bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Skube na dvojku.
26.12.2013 v 21:31
Nazdar draci ,mám problém se svojí Čizou. Když zařadim jednotku tak jde dobře, táhne suprove ale když zařadim dvojku tak moto začne skubat ale to jenom těsné po zařazeni a potom už jede normálně a trojka a čtyřka už jdou taky normálně. Původně jsem si myslel ze to bude v převodovce ale po rozpuleni nebylo třeba na kolečkách znát nějak vetší opotřebení ale jedna vidlička je na jednom místě vydrena a fialová tak nevím jestli by to mohlo MIT nakou spojitost. A taky me napadla spojka ale to už fakt nevím, jsem bezradnej. Díky předem za rady.

Skube na dvojku.

26.12.2013 v 21:40 | Nahoru | #1
Coby nemohlo...
Na kolech sů zuby důležité, ale stejně tak řadicí ozuby.
Može se klidně stat, že po přeřazení, kdy sů eště velké jízdní odpory, se kolo nedořadí a přeskakuje právě v těch ozubech.
Po "vytočení" dvojky klesnů aj jízdní odpory a přeskakování može ustat.
Kukni se, esli na té straně, kerá odpovídá zařazené dvojce, nejsů na příslušných kolech ozuby ožužlané a esli tá namodralá vidla patří k té "dvojce".
Esli to řadí jak má možeš vyzkůšat na složené převodovce v blokách (kliku ale vytáhni).

Skube na dvojku.

27.12.2013 v 00:08 | Nahoru | #2
tak první jsi měl zjistit jestli je to převodovkou nebo něčím jiným, než jsi to ještě rozebral.... ale tu vidličku vyměň u těchto čz nebo starších jawach, když je chyba v řazení tak je to většinou vidličkou

Skube na dvojku.

27.12.2013 v 02:21 | Nahoru | #3
To co píše Zdenál bude nejpravděpodobnější. Už jsem to řešil několikrát a vždycky to byly odrbané boční ozuby a díry na dvojkových a trojkových kolech. Důležitý je složit převodovku, a zkontrolovat jestli na sebe při zařazené dvojce dosedaji kolečka. Osobně si myslim, že v tvém případě bude mezi dvojkovým a trojkovým kolem boční vůle třeba 1-2mm. To pak způsobuje že ty boční ozuby špatně dosedaji do těch protějších děr, a kolečko je vytlačováno ze záběru. Vidlička bude podle mě až následek té poruchy...

Skube na dvojku.

27.12.2013 v 09:19 | Nahoru | #4
Zubove spojky na kolech v prevodovce budou ohlodane

Skube na dvojku.

27.12.2013 v 11:51 | Nahoru | #5
Díky za nápady, konečné se mám čeho chytit. Tak mezi dvojkovim a trojkovim kolečkem určitá vule je a ta namodralá vidlička JE z trojkoveho kolečka, je na něm vidět obrousena hrana te drazky. Tak myslíte ze ta vůle ma za důsledek to vsechno?

Skube na dvojku.

27.12.2013 v 20:42 | Nahoru | #6
Když sů ty ozuby ohlodané, tak při zařazení majů tendenci právě po tom ohlodání se vyřadit ze záběru - po tém šikmém, víš?
Vidla dělá co može, ale neudrží to. Už z teho aj chudinka změnila (asi) barvu.
Správně by měly být na řadicích ozubech mírné podbrusy, aby to spojení nemělo snahu při přenosu sil jít od sebe, alébrž naopak. Musí to držet samo, vidla je enom na řazení.
Kapišto?
V praxi na sériovkách se to dělá tak, že se kolečka vyhodijů, dajů se nové aj s vidlů, seřídí (vypodloží) se axiální vůle předlohy a vyzkůšá se řazení.

Skube na dvojku.

28.12.2013 v 13:14 | Nahoru | #7
Tak problém je vyřešen. Už jsem nevěděl coby tak jsem změřil uhelnikem vidličky a ejhle, byly cca o 1mm ohnuté tak jsem je vratil do pravého úhlu a už to teda neskube, uvidí se za CAS jestli se to nevrátí. Tak díky za rady.

Skube na dvojku.

28.12.2013 v 14:04 | Nahoru | #8
Je dobré překontrolovat i tyčku, co po ní chodí vidličky. Když někdo necitlivě řadí, obvykle je to v háji taky. A jek víme, když se to sere, k násilí není daleko...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist