globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: zvýšení výkonu
Dobrý den... chci se jen zeptat jestli by šlo zvětšit výkon Varadero 125.... myslím si že tam mám nějaké omezovače ale nejsem si jistý.... stačí mi když mi napíšete nějaké své zkušenosti s omezovači a nebo něco jak zvětšit výkon motorky :) Děkouji...

Naposledy editováno 29.03.2014 11:34:33

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 13:39 | Nahoru | #1
Pozdravuj češtinářku, zřejmě má stejné metody výuky jak ta moje.

1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu

28.12.2013 v 13:44 | Nahoru | #2
To jsi hodnej žes mu poradil

Hale jde laborovat s tryskama , s vzduchovým filtrem s laděným výfukem.
Ale to utratíš ranec a výsledek bude spíš placebo efekt.

Možná bude lepší to přetrpět a až si uděláš papíry tak kup něco svižnějšího .

(reakce na) zvýšení výkonu

28.12.2013 v 14:02 | Nahoru | #3
Woky> A co mu mám radit? Hledat ve fóru, kde je x stejných témat? Moje čeština je hodně špatná, ale snažím se.

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 14:03 | Nahoru | #4
Malej nárust asi docílíš, ale jak píše Woky, výsledek nicmoc...kašli na to a počkewj si na větší moto....zátím si zdokonaluj techniku.

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 14:12 | Nahoru | #5
asi máte pravdu :D seru na výkon.....

zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 28.12.2013 v 14:15 | Nahoru | #6
Pokud je to omezený, tak maximálně z Německa a to poznáš tak, že by to nejelo víc jak 80km/h

Tzn pokud to jede přes kilo, tak to určitě omezený nemáš Na nějaký úpravy bych se vykašlal - Varan jede na 4T dvácu víc než dobře a i přes značnou investici bys z toho o moc víc nedostal Spíš šetři, ať si můžeš později koupit lepší mašinu

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 14:15 | Nahoru | #7
To ty prachy radši projezdi a nebo si kup pořádný hadry

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 14:59 | Nahoru | #8
Co bys chtěl 4T dváca o nic víc z toho už moc nevymačkáš. Leda zkoušet trysky, filtr, laděnej výfuk ale přijde tě to draho a výsledek za to stát určitě nebude. Bejt tebou počkám si na silnější mašinu a ty prachy na zvýšení výkonu bych investoval do benzinu a spotřebních věcí.

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 15:01 | Nahoru | #9
Proč m"i"slíš, že máš omezovač? Popiš nástup výkonu a maximálku, když moc nefouká.. Pak ti řeknu, jezdil jsem dvácu Varánka, je to fajn stroj!

EDIT: Varan ve dváce je na rozjezd trochu "dusivka lenošná"..

Naposledy editováno 28.12.2013 15:03:25

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 16:29 | Nahoru | #10
Oni se i tyhle objemy škrtili?Tak to je síla...Jinak viz předchozí příspěvky...

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 16:41 | Nahoru | #11
dneska čtu "zvíšení, výhibka, spívá dobře" ne že by to někdy nějak řešil ale člověk se nad tím pozastaví ... tu chvilku to vydrž pak koupíš něco silnějšího a slovník

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 16:56 | Nahoru | #12
jestli ti to jede max. kolem 80 tak máš omezovač jinak mě to jede kolem 120 úplně v poho a kilo je tam hned rozhodně si myslím ,že varan i když hodně váží tak sou i línější dvacky ve 4t základ aby ti to dobře jelo je dobrej stav motoru,nafoukany kola, naplej a namazanej řetěz atd.... třeba ,když máš hodně zasranej vzduch.filtr ,že to skoro nic už nepropustí tak to hodně zleniví takže to dej do pucu a nevimejšlej kraviny

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 16:58 | Nahoru | #13
Vykašli se na ladění a raděj si zaplať doučování z češtiny, abys tu nebyl za vola

zvýšení výkonu

28.12.2013 v 18:15 | Nahoru | #14
namontuj tuto součástku maximálka se přiblíží rychlosti zvuku




1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu

28.12.2013 v 18:45 | Nahoru | #15
Jak už píšou kluci.Jestli ti to jede víc jak 100.tak tam nic nemáš.Varan není zase moc velkej letec.Jestli ti to jede 80. tak jak máš na karbecích ty vrchní pokličky tak na nich jsou nálitky a ty ti zabranujou aby ti šoupátko vyjelo až nahoru.Musej se odstranit aby ti šlo šoupě na doraz.

(reakce na) zvýšení výkonu

28.12.2013 v 21:06 | Nahoru | #16
Tazik> tak jako stovečku tam dám ale to vítr musí foukat se mnou :D a musím jet alespoň z mírného kopce :P.... jinak zkusím koupit nový filtr a zkontroluju napnutí řetězu :P... jestli tě můžu poprosit napiš mi sem to jak se odstraní ty nálitky... nebo mi alespoň pošli foto s popisem dík moc ;) a soráč za ty chyby :D asi sem zrovna neměl náladu přemýšlet :D

1 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 28.12.2013 v 21:47 | Nahoru | #17
Prosím tě na chyby kašli ja jsem taky čecha .Nahoře na karbecech jsou takový umělí víčka asi na 2.nebo 3 šroubky už si to moc nepamatuju ale asi spíš na 3 imbusy.Ty povol sundej tu pokličku a opatrně vytáhni.Je tam dlouhá jemně vynutá pružina.Na tom víčku jakoby zevnitř je takovej kulatej nálitek vypadá to jako umělá trubička.Ta se musí zkrátit o tolik aby když prstem od filtrboxu zatlačíš na šoupátko nahoru tak ti musí otevřít celej tan otvor.Nejdřív bych skusil jestli když na to zatlačíš tak jestli se ti to otvírá.Jestli jo tak to ani nerozebírej to bys tam ty nálitky neměl.Pak je ještě druhá možnost škrcení jak máš kročce (gumy mezi karbecem a motorem) tak jestli jsou vevnitř po celé délce stejného průměru.Některé ty kročce jsou uvnitř zůžený na průměru a tím ti to škrtí motor.Taky se podívej jestli nemáš doraz na uplném přidání plynu na tom půlkolečku co máš lanko.Kdyžtak pisni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu

28.12.2013 v 22:38 | Nahoru | #18
Tazik> :D dík moc sem rád že si mi poradil.... Sice ti napíšu až nebude sníh a motorku budu mít doma ale i tak bych si na tebe vzal nějaký kontakt jestli se neurazíš :D Skype: David Bednařík FB: David Bednařík :D ;) rád si s tebou pokecám ;) :D

(reakce na) zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2014 v 18:47 | Nahoru | #19
Dbednarik>

Laděním jsem si taky prošel. Smysl má jedině zvětšit objem. Jinak trysky, filtry, výfuky atd u 125 4T nebude nic moc efekt bez zvětšení objemu. Pokud zvětšíš objem a pak to budeš dolaďovat ano. Ale u Varana nevím zda se nějaká sada vůbec vyrábí a už vůbec ne kolik bude případně stát. Pokud si nechceš motku nechat na stálo, tuning se většinou nevyplatí.

zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 4.1.2014 v 12:12 | Nahoru | #20
Dělal se 180ccm kit, ale stál asi 15 tis. Teď už ani nevím jestli ještě je někde k sehnání..

2 reakcí na tento příspěvek zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 5.1.2014 v 13:23 | Nahoru | #21
Buď zdráv! Vzhledem k tomu, že jezdím na podobném stroji a četl jsem příspěvky výše, tak to podle všeho omezené nemáš, ale v dobré víře se připojuji k těm, co i radí, abys nevyhazoval peníze za úpravy. Tady ti laděný výfuk pomůže akorát k jinému zvuku, lepší svíčka akorát k lepší spolehlivosti i životnosti, stooktan zvýší výkon pouze u zcela jiných typů motorů a na dváce si s ním jen pomůžeš k větší výhřevnosti a že se zbavíš té proklaté biosložky, která se dává do Naturalu apod. To bys musel mít motor s mnohem vyšším kompresním poměrem, který si umí sám řídit předstih podle čidla klepání, aby se ti projevil stooktan i na výkonu. Nebudu to déle rozebírat.

Jak si pomáhám k výkonu já? Velmi jednoduše, starám se o to, aby bylo všechno vyštelované a nedocházelo ke zbytečným ztrátám. Čili neřeším navyšování výkonu, ale jen se vyhýbám jeho ztrátám. Nejsem technicky zdatný, tak si např. vůli ventilů nechávám seřizovat u prodejce, kde tomu autorizovaný mechanik rozumí daleko více, než já. Hlídám si pneu, aby hlavně nebyly podhuštěné, což taky pěkně zpomaluje a zhoršuje stabilitu. V předepsaných intervalech měním olej za ten, co tam má být, pravidelně svíčku za tu, která tam patří, pravidelně originální vzduchový filtr a patřičně čistím, mažu i dopínám řetěz. Onehdy jsem četl něco od výrobců maziv, že údajně podle nich může řetěz ve špatném stavu ubrat až jednu koňskou sílu.

A s trochou nadsázky ještě poznamenám, že jsem od jara do konce loňského roku zhubl krásných 19 kilo. Takže nijak jinak už si k výkonu na čtyřtaktní dváce nepomůžeš. Měj se a přeji hodně šťastných kilometrů!

Naposledy editováno 05.01.2014 13:26:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu

5.1.2014 v 16:09 | Nahoru | #22
houslicky1> ..napsal jsi to dobře. Jen u toho 100octanu s tebou nebudu souhlasit. U nižších kubatur je to znát. Dle toho co jezdím, tak 4kolka 129ccm si ševelím, mnohem lépe než při 95tce. A pokud jde o scoota, co mě vozí do rachoty 5km denně, tak je to VELMI znatelný rozdíl v ochotě motoru jít do otáček a tahu v kopci. Určitě bych to nepřehlížel.. a to nemluvím o kvalitě 100vky oproti 95tky.. Osobně točím do bandasky 100vku i do vetších i velké motorky.. U litrových kubatur, jsem již nezaznamenal rozdíl, patrně už se jedná jen o lepší chod motoru. Ale výkonově jsem to nepoznal.. Jen mu to víc chutná.. Jako když v neděli dáš kachnu se zelím a místo Plzně, ji zaleješ colou.. Ale Plzeň je Plzeň, vo tom žádná.. Hned se tělu šlape líp. I když se mozek směruje směrem ke kanapíčku, ale i tam tahne s radostí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zvýšení výkonu

6.1.2014 v 12:58 | Nahoru | #23
ThomsonMotorson> Buď zdráv! To si vůbec neprotiřečí s tím stooktanem, já se trochu rozepíšu: Ale abych řekl vše, snad tě moc nezklamu, výše jsem pouze tlumočil přesná měření těch nejpovolanějších, (tuším testy ADAC) takže už vůbec nejde o to souhlasit či nesouhlasit se mnou. Stooktan jen snese vyšší kompresi ve válci a má větší výhřevnost. Zvýšení výkonu se pozná pouze v jiných typech motorů.

Já osobně stooktan používám hlavně přes zimu, protože právě on delší dobu v nádrži trpí méně na stárnutí, protože v něm není ta povinná biosložka. Ta jak známo škodí z benzínu palivové soustavě asi nejvíce, je to zlo. A právě proto, že má stooktan větší výhřevnost, se laicky domnívám, že u vzduchem chlazených motorů se při jízdě v zimním chladu lépe prohřeje motorový olej na požadovanou provozní teplotu. Také zaznamenávám, že mi studený motor se stooktanem šlape jak švýcarské hodinky, nevynechává, případně za studena nechcípe. A to se u N95 říct nedá hlavně proto, že je v něm uměle přidáno něco, co v něm od přírody ani být nemá. Pak tedy stooktan v tomto typu motoru výkon nezvyšuje, ale pouze zamezuje zbytečným ztrátám výkonu, který by ten motor měl v ideálních podmínkách i bez stooktanu.

Pak je tu další faktor. Sleduji se zájmem pokuty ČOI, které pumpě a za co rozdala. Když je pokuta za N95, tak to znamená, že benzín byl pumpou někde v něčem šizený. Pak se není čemu divit, že motory se šizeným benzínem holt nepracují tak, jak by měly. Ovšem nepamatuji se v poslední době, že by za Vervu či Max Motion 100 nějaká pokuta padla.

A poslední faktor s benzínem nesouvisí a projevuje se především u nižších kubatur. Na mé dváce hraje roli řada dalších proměnných, které už vůbec nesouvisejí se stavem stroje. Na té samé trase s tím samým palivem v nádrži a s tím samým strojem a hmotností pojedu tou samou rychlostí poprvé na pětku s polovinou plynu a podruhé na čtyřku s plným plynem. Jak je to možné? Inu, záleží na rychlosti a směru větru, což se pořád mění. Pak záleží na teplotě vzduchu, tudíž i na jeho hustotě a momentálním atmosférickém tlaku. Studenější vzduch jak známo má vyšší hustotu, než teplý, tím pádem překonává motorka větší odpor během jízdy, ale za určitých okolností pomáhá studenější vzduch v sání motoru lepšímu spalování. Je to velmi složitá alchymie a mnoho proměnných faktorů u výkonu nižších kubatur.

(reakce na) zvýšení výkonu

6.1.2014 v 13:33 | Nahoru | #24
houslicky1> Housličko Housličko, napsal jsi tu velmi mnoho užitečných informací informací. Především je velmi poučný poslední odstavec a řádek o protivětru Ale zapomněl si na jeden důležitý fakt! Znečištěná vozovka, zvláště u nižších kubatur, udělá své!

I Ty buď zdráv. Dělám si legraci. Vypsal si to hezky a poučně. Musím uznat, že jsem četl se zájmem. Mimo posl. odstavce, to by si mě urazil. Myslet si, že to je poučné. Spíše doplňující Je to zajímavé téma, protože neznám nikoho, kdo nechce vyšší výkon u 50tky či dváci. Dík za čas, co tě stál text. Myslím, že to nejen mě poučilo. (myslím to vážně)

Měj se pohodově

TM

(reakce na) zvýšení výkonu

6.1.2014 v 14:08 | Nahoru | #25
houslicky1> asi máš pravdu... :) přestanu bádat po nějakém upgradu ale začnu se o motorku pořádně starat takže jediný co bych asi udělal je to že bych vyměnil vzduchový filtr a seřídil ten řetěz.... jestli budeš tak hodný dej mi sem značku vzduchového filtru a nebo mi alespoň popiš co a jak udělat třeba jak seřídit ten řetěz :) dík moc.. a taky přeju mnoho naplno prožitých kilometrů :)) :D

zvýšení výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 6.1.2014 v 17:32 | Nahoru | #26
Pánové, s vámi je sranda! A dost nahlas jsem se zasmál té špinavé silnici na dváce, poněvadž to není ani vtip, ona je to pravda.
Ale nechvalte mě předčasně!!! Já nemám technické vzdělání, tak se do složitějších věcí vůbec nepouštím.

Se vzduchovým filtrem na Varana jsem byl sám překvapen, jak je drahý třeba oproti CBF. V podstatě jde jen o to, aby byl všude okolo dostatečně těsný, protože mikroskopický písek ve válci znamená začátek konce. Jinak Varana znám jen z rychlíku a někdo zde, kdo Varana má, by ti řekl více, či zkus nejdříve zde a jinde hledat to, co už bylo dávno napsáno. Neznám přesný typ tvého Varana, tak tě neodkážu na konkrétní díl, ale na těchto stránkách už si přesný díl vyhledáš:

Něco málo originálního:
http://motorky125ccm...l-125v-varadero.html
http://www.hzmoto.cz...filtr-vzduchovy.html

A nějaká ta replika:
http://www.wemoto.cz...ir_filter_honda_oem/

Ale u replik zvaž, jestli je vůbec chceš, protože vzducháč je citlivá záležitost, která ti má sloužit 16 - 20 000 km nebo jak dlouho vůbec má na Varanovi být, to z hlavy nevím. Já měnil originál u CBF ve 20 000 km a byl zanesený černotou zrovna tak akorát.

U řetězu bylo zde i jinde napsáno fakt mnoho, opět hledej. Ale když už se ptáš, jen ti povím, co dělám sám. Na své řetězovce mám najeto 32 000 km a budu ji pro jistotu na jaře celou měnit. Řetěz mám vytahaný pravidelně, jiné vady nemá a ještě by nějaký pátek mohl sloužit. Tím chci jen říct, že se má péče osvědčila, ačkoliv někdo se o řetěz stará jinak než já.
Čistím klasickým petrolejem, až se z černého šmíru objeví lesklý kov, utírám do sucha a mažu mazacím sprejem s bílou barvou, abych viděl konkrétně, kde už to nastříkané je a kde nikoliv. Nevyjíždím hned, nechávám zaschnout. Používám Motul a někdo říká, že Motul z řetězu odskakuje. Možné to je, nedivím se tomu v rychlostech nad 200 km/hod, ale u dvácy mi z řetězu neodskakuje nic. Čistím a mažu každých 1000 km čili během sezóny furt.

Vzadu bývá i vyznačené správné prověšení řetězu, já mám u CBF nějakých 15-25 mm, prostě chce to přiměřeně. Při dopínání otáčej levým i pravým šroubem o stejný počet otáček, značky na pravé i levé stupnici by se měly shodovat a podle nich také poznáš, jestli už řetěz není vytahaný moc. Taky si zkontroluj, jestli řetěz nemá nějaké zatuhlé nepohyblivé či rezavé články, jestli mu nechybí O-kroužky apod.

Znovu podotýkám, že Varana jsem viděl jen z rychlíku, tohle platí u příbuzné CBF. A pánové, ať vám motorky dávají co nejvíce radosti a svobody!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero Namalorazce2408 7 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero Moutindown 7 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM
palivový filtr Honda XL 125V Varadero jardic 7 24.2.2024 v 23:13 Palucha
Rozebrání motoru Honda XL125 V Vara... Honda XL 125V Varadero Lokyn1 10 23.2.2024 v 21:42 Lokyn1
Varadero 125 startuje jen někdy Honda XL 125V Varadero Mates215 9 8.11.2023 v 17:41 ja1

TOPlist