bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prachovka kardanu XVS 1100
Zdar kolegové, Jak jste na tom s prachovkou kardanu u XVS ať na to koukam jak na to koukám přijde mi že i když je nová nemůže těsnit (nahoře dolehá dole ne) podle mechanika z místní Yamahy je tam jen na ozdobu. Jak to máte na Vašich strojích ?















Anketa: Těsní nebo netěsní ?
Těsní
88%
7
Netěsní
13%
1
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 12:21 | Nahoru | #1
na tom prvním obrázku to vypadá že je tam něco špatně jako by to bylo vyosené prostě mimo osu jako by uložení nebo ložisko v přírubě toho toho hliníkového koncového bloku bylo kantáre ale možná je to jen můj dojem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 13:10 | Nahoru | #2
Pepa1098> Spíš mám pocit že ložisko je v pořádku ale celá hruška je "vyosená".

Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 13:13 | Nahoru | #3
Tohle je fakt hodně špatný -rozhodil bych to a pátral po příčině dřív než se např.díky hotovejm ložiskům vydřou i hřídele.To bys pak měl hodně drahý.On ten kardan není uplně bezúdržbovej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 13:22 | Nahoru | #4

stráťa píše: Pepa1098> Spíš mám pocit že ložisko je v pořádku ale celá hruška je "vyosená".

možná máš pravdu možná ten rám dostal nějakou pecku a je to mírně celé vyosené a čas udělal co udělal chtělo by to vidět na živo ale možná to jde na těch šroubech poštelovat prostě celé to uchycení povolit a dát to do správné pozice a přitáhnout ale my nevíme jestli ty díry jsou jakoby na míru a nebo elipsovité na štelování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 13:37 | Nahoru | #5
Ještě mě napadá že problém nemusí být vůbec v kardanu samotným ale může být špatně uložená převodovka.

Pepa1098> Ty budou na míru, nevěřím že by tady nechali vůli na štelování.

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 13:49 | Nahoru | #6
[quote=stráťa]Ještě mě napadá že problém nemusí být vůbec v kardanu samotným ale může být špatně uložená převodovka.

jo všechno je možný a možná ta kyvka vypadá jakoby na pevno ale dole může bát na čepu a na hoře jako by na pevno na šroubu se kterým se dá štelovat chtělo by to vidět

Prachovka kardanu XVS 1100

Skvělá odpověď, děkuji! 30.12.2013 v 15:30 | Nahoru | #7
samotna hruska je na zadnu vidlu pripevnena na pevno tam sa neda nic stelovat. ja to mam tak podobne cez leto som pozeral x dalsich dracikov a vacsina to mala rovnako... moc by som to neriesil a ak tak by som nasiel nejaku tu stahovaciu pruzinu z nejakeho semeringu mensieho priemeru a ta by to myslim stiahla...

Neviem si predstavit ako by mohla byt zle ulozena prevodovka kedze je v celku s motorom nie ako maju napr H-D ze motor je extra od prevodovky. cize v podstate by bol zle ulozeny motor a to v normalnom pripade nieje mozne :)

Naposledy editováno 30.12.2013 15:34:12

Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 15:51 | Nahoru | #8
No prohlížel jsem to zvrchu zboku zezadu zespodu a nenašel jsem nic. Opravdu se to tváří trochu vyoseně jenže hruška se nijak štělovat nedá. Hřídel je v hrušce vsazená v ozubení a podložená pružinou pokud se chytne do ruky hřídel a zatlačí se dozadu jde lehce proti pružině zatlačit, kdyby to bylo nějak hnutý tak myslím že by to nešlo.. Dál na hrušce dole je díra pro výtok takže to vypadá že s netěsností se počitalo. Podle místního mechanika je ještě jedno důležitější těsnění vevnitř. Motor a převodovka je v kuse a pevně v rámu hnout se s tím nikam nedá. Moto má najeto 25000, kdyby bylo natolik v háji ložisko myslim že by to muselo bejt slyšet všechno jde lehce olej v kardanu je při výměně čistej.

Zarazilo mne to vyosení proto se na to ptám... zají má mne zda to má i víc drakoušů. Nikde jsem totiž nic zvláštního nenašel. Ne teda že bych chtěl nutně něco najít budu rád když to tak bude normální.

Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 16:01 | Nahoru | #9
Ještě přidávam nákres líp se o tom pak píše



Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 17:56 | Nahoru | #10
Tak pak už mě napadá jenom hnutej rám/vydlice nebo výrobní vada. Todle nepovažuju za normální a pokud to tak japonskej inženýr vymyslel tak by ho měli pro výstrahu zastřelit, ta prachovka nemůže plnit svoji funkci.

1 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 18:10 | Nahoru | #11
Podle mě je hotový ložisko na vstupní hřídeli a divim se že z toho ještě nechčije olej.

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 21:23 | Nahoru | #12
TOLI.> Olej téc nemůže. Teda alespoň né kvuli téhle prachovce.. za ní na hřídeli je ještě gufero

Prachovka kardanu XVS 1100

30.12.2013 v 21:43 | Nahoru | #13
Nezbývá než poprosit někoho z dalších majitelů Dračeny zkuste prosím změřit vzdálenost rámu a vidle tak jak je na fotkách, nenapadá mne jak jinak alespoň trochu ověřit polohu vidle. Díky Jak píše na začátku "Traktorista" vypadá to že asi nebudu jedinej to by znamenalo že to japončíci opravdu nějak nedomysleli.

























1 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 10:40 | Nahoru | #14
jestli to tak mají všichni tak to neřeš a jestli tě to moc sere tak bych možná začal měřit a špekulovat nad tím koncem kde máš tu prachovku udělat bud excentrický mezikus a do něho pak vložit prachovku nebo excentrický hliníkový kroužek (jestli to tam má dost místa) že by nic nevyčnívalo jen prachovka by musela mít jiný rozměr na uložení na hřídeli by byl samozřejmě stejný a nebo vzít celí ten konec a hodit to někomu na frézu ať udelá dle tvého měření a odchylky prostě větší díru ve správném směru řešení je spousta jen se pro některé rozhodnout

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 11:22 | Nahoru | #15
Pepa1098> Téma jsem založil hlavně proto abych se dozvěděl jestli je to opravdu normální... pokud to tak maji i ostatní samozřejmně to řešit nebudu. Každopádně jako technické řešení je to zvláštní ...

Momentálně mne čeká poněkud složitější oprava (motor ven) tak jsem si chtěl bejt jistej že nemusim řešit ještě něco dalšího.

1 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 14:24 | Nahoru | #16
co mas s motorom??

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 17:50 | Nahoru | #17
traktorista> začnu volnoběžkou a díky ní načatým starterem ale co je horší je únik oleje okolo výstupní hřídele, nejspíš moto prodělala další výrobní vadu a to ukroucenej konec výstupní hřídele, no a nějakej kutil se to asi snažil "opravit"

1 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 18:12 | Nahoru | #18
okolo toho hriadela sa ten semering neda vymenit bez demontaze??

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 19:09 | Nahoru | #19
traktorista> Podle toho jak je to v manualech, pokud sundáš vidličku kloubu už rozhodíš vůli v posledním ozubeným převodu v motoru (převodovce) no a pokud jí chceš znova správně nastavit můsíš vůli měřit na druhé straně hřídele tj v převodovce. Pokud se pletu někdo mne opravte ale předpokládám že je to opravdu tak. Navíc gufero je směrový, stačí aby ho nějakej vocas dal obráceně a začne to časem téct. Postupně tady o tom budu informovat uvidíme co všechno najdu

1 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 19:59 | Nahoru | #20
neviem ako presne to tam je neriesil som to bohudik este ale semering by sa nejak mal dat vymenit nie? mas foto?

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 20:41 | Nahoru | #21
traktorista>





Gufero je č.12 ale jakmile sundáš matici č.5 už rozházíš vuli v převodu.Vule je vymezená pomocí deformační podložky č.10. (čím víc utáhneš matici č.5 tím se podložka č.10 zmáčkne a zmenšuje se vůle) a fakt není kde jinde měřit než v převodovce. časem dodám ještě nějakou fotku

Naposledy editováno 31.12.2013 20:42:55

Prachovka kardanu XVS 1100

31.12.2013 v 21:45 | Nahoru | #22
inak s tou prachovkou riesili problem na k1400.cz a tiez dospeli k tomu ze je to normalne...

Prachovka kardanu XVS 1100

1.1.2014 v 02:54 | Nahoru | #23
zitra,mozna vlastne dneska ti to omerim.Ted na to vidim nejak divne.Koukal jsem na tu prachovku a je krasne vsude prilehla na hridel.Nemas jenom volnou tu pruzinku co stahuje simerink?staci to do sebe vic zatocit.Je to jenom perko stoceny do krouzku.Nektery veci se kurva blbe popisujou

1 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

1.1.2014 v 07:57 | Nahoru | #24
Kouknul jsem se na tu prachovku kardanu a taky mi od spodku nedoléhá. Na omak je taková tužší, tak možná nová by přilehla líp.



1 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2014 v 20:03 | Nahoru | #25
tak ja mam namerino rovnych 50mm.A na ty hridely nejde zmerit treba delka zavitu kam az je ta matice natocena aby si nemusel pulit?

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

1.1.2014 v 20:13 | Nahoru | #26
[quote=Chenzee]Kouknul jsem se na tu prachovku kardanu a taky mi od spodku nedoléhá. Na omak je taková tužší, tak možná nová by přilehla líp.

Nezlob se na me ale podle ty tvy fotky kde mas hridel orezlou a prachovku seschlou se ani nedivim ze to mas takhle rozsklebeny.Ta motorka asi moc lasky nedostava.Pritom staci trosku silkalu dvakrat do roka a manzeta je jak gumovej medvidek.

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

1.1.2014 v 21:32 | Nahoru | #27
Bimbo-ze-Žižkova> Čau ja naměřil tech vyfocenejch 43 buh ví jestli se to dá srovnávat. Teď si uvědomuji že já ji mám postavenou na podpěře rámu takže mám zadní kolo ve vzduchu možná to trochu hraje roli. Pokud jde o demontáž té vidličky taky mne napadlo odměřit koukající konec závitu a podle toho to zase vrátit zpátky, to by asi šlo jenže u mne je ta hřídel nejspíš nějak dobastlená, to už jsem tu popisoval takže mne stejně asi půlení čeká.No uvidíme co se tam najde až to rozdělám.

1 reakcí na tento příspěvek Prachovka kardanu XVS 1100

2.1.2014 v 12:26 | Nahoru | #28
A ty si línej to z tý podpěry sundat aby si to změřil znovu?Takhle se tý závady nedopátráš.Napiš až to budeš chtít odstranit,takhle když na to jenom koukáš s tím nic neuděláš a druhýho to moc dlouho nebaví ti radit
Taky se můžeš kouknout jestli neni volný to uchycení kyvky do rámu atd.tam je věcí Pochybuju že bude žahnutá na zadek aby tam byl rozdíl 7mi milimetrů,to by se asi i to kolo točilo jinak,kyvka by byla omlácená atd.
Já třeba jednou nandaval zadní kolo,utáhnul tu hřídel nejdřív těma dvěma maticema na pravý straně a teprve potom tou velkou maticí.Taky jsem se divil že je to celý zkroucený,běhal jsem kolem toho až jsem se trošku zamyslel co jsem to udělal za chujovinu.

(reakce na) Prachovka kardanu XVS 1100

2.1.2014 v 21:22 | Nahoru | #29
Bimbo-ze-Žižkova> Zdar samozřejmně že to z podpěry sundám ale včera už se mi nechtělo a jak jsem tak o tom dneska přemejšlel tak to na to nemuže mit vliv ale pro tu prdel to zkusim. Každopadně dneska jsem odstrojil zadek mašiny... Kyvka je jak nová jen pár škrábancu od kamení. Jen teda už měl někdo kyvku venku, musel kvuli tomu co páchal na výstupní hřídeli.

Prachovka kardanu XVS 1100

3.1.2014 v 00:24 | Nahoru | #30
dej vedet co si tam nasel vykunenyho a davej fotky at vidime prasecinu
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... jidashek 25 8.4.2024 v 09:29 Rooks
Posraný karburátor aneb jak na to Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 4 8.4.2024 v 08:43 Rooks
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Popraskané přiruby, co na čištění k... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic Rooks 10 2.4.2024 v 21:00 50789
Výměna brzdové kapaliny, odvzdušněn... Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic MemphisUSA 4 22.3.2024 v 09:37 crestik


TOPlist