globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.
Ahoj, existuje nějaká doporučena hodnota SAG (ponoření) přední vidlice? Je mi jasné, že je to velmi individuální s ohledem na styl jízdy, povrch, silnice/okruh atd. Zajímalo by mě jestli neexistuje nějaké výchozí nastavení od kterého člověk začne "ladit".
Mám teď rozdělenou USD s progresivní pružinou na HH 600 a přemýšlím jestli neudělat podložky.
Teď se mě zdá SAG dost velký (~50%). Mám kolem 90 kg.

Diky

1 reakcí na tento příspěvek Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 00:18 | Nahoru | #1
25-30mm na sportovni moto co ma cca 120mm zdvihu, 50procent je hodne, podle me budes mi i mekkou pruzinu na tvou vahu...

(reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 00:29 | Nahoru | #2
Zdvih je 110 mm. Původně, vlastně mě ta myšlenka pořád trochu vrtá v hlavě, jsem chtěl vidlici přestavět aby se dalo předpětí plynule měnit bez nutnosti rozebrání, ale to bych stejně nejspíš nevyužíval. Takže nejsnazší varianta mě přijdou podložky, které mám za chvíli Hotové.

1 reakcí na tento příspěvek Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 00:33 | Nahoru | #3
U horneta je takovej SAG normální, je to prostě houpačka. Dá se na to zvyknout celkem snadno, kupodivu ta motorka jako celek funguje slušně. Můžeš to zkusit podložit, ale tím nezměníš charakteristiku pružiny, bude to furt houpačka, akorát o něco vejš. A taky počítej s tím, že pružinou to nekončí - aby to fungovalo, je potřeba k určitý pružině i odpovídající vnitřky... a když uděláš předek, bude potřeba udělat i zadek... a účet bobtná



Naposledy editováno 05.01.2014 00:34:07

(reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 00:47 | Nahoru | #4
Jj, rozumím. Zadek je stavitelný už v sérii. U předků bych po přitvrzení podložkou připadně poladil tlumení 15W olejem aby to nekopalo. Co se týká charakteristiky tak podložka by měla zvýšit předpětí a tím pádem zmenšit SAG. Těch 50% mě přišlo hodně.

2 reakcí na tento příspěvek Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 00:49 | Nahoru | #5
Tak nastavi rider sag a pak zemri static sag a bude vedet jestli ma ok pruziny, ja tipuju ze ne :)
Kdyz je ok nastavena/vybrana pruzina, pro tlumic se nic nemeni - tzn lepsi vnitrky spis volitelne...

Nesly by tam horni zatky z jiny vidlice? Veferakovi tady z fora sem tusim na vfr bez stelovani upravoval zatky z vtr se stelovanim - tam je to klasika, ale u usd se najde vidle kde by to sedet mohlo - jo a pokud mas soustruh tak i udelat novy neni zas az takova traga, ale podlozky samo udelas snadneji

Naposledy editováno 05.01.2014 00:49:23

(reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 00:57 | Nahoru | #6
Co se týká jiných zátek tak o tom jsem nepřemýšlel. Nové bych si dělal doma sám.

Od jakých hodnot R-SAG a S-SAG se odpíchnout?

1 reakcí na tento příspěvek Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2014 v 01:02 | Nahoru | #7
Tpk: s jezdcem tech 30-35mm (i 40, neni to supersport) potom to zmeris bez pilota a kdyz to bude vic nez 15 je na tebe mekka pruzina, kdyz to bude min nez 5, je na tebe tvrda. Tzn bud nakup pruziny na miru - da se pouzit kalkulator na racetech strankach, nebo udelat nakej kompromis, tzn trochu to proti serii pritahnout na predpeti podlozkou, ale ne uplne na tech 30..

(reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 01:09 | Nahoru | #8
assassin> díky . Ještě snad jeden dotaz, hloupý vím Jak moc ovlivní měření na zadním montážním stojanu? Kolo je cca 10 cm nad zemí.

Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 01:13 | Nahoru | #9
Tpk: sem linej pocitat takhle v noci, ale uz je to podle me dost, dal bych pod predek taky 10cm podlozku...

1 reakcí na tento příspěvek Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 02:38 | Nahoru | #10
TPK:
Záleží, jak vysokou podložku nad pružinu uděláš..
Jestli to s tou podložkou přeženeš, tak každopádně zkrátíš činný zdvih pružiny a to se Ti může vymstít, jako mému známému, kterému se ve vysoké rychlosti na silnici rozkmital předek a milého Horneta už nemá

Dá se každopádně kombinovat tloušťka podložky nad pružinou a množství tl. oleje, je to taková zdlouhavá laborace, ale jde to.

Za mne základ je vyměnit tl. olej, stačí bohatě pro H6 10W.
Jenom tl. olejem 15W nic extra nevyřešíš.
Nezapomeň potom všechny hejblata vidlic nastavit dle továrního/uživatelského návodu a jestli Ti to nebude vyhovovat, tak je případně přelaď na jiný hodnoty a musíš se dostat na cca kýžený výsledek.

Každopádně namontovaný obrácený vidle na tomto Hornetu jsou a budou nejlevnější a nejprimitivnější od Showy, takže do nějakýho extra tůnění bych se z fin. stránky nepouštěl, např. pružiny na konkrétní váhu, atd.
Vždyť nyní je základ progres a to musí stačit.

Ale jestli máš peníze a nevíš co s nimi, tak není co řešit

Čus S

(reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 10:40 | Nahoru | #11
SOUSEDRH9> Je mi jasné, že výška podložky je omezená, ale aby měla vliv na fyzické omezení chodu vidlice tak by musela být přes 10cm dlouhá. Do tohoto rozměru se dá pružina pořád stlačit. Jen je otázka jakou silou a vím, že takovou sílu na motorce nevyvodíš, takže vlastně zkrátíš zdvih. Ale tak dlouhá podložka se s ohledem na konstrukci vidlice ani nedá namontovat. Počítám že se rozměr asi bude pohybovat kolem 20-30mm.
Co se týká základního "továrního" nastavení tak tam je to velmi jednoduché. Nic se totiž nastavit nedá. Ani předpětí pružiny ani průtok. Vše je napevno.

Olej jsem objedal 15W. Originál je 10W. Počítám že přitvrzená vidlice bude víc odskakovat. Někde na fóru jsem četl, že podložky v kombinaci s 15W dost zkultivoval chod. Ale viskozitou si opravdu nejsem jistý. Ale není to zas taková pálka aby případně člověk nekoupil jiný.

Peníze nestrádám, ale vyhazovat za blbosti se mi nechce. Vlastně bych to ani nemusel řešit. Motorka jezdí pěkně. Ale vidlici si servisuji doma sám a na výrobu podložek a případně i nových zátek s plynulým nastavováním mám stojní vybavení a tak mě to stojí vlastně jen materiál. A hlavně mě baví se v tom rýpat

Ah t.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 20:23 | Nahoru | #12

assassin píše:
Kdyz je ok nastavena/vybrana pruzina, pro tlumic se nic nemeni - tzn lepsi vnitrky spis volitelne...



No každá pružina má ale jinou charakteristiku, jinou frekvenci či jak se tomu nadává, a tudíž potřebuje odpovídající tlumič Obecně když je tvrdší pružina, měla bejt vidle měkčí při kompresi (protože na stlačení pružiny je potřeba větší síla než předtím) a tvrdší při odskoku (protože ta pružina působí při roztahování větší silou než dřív), což jsou protichůdný požadavky který olejem nedoženeš...

Ale to je jen můj selskej rozum, zas tak moc do toho nevidim a možná je tam něco, co mi uniká

(reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

5.1.2014 v 21:38 | Nahoru | #13
FiZzeR> dobře zvolená pružina se stará o to aby se tlumič pohyboval ve správný dráze, to jak rychle už tolik neovlivní.

1 reakcí na tento příspěvek Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

15.4.2019 v 21:25 | Nahoru | #14


Naposledy editováno 15.04.2019 21:39:44

(reakce na) Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

15.4.2019 v 22:11 | Nahoru | #15

strakon píše:



coě

Hodnota SAG (ponoření) přední vidlice.

20.4.2019 v 14:20 | Nahoru | #16
Pokud chceš zvýšit progresi pružení, tak zvyš hladinu oleje. S viskozitou bych neexperimentoval...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 2 Dnes v 17:02 vodnikw
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 4 Včera v 22:21 Slávek-TDM
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V
padák nebo hříbek [1, 2] Honda CB 600F Hornet biosák 38 21.3.2024 v 21:44 Slávek-TDM
Závaží řidítek Honda CB 600F Hornet Modra_Vafle 18 21.3.2024 v 20:45 satanek66


TOPlist