bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.
Ahoj, po vyjížďce mám mastné levé víko od převodového oleje. Uniká kolem hřídele řadící/startovací páky. Motor je po generálce, najeto cca 500km. Už to někdo přetěsňoval a jak na to ?
dík

Naposledy editováno 29.12.2013 18:59:52
Předchozí
1 2
Následující

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

29.12.2013 v 19:18 | Nahoru | #1
ahoj je to celkem normalni , pokud to vsak protika moc , vymen o-krouzek je v drazce na spolecne hrideli

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

29.12.2013 v 19:25 | Nahoru | #2
normalka,mam zrovna před sebou časopis classic motocykles a je tam enduro jawa 553 taky po rekonstrukci a taky to teče.





Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

29.12.2013 v 19:26 | Nahoru | #3
No moc normální to není. Pokud to jen mastí, tak se to dá, ale pokud to z toho teče (tvoří se cestička dolů), tak je špatnej kroužek na hřídeli (což je v dnešní době plný šuntů normální). Kup si několik kroužků pokud možno každej někde jinde a vyměň ho. Pokud to začne znova, vyměň za jinej. Časem narazíš na kvalitní a ten Ti vydrží spoustu let...

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

29.12.2013 v 20:21 | Nahoru | #4
Není tam klasickej o-kroužek, ale kroužek se čtvercovým průřezem: http://www.dum-moto...i-paky-jawa-/p-6712/

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

29.12.2013 v 21:33 | Nahoru | #5
Pokud máš vychozenou tu díru ve víku startovací hřídele tak ti nepomůže vyměnit ten kroužek ,ale budeš to muset vyvložkovat

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

29.12.2013 v 23:36 | Nahoru | #6
Problém je že díra ve víku bývá oválná to kroužek neutěsní.Musíš nalisovat do víka novou vložku.Dávej pozor at ti víko při lisování nepraskne,zrovna v panelce drží vložka jako přivařená třeba oproti kývačce.

1 reakcí na tento příspěvek Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

30.12.2013 v 09:40 | Nahoru | #7
Takže je na hřídeli jenom gumový kroužek?
To mě čeká demontáž víka a nové papírové těsnění + litr oleje.

Naposledy editováno 30.12.2013 09:41:13

(reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

30.12.2013 v 09:59 | Nahoru | #8
adta>Ahoj, jako těsnění tam slouží jen ten kroužek. Tak jak píší pánové výše, nahradit novým. A ta hřídel by neměla být tím olejem zalitá. V tomto případě trošku míň oleje není až tak na škodu. Demontáž víka, tak to je pohoda, litr oleje pár korun, jen to těsnění ti asi zabere trochu času. A z toho oleje co ti tam zbyl alespoň poznáš, jestli se ti moc nebrousí bronzy a kolečka v převodovce, když to máš po GO. Přeji mnoho zdaru Jiří.

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

30.12.2013 v 12:08 | Nahoru | #9
Olej nevylívej. Polož motorku na bok. Třeba ju podlož starou pneu, matracema atd. Jeden problém je s kvalitou dnešních těsnění to je bez diskuze, ale hlavní problém je ve vyšmajdané díře v to víku. Jak psali ostatní chce to přelisovat to futro a pak budeš mít klid.

E: Míň oleje určitě nedávej! V té skříni ten olej doslova víří, takže rozhodně nemší hladina nezabrání tomu, aby to sáklo.

Naposledy editováno 30.12.2013 12:10:23

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

30.12.2013 v 19:25 | Nahoru | #10
Ahojky v Klatovech zajdi do A-Come je to naproti OBI přes kruháč tam ten kroužek bude mít,a jak píšou kluci není nutné hned dávat nový olej když ho vypustíš tak normálně stačí jenom prolej přes sítko a dát zpět a nebo položit motorku.

http://www.firmy.cz/...ome-klatovy-iii.html

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

31.12.2013 v 06:57 | Nahoru | #11
a tu vložku do víka někde koupím nebo vyrobím?

1 reakcí na tento příspěvek Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

31.12.2013 v 08:13 | Nahoru | #12
Pokud si pamatuju tak kolem startovací páky nebyl obyčejnej O kroužek, ale byl tam kroužek ve tvaru simeringu, břitem proti oleji.

(reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

31.12.2013 v 12:59 | Nahoru | #13

PEPAFJR píše: Pokud si pamatuju tak kolem startovací páky nebyl obyčejnej O kroužek, ale byl tam kroužek ve tvaru simeringu, břitem proti oleji.



Jo máš O kroužek tam není. Je to takový gufero bez pružinky. Ona ta páka nesmí mít moc velké tření v tom víku, jinak se špatně vrací při řazení. Hlavně pokud jsou ty pružinky v řadící kulise unavený (jdou s trochou šikovnosti vyměnit). Takže pozor, když tam nacpeš O kroužek, aby ses pak nedivil, že ti to neřadí. Ono zařadíš, ale jak se páka nevrátí do výchozí polohy, tak další kvalt nedáš.

Vložku nekoupíš nebo aspoň o tom nevím, ale soustružník ti ji vyrobí. Vylisovat za tepla a nalisovat opět za tepla. Pak přestružit na daný rozměr a máš klid. Tady třeba by ti pomohl. Případně nějakej soustružník v okolí.

1 reakcí na tento příspěvek Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

1.1.2014 v 07:30 | Nahoru | #14
Tak jsem těsně před silvestr. půlnocí demontoval levé víko
Překvapivě na mě vyskočila startovací hřídel s pružinou
Byl to jak ježek v kleci nevěděl jsem jak tu hřídel namáčknout nazpět
Jestli jsem ten system vyskakování dobře pochopil, tak je lepší před demontáží víka zamáčknou hřídel do polohy jako když se startuje nohou. A pak na Vás nevyskočí. KLidně mě opravte.....

Pro kontrolu jsem to vyfotil po zpětné montáži, koukněte mi na to, mám to v dobré poloze?

Jaký přev. olej mám koupit PP 80 nebo 90 ?










1 reakcí na tento příspěvek Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

1.1.2014 v 08:29 | Nahoru | #15
máš pravdu než se víko sundá tak se hřídel nastaví do polohy jako když se startuje
(taky to mám vyskočení za sebou )
Olej je jedno 80 nebo 90.

Naposledy editováno 01.01.2014 08:30:25

(reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

1.1.2014 v 10:52 | Nahoru | #16
Vlasťák1973> Teďka jsem si všimnul Kout na Šumavě, to je kousek od Tebe Spálenec a tam jsem měl příbuzenstvo. A já tam byl kousek odtud na vojně.

1 reakcí na tento příspěvek Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

1.1.2014 v 14:32 | Nahoru | #17
Pepafjr-jo jo cca 10km ,ale já su v Koutě náplava pocházím taky z pohraničí kousek od Spálence - Všeruby a kdes byl na vojně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

1.1.2014 v 17:15 | Nahoru | #18
Vlasťák1973> Domažlice - hned naproti letnímu kinu.

(reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

1.1.2014 v 17:52 | Nahoru | #19

PEPAFJR píše: Vlasťák1973> Domažlice - hned naproti letnímu kinu.



bývalá dělostřelecká kasárna,teda za první republiky dnes jsou z nich byty.

1 reakcí na tento příspěvek Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

2.1.2014 v 18:03 | Nahoru | #20
dneska jsem koupil ve Strakonicích těsnící kroužek
je to takový otevřený gumový "U" kroužek
v jaké poloze je správná poloha?

abych to nedal obráceně....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

2.1.2014 v 18:05 | Nahoru | #21
adta>Břitem k oleji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

2.1.2014 v 18:25 | Nahoru | #22

Drak1 píše: adta>Břitem k oleji



takže tím otevřením k oleji?
a uzavřením ven ?

(reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

Skvělá odpověď, děkuji! 2.1.2014 v 18:40 | Nahoru | #23
adta> Přesně tak. Doufám že jsi koupil těch kroužků víc a můžeš vybrat ten nej

1 reakcí na tento příspěvek Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

2.1.2014 v 19:58 | Nahoru | #24
koupil jsem "jenom" dva kroužky
a taky jsem koupil dvě oválné papír. těsnění a doma zjistil že nepasuje
copak je víc typů? s jakým typem jawa je 590 sportka shodná?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

2.1.2014 v 21:38 | Nahoru | #25
adta> Tak ti někdo prodal těsnění Jawa175 nebo 350 Nezoufej určitě máš doma starej nástěnej kalendář.Pořádně odmasti víko,připlácni ho třeba na prosinec a obkresli.Při trošce šikovnosti máš těsnění zadarmo

(reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

2.1.2014 v 21:57 | Nahoru | #26
Nejlepší je použít přímo těsnící papír a vystříhnout. A před osazením omastit olejem.

Nezkoušel ten kroužek někdo nahradit hranatým x-ringem? Ten má slušné předpoklady pro kvalitní zatěsnění - má vlastně dva břity na vnitřní i vnější straně.

1 reakcí na tento příspěvek Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

2.1.2014 v 21:59 | Nahoru | #27
A tos to starý zničil? při sundavání,já měl víko kvuli spojce dole snad pětkrát a stále je tam to co jsem tam měl a neteče.Navíc píšeš,že po go máš cca 500km tak to tomu těsnění nemohlo nic bejt.

(reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

3.1.2014 v 05:38 | Nahoru | #28
Vlasťák1973>

nic mu asi nebude, ale jsem detailista a dávám sportce max. péči
i když možná nadbytečnou

Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

3.1.2014 v 08:22 | Nahoru | #29
adta-šak to je naprosto v pořádku,žádná péče není nadbytečná,též se snažíme Sportku hýčkat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olejová netěsnost kolem řadící/startovací páky.

18.1.2014 v 07:35 | Nahoru | #30
Ahoj lidi,
poradí mi někdo správný postup jak namontovat zpět startovací hřídel, která na mě vyskočila po demontáži víka?

Dělal jsem to takhle:
Nasadil jsem tu vinutou pružinu do výřezu v bloku motoru. Potom jsem tím uzubeným měsícem otočil asi o jednu otáčku aby se pružina napnula. Do ozubeného měsíce jsem nasadil start. hřídel s pružinou a protočil tak aby nevyskočila.
Na zkoušku jsem nasadil víko, pár krát to šlo nakopnout, ale pak přestala hřídel vyskakovat a zablokovala se.

Takhle jsem to vyfotil, nezdá se mi to místo kontaktu označené tužkou






Naposledy editováno 18.01.2014 18:11:10
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 559 prestavba na 590 Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Jawa ČZ Jawa ČZ anton_ 4 1.2.2024 v 21:29 NUTELIER
Veterán - výběr [1, 2] ČZ 125/473, Jawa 250/590, BMW R 35 SombreroMickey 37 30.1.2024 v 21:29 Dolin
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... Mario853 5 7.10.2023 v 21:25 cmiral
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... vrbkys 11 7.9.2023 v 15:10 Jenik789
dobíjanie batérie Jawa 250/590 jurasek151 10 4.5.2022 v 21:38 Ariete


TOPlist