií lepší, či horší.
Řešil jsem totiž totiž to samý, jako ""mlaďasové""...mám nyní na baterce (6ti čl. 12V Yuasa) napětí 12.57 V. Řekl jsem to ve škole mistrům a pánové mi řekli, že baterie je vybitá. Přišel jsem domu, zapnul svůj (domácí) regulovatelný zdroj a baterku začal nabíjet konstantním proudem (u mě 0.12x4Ah) , ale baterie během 20 minut dosáhla napětí 14.70 V, takže jsem okamžitě odpojil zdroj a sledoval napětí na AKU. Napětí kleslo ze 14.7 V na 12.57 V během pár minut a byl jsem totálně zmatenej z informací, které jsem právě vyčetl z multimetr a z těch, které mi dali páni mistři. Vím, že se má měřit nějakou konstsntní dobu po dokončeném nabíjení. Podle přiloženého PDF souboru teď vybíjím baterii na nějakých 11V a poté zkusím AKU opět nabít konstantním proudem.
Baterie jinak celý rok chytala jako za mladejch.
Kdyby jsi měl nějaké připomínky k nabíjení, tak sem s nimi. Rady od lidí jako jako jsi ty jen cením

Edit: chyba v desetinném místě



pěkně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 12:07 | Nahoru | #6

Stifmajstr píše: J.M.K.> Máš pravdu. Sleduji tvůj profil a čekal jsem, jestli sem přispěješ svým poznatkem. Stalo se tak a musím ti dát za pravdu - nejsem stréc z dědiny co pamatuje pana Huse, ale většinu nesmyslných témat zde zakládají mlaďasové, co jsou jen líní hledat.
Článek je samozřejmě velmi obsáhlý, ale i já jsem přeskočil """neuuzitečné""" informace a skočil jsem rovnou
na stranu ?30? kde by mělo být popsáno několik druhů nabíjeni, přičemž každý je pro jednotlivé druhy baterií lepší, či horší.
Řešil jsem totiž totiž to samý, jako ""mlaďasové""...mám nyní na baterce (6ti čl. 12V Yuasa) napětí 12.57 V. Řekl jsem to ve škole mistrům a pánové mi řekli, že baterie je vybitá. Přišel jsem domu, zapnul svůj (domácí) regulovatelný zdroj a baterku začal nabíjet konstantním proudem (u mě 0.12x4Ah) , ale baterie během 20 minut dosáhla napětí 14.70 V, takže jsem okamžitě odpojil zdroj a sledoval napětí na AKU. Napětí kleslo ze 14.7 V na 12.57 V během pár minut a byl jsem totálně zmatenej z informací, které jsem právě vyčetl z multimetr a z těch, které mi dali páni mistři. Vím, že se má měřit nějakou konstsntní dobu po dokončeném nabíjení. Podle přiloženého PDF souboru teď vybíjím baterii na nějakých 11V a poté zkusím AKU opět nabít konstantním proudem.
Baterie jinak celý rok chytala jako za mladejch.
Kdyby jsi měl nějaké připomínky k nabíjení, tak sem s nimi. Rady od lidí jako jako jsi ty jen cením

Edit: chyba v desetinném místě



Baterii máš nabíjet 1/10C to znamená v případě 10Ah baterie proudem 1A. Další věcí je, že maximální napětí při nabíjení je 13,8V. Pokud jsi nabíjel na 14,7 jak píšeš, tak jsi přebíjel. A za další, klidové napětí nezatížené baterie 12,5V je úplně normální, rozhodně není vybitá.

Nicméně ideální je sledovat závislost napětí na připojené zátěži - dle toho poznáš daleko přesněji jak je baterie nabitá a hlavně v jakém je stavu, zda není lepší ji už vyměnit.

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

Skvělá odpověď, děkuji! 12.1.2014 v 12:36 | Nahoru | #7
Mirrek> ...13,8V je málo,14,4V je ta pomyslná hranice a ani 14,7V jí neublíží ...vlastní zkušenost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

Skvělá odpověď, děkuji! 12.1.2014 v 13:02 | Nahoru | #8
Stifmajstr> Mistři svým způsobem pravdu měli i neměli. Každá baterka má určitý rozptyl a není možné jednoznačně říct, že plně nabitá a "odpočatá" musí mít třeba 13.2V. Baterku jsi na 14.7V nepřebíjel, ostatně šestičlánková Pb baterka je plně nabitá až při 16.2V (2.7V/článek). Ale pozor, ani to není jednoznačná hodnota, ne všechny akumulátory jsou schopné takového napětí dosáhnout (např. v autě mám včil baterku novou a nepřesáhne 15.3V). Rozhodující je okamžik, kdy už napětí znatelně nestoupá a tehdy nabíjení ukončit. Baterka by se dál už jen "vyvářela".

Ale pozor, toto platí pro klasické akumulátory se zátkami na článcích, utěsněné (AGM, nebo gelové) se nesmějí nabíjet na více, jak cca 14.2V. Je to proto, že při 14.4V (2.4V/článek) začíná baterka plynovat a zatímco klasice to nevadí, tak u AGM, nebo gelovky, nemá na deskách vznikající vodík kam unikat a jeho bubliny pak zůstanou v elektrolytu, čímž nevratně snižují výkonnost baterky. V kritickém případě může takto přebíjená baterka i explodovat.

Co se týče vybití, tak článek se nesmí vybít pod 1.7V (tzn. šestičlánková baterka 10.5V), tehdy už nastává sulfatace a navratná změna na aktivní hmotě desek. Zkušenost sice ukazuje, že i zcela "do mrtva" vybitou baterku jde oživit, nicméně není dobré ji vybíjet pod kritickou mez, snižuje se tak životnost.

A co se týče měření nabití, tak vypovídající je hustota elektrolytu, ale praktičtější je měření napětí při zátěži. K tomu slouží zátěžový voltmetr . Měření napětí bežným voltmetrem nemá žádnou vypovídací hodnotu, jelikož i baterka, co mele z posledního, může mít nezatížená klidně 12.5V a přitom starterem sotva otočí. Nemáš-li zátěžák, stačí před měřením zapnout co nejvíce spotřebičů na vozidle, hlavně světla. To udělá de facto totéž, co odporový drát v zátěžáku, i když nezatíží tolik, jak by mělo (FY-64 zatíží 12V baterku na cca 100A).

Ještě k nabíjení dílenským zdrojem - sice to baterka přežije, ale nabíjení konstantním proudem není úplně echt. Nabíjení pulsujícím napětím (tj. za trafem jen usměrňovač a žádné vyhlazovací kondíky) je daleko lepší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 14:04 | Nahoru | #9
J.M.K.> Bezvadný :) :) :) Kdyby lidé zde na MCZ odpovídali stejně jako ty, tak se v každém druhém tématu nemusí vést hádka o h*vně
S prvním odstavcem máš samozřejmě pravdu. Mistři mi to i říkali a také jsem to vyčetl v PDF souboru.
Co se týče tvého třetího odstavce, tak mi velice pomohl, jelikož jsem dumal nad velikostí napětí na jeden článek. Nakonec jsem tuto informaci vyčetl i v PDF. Teď pomalu vybíjím baterii a večer by už snad mohla být připravena na nabití.
Zátěžový voltmetr pořizovat nebudu, ale provedu měření podle tebou popsaného způsobu (nebo zajedu do školy na dílnu, třeba tam bude zátěžák k půjčení).

Přemýšlím, že bych svůj zdroj trochu překopal a udělal z něj dílenský zdroj / pulsní nabíječ

Edit: Můj zdroj


Naposledy editováno 12.01.2014 14:25:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 14:49 | Nahoru | #10
Stifmajstr> Tak olověná baterka prakticky netrpí žádným paměťovým efektem, jako typicky NiCd, takže nevyžaduje zas tak nutně před nabíjením vybít "do nuly" (=myšleno na minimální úroveň, tedy kolem 10.5V). Ale pro její oživení a kor naformování nové baterky je každopádne dobré to provést.
Jinak zdroj vypadá zajímavě, Tvá práce? Možná máš stejnou pikslu, jako já.

















Fotky mizérie, holt narychlo čínským mobilem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 15:17 | Nahoru | #11
J.M.K.> Chci jí vybít, abych jí mohl zkusit nabít přes ten zdroj. Jde jen o zkoušku
Jinak díky za pochvalu. Tvůj vypadá taky parádně. Mělo to vypada stejně jako to tvoje, jen bez větráčku. Po navštívení v GME už tvou velikost piksly neměli, tak jsem koupil o půlku menší a tak tak se to tam vešlo. Je to ročníková práce 2. ročníku školy SPŠ Prosek. Hrozně jsem se s tím pral, protože při vytváření plošného spoje jsem udělal pár chyb a lámal jsem si s tím hlavu hrozně moc hodin. Nakonec pomohl mistr, který se u toho taky docela zapotil. Hledal chybu v součástkách a nečekal, že jsem vytvořil špatný plošňák (pár nesmyslných spojů [skratů] a sem tam mi díky tomu odešel kondík. Nakonec jsem doma objevil i větráček, tak jsem si ho plácnul nahoru na chladič...alespoň jsem vystupoval ze řady a neměl jsem to stejný jako klucí ze stejného ročníku. Jinak - měl jsem tam nějaký starý trafo 3A (všichni mistři ze školy se na to chodili koukat s úžasem a chtěli ho ode mne koupit), ale to jsem musel vrátit, tak jsem vyhandloval jiný (2A) a teď je zdroj trošku slabší. Ale stačí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 15:41 | Nahoru | #12
Stifmajstr> Též děkuju za pochvalu, ale vnitřek nechtěj vidět, je to hrozný bastl. Holt je vidět, že byl vyvíjen "za chodu" a furt se něco upravovalo a improvizovalo. Stavěl jsem jej krátce po nástupu na ČVUT, kdy pro mne začal "ráj", myšleno mít přístup k GM a tedy k součástkám. Nechtěl jsem používat šváby, takže je vše jednoduché. Je to klasika trafo, usměrňovač a BD241 budící koncáky, ten je přivírán dalšími dvěma BD237, kdy jeden reguluje napětí a druhý proud. Slabina je v tom, že jak je regulace jen zpětná vazba, ne komparace na referenční napětí, tak regulace napětí není lineární, potřebovala by exponenciální poťák a ten neseženeš (řešilo se to rozebráním logaritmického stereopoťáku a přehozením drah, což ale u moderních typů moc dobře nejde).
Regulace proudu je klasika - "svedení" budicího napětí z báze na výstup tranďákem, otevíraným přes snímací odpor. Odporů je sada a podle rozsahů jsou různé odpory připojovány relátky. Paralelně k relátkům a odporům je poťák pro plynulou regulaci proudu.
Koncový stupeň tvoří dva BDW83D a to je největší achillovka - jsou paralelně a vlivem tolerancí si nikdy nerozdělí proudy přesně na polovic, takže snadno jeden na sebe vezme vše a shoří (a díky vzrůstu proudu a tím i napětína smínacích odporech zpravidla vezme s sebou i proudový BD237). Takže zdroj nejde hnát na plný proud při nízkém napětí, kdy je na koncáku velká ztráta. Chtělo by to ještě ke každému koncáku dát pomocný snímací odpor s tranďákem, odvádějícím napětí z jeho mřížky a ten nastavit tak, aby omezil proud na 5A max. Ale to už se mně nechce celé překopávat, raději časem postavím zdroj zcela nový, už promyšlený. Navíc jsem viděl, že už jsou na trhu i přímo šváby - budiče výkonovýh součástek. které mají vazbu a přetížení tak ohlídají. Na koncávky bych pak použil nejspíš MOSFETy, kterým jsem se tenkrát rovněž snažil vyhnout.
Jenže co bych před těmi lety mohl chtít... tenkrát takový výběr součástek nebyl a hlavně dílenský zdroj tehdy stál 5000,- a dával jen 3A. Narazit na zdroj 30V/10A bylo tehdy prakticky nemožné a když, tak z jeho ceny by Tě kleplo.
Ještě detail... mezi usměrňovačem a baterií kondíků (je jich asi 24ks 1G/50V) je ještě relátko, spínané zpožděně RC prvkem. Relátko zkratuje výkonový odpor, který jinak omezí proudový náraz do kondíků při zapnutí trafa.
Ventilátor na zadním chladiči je indukční na 220V a větráček v horním krytu je 12V stejnosměrný, napájení přes 7805 (s trimrem v kostře pro nastavení napětí).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 15:43 | Nahoru | #13
Stifmajstr> Co řešíš s baterkou? Já to dělám tak, že se jednou za 14-30 dní jedu projet a žádný nabíječky nebo měření neřeším. Motorka stojí ve studený kůlně. Pokud máš na tý baterce 12,57V bez motoru a 14-14,5V s motorem tak vypadá vše v pořádku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 17:05 | Nahoru | #14
J.M.K.> Tak to vnitřek bude vypadat zajímavě
Já to mám hnaný švábem.
Je pravda, že GM je opravdu ráj pro elektrikáře. Ovšem občas mě naštve, že dražší součástka (držáky pojistek, různé konektory, atd...) jsou na tom kvalitou o dost hůř, než součástka za poloviční cenu.
Jinak můj vnitřek zdroje je jedno obří klubko drátů, které jsou ale uspořádány. Nevím proč, ale vždycky udělám radši drát delší, než to všechno patlat vedle sebe a pak mám co dělat, abych tu spleť vodičů vůbec někam nacpal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 17:11 | Nahoru | #15
dave-lister> Řeším to, protože motorku mám bez řetězu a odstrojenou. Zimní garáž mám v centru Prahy - doprava tam sežere dost času. Takže mám baterii doma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 17:49 | Nahoru | #16
Stifmajstr> Klubko drátů budiž, ale na mě nemáš:







Jinak mě ohledně GM nedávno zarazilo, že už nemají v nabídce klasická TTLka, jako je třeba 7400. Není přece možné, že už by je nikdo nevyráběl... a nebo neumím hledat. Každopádně zrovna 7400 u nich najít nemůžu, ale naštěstí jich pár v zásobě mám.
"Hnané švábem" - vlastně vzpomínám, že jako učedníci jsme coby závěrečku dělali dílenské zdroje pro naše následovníky a tam byl čtyřnásobný OZ, kde jeden hlídal napětí, druhý proud a třetí přehřátí. Všechny tři OZ svými výstupy stahovaly napětí z mřížky koncáku. Ten byl jeden na chladiči, na kerý byl přišroubován rovnou tišťák. Zdroje byly bez trafa, počítalo se s 24V rozvodem na dílně. Zdroj navrhoval jeden z učitelů a tenkrát nás pobavilo, jak když nám mistr přiděloval součástky, tak na tišťáku byly 4 pozice pro hlavní filtrelyty a mistr prý: "Dáme tam jen dva, Vaněk je maximalista!"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 18:49 | Nahoru | #17
J.M.K.> Tak to je dobrá patlanice, to máš pravdu :D :D :D
Ale co
Kdyby jsi někdy potřeboval, tak mrkni tu . Ceny jsou trošku vyšší než v GM, ale když jsem něco nenašel na GM, tak to měli v PS Electronic
[img] Trafo je tam provizorně zapřené o tišťák, tak musím na dílnách ohnout kousek plechu.

Naposledy editováno 12.01.2014 18:51:01

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 19:13 | Nahoru | #18
Stifmajstr> Patlanice je hlavně důsledkem neustálých předělávek a úprav... původně totiž bylo jen trafo, chladič s můstkem, baterka konďourů a jedno relátko s odporem, takže proudové rozsahy byly jen dva, přepínané páčkou. Jenže ty nestačily a navíc se pořádně nepřekrývaly, takže následovalo dodělání otočného přepínače, desky s relátky (vedle odporů), destičky s tranďáky a trimry (trimry jsou zbytečné po náhradě BD911 BDW83). Ke všemu jsem si u obou destiček blbě nasadil nákres a udělal "obráceně", takže se muselo letovat po straně součástek. Ale zase díky tomu nemusím při výměně součástky desku vyndávat. A jak toho přibývalo, přibývalo... nakonec je tam toho takový patlanec. Ale celé to vyrvat a předělat dle konečného návrhu, na to nemám čas ani nervy.
Jinak s trafem jsme na tom podobně... já také neměl potřebná "elka", takže trafo bylo provizorně "uvázáno" dvěma dráty za díry v jádře a díry ve dně piksly - a už to tak zvostalo. Abych to udělal pořádně, muselo by trafo ven... a nééébudu montovat cééély trachtór kvůli půlminutové záležitosti do py*ééé!

Jinak děkuju za ten odkaz na PSel., koukám, že tam toho mají dost.

1 reakcí na tento příspěvek Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 20:13 | Nahoru | #19
Zdá se mi, že se ty nabíječky zbytečně moc řeší. Zejména když si to srovnám jak se baterka hodiny dobíjí při běžném provozu, z alternátoru přes obyčejný zkratový regulátor.

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 21:18 | Nahoru | #20
Redi> Tak já to řeším spíše z důvodu elektrikářského, chci můj zdroj konečně využít k nějaké "pořádné práci". Ještě jsem ho neměl zaplej cca 8 hodin v kuse (dejme tomu, že se baterka nabíjí 8 hodin). Bude to zátěžák

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

12.1.2014 v 21:24 | Nahoru | #21

Stifmajstr píše: dave-lister> Řeším to, protože motorku mám bez řetězu a odstrojenou. Zimní garáž mám v centru Prahy - doprava tam sežere dost času. Takže mám baterii doma.


Normálně dáš baterku na jaře zpátky do motory a nastartuješ. I kdyby ti baterka umřela, nová stojí cca 550kč a vydrží bez zimního nabíjení několik let.
Baterka

Naposledy editováno 12.01.2014 21:24:23

2 reakcí na tento příspěvek Vše o baterii a nabíjení

13.1.2014 v 16:49 | Nahoru | #22
Tak pánové, už nic neřešte. Paralelně se rozběhla diskuze ZDE , kde se o veškerý servíz okolo akumulátoru postará jedna nabíječka! A podle posledních zdrojů, zvedne výkon a sníží spotřebu!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

13.1.2014 v 20:16 | Nahoru | #23

ThomsonMotorson píše: Tak pánové, už nic neřešte. Paralelně se rozběhla diskuze ZDE , kde se o veškerý servíz okolo akumulátoru postará jedna nabíječka! A podle posledních zdrojů, zvedne výkon a sníží spotřebu!!!


Taky jsem na to dnes už koukal Asi pro ní také skočím Bratranec dostal k Vánocům tu verzi s LED, tak se budu cítit více na výši :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

13.1.2014 v 21:20 | Nahoru | #24

Stifmajstr píše: Taky jsem na to dnes už koukal Asi pro ní také skočím Bratranec dostal k Vánocům tu verzi s LED, tak se budu cítit více na výši :D


Na motocyklovou baterii to stačí, ale nabíjet tim baterii do auta moc nejde.

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

13.1.2014 v 21:38 | Nahoru | #25

ThomsonMotorson píše: Tak pánové, už nic neřešte. Paralelně se rozběhla diskuze ZDE , kde se o veškerý servíz okolo akumulátoru postará jedna nabíječka! A podle posledních zdrojů, zvedne výkon a sníží spotřebu!!!



A ta o červené Karkulce by nebyla?

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

13.1.2014 v 23:12 | Nahoru | #26

dave-lister píše: Na motocyklovou baterii to stačí, ale nabíjet tim baterii do auta moc nejde.

...ale jde a úplně bez problémů jakákoliv

Naposledy editováno 13.01.2014 23:12:53

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

14.1.2014 v 14:45 | Nahoru | #27

dave-lister píše: Na motocyklovou baterii to stačí, ale nabíjet tim baterii do auta moc nejde.


..jde v pohodě. Pokud je auto bat vycucaná, tak to trvá třeba dva dny. Ale čím pomaleji nabíjíš, tím lépe se dobije a celý proces je šetrný k akumulátoru a životnost jemu prodlužující..

Vše o baterii a nabíjení

14.1.2014 v 19:23 | Nahoru | #28
Hlavně je to staré (dávno i tady probírané) PDF a tato diskuse se stejně zvrhne = zbytečné téma.
Pokud se někdo podívá do mého profilu, tak nejmladší nejsem, měl bych si ho..o pamatovat, ale tohle si pamatuju.
Není lepší jezdit (v profilu mám čerstvá videa, možná lepší je zkouknout - to píšu speciálně pro ty jedince, kterým bych třeba vadil - nebo má motka).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vše o baterii a nabíjení

15.1.2014 v 14:49 | Nahoru | #29
J.M.K.> a větráček v horním krytu je 12V stejnosměrný, napájení přes 7805

Výstupní napětí: 5V
Výstupní proud: 1A

Max. vstupní napětí: 35V
Úbytek napětí: 2V
Proud nulovým pinem: 3,2mA

(reakce na) Vše o baterii a nabíjení

15.1.2014 v 23:55 | Nahoru | #30
El-Chio> A co je na tom divného? Ten větráček celou jednu ampéru rozhodně neodebírá (má cca. 1.2W příkon, pokud si dobře pamatuju) a výst. napětí 7805 se dá zvýšit vhodně voleným odporem v nulovém pinu, to se dělalo běžně, když rovna potřebný stabík nebyl po ruce.
Navíc stabík, nastavený na 12V, napájí krom fofráčku i "nabíjecí" relátko a jeho časovací prvek.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 12 11.1.2024 v 01:22 pps2
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L Ales5 3 7.1.2024 v 20:55 krokoš
Vynechava jiskru Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 8 4.1.2024 v 22:19 Slávek-TDM
Problem s hondou Honda XR 125 L Hugomela12273i3jek 1 27.4.2023 v 17:47 ja1
Honda XR 125 L - zníženie sedla Honda XR 125 L jurasek151 5 20.10.2022 v 14:02 chalka


TOPlist