3 reakcí na tento příspěvek Článek
Co mne u tohoto stroje nejvíc mrzí je,že se čtyrtakt nedostal do vyroby ,to je největší slabost,ani ne tak vykonově či projevem,ale že by odpadlo to věčné míchání oleje do benzínu,takhle vykonově podobnejch motoru je do obsahu 250 dost tak proč se to takhle zařízlo.V té době o které se bavíme by se to tady kupovalo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek
bledemon píše: Vlasťák1973> vždyt se prodalo 300kusů dvoukila, než čz ukončila produkci motorek
Jo to se prodalo,ale s křížkem po funuse,ten čtyrtakt měl bejt tak v roce 90-92 dokud nebyl náš trh zahlcenej cizíma motorkama,ty čtyři roky než se do ČZ dostal čtyřtakt by zaplatily vyrobu 180tky asi bez problému,ale to už je právě to kdyby a asi. v roce 96 a vejš už tu byl trh zasycenej a hlavně kupující chtěl čtyrtakt a vyhody z něho plynoucí, takže se kupovalo vše okolo jenom ne ČZ a v dnešní době,kdy je to tu zahlceno čínou už nemá smysl Jawu nebo ČZ vyrábět s cenou se nikdy nedostane na hladinu co lepší čína či koreja,jediné vychodisko je koupit to od číńanu celé kromě nádrže,plastu a udělat si jakoby českou motorku s českým logem na nádrži,ale to by tu zaměstnalo pouze pár zaměstnanců a kdo ví jestli by to dokázalo je vubec zaplatit.
Kolečko-o čerpadle taky tak trochu přemejšlím,je k sehnání nové i za akceptovatelnou cenu,ale napřed bych chtěl vape a obojí tak nějak nejde.
Než jsem koupil ČZ 180, díval jsem se právě po dvoustovce ze Strakonic. Bohužel, dnes už se z ní stává spíš sběratelský materiál, než motorka k běžnému ježdění. Na trhu jich moc není, no a pokud jsou, cena je poměrně vysoká.
Popravdě si ale přiznejme, že ani modernisace 175 na 180 továrnu nezachránila, snad za její osud mohli Italové, snad i pokračující výroba dvoutaktů...osobně považuju ČZ 180 za povedenou motorku, ale taky si myslím, že v dnešní době by jako nová nemohla konkurovat. Čínským motorkám konkurovat nelze, s cenou se na jejich úroven nikdy nedostaneme. Kvalitou ano, tam na Evropu Čína nemá, jenže je to jako se vším - lidi koukají hlavně na cenu a kvalita je druhořadá. Proto jsme tam , kde jsme.A nejsmutnější je, že českou motocyklovou značku "zařízla", nebo k tomu minimálně pomohla evropská firma, ne Čína. Ona v polovině 90. let Čína ještě nebyla tam, kde je dnes.
1 reakcí na tento příspěvek Článek
Jen co se o smlouvě mezi Cagivou a ČZ dověděl můj kamarád, reagoval slovy:"...ježíšikriste...!"
Cagiva potřebovala trhy ČZ (zejména jihoamerický).
Jawa je nezajímala, protože jenom ČZ byla schopna v té době vyrobit kompletní motocykl.
Byla to cílená likvidace konkurenta. Ještě taková "perla" - ČZ už nesmí nikdy použít tuto značku na motocyklu, ani na replice!
Ostatně - aktivity italských továren v Evropě sů notoricky známé (Puch a podobně). Fabriku v Grazu koupil Piaggio a zavřel ju. Přitom měl ve smlouvě, že musí zachovat výrobu i zaměstnanost...no a?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek
Obecně to chce víc informací a z dobrého zdroje.
Jinak článek ze SM pěkný. Někdy se na rodiče vyčítavě dívám a ze srandy říkám, proč jen nekoupili kdysi v těch letech 94 - 97 nějakou zetku (jasně že 180)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek
Dobrý zdroj - to myslíš kopii smlouvy či co?
Ten můj je spolehlivý.
Naposledy editováno 27.12.2013 20:30:43
Ma stránkách zbrojovky je logo bez háčku,čili CZ a není v kruhu jako u ČZ http://www.czub.cz/cz/Default.aspx
Řětězy http://czretezy.cz/
Klasické logo ČZ,ale nepoužívá ani jedna firma.
Naposledy editováno 27.12.2013 20:59:34
Nezpochybňuji vaše zdroje, jen dodatek odkud informace je, není na škodu. Prásknu: vyrobilo se 500 ks Roadsterů - ČZ historie značky...
http://www.cezetmani.../index.html?item=171
http://www.cezetmani.../index.html?item=263
1 reakcí na tento příspěvek Článek
Naposledy editováno 06.01.2014 08:05:19
Ta bílá mohla být jenom prototyp kvuli vystavě a nebo jezdí někde v zahraniči či je už dávno sešrotovaná na nějakým vrakovišti v Anglii jako ojetej stroj aniž by věděl jak cenná to motorka ve skutečnosti byla.
Ještě vím co jsem tak nějak vysledoval co tu bylo dřív tak se snaží postavit další motorku a to asi tutu viz foto.
A tady je jeho téma na mot.
"> http://www.motorkar...27_119502.JPG][/img]
Naposledy editováno 06.01.2014 12:36:32
1 reakcí na tento příspěvek Článek
1 reakcí na tento příspěvek Článek
Naposledy editováno 28.02.2014 16:50:45
1 reakcí na tento příspěvek Článek
Stránky o čtyřdobých motocyklech ČZ trochu jinak
Prý se ČZ 180 typ 487.6 dál vyrábí , ale už ne ve Strakonicích . Líbí se mi číst tu polemiku s něčím bych souhlasil a s něčím ne. Nicméně co se stalo, nikdo nezmění a tak se snažme o to, aby to co zůstalo, bylo zachováno. Čtyřdobé motory společnost ČZ Strakonice vyráběla průběžně od doby konstruktéra Waltera a jeho následovníka Pudila. Jednalo se zejména o menší objemy od 125 ccm po 400 ccm. Nejvíce prototypů vznikalo od konce 70. let až do let 90. Ke cti konstruktéra Pudila a jeho spolupracovníků bylo to, že i když byly omezeni technologicky, materiálově a finančně, tak přesto vzniklo x motocyklů se čtyřdobým motorem. ČZ 350 OHC, ČZ 175 LUX, ČZ 175 SPORT, ČZ 175 SPRINT, ČZ 175 STANDARD, ČZ 175 TOURIST, ČZ 175 TRAIL, ČZ 250 OHC, ČZ 400 OHC, ČZ 180 STRADE, ČZ 180 BLUES, ČZ 180 typ 487.6 a pak homologovaný ČZ-CAGIVA Roadster 200.
Všichni ovlivňujeme to co se v ČR děje. A dokud budou chtít lidé kupovat levné motorky, levné náhradní díly a vše levné. Nemůžeme vyrábět kvalitní české zboží. A tak tu máme Čínu. Všichni chtěli v 90. letech Japonce. Dnes je tu tolik motorek, že se v nich nikdo neorientuje. A to myslím co do počtu značek, tak modelů. A možná právě proto se uvědomělý obrací k nostalgii a tradici a tak znovu kupují motocykly JAWA, ČZ, MANET, protože chtějí být opět originální. Protože dnes se Suzuki GSXR je každej tuctovej
Tady teda něco pro příznivce klasických strakonických čtyřtaktů:
Stavba motorky musí začít od projektu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek
1 reakcí na tento příspěvek Článek
Krásný sportovní motocykl vyvíjen od roku 1985 a dokončen v roce 1991. Vznikl pouze jeden tento motocykl a stojí v síni tradic v ČZ Strakonice. Takže kdo tvrdí, že jsme neměli připravený konkurenční motocykl tak se plete . Pokud vše dobře půjde, tak letos bude funkční podvozek a příští rok snad celý motocykl.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |