Téma: babetta 207 řidičák
11.1.2014 v 18:24
dobrý den. Zajímá mě jestli když vlastním babetu 207 a chci jezdit v provozu (např. do školy) jestli musím mít na tento typ řidičské oprávnění nebo tak něco. popřípadě co k tomu potřebuju abych mohl jezdit bez toho abych měl nějaký problém? Děkuji předem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
Vítězslav_Máří píše: Ano máš pravdu.Jezdí tu 15ti letí s moped auty,třeba Jawa Shick má motor stabilní diesel o obsahu 500ccm,výkon z hlavy nevím,ale rychlost je omezena na 45km/hod.Je to automat s variátorem.
Tento název tedy čtu poprvé v životě a i "strejda Gůgl" o něm mlčí... jde o motorku, nebo o mopedauto, jako je třeba Aixam? Matně se mi sic vybavuje, že snad Jawa něco takového vyráběla (nebo spíš nějací ťamani to pod touto značkou vyrábějí), nicméně na jméno "Jawa Shick" celý internet mlčí, resp, neukáže nic relevantního.
A co vím, tak Enfield s naftovým jednoválcem snad ani nejde v ČR přihlásit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
chiro2> Na čem manželka jezdila?Já jen ,že kamarád koupil manželce nějaké Čínské endůro 125,protože viděl v řidičáku napsáno 150,a myslel si,že je to obsah.Díky fakt skvělým policajtům ji to stálo 5000 a půl roku se nesvezla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
Vítězslav_Máří> Yuki TR 125. 8,5 kw, manuál. Tak to už vím o 4 lidech co jezdí nevědomky na černo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
J.M.K.> http://www.zavolant...c-auto-nebo-motocykl
Edit,cena 230tis v základu a vím,že v Mělníku jsem ji v prodejně viděl už v roce 1999.
Naposledy editováno 12.01.2014 00:31:03
Edit,cena 230tis v základu a vím,že v Mělníku jsem ji v prodejně viděl už v roce 1999.
Naposledy editováno 12.01.2014 00:31:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
chiro2> Dokud je nechytí a nebude to nějaký rýpal policajt,tak dobrý,ale jinak je to drahý.
Vítězslav_Máří> No ona už teď nejezdí, ale klukům to raději dám pročíst na vysvětlenou včas. jeden si dokonce myslí že ten kód 150 ho opravňuje lítat na MZ 150. Což jsem věděl, že je blbost. Jen jsem nevěděl jak to přesně je. Prase by se v tom vyznalo , když s tím věčně jebou a je to samá změna
Vítězslav_Máří píše: ...kamarád koupil manželce nějaké Čínské endůro 125,protože viděl v řidičáku napsáno 150,a myslel si,že je to obsah...
To je právě ta chyba, že se nejedná o obsah, ale o to, že může řídit motorku do 50ccm, ale bez omezení rychlosti (na rozdíl od skupiny "Am"). Má-li řidičák "B", tak dle aktuálních pravidel může řídit 125ccm, ale pouze s variátorem, přesněji řečeno ne s manuálním řazením. Čili enduro 125ccm s manuálně řazenou převodovkou řídit nemůže, leda, že by si dodělala řidičák "A1".
I když je tam pár vyjímek, kdy se dovozcům povedlo dostat do techničáku údaj "aut" v kolonce "řazení převodovky", týká se to hlavně těch mašin, keré mají "okružní řazení" (tzn. N-1-2-3-4-N-1-2-3-4 atd.) s odstředivou spojkou. Rozhozující jest právě údaj v TP (popř. ORV) o způsobu řazení převodovky.
No ono i pár lidí lítá na MZ 150 s malým A do 125,ale tam spousta policajtů přimhouří oko,ale když udělají průser,odnesou to na plné čáře.A v dnešní době si spíš cajti hledají chybičky,aby mohli dát pokutu,nejsou všichni stejní,ale na mladých se vozí rádi.
Vítězslav_Máří píše: J.M.K.> http://www.zavolant...c-auto-nebo-motocykl
Edit,cena 230tis v základu a vím,že v Mělníku jsem ji v prodejně viděl už v roce 1999.
To je ono, děkuju za odkaz. Článek si přečtu zítra, včil už na to nemám sílu, nicméně tuším, že stejně, jako u podobných mopedaut, cena jej dovolí pouze synátorům zbohatlíků. Kdežto běžná rodina, které by se hodilo, kdyby kluk mohl při návratu ze školy zajet pro nákup, si jej nebude moci dovolit.
Ale stále to nemění nic na tom, že dle toho, co jste předtím uvedl, vlastně 15-letí toto řídit nemohou. Leda, že by rozhodujícím prvkem byl naftový motor (jelikož co jsem pochopil z citace, tak omezení 50ccm se vztahuje pouze na benzinový motor).
2 reakcí na tento příspěvek babetta 207 řidičák
Píše se Čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW..Toto má stabilní motor Lombardini a montuje se do stejných strojů od Ligieru s výkonem právě těch 4 KW.Tady po Liberci jich taky pár jezdí,vím o jednom které jede skoro 90,jinak to jede tachometrových 60.Spotřeba necelé 4 litry nafty je taky dobrá,a pro mladé 15ti leté,které chtějí honit holky je to takový babolap,neprší na ně,v zimě to i topí a zase tak malé to taky není.Kamarád si kdysi dovezl ten Ligier a celkem to sloužilo,autí na ježdění po městě do práce a na malý nákup dobrý.
stejně bych dal podmínku k tomu, že když má někdo řidičák skupiny B a může jezdit na 125 s automatem, aby než by někdo mohl takto vyjet, musel by mít aspoň 2 hod povinné jízdy na skútru, už vidím nějakou ženskou, co nikdy na skútru neseděla, jak sedne a v první krizovce to pošle to nějakého auta
Vítězslav_Máří>
HEH,Dik za ty kody..ted jsem koukal na svuj novej rp a nemam tam kod 150 ale kod 79+v zavorce do 50ccm. viz
79. Pouze pro vozidla, která vyhovují specifikacím uvedeným v závorkách v souvislosti
s použitím čl. 10 odst. 1 směrnice 91/439/EHS.
10.01 Manuální převodovka
jen by me zajimala takova vec..pokud me zastavi bengo bez pc,tak dle me nema narok ten kod diky malejm pismenkum precist..tzn ze max precte z predni strany druhy opravneni a tam je jen napsano AM,A1.B.B1 ..tzn ptam se,po vesnici jezdeni se 125ccm s manualem..bych mel byt v pohode ne?
Naposledy editováno 12.01.2014 11:14:08
HEH,Dik za ty kody..ted jsem koukal na svuj novej rp a nemam tam kod 150 ale kod 79+v zavorce do 50ccm. viz
79. Pouze pro vozidla, která vyhovují specifikacím uvedeným v závorkách v souvislosti
s použitím čl. 10 odst. 1 směrnice 91/439/EHS.
10.01 Manuální převodovka
jen by me zajimala takova vec..pokud me zastavi bengo bez pc,tak dle me nema narok ten kod diky malejm pismenkum precist..tzn ze max precte z predni strany druhy opravneni a tam je jen napsano AM,A1.B.B1 ..tzn ptam se,po vesnici jezdeni se 125ccm s manualem..bych mel byt v pohode ne?
Naposledy editováno 12.01.2014 11:14:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
Vítězslav_Máří> U nás jednoho Ligiera občas vídávám. Pokud si jej někdo odškrtí, tak si dost zahrává, jelikož u takovéhoto vozítka je to více, než okaté. Oproti skútru pohodlí a možnost převézt nějaký náklad, to je bez diskuse. Ale je to vozítko vyloženě do města, i když i tam mohou vzniknout situace, kdy rozdílem 45km/h vs 50km/h může zdržovat provoz. Mimo obec je to ale zlo, kor když několik km není možno předjet a že zbytečně pomalu jedoucí řidič je nebezpečnější, jak řidič rychle jedoucí, všeobecně známo jest.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
J.M.K.>
soused ho koupil pro syna nez udela becko,za 50 litru..na nauceni je to asi dobre,ale ruku na srdce,ja bych do toho nesedl..jsem odchovanej na veteranech a na fordech kde ma clovek aspon jaky taky pocit bezpeci..ale tohle prditko pri predstave ze me zezadu nekdo namackne a hlavne nemoznost akcelarace pri nejake nenadale situaci...ato se nebavim otom ze se z toho vlastne stava klec s nemoznosti uniku v pripade ze do vas nekdo narazi(vyletnuti prednim sklem odpada )...tak bych do toho proste nesedl
Naposledy editováno 12.01.2014 12:56:44
soused ho koupil pro syna nez udela becko,za 50 litru..na nauceni je to asi dobre,ale ruku na srdce,ja bych do toho nesedl..jsem odchovanej na veteranech a na fordech kde ma clovek aspon jaky taky pocit bezpeci..ale tohle prditko pri predstave ze me zezadu nekdo namackne a hlavne nemoznost akcelarace pri nejake nenadale situaci...ato se nebavim otom ze se z toho vlastne stava klec s nemoznosti uniku v pripade ze do vas nekdo narazi(vyletnuti prednim sklem odpada )...tak bych do toho proste nesedl
Naposledy editováno 12.01.2014 12:56:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
bramboroking> Mluvíš o Fordu a zároveň o možnosti akcelerovat... To máš Cosworta?
chiro2 píše: bramboroking> Mluvíš o Fordu a zároveň o možnosti akcelerovat... To máš Cosworta?
je videt ze si v tom prditku nesedel...mel jsem granadu a sierru ale bracha delal veterany,takze od mala opl,citroen,ford,aero a vsechny skodovky a par tater..jojo,skoda picolo nebo tatraplan ,to bylo jeste poctive zelezo..ten opl z 36teho mel dokonce v origu misto narazniku traverzu
akceleraci,jsem myslel rychle uhnout..
Naposledy editováno 12.01.2014 13:13:55
1 reakcí na tento příspěvek babetta 207 řidičák
Coswota jsem měl,ale dojebanou mrdku, pak jednu Fiestu XR2, jela jak pila. Sierru taky jednu s kompresorem,kupéčko, dělo jako sviň a hlavně zadohrab. Dost zábavný auto. Granada se mi nepoštěstila, ale 1x Opel Record a pak Senátor 2.5 v automatu. Ten bych řekl Granadě dost podobnej. Ny nový pekáče už mi nic moc neříkají. Jsou neslaný, nemastný. Ta akcelerace byl vtip
chiro2>
bavim se o pocitu bezpecnosti..akcelerace rikam jen na uhnuti...ta siera i kdyz jsem mel 2ku tak nic moc,ta granada to bylo jine zradlo..skoda ze tak tolik zrala..delal sem sni taxi v praglu ale jen pro zname v ranich hodinach po barech a pro barmany...znamej taxikar me nechal projet ve sve granade co mel predelanou na plyn..ale uz to nebylo tak zive protoze granada vazi fakt dost..
bavim se o pocitu bezpecnosti..akcelerace rikam jen na uhnuti...ta siera i kdyz jsem mel 2ku tak nic moc,ta granada to bylo jine zradlo..skoda ze tak tolik zrala..delal sem sni taxi v praglu ale jen pro zname v ranich hodinach po barech a pro barmany...znamej taxikar me nechal projet ve sve granade co mel predelanou na plyn..ale uz to nebylo tak zive protoze granada vazi fakt dost..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
bramboroking> Přesně tak, já bych se toho také docela bál. Z motorky člověk odletí, kdežto v tomto může zůstat uvezněn a přitom nevím, jak tato Jawa-Ligier, ale Aixam jen jen pár trubek a jinak samý plast. Navíc jsem před časem někde viděl crashtest mopedauta (snad Microcaru) a při bočním nárazu narážecí beran hravě pronikl dveřmi jako důlčík skořápkou a prošel skoro přes celou šířku auta. Auto přitom nevypadalo nijak ukotvené, zůstalo na místě jen vlastní setrvačností. To znamená, že řidič i spolujezdec by neměli šanci, rozmáčklo by je to jako buchar.
Jinak za 50000,- ojeté mopedauto budiž, ale dát skoro čtvrt mega za takové prdítko ve funglovce může jen blázen, co má peněz, že by mohl používat bankovky místo haj*lpapíru.
Jinak za 50000,- ojeté mopedauto budiž, ale dát skoro čtvrt mega za takové prdítko ve funglovce může jen blázen, co má peněz, že by mohl používat bankovky místo haj*lpapíru.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
J.M.K.>
on mel Aixam..ted je rozebranej v kontejneru(hned jak udelal becko tak ho odstavil) a kdyz vidim ty plasty a trubky,tak me je jasne ze kdyz by to za tebou nakladak nedobrzdil..tak je to smrtak pro vsechny v tom Aixamu..proto rikam tohle se hodi akorat nekam do indie mezi riksy
ps: mel jsem velorex a troufam si rict ze byl bezpecnejsi,mel i tuzsi ram a trubky akorat mel nevyhodu ze mel strasne citlivou vuli na volantu a cepech..takze jet rovne po silnici se dalo jen tak ze se volant drzel ve dvouch prstech leve ruky a pravou se radilo...pouze se muselo davat pozor na bocni vitr,protoze loket se tim padem dotykal leveho celuloidoveho okenka a pri prevraceni hrozilo odreni loktu
Naposledy editováno 12.01.2014 13:44:18
on mel Aixam..ted je rozebranej v kontejneru(hned jak udelal becko tak ho odstavil) a kdyz vidim ty plasty a trubky,tak me je jasne ze kdyz by to za tebou nakladak nedobrzdil..tak je to smrtak pro vsechny v tom Aixamu..proto rikam tohle se hodi akorat nekam do indie mezi riksy
ps: mel jsem velorex a troufam si rict ze byl bezpecnejsi,mel i tuzsi ram a trubky akorat mel nevyhodu ze mel strasne citlivou vuli na volantu a cepech..takze jet rovne po silnici se dalo jen tak ze se volant drzel ve dvouch prstech leve ruky a pravou se radilo...pouze se muselo davat pozor na bocni vitr,protoze loket se tim padem dotykal leveho celuloidoveho okenka a pri prevraceni hrozilo odreni loktu
Naposledy editováno 12.01.2014 13:44:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
bramboroking> Kdyby jen "náklaďák nedobrzdil", ale že se může stát i to, že řidič tahače tu skořápku vůbec neuvidí a pohrne ji před sebou a zřejmě ani klakson neslyší, to už kor nutí k zamyšlení.
Naopak hadráka bych se nebál, ta trubková kostra vypadá docela tuhá a bytelná. Vůle na volantu se zvládnout dá, pokud to tedy není extrém... když jsem dělal jeden čas na pile, měli jsme tam Destu 2522, která měla vakl na lívanci skoro 2.5 otáčky a zadní kola za jízdy kvedlala jako bába v kotli vařečkou. Tak byly čepy vyklochtáné. Kluky jsem dost obdivoval, že si troufali s takovým vrakem jezdit.
Naopak hadráka bych se nebál, ta trubková kostra vypadá docela tuhá a bytelná. Vůle na volantu se zvládnout dá, pokud to tedy není extrém... když jsem dělal jeden čas na pile, měli jsme tam Destu 2522, která měla vakl na lívanci skoro 2.5 otáčky a zadní kola za jízdy kvedlala jako bába v kotli vařečkou. Tak byly čepy vyklochtáné. Kluky jsem dost obdivoval, že si troufali s takovým vrakem jezdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
J.M.K.>
rikam dvouma prstama,jakmile trema tak uz byl problem a to se nebavim o cele ruce nebo dvou rukach..dvouma prstama to slo vychytat ..jakmile ti to tuklo do prstu tak hned na druhou stranu... stejnak to byly dobre casy..asi bylo v te dobe vic smrtaku ale k jezdeni ti stacilo pravidlo leve ruky...dnes je to jen o tom jak vytahat z lidi prachy..at zakonem nebo prodejcem...
ps pro autora: uz se tu resej jine veci,takze k tematu..je me jasne ze si kvuli babete nebudes delat noty..takze ti doporucim abys koupil bud kolo s pridavnym motorem(spalovacim) nebo motorovou ci elektickou kolobezku..mel jsem obe(elektro jeste mam) a na jezdeni pro nakup supr.Da se i vychytat vykon..tzn i kdyz je omezeni tusim do urcitejch kw,tak staco dat silnejsi motor a prelepit nalepku..v tom se ti uz nikdo nebude stourat..a to bys ses divil jak takova kolobezka frci
Naposledy editováno 12.01.2014 15:55:10
rikam dvouma prstama,jakmile trema tak uz byl problem a to se nebavim o cele ruce nebo dvou rukach..dvouma prstama to slo vychytat ..jakmile ti to tuklo do prstu tak hned na druhou stranu... stejnak to byly dobre casy..asi bylo v te dobe vic smrtaku ale k jezdeni ti stacilo pravidlo leve ruky...dnes je to jen o tom jak vytahat z lidi prachy..at zakonem nebo prodejcem...
ps pro autora: uz se tu resej jine veci,takze k tematu..je me jasne ze si kvuli babete nebudes delat noty..takze ti doporucim abys koupil bud kolo s pridavnym motorem(spalovacim) nebo motorovou ci elektickou kolobezku..mel jsem obe(elektro jeste mam) a na jezdeni pro nakup supr.Da se i vychytat vykon..tzn i kdyz je omezeni tusim do urcitejch kw,tak staco dat silnejsi motor a prelepit nalepku..v tom se ti uz nikdo nebude stourat..a to bys ses divil jak takova kolobezka frci
Naposledy editováno 12.01.2014 15:55:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
bramboroking> Tak tenkrát i provoz vypadal jinak. S tím taháním prachů je to buzerace, to ano, i když někdy je předpis k dobru... stačí si vzpomenout, na čem se leckdy jezdilo v době, kdy nebyla stanovena min. hloubka vzorku na gumách. To samé TK - jenže v obou případech se jasně ukazuje, že restrikce musejí být proto, že člověk zkrátka málokdy dovede být natolik zodpovědný, aby zbytečně neriskoval a neohrožoval ostatní. Zodpovědný řidič by nejel s děravým, nesvítícím a nebrzdícím vrakem a pak by TK nemusely být.
Ostatně jak pravil už (snad?) Komenský - jakékoli omezování toliko pro hovado dobré jest.
K těm motokoloběžkám... nevím, nevím, já k nim moc důvery nemám. Zrovna před pár měsíci jeden klučina na ní jel přede mnou v Hradci, bzukot motoru jsem slyšel i přes zavřená okna a puštěné rádio a přitom to s klukem jelo sotva rychlostí klusu a hlavně když jel po nábřeží (kde jsou kostky), bylo jasně vidět, jak si hrbaté kostky s těmi malými kolečky pohrávají a jak má klučina (seděl na tom jako opice na brusu) co dělat, aby to ustál. Raději jsem se za ním tědh pár stovek metrů plazil, bo to s ním tak házelo, že by bylo o držku jej předjíždět.
Ostatně jak pravil už (snad?) Komenský - jakékoli omezování toliko pro hovado dobré jest.
K těm motokoloběžkám... nevím, nevím, já k nim moc důvery nemám. Zrovna před pár měsíci jeden klučina na ní jel přede mnou v Hradci, bzukot motoru jsem slyšel i přes zavřená okna a puštěné rádio a přitom to s klukem jelo sotva rychlostí klusu a hlavně když jel po nábřeží (kde jsou kostky), bylo jasně vidět, jak si hrbaté kostky s těmi malými kolečky pohrávají a jak má klučina (seděl na tom jako opice na brusu) co dělat, aby to ustál. Raději jsem se za ním tědh pár stovek metrů plazil, bo to s ním tak házelo, že by bylo o držku jej předjíždět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) babetta 207 řidičák
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Lanko plynu Babetta 207 | DanielHendrych | 3 | 26.3.2024 v 20:31 ja1 |
207 ála chopper [1, 2, 3, 4] Babetta 207 | Navarson | 106 | 25.1.2024 v 19:59 Navarson |
Problém Babetta 207 Babetta 207 | Viktorekk | 13 | 11.1.2024 v 17:47 kokoška. |
něco levného do 10 Babetta 210, Babetta 207, Babetta 134, Babetta 228, ... | kubikula8 | 14 | 13.11.2023 v 09:37 Krautkopf |
babetta nejde do vysokých otáček Babetta 207 | Pevl_mech | 11 | 17.10.2023 v 21:19 Kohlstein |