globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Článek
24.12.2013 v 21:44
Ve Světě motorů kdysi, v roce 1992, vyšel tento článek.




Myslím, že je zajímavý. Jak ČZ dopadne, tehdy ani netušili....
Předchozí
1 2 3
Následující

Článek

25.12.2013 v 09:19 | Nahoru | #1
Soráč,ale je to hrozně drobný.Alespoň já to nepřečtu
Každopádně jak ČZ,tak Jawy je obrovská škoda.Takovej potenciál v obou byl..

3 reakcí na tento příspěvek Článek

25.12.2013 v 09:58 | Nahoru | #2
Tady je odkaz,mělo by to jít kliknutím zvětšit. http://www.cezetman.../cz180-SM-6-1992.jpg

Co mne u tohoto stroje nejvíc mrzí je,že se čtyrtakt nedostal do vyroby ,to je největší slabost,ani ne tak vykonově či projevem,ale že by odpadlo to věčné míchání oleje do benzínu,takhle vykonově podobnejch motoru je do obsahu 250 dost tak proč se to takhle zařízlo.V té době o které se bavíme by se to tady kupovalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

25.12.2013 v 10:02 | Nahoru | #3
Vlasťák1973> vždyt se prodalo 300kusů dvoukila, než čz ukončila produkci motorek

(reakce na) Článek

25.12.2013 v 11:31 | Nahoru | #4
Vlasťák1973> Díky

(reakce na) Článek

25.12.2013 v 12:19 | Nahoru | #5
Vlasťák1973> Věčné míchání oleje do benzínu jsem vyřešil oilmasterem Mikuni Mam tam udělanou i kontrolku hladiny oleje, jako to měly čízy s čerpadlem z výroby, akorát jsem jí napojil na kontrolku neutrálu, abych nemusel přidávat další žárovku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

25.12.2013 v 12:43 | Nahoru | #6

bledemon píše: Vlasťák1973> vždyt se prodalo 300kusů dvoukila, než čz ukončila produkci motorek



Jo to se prodalo,ale s křížkem po funuse,ten čtyrtakt měl bejt tak v roce 90-92 dokud nebyl náš trh zahlcenej cizíma motorkama,ty čtyři roky než se do ČZ dostal čtyřtakt by zaplatily vyrobu 180tky asi bez problému,ale to už je právě to kdyby a asi. v roce 96 a vejš už tu byl trh zasycenej a hlavně kupující chtěl čtyrtakt a vyhody z něho plynoucí, takže se kupovalo vše okolo jenom ne ČZ a v dnešní době,kdy je to tu zahlceno čínou už nemá smysl Jawu nebo ČZ vyrábět s cenou se nikdy nedostane na hladinu co lepší čína či koreja,jediné vychodisko je koupit to od číńanu celé kromě nádrže,plastu a udělat si jakoby českou motorku s českým logem na nádrži,ale to by tu zaměstnalo pouze pár zaměstnanců a kdo ví jestli by to dokázalo je vubec zaplatit.

Kolečko-o čerpadle taky tak trochu přemejšlím,je k sehnání nové i za akceptovatelnou cenu,ale napřed bych chtěl vape a obojí tak nějak nejde.

(reakce na) Článek

25.12.2013 v 13:21 | Nahoru | #7
Vlasťák1973> Přesně tak, ČZ 200 měla na trh přijít v roce 1990. Snad by byla dobrým základem pro to, aby továrna stále fungovala jako výrobce motorek.
Než jsem koupil ČZ 180, díval jsem se právě po dvoustovce ze Strakonic. Bohužel, dnes už se z ní stává spíš sběratelský materiál, než motorka k běžnému ježdění. Na trhu jich moc není, no a pokud jsou, cena je poměrně vysoká.
Popravdě si ale přiznejme, že ani modernisace 175 na 180 továrnu nezachránila, snad za její osud mohli Italové, snad i pokračující výroba dvoutaktů...osobně považuju ČZ 180 za povedenou motorku, ale taky si myslím, že v dnešní době by jako nová nemohla konkurovat. Čínským motorkám konkurovat nelze, s cenou se na jejich úroven nikdy nedostaneme. Kvalitou ano, tam na Evropu Čína nemá, jenže je to jako se vším - lidi koukají hlavně na cenu a kvalita je druhořadá. Proto jsme tam , kde jsme.A nejsmutnější je, že českou motocyklovou značku "zařízla", nebo k tomu minimálně pomohla evropská firma, ne Čína. Ona v polovině 90. let Čína ještě nebyla tam, kde je dnes.

1 reakcí na tento příspěvek Článek

26.12.2013 v 18:04 | Nahoru | #8
Milane, ten povzdech, že netušili, jak to dopadne, není na místě.
Jen co se o smlouvě mezi Cagivou a ČZ dověděl můj kamarád, reagoval slovy:"...ježíšikriste...!"
Cagiva potřebovala trhy ČZ (zejména jihoamerický).
Jawa je nezajímala, protože jenom ČZ byla schopna v té době vyrobit kompletní motocykl.
Byla to cílená likvidace konkurenta. Ještě taková "perla" - ČZ už nesmí nikdy použít tuto značku na motocyklu, ani na replice!
Ostatně - aktivity italských továren v Evropě sů notoricky známé (Puch a podobně). Fabriku v Grazu koupil Piaggio a zavřel ju. Přitom měl ve smlouvě, že musí zachovat výrobu i zaměstnanost...no a?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

27.12.2013 v 20:22 | Nahoru | #9
Zdenalbenal> Kde jste objevil informaci, že ČZ už "nikdy" nesmí použít své logo na motorce? To je pro mě docela překvapující. To je nějaký standard, když kupuje (likviduje) jedna značka jinou?
Obecně to chce víc informací a z dobrého zdroje.

Jinak článek ze SM pěkný. Někdy se na rodiče vyčítavě dívám a ze srandy říkám, proč jen nekoupili kdysi v těch letech 94 - 97 nějakou zetku (jasně že 180)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

27.12.2013 v 20:28 | Nahoru | #10
michal19> Všecka práva na použití značky ČZ na motocyklu má Cagiva...
Dobrý zdroj - to myslíš kopii smlouvy či co?
Ten můj je spolehlivý.

Naposledy editováno 27.12.2013 20:30:43

Článek

27.12.2013 v 20:53 | Nahoru | #11
Vcelku bych tomu i věřil,že se Cagiva postarala aby zde už nemohly vznikat nové motorky pod značkou ČZ,to co muže nadále používat ČZ je zbrojovka a řetězy,ale určitě musí mit nějaký ten přídavek čistě ČZ asi nemužou používat.Řetězy jsou ČZ řetězy s.r.o chains a pistole jsou Česká zbrojovka a.s.,ale jestli by se mohly vyrábět motorky pod jejich křídlama to je ve hvězdách.

Ma stránkách zbrojovky je logo bez háčku,čili CZ a není v kruhu jako u ČZ http://www.czub.cz/cz/Default.aspx

Řětězy http://czretezy.cz/

Klasické logo ČZ,ale nepoužívá ani jedna firma.

Naposledy editováno 27.12.2013 20:59:34

(reakce na) Článek

27.12.2013 v 20:54 | Nahoru | #12
Zdenalbenal> No tak to je v háji ikdyž způsoby jak to obejít turčitě jsou. Kdo ale dnes bude investovat do ČZ? Lidi by možná byli, prostředky však ne.
Nezpochybňuji vaše zdroje, jen dodatek odkud informace je, není na škodu. Prásknu: vyrobilo se 500 ks Roadsterů - ČZ historie značky...

Článek

27.12.2013 v 21:53 | Nahoru | #13
ČZUB je jiná firma, se Strakonicema nemá v podstatě už nic společného. Ta má jako logo pistoli v kroužku, na pistoli z roku 1994 mam ale ještě klasické logo ČZ, jako se používalo na motorkách. Ta firma ve Strakonicích je Česká zbrojovka a.s. Ta podle mě používá standarní logo, jako bylo na motorkách, maji to i na stránkách. ČZ řetězy je jedna z divizí zbrojovky, mimo jiné dělaji ještě hliníkový odlitky, litinový odlitky, desty atd. Myslim, že Cagiva koupila pouze motocyklovou divizi. Tu sice nějakym způsobem ukončila, ale značka motocyklů čz jí bude asi patřit stále. Z toho důvodu jí nemůže používat ČZ a.s. na motorkách. Ale to asi ani nehrozí, vzhledem k tomu že celá divize byla odprodána, že...

Článek

3.1.2014 v 20:28 | Nahoru | #14
Ahoj; zajímavej článek .

Článek

4.1.2014 v 00:59 | Nahoru | #15
Nevíte někdo, kolik bylo vyrobeno ČZ 180/487.6 se čtyřtaktním motorem ČZ používaným v Roadsteru??

Článek

4.1.2014 v 12:34 | Nahoru | #16
Bert-co jsem tak vysledoval tak žádná,respektive jedna s papírama má ji tady někdo z fora,dokonce byla tak před pul rokem(plus minus)na prodej co si pamatuju tak hooodně přes 100tis.Je světle modrá a pak uživatel Pesso postavil stříbrnou viz.

http://www.cezetmani.../index.html?item=171

http://www.cezetmani.../index.html?item=263

Článek

5.1.2014 v 21:18 | Nahoru | #17
Bert: pokud vím, tak dvě, na papírech byla jedna... motor byl 180ccm, se startovací pákou, ale nevím jestli na obou.

Naposledy editováno 05.01.2014 21:19:39

1 reakcí na tento příspěvek Článek

6.1.2014 v 08:01 | Nahoru | #18
Tak to vypadá, že motocykly s motorem 4T ČZ vlastní jen PESO, jednu bledě modrou původní a 2 které postavil (stříbrnou 487.4 a červenou metalízu 487.3). Na dobových fotografiích jsem ale objevil i bílou, která byla kdysi na výstavě v Anglii, o té nikdo nevíte?

Naposledy editováno 06.01.2014 08:05:19

Článek

6.1.2014 v 11:57 | Nahoru | #19
Bert-ta modrá 487.4 a červená 487.3 jsou podle mně a možná se pletu,origo stroje z ČZ se značkama co byly na prodej a tak si je koupil,tu střbrnou 487,4 teď dostavěl,čerpám z toho co píše na čezetmánii,třeba je to byvalej zaměstnanec čezety a než aby se to sešrotovalo tak se mu povedlo motorky koupit a motor dva na náhradní díly cemuž bych se nedivil když ten 4takt není prakticky v provozu vyzkoušenej.Škoda,že se k tomu nějak nevyjádří na yuotube je video kde jezdí s oběma 180tkama večer se na to kouknu a kdyžtak hodím odkaz.Měl i profil tady na motorkářích,ale teď ho nemužu najít.

Ta bílá mohla být jenom prototyp kvuli vystavě a nebo jezdí někde v zahraniči či je už dávno sešrotovaná na nějakým vrakovišti v Anglii jako ojetej stroj aniž by věděl jak cenná to motorka ve skutečnosti byla.

Ještě vím co jsem tak nějak vysledoval co tu bylo dřív tak se snaží postavit další motorku a to asi tutu viz foto.

A tady je jeho téma na mot.

"> http://www.motorkar...27_119502.JPG][/img]

Naposledy editováno 06.01.2014 12:36:32

1 reakcí na tento příspěvek Článek

6.1.2014 v 18:39 | Nahoru | #20
















Foceno v roce 2009 na Jawáči.

(reakce na) Článek

9.1.2014 v 15:32 | Nahoru | #21
MartinED250> Na Jawáči 2009 jsem byl, jako každý rok. Ty motorky taky osobně znám. Je to krásná ukázka toho, co mohlo být. Ted' je v Bazaru jedna 200 na prodej. Cena ? Hooodně vysoká. "Díky" Italům jsou ze čtyřtaktních ČZ sběratelské kusy. Je to dobře, nebo špatně?

1 reakcí na tento příspěvek Článek

19.1.2014 v 17:05 | Nahoru | #22
Já mám poslední verzi dvoudobé 180ky s kotoučem a s oděleným mazáním s 12V zapalováním. Je škoda že ČZ zanikla s výrobou motocyklů. Bylo by krásné vidět jak ČZ vyrábí motocykly. Zajímalo by mě kdyby existovala do dnes jaké stroje by nabízela a jak moc vývojově by se lišila od nééé moc příliš populární teď novodobé JAWY. Ale můžeme si to jen představovat. Co se stalo, stalo. Když někdy čtu jak se oživují staré značky, bylo bych rád aby i ČZ někdo oživil

(reakce na) Článek

28.2.2014 v 16:49 | Nahoru | #23
Ludwei> Vzhledem k tomu, že hned po roce 1989 byla ČZ dál než Jawa, myslím si, že dnes by byla prosperující továrnou. Takový motocykl jako Jawa 250 Travel ( povedený) by vyráběla 10 let před Jawou a dnes by měla náskok. Nebo se mýlím?

Naposledy editováno 28.02.2014 16:50:45

Článek

28.2.2014 v 19:38 | Nahoru | #24
milan1963> Mám stejný názor, že ČZ by byla dnes někde výše než Jawa, ale to už se nikdy bohužel nedozvíme. Jawa mě připadla, že šla konzervativní cestou, kdežto ČZ mě přišla více radikálnější ke svým strojům. Mám doma ještě ČZ 175 typ 470 a už od rozdělené výroby hned šla ČZ vlastní cestou. Nejvíce mě připadal hned dobrý nápad. mít rám trubkový s kruhového profilu. No přál bych si aby u nás opět vzkvétal motocyklový průmysl.

1 reakcí na tento příspěvek Článek

4.3.2014 v 00:21 | Nahoru | #25
ČZ 180 typ 487.6 OHC a ČZ 180 typ 487.3 OHC

Stránky o čtyřdobých motocyklech ČZ trochu jinak

Prý se ČZ 180 typ 487.6 dál vyrábí , ale už ne ve Strakonicích . Líbí se mi číst tu polemiku s něčím bych souhlasil a s něčím ne. Nicméně co se stalo, nikdo nezmění a tak se snažme o to, aby to co zůstalo, bylo zachováno. Čtyřdobé motory společnost ČZ Strakonice vyráběla průběžně od doby konstruktéra Waltera a jeho následovníka Pudila. Jednalo se zejména o menší objemy od 125 ccm po 400 ccm. Nejvíce prototypů vznikalo od konce 70. let až do let 90. Ke cti konstruktéra Pudila a jeho spolupracovníků bylo to, že i když byly omezeni technologicky, materiálově a finančně, tak přesto vzniklo x motocyklů se čtyřdobým motorem. ČZ 350 OHC, ČZ 175 LUX, ČZ 175 SPORT, ČZ 175 SPRINT, ČZ 175 STANDARD, ČZ 175 TOURIST, ČZ 175 TRAIL, ČZ 250 OHC, ČZ 400 OHC, ČZ 180 STRADE, ČZ 180 BLUES, ČZ 180 typ 487.6 a pak homologovaný ČZ-CAGIVA Roadster 200.

Všichni ovlivňujeme to co se v ČR děje. A dokud budou chtít lidé kupovat levné motorky, levné náhradní díly a vše levné. Nemůžeme vyrábět kvalitní české zboží. A tak tu máme Čínu. Všichni chtěli v 90. letech Japonce. Dnes je tu tolik motorek, že se v nich nikdo neorientuje. A to myslím co do počtu značek, tak modelů. A možná právě proto se uvědomělý obrací k nostalgii a tradici a tak znovu kupují motocykly JAWA, ČZ, MANET, protože chtějí být opět originální. Protože dnes se Suzuki GSXR je každej tuctovej

Tady teda něco pro příznivce klasických strakonických čtyřtaktů:
































Stavba motorky musí začít od projektu











1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek

4.3.2014 v 10:03 | Nahoru | #26
PESO> Krásný fotky! Mimochodem, nevíš, jak je to letos se srazem ve Strakonicích? V roce 2009 řekli, že další sraz bude na podzim 2014. Nemáš nějaké pravdivé informace?

(reakce na) Článek

4.3.2014 v 10:31 | Nahoru | #27
kolecko10> Ahoj, komunikuji s ČZ Strakonice ale zatím žádné info. Nicméně 23.8.2014 je 5. ročník Melechovského okruhu a sraz ČS motocyklů v Ledči nad Sázavou. Budeme slavit 5. výročí MO, 95. ČZ a 85. JAWA, tak doraz.

1 reakcí na tento příspěvek Článek

4.3.2014 v 10:39 | Nahoru | #28
Jo jo krásný fotečky ,škoda že naše legislativa neumožnuje zástavbu jiného motoru,třeba z Jawy 250 Travel,už jenom kvuli kecům o emisích a čmoudům z dvojtaktu by se to mohlo povolovat.Čtyrtak bych bral,ale přece kvuli tomu nebudu kupovat jinou motorku.

(reakce na) Článek

4.3.2014 v 11:42 | Nahoru | #29
Vlasťák1973> Buď rád za dvoutaktní ČZ, je to odraz určité doby a vemsi že v záplavě čtyřtaktů budou za dalších 20 let dvoudobé motocykly vzácné. Takže jí hlavně zachovej a udržuj. Já se chystám na nákup ČZ 180 typ 487.4 a ČZ 250 typ 485. Takže k dvoutaktům se taky vrátím.

Článek

4.3.2014 v 12:08 | Nahoru | #30
ČZ 400 OHC z roku 1991 pomalu vzniká její replika !!

Krásný sportovní motocykl vyvíjen od roku 1985 a dokončen v roce 1991. Vznikl pouze jeden tento motocykl a stojí v síni tradic v ČZ Strakonice. Takže kdo tvrdí, že jsme neměli připravený konkurenční motocykl tak se plete . Pokud vše dobře půjde, tak letos bude funkční podvozek a příští rok snad celý motocykl.






























Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist