globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: půlení motoru pionýr
zdar draci chtel bych se zeptat v cem je zavada, pulil jsem motor z pionyra z duvodu špatné převodovky , po slozeni bloku a stahnuti (zadna extra sila) se prevodovka toci dost z tuha to stejny nakopavacka jako by se o neco pridirala, prikladal jsem to k tomu ze jsem tam dal jen tesnici tmel , sehnal jsem si proto tesnici papir(zelenej) +z kazde strany tmel , ale po slozeni to stejny ,original papir se mi zda nepatrne silnejsi ale opravdu ne o moc , diky.
Předchozí
1 2
Následující

půlení motoru pionýr

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2014 v 20:41 | Nahoru | #1
Co třeba ložiska nedoražený až na konec?

půlení motoru pionýr

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2014 v 22:48 | Nahoru | #2
Tak či tak to stejně budeš muset rozdělat znova znova překontroluj a určitě na to musíš přijít.S tím ložiskem nevím, sice jsem to dělal už před x lety ale jsou myslím nalysované v karterech a při složení a poklepání po nich by to mělo vše sednout.

půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 00:01 | Nahoru | #3
Při každém půlení motoru prvně složit převodovku , dát kartry k sobě na pár šroubku a vyzkoušt axiální vůle plus řazení a to vše bez kliky. Pokud máš vymezené vůle a převodovka řadí bezproblémově, tak to můžeš znova rozpůlit nasadit na kliku ohřáte ložiska a po vychladnutí můžeš strčit kliku s ložiskama do ohřáteho bloku a tento postup udělej u druhého kartru.
Po sešroubovaní bloku toč s klikou a popřípadě kdyby šla ztuha tak po ni klepni gum. kladívkem z každé strany at se uvolní napětí v ložiskach. Až to včechno vychladne a bude to OK vše tak nalisuj gufera na kliku

2 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 20:04 | Nahoru | #4
Teda udělal jsem spoustu motorů ale že bych něco ohřejval to jsem ještě neslyšel a ani to tak nedělám a vše funguje jak má. Asi to dělám blbě.

Naposledy editováno 02.01.2014 20:15:09

(reakce na) půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 20:32 | Nahoru | #5
Tazik> Co je na tom divnýho? Dělá se to tak uplně normálně...je to šetrnější ke karterum, ložiskám atd...

půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 21:59 | Nahoru | #6
Tak asi jo když to tak děláte akorát nevím čím to ložisko ušetřím když ho nahřeju.Chtěl bych vidět nahřejvat ložiska do převodovky když jsou v umělí kleci .To by mě zajímalo.Rád se poučím.
Jinak motor na fíka skládám že si dám ložiska do karterů.Pravej karter položím na stůl dám do něj převodovku kliku.Papírové těsnění trošku silikonek já dávám Loctite 518 a přiklopím to levým deklem.Nechám to trochu zaschnout a dotáhnu a je hotovo.Vždycky to fungovalo.To Loctite dávám hlavně na 4.takty kvůli mazání nedělá cucky.Tobě stačí lehce silikonu.Každej to dělá jinak.

Naposledy editováno 02.01.2014 22:35:58

půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 22:14 | Nahoru | #7
Co tepelná roztažnost?

půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 22:39 | Nahoru | #8
To jo akorát v tomto případě je to uplně zbytečný.Ohřejvej se velký ložiska a né tyhle prckové.

Naposledy editováno 02.01.2014 22:49:56

půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 22:43 | Nahoru | #9
Proč je to zbytečný? V tomhle případě jsou ložiska jak v karteru, tak na čepu uložena spíše s přesahem...takže myslim že rvát to tam za studena tomu spoji rozhodně neprospěje. Ložisko za studena bych do karteru musel namlátit kladivem...po ohřátí karteru/ochlazení ložiska tam spadne samo, bez násilí...Když se to tak uvádí i v příručkách, tak to asi taková blbost nebude...

1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 22:55 | Nahoru | #10
Já neříkám že je to blbost.Vem si jednu věc.On si nasadí převodovku do karteru pak to bude ohřejvat lítat kolem toho no nevím.Velký ložiska ohřejvám taky mám na to dokonce origo ohřejvák.Když máš ložiska v karterech tak se to líp trefuje a všechno.Pincky jsme dělali před 25.lety a do dnes za studena a funguje to furt.Ono v příručkách toho napíšou.

půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 23:04 | Nahoru | #11
Tak to se neshodneme, každej máme svoje zkušenosti. Zas tak komplikované mi to nepřijde. Ohřeješ karter, dáš do něj ložiska. Pak ohřeješ ložisko, prdneš tam kliku. Pak naskládáš převodovku, dáš těsnění a ohříváš ložisko v druhém karteru...takže podle mě docela v cajku.

(reakce na) půlení motoru pionýr

2.1.2014 v 23:52 | Nahoru | #12
Tazik> Musim s tebou též nesouhlasit. Možná jsi dělal GO na pionýrech, který už pár GO pamatovaly, ale já nedávno dělal GO motoru na pincku, kterej zjevně ještě nebyl mockrát půlenej. Kdo vi jestli vubec. Nový ložiska bych tam opravdu jen silou ruky nenatlačil. Nevidim důvod, proč ten karter "ničit" tím, že bych tam ty ložiska rval nějak nasilím. Taky mi připadá jednodušší to ohřát, zas tolik práce to není...

Možná je to ale tím, že nezastávám heslo (s trochou nadsázky): když nepomůže kladivo, použij větší kladivo...

1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 11:36 | Nahoru | #13
No jde vidět ,že tady někteří 20 leti kluci mají věčí zkušenosti než ti 40 letí
Když ty bloky správně nahřeješ tak ty ložiska(klika) do toho padají samé a nemusíš to tam prasácky rvát kladivem za studena , kdy se ti může stat , že po X kerém půlení budeš muset použít loctite na vymačkané domky ložisek(kliky)

1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 13:00 | Nahoru | #14
Vůbec si nepamatuji že bych použil kladivo na go motorů.Někdo ho asi používá rád jak tu čtu.Jinak malí lis a gumová palička opravdu stačí a co se tyče těch vymačkaných sedel ložisek tak to se dělá taky úplně jinak ale to vy asi víte když je to tu samej profík.Jinak pionýrákům a ohřívačům zdar.

(reakce na) půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 13:23 | Nahoru | #15
Tazik> Stejně je to takový vachrlatý se mi zdá když tam to ložisko před nalisováním nasadíš, tak nemusí bejt úplně rovně a jak na to zatlačíš tím lisem, tak si náběh díry pro ložisko v karteru prostě omačkáš. Samo, že jde jen o kousek, ale při dalším půlení to bude další kousek... Budu dál hřát a chladit Ale to už jsme uplně OffTopic.

1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 13:33 | Nahoru | #16
Každej to dělá podle sebe.Nikomu nic nevyvracim a ani nenutím jen jsem napsal můj postup.Když dva dělají totéž není to totéž

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 13:48 | Nahoru | #17
Tazik> Taky nikomu nic nevnucuju, ani nikoho nepotřebuju nazývat profíkem Proč ale skládat motor silou, když se to obejde bez ní, že...

(reakce na) půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 18:35 | Nahoru | #18
kolecko10> Já jsem mu tu popsal aspon můj postup jak to dělám já myslím že se to dá pochopit.Ty furt akorát ohřejváš ložiska kartery ale abys mu napsal čím a jak a na jakou teplotu nebo jak pozná že už nahřátí stačí to ne.Myslím že s toho moc moudrej nebude.To může taky to ložisko ohřát do modra a pak ho akorát vyhodí.

Naposledy editováno 03.01.2014 18:35:49

(reakce na) půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 18:40 | Nahoru | #19
fapeko> Zkušenost má každej nějakou.Jak píšeš správně nahřátej blok.Jak ten kluk pozná správně nahřátej blok a správně nahřáté ložisko?Rozved mu to at to pochopí.

půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 18:56 | Nahoru | #20
Tak to jsem nepsal, protože se na to nikdo neptal. Stejně tak bych mohl argumentovat, že to teď vezme pod ten "malý lis", a totálně oddělá ten domek. Já původně reagoval jenom na to, jak ses podivoval tomu nahřívání, jak kdyby to byl nějakej novej výmysl a kravina, přitom je to normální používaný osvědčený postup...k tomu snad neni co dodat. A aby teda tady to naše zasírání tématu k něčemu třeba bylo, tak bloky, případně ložiska bych ohříval v troubě na cca 120st, případně ložiska hodil do mrazáku. Osobně si ale vystačim s horkovzduškou a mrazákem...Třeba tohle ten tazatel ale všechno zná a my se tu bavíme o kravině...

půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 19:39 | Nahoru | #21
A sakra to jsem asi tady píchl do vosího hnízda,když se tady tak rozjela ta diskuze
Já to nahřívam na starém dvouplotýnkovém elektrickém vařiči, kdy tam mám nastavenou nějakou teplotu na termostatu. Teplotu bloku,ložisek ,atd. kontroluji , že na to cáknu vodu (nebo plivnu) a pokud se vytvoří kuličky které se rychle odpařují tak to je správně nahřané.
Tenhle postup mě naučil v mládí jeden starý motorář a praktikuji ho z ůspěchem dodnes

půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 20:29 | Nahoru | #22
Je to fakt že se tady dohadujem o ničem.Každej to fak dělá podle sebe.Zase je hezký že jsme si tu vyměnily názory.Jde to dělat tak i tak.To je jedno.Když ten dotyčnej nebude dosti zručnej tak to neudělá ani jedním způsobem a může lisovat ,nahřejvat chladit.Stejně to odveze někomu kdo mu to udělá.Akorát by mě zajímalo proč se mu to netočí?Co a kde udělal blbě?Jinak hoši zdarec a váš způsob vyskouším.Člověk se učí celej život.

půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 20:46 | Nahoru | #23
No, hlavně nenahřát ložisko a nechladit kartr Vzponínám si, že se mi stalo něco podobnýho a byl to snad otočený půlměsíc na nakopávačce. Nevím jistě, je to asi 17 let a od té doby proběhlo hodně piv... Ale mám pocit, že se i ta nakopávačka blbě vracela..

Naposledy editováno 03.01.2014 20:47:19

3 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr

3.1.2014 v 23:36 | Nahoru | #24
tak borci diky ze jste si vymenili nazory ale byl bych radsi za nejaky rady

(reakce na) půlení motoru pionýr

4.1.2014 v 00:13 | Nahoru | #25
harry0113> Tak borče a zkusil si s tim něco dělat? Rozdělej to, dej tam samotnou hlavní hřídel s výstupem a slož. Jestli se to bude točit, tak zkus to samé s předlohou. Co si tam všechno měnil kromě té převodovky? Ložiska? Futra předlohy? Distanční podložky tam doufam nemáš...

(reakce na) půlení motoru pionýr

4.1.2014 v 00:56 | Nahoru | #26
harry0113> Podle toho co píšeš usuzuju, že ti to leží stále na ponku. Krom toho co psal kolecko10 mě ještě napadá: nenapadlo tě třeba nějak zkombinovat kartery ze dvou motorů (třeba z důvodu toho, že jeden byl olámanej) To taky není zrovna ideální..

1 reakcí na tento příspěvek půlení motoru pionýr

4.1.2014 v 09:03 | Nahoru | #27
frančík.> Prohazovat kartery ze dvou motorů neni úplně ideální. Obě poloviny karterů pro jeden motor se obráběly najednou, takže když zkombinuješ poloviny ze dvou růzejch motorů můžou bejt díry pro ložiska klidně 0.5 mm mimo a potom se převodovka ani klika nebudou točit úplně nejlíp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) půlení motoru pionýr

4.1.2014 v 11:33 | Nahoru | #28

Tazik píše: Teda udělal jsem spoustu motorů ale že bych něco ohřejval to jsem ještě neslyšel a ani to tak nedělám a vše funguje jak má. Asi to dělám blbě.



No, to děláš (kurvíš kartery)

půlení motoru pionýr

4.1.2014 v 11:40 | Nahoru | #29
Otázky pro upřesnění:
Pral si tu převodovku v něčem, třeba petrolej nebo nitro. To má taky vliv, jelikož čistidla vysušujou. Další věc, když si jí zkoušel otočit tak pouze rukou? Už si tam měl olej? Ono když to nastartuješ s olejem tak si to sedne. Máš tam správný ložiska? Nemyslím velikost, ale C3, mají větší vůli při teplotních rozdílech. Pokud si nekoupil C3, ale obyč tak to také může být tím.
Jinak když dáváš tesnění, tak je to správně, akorát se nedává těsnící tmel, ale lepí se z obou stran na obyč vazelínu, až se motor zahřeje pak to udělá, to co má.

(reakce na) půlení motoru pionýr

4.1.2014 v 12:52 | Nahoru | #30
ffugas> Jo jo máš pravdu.Tak je hlavně nekurvy ty a ložiska s tolerancí C3 nebo C36 stačej pouze na klice.Na stromečky stačej obyčejný bez tolerance.

Naposledy editováno 04.01.2014 13:07:19
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 Včera v 13:59 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas


TOPlist