bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: endura AJP - portugalské soutěžáky
Zdravím,
všiml jsem si,že se zde často řeší spousta otázek okolo motorek AJP.
Jsem prodejce AJP-éček, tak pokud by někoho něco zajímalo, ptejte se, popravdě Vám odpovím..Byl bych rád,kdyby se tyhle stroje víc rozšířily mezi lidi, protože si to opravdu zaslouží a tyhle motorky u nás opravdu chyběly .Myslim si,že nabízí víc,než je z prospektu známo.-







(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

14.12.2013 v 16:39 | Nahoru | #61
Streetmoto> Hned bych jel taky

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

14.12.2013 v 23:04 | Nahoru | #62
Streetmoto> Díky. Nádhera .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

14.12.2013 v 23:15 | Nahoru | #63
125Marek> Také děkuji za poskytnutí článku . Myslím, že ačkoli se redaktoři snažili dost kritizovat, vyšlo z toho AJPčko bez zásadnější ztráty kytičky .

Jinak, jak padlo tu srovnání s KTM Freeride... Asi to jsou určením přeci jen trochu odlišné stroje. Každopádně u mě vyhrává AJP - už jen kvůli ceně, větší nádrži a homologaci pro 2 osoby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

15.12.2013 v 05:54 | Nahoru | #64

Martic píše: 125Marek> Také děkuji za poskytnutí článku . Myslím, že ačkoli se redaktoři snažili dost kritizovat, vyšlo z toho AJPčko bez zásadnější ztráty kytičky


Článek mě neodradil, spíš naopak ještě více utvrdil v tom, abych napříště AJPčko zařadil do svého užšího výběru...

Mimo jiné se mi líbí např. i projev a naladění motoru. V porovnání třeba s mými 250 ccm 4T Yamahami WR250R/X (enduro a motard) se mi u AJP zdá krouťák posazený o dost níž - teda aspoň podle těch pár videí to vypadá u AJP na docela slušný zátah už odspodu, a to by bylo moc příjemné a vítané.

Jinak některé ty v článku zmiňované výhrady jsou - s nadhledem vzato - myslím spíš prkotiny, které by se daly poměrně snadno odstranit, ať už přímo výrobcem nebo v horším případě svépomocí na náklady uživatele.

Snad jediné zásadnější pochybnosti vzbuzuje ta zbytečně "otevřená" kyvka kritizovaná i v článku.

Podle toho, co je vidět na obrázcích, jeví se to (eufemisticky řečeno) jako poněkud netradiční a navíc i zbytečně komplikovaná konstrukce. Kdo ví, co k tomuto výslednému řešení vlastně výrobce vedlo - ve výsledku to bohužel vypadá jako zbastlené metodou pokus-omyl.
Zkrátka moc důvěryhodně ta kyvka nepůsobí,. Ale třeba se pletu, a byl bych tomu moc rád.

Takže dotaz k těm, kdo jste mašinu viděli naživo a zblízka - je to fakt tak hrozný respektive podivně dimenzovaný?

Díky za upřímné názory na tuto věc.

Naposledy editováno 15.12.2013 06:56:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

15.12.2013 v 09:45 | Nahoru | #65
Dovi>

Na živo působí kyvka solidně, je vyrobená ze silnýho materiálu. Netradičně jsou řešené i odkryté vnitřní strany ramen, chybí tady jejich 4. strany, nicméně "účko" je solidně vyztužené příčnými vzpěrami (na stránkách výrobce ke stažení uživatelský manuál+poverparts). Jak jsem psal vejš, působí solidně, nebál bych se toho (ale nejsem konstruktér, můj nazor vychází z takové nějaké intuice ). Takhle tvarovaná kyvka představuje problém spíš při jízdě v blátě, kam se enduro, pokud je používané tak jak se patří, samozřejmě často dostane - bude to asi fungovat jako solidní lapač nečistot, potažmo nabírač váhy. Ale k této doměnce se můžou vyjádřit chlapy ze Streetmota, kteří AJPéčko testujou na různých enduroakcích...

Ještě jedna drobná poznámka, je třeba ocenit odvahu Streetmota k založení vlákna o AJP a čelit často i nepříjemným otázkám apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

15.12.2013 v 10:54 | Nahoru | #66

mart. píše: Dovi>

Na živo působí kyvka solidně, je vyrobená ze silnýho materiálu. Netradičně jsou řešené i odkryté vnitřní strany ramen, chybí tady jejich 4. strany, nicméně "účko" je solidně vyztužené příčnými vzpěrami (na stránkách výrobce ke stažení uživatelský manuál+poverparts). Jak jsem psal vejš, působí solidně, nebál bych se toho (ale nejsem konstruktér, můj nazor vychází z takové nějaké intuice ). Takhle tvarovaná kyvka představuje problém spíš při jízdě v blátě, kam se enduro, pokud je používané tak jak se patří, samozřejmě často dostane - bude to asi fungovat jako solidní lapač nečistot, potažmo nabírač váhy. Ale k této doměnce se můžou vyjádřit chlapy ze Streetmota, kteří AJPéčko testujou na různých enduroakcích...

Ještě jedna drobná poznámka, je třeba ocenit odvahu Streetmota k založení vlákna o AJP a čelit často i nepříjemným otázkám apod.


Díky,
takže z pevnostního hlediska by to nemusel být problém (snad to má výrobce i na základě zkušeností z provozu pod kontrolou), i když s tou nepraktičností ohledně lapače nečistot a bláta se bohužel asi nezbývá než se smířit.

A procházel jsem si mezitím také ještě zevrubně celou diskuzi a jsem rád, že streetmoto potvrzuje ten dojem z videí o traktorovosti motoru a jeho zátahu hned odspodu...


____


Jinak co se mne týče, tak modely 4 a 5 (vzducháč s karbecem a vodník se vstřikem) se mi aspoň takto na dálku (zatím jen podle popisu, specifikací, fotek, videí a povídání okolo) moc líbí jak celkovou vyvážeností jejich vlastností a univerzalitou, tak i poměrnou nenáročností (časovou i finanční) údržby, a předpokládám snad i dobrou životností stroje a jeho opravidelností v případě potřeby.
A navíc se jedná o menšího, ale zřejmě agilního evropského výrobce, a k němu podle všeho také ještě i o vstřícného českého distributora - a takové lidi a firmy je dobré zvláště v dnešní době podporovat.

Pro toto všechno výše uvedené bych celkem reálně vidél jednoho z těchto modelů (4 nebo 5) jako docela vážného kandidáta na nejbližší přírůstek do garáže.

1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

15.12.2013 v 14:52 | Nahoru | #67
Děkujeme za poměrně rozsáhlou diskuzi..Co se týče kyvky- věřte mi ,že je hodně pevná,navíc je to odlitek (a rozhodně lehčí a pevnější než obyčejné jekly dávané občas na jiné stroje)..konkrétně kyvku a rám považujeme za hodně povedený kousek..Malinko mám výhradu k článku, jelikož testovací jezdec ČMN zapomněl přihlédnout k dalším věcem - tzn. nedá se posuzovat pouze tvar kyvné vidlice (ale máme zde spoustu aspektů jako materiál,technologie výroby,vystužení atd..) jinak kyvka má průchozí díru ,pravda ,že při např. offroadmarathonech se tam bláto dostane,ale při takovýhle bahnopárty je bahno všude, X kg je na blatnících,kola jsou komplet obalená,jezdec taky (vždyt to znáte , takže těch pár desítek gramů z díry v kyvce nikdo nepozná... Samozřejmě všechny prvky jsou modelované a konstruované na potřebnou zátěž ..jestli Vás to malinko potěší ,jeden z majitelů továrny je strojní inženýr

Dávám sem dva obrázky a večer vložím další fotky, aby jste měli představu..









(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

15.12.2013 v 18:40 | Nahoru | #68
Dovi> Souhlasím, že ta díra je hodně zvláštní a může v ledaskom vzbuzovat pochybnosti. Věřím ale že si pevnost konstruktéři řádně pohlídali. Existuje Murphyho zákon, který říká: "Skrytá vada nezůstane dlouho skrytá" . Tudíž si myslím, že kdyby byla vidlice poddimenzovaná, už by se to ukázalo. Zvlášť, když ty motorky dostávají po světě slušnou sodu .

S tím že je to trochu lapač nečistot musím souhlasit, i když přímo tam toho sajrajtu bude lítat pomálu. Kdyby to byl ale přeci jen problém, napadá mě řešení - montážní pěna a dvě velké samolepky .

Naposledy editováno 15.12.2013 18:42:56

endura AJP - portugalské soutěžáky

15.12.2013 v 22:14 | Nahoru | #69
přidávám ještě detaily :








1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

15.12.2013 v 22:30 | Nahoru | #70
Ještě mám dotaz: Toto provedení zadní kyvky je novinka u tohoto typu, nebo je to odzkoušeno i na starších strojích?

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

16.12.2013 v 11:06 | Nahoru | #71
storeman> Kyvka byla i na starších strojích stejná...je odzkoušená už léta a věřte mi z toho bych strach neměl..AJP i unás lítalo vzduchem,padalo z kamenolomu a spoustu zajímavých věcí a nikdy se mu nic nestalo,ani plasty moc neumíraj..

2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

22.12.2013 v 15:04 | Nahoru | #72
Ahoj,zdravím všechny nadšence motosportu !
Jsem pro vše co se týče endurosportu a cross. Jezdím enduro jen pro zábavu a člověk má vše vyzkoušet. Ale jako hobík na první pohled mě u AJP odradila nádrž vzadu-ano vím váha atd.ale je to tak nepraktické,za zádama spousta bláta a to ještě na víku od nádrže,tím to taky pokazila husqvarna te 449 -výsledek nic moc.
Dále ta kyvka zevnitř,tam se akorát bude držet bordel a v blátě se to zalepí a hned kila navíc.Proč hned laděný ¨výfuk který je v lese jen a jen na obtíž a všude o nás ví. Nechci být negativista ale přemýšlet trocha prakticky a je zase o pár zájemců více.
To jen můj názor co mě odradil,jinak supr,paráda,vypadá pěkně ale detaily chlapci :) !!!

Naposledy editováno 22.12.2013 15:07:00

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

22.12.2013 v 16:42 | Nahoru | #73
Paja-Te610> Nechci se zastávat, ale... Laděný výfuk - vyndáš homologační vložku a máš z toho "laďák", který dělá rámus. Vložku zandáš a máš tichounký stroj do lesa (viz videa)
S tou kyvkou - možná se ti to zakydá blátem, ale např. nikdy jsem neměl špinavou kyvku z boku natolik, aby tam byly tuny bláta, ale byla/je špinavá jen shora od zadního kola. A i kdyby se tam nechytalo bláto, nebude to více než 2 kg Jsou jiná místa (zadní část, přední blatník, kryt motoru) kam se ti bláto dostane spíše

S tou nádrží to nedokážu nějak argumentovat... Nevím totiž, jestli to je dobře nebo špatně, nebo jestli by mi to vadilo

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

22.12.2013 v 20:48 | Nahoru | #74
Paja-Te610> Do jisté míry souhlasím. U té kyvky nakonec ve spojitosti s bahnem nebude takový problém s tim otvorem (tam moc špína nenalítá a kdyžtak se to ještě celkem snadno vyčistí), ale 100pro se bude držet bordel v tom žebrování ze strany od kola (viz fotky těch odlitků výše) . To je skutečně dosti nepraktické .

Nádrž pod sedlem používá AJP, tuším, už od roku 2001. Tudíž asi má argumenty, proč se držet tohoto řešení (např. rozložení hmoty, výška těžiště, šířka). Ale i já bych dal přednost klasice. Nejen kvůli praktičtějšímu umístění víčka, ale i kvůli tomu, že by pro karburátor stačila doprava paliva samospádem. Tady už musí být čerpadlo jestli se nepletu. V jednoduchosti je přeci síla .

Nicméně, i tak se mi ty motorky velice líbí i při srovnání s konkurencí.

Naposledy editováno 22.12.2013 20:52:51

1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

24.12.2013 v 13:30 | Nahoru | #75
Zdravím chlapi,
nejdřív fotka slíbené změny spojky..dorazily nám nové stroje už s novou spojkovou sadou a konečně jde jak po másle



1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

24.12.2013 v 13:55 | Nahoru | #76
Tak a ted ty zbylé dotazy:

Kyvka - to žebrování z boku je minimální ,bordel vystříknete a drží se tam úplně stejně jako jinde..dle mého názoru u kyvky se točí zbytečně moc diskuze - pravda je ,že je to odlitek a je mnohem pevnější a lehčí než jeklové kyvky...pokud jde o odlité kyvky, co jsou celé zapouzdřené - tak tady jde už jen o design..z boku kyvky bahno odpadne a vejde se ho tam takový nic,že jezdec na botě ho má víc...zrovna v AJP jsou na kyvku pyšní, protože je vážně lehoučká a extra pevná..a navíc nezlobte se na mě,ale je u ní vydět vývoj, testování,nápad - než obyčejnej jekl,který když víc utáhnete matku se zbortí a vypadá to jak...
např u PR4 je ta velká díra vepředu zapouzdřená gumovou ucpávkou...

Nádrž- správně bylo napsáno,že ajp s timhle řešením přišlo už dávno - v normálním stavu co se týče bordelu,je pravda,že je to nepraktické,ale dělají se již sedla s krytkou takže pohodička a čisto
- jinak výhody: štíhlost stroje, vyváženost,umístění airboxu atd...
- na poznámku výše o čerpadle..většina motorek už mají beztak boky nádrže níž než je karbec,takže už skoro všechny mají čerpadlo..pokud ne,tak by nádrž měla tak max 3 litry..

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

26.12.2013 v 20:40 | Nahoru | #77
Streetmoto> Rozumný argumenty, díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

27.12.2013 v 11:01 | Nahoru | #78
Streetmoto> Jen mi přijde, že ta páčka je velice daleko od řidítek. Není trochu mimo dosah?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

27.12.2013 v 12:26 | Nahoru | #79
125Marek> nevim nevim, u Suzuki to mám stejný a mimo dosah není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

27.12.2013 v 16:08 | Nahoru | #80
kokonhead> Možná je to optický klam

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

27.12.2013 v 17:46 | Nahoru | #81
125Marek> tak tak, možná...pravda od oka se to těžko bere...ale foto a skutečnost je někdy jiná...

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

3.3.2014 v 16:32 | Nahoru | #82
Streetmoto> hele nejezdete mi pod oknama po zadnim

endura AJP - portugalské soutěžáky

Skvělá odpověď, děkuji! 9.3.2014 v 11:19 | Nahoru | #83
Musím napsat pár hezkých věcí o prodejci Streetmoto Byli jsme v Brně na výstavě a tam bylo Streetmoto se svými stroji. Okamžitě jsme motorku zkoumali a začali se bavit s týpkem, který se stará o toto forum založené speciálně na dotazy ohledně těchto strojů. Vystavoval 2 stroje 1) funglovka 2) otloukánek, který prostě nešetří. Rok na něm testují, co vydrží, nikdy nic prý neopravili, jen občas (skutečně občas) vymění olej. Tuhle moto nastartovali a měla otevřený lauf... Hned jiprotůroval uvnitř haly. No rachot jako prase
Snad to můžu napsat a nebude se na mě nikdo zlobit. Pak nám nabídnul testovačku na otloukánku po parkovišti mezi lidmi bez helmy. Ani nekoukl, jestli máme vůbec papíry No motorka jede suprově, žádná výkonová špička, jede stejně na volnoběh i v omezovači. Brzdy a spojka byly totálně zahnojené (v lanku byla tuna bahna, o brzdy se nikdo nikdy nestaral), pneu byly vypuštěné na bahnění. Prostě motorka byla fakt používána. Dle slov Streetmoto na tom po roce testování nic neopravovali. Vše je původní od výroby Takové ty špekulace, že je kyvka aušus atd. Musíte to vidět, lebo na fotkách se to nezdá. Ve skutečnosti to je opravdu kus materiálu
Oproti Gasu 250 Cami, který stál opodál je tato motorka kratší, vyšší, má lepší komponenty, stříkačku, šesti kvalt. Prostě je lepší, ať si říká kdo chce, co chce Prodejce nám pak ještě ukázal funglovku budoucího nového majitele s novou páčkou spojky. Je to fakt rozdíl, dá se již dobře ovládat Kdybych si měl vybrat nenáročné a dobré enduro za rozumný peníz, bral bych tohle

1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

9.3.2014 v 11:32 | Nahoru | #84

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

10.3.2014 v 22:09 | Nahoru | #85
125Marek> Jsi rebel! Ale moc ti to svezení závidím . Podle videa ten stroj skutečně potenciál má (i mimo toho slušného zvukového efektu)

1 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

13.3.2014 v 00:08 | Nahoru | #86
Jo,díky kluci, taky jsem Vás tam rád viděl..A jsem rád, že jste nadšeni z motorky stejně jako my..Tak až budete shánět stroj,ozvěte se Už máme vymyšlenou spoustu vychytávek, o kterých jsem Vám na výstavě ani neřekl..ještě jednou díky

2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky

13.3.2014 v 10:10 | Nahoru | #87
AJPčko jsem také okukoval - nakonec shodou okolností mám čínskou Hondu vv mx 450. Tak jen trochu srovnání těchto dvou strojů.
Spojka - ztuha jde u obou stejně.......tak si nevyberete.

Motor -
AJP - stříkačka (bezproblémové starty), ventily na klíč a šroubovák (jednoduché), traktor - pravděpodobnost delší výdrže, výfuk - vyndání a nandání vložky cca 10sec. Nemá to kick - může to být problém při závadě na el. instalaci
VV - karburátor (jednodušší, ale problematičtější - hrozí ulití po pádu), ventily na podložky - místo hodiny, tak půldenní práce a nutnost mít podložky, spodek stejný jako AJP (traktoroidní průběh kompenzuje obsah), vršek lepší, je hlučnější, má ale starter i kick.

Podvozek -
Podvozkově lze oba stroje dovybavit, asi bych neviděl rozdíl (snad jen, že čína je klon Hondy a lze sehnat dost bazarových věcí)

Vybavenost -
AJP - je to enduro stroj - jednoznačně vítězí. Sání vysoko - při brodění neutopíte, stříkačka (nezdechne při ucpání přepadových hadiček), v základu ventilátor chladiče, šestikvalt, dobře rozložená hmotnost.
VV - skoro jako motokros se světlama. Chlazení nemá termostat, ani ventilátor (u endura nechápu), sání klasicky z boku (cca 60cm....potom už bych se bál), delší brod - držet pod krkem, jinak se ucpou hadičky a motorka chcípne........jako většina karburátorů.

Nevýhody -
AJP - víčko nádrže (otvor plný bláta - hrozí napadání do nádrže), kick, málo rozšířená značka, ND jen originál, vyšší cena
VV - zpracování starších modelů (praskající špice, slabší elektroinstalace a pod.) od 2013 už bych se toho nebál, číňan reaguje poměrně rychle na připomínky........bohužel se tím i zvedá cena.

Výhody -
AJP - nenáročnost údržby, téměř není nutno nic dokupovat (jen kosmetické úpravy dle přání majitelů), výkon neutahá, průběh motoru netrestá nechtěné vrknutí plynem, neuvaříš, neutopíš.
VV - cena, zaměnitelnost s díly Honda CRF 450 X (2005-2008) - klon, kde pasují veškeré díly.

Tak doufám, že jsem těmito informacemi někomu pomohl při rozhodování. Blížím se věkově k pátému křížku, v terénu neumím téměř nic, a kdyby bylo AJP za cenu za kterou jsem koupil VV, bylo by v garáži.
Uživatelsky je AJP k majiteli vstřícnější, VV je více závodnější.......což už já ve svém věku moc ocenit neumím.

AJP sice bude na trati vidět, ale na bednu to nebude. VV má potenciál tam být. AJP bude na trati vidět tři roky pořád stejná, VV už bude mít motor po GO
Na ježdění kolem komína a pro radost AJP, na ambice závodníka VV...........a na posílení EGA - jednoznačně něco značkového co je in.

Naposledy editováno 13.03.2014 10:17:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

13.3.2014 v 19:00 | Nahoru | #88
Streetmoto> No my děkujeme Takovou vstřícnost jsme nikdo nečekal. Mnoho lidí chodilo kolem stánku v Brně a ptalo se, odkud jsou tyto stroje. Po odpovědi, že z Portugalska, všichni pokývali hlavou

Brůča> hezky jsi to shrnul Nemám asi námitky, lebo VV 450 jsem nikdy neviděl, nikdy neslyšel a ani nezkoušel. No víčko nádrže - o to bych se asi toliko nebál. Prostě si dáš bacha při tankování Osobně bych se trochu bál jít do VV. Sice cenový rozdíl 30 000 kč je asi znát, na druhou stranu co člověk ušetří při koupi, nacpe do motorky postupem času Musím říci, že osobně bych nějraději šel právě do Portugalce, lebo je to motorka dle mého gusta I sympatický objem 250 ccm

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

13.3.2014 v 23:39 | Nahoru | #89
Brůča.> Ono AJP má jednu velkou výhodu,za kterou mu člověk rád odpustí i nějakou tu chybu..a to je to,že se jedná o továrnu,která pracuje,testuje,vyvýjí, zkouší,inovuje..a jde sama kupředu..a tim posouva vývoj a techniku dál a dál i v tom malém měřítku...péče o zákazníka je suprová ..prostě k čemu je v dnešní době kopie čehosi, když originál funguje dobře..nevim jestli mi rozumíte...Co s husqvarnou ,kterou kopila ktm,pasují na ní plasty KTM a podvozek je stejný..? ALe to je pouze úvaha o dnešnim trendu, ne srovnávací fakta motorek..
V každém případě díky za srovnávací popis, jen si dovolím oponovat to,že AJP nikdy na bedně nebude v tuhle chvíli záleží na tom elementu mezi stupačkama a řídítky

Naposledy editováno 13.03.2014 23:41:25

(reakce na) endura AJP - portugalské soutěžáky

13.3.2014 v 23:43 | Nahoru | #90
Brůča.> a navíc už jezdíme každý druhý víkend do Drmoula jezdit nebo Kopydla...tak se koukej stavit at řeknem kdy a zas jedem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... svahilec 1 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer
AJP 310 NEW motorcykles AJP PR4 250 Enduro srsen600 1 15.9.2018 v 16:16 Beletsky
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... motormichal 22 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz
AJP PR7 - k vidění v ČR AJP PR4 125 Enduro, AJP PR4 125 Supermoto, AJP PR4 2... Streetmoto 8 6.5.2016 v 08:06 COMATIK
AJP Endura - představení v Třebíči AJP PR4 125 Enduro, AJP PR5 250 Enduro, AJP PR4 250 ... Streetmoto 2 20.4.2015 v 10:34 Streetmoto


TOPlist