globalmoto_duben_nolan





Téma: Odolná povrchová úprava rámu
Ahoj lidi,
podařilo se mi sehnat rám na můj stroj z roku 85, který je v lepším stavu než ten současný. Chtěl bych, aby vydržel ještě hódně dlouho, nemám ho v plánu někdy prodat. Chci ho nechat otryskat suchým ledem a potom se nabízí několik variant úpravy:
1.pouze práškový lak;
2.chemické zinkování, práškový lak;
3.chemické zinkování, klasické lakování (ve druzích laků se nevyznám - rozvedu dále);
4.zinkový sprej, klasické lakování.
Rád bych z těchto variant vybral tu nejvíce mechanicky i chemicky odolnou. Připadá mi, že to bude č.3, ale určitě záleží na druhu barvy. Může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že laky na nových autech jsou tak odolné, že nejdou smýt žádným ředidlem a přitom tak pružné, že se při menším ťukanci zdeformují s kastlí, aniž by praskly? A když něco nastříkám sám sprejem (třeba metalízu i s čirým lakem), tak to i po roce krásně smeju ředidlem? Je to tužidlem do laku, nebo je v tom ještě nějaká další magie? Jakej postup byste doporučovali? Prosím o radu hlavně ty, co se lakováním profesionálně nebo poloprofesionálně zabývají.
Předchozí
1 2
Následující

Odolná povrchová úprava rámu

25.11.2013 v 18:09 | Nahoru | #1
Dal bych to k nějakejm fachmanum na úpravu a lak, a nelámal si s tim hlavu...

Odolná povrchová úprava rámu

25.11.2013 v 18:19 | Nahoru | #2
Ten práškovej lak ti vydrží hodně dlouho a je sakra odolnej

1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu

25.11.2013 v 18:59 | Nahoru | #3
To by mě právě zajímalo, co na porovnání práškovej lak vs. klasickej lak řekne nějaký lakýrník, třeba osiris .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

Skvělá odpověď, děkuji! 25.11.2013 v 19:13 | Nahoru | #4

alesho píše: To by mě právě zajímalo, co na porovnání práškovej lak vs. klasickej lak řekne nějaký lakýrník, třeba osiris .


...je vidět, že můj názor znáš (já bych volil č.3 klidně i bez toho zinkování, s kvalitním antikorozním podkladem)
...o tom smývání sprejů, ano je to v tom tužidle (dají se koupit 2K laky ve spreji, jsou dražší, tam ta odolnost pak je)

1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu

25.11.2013 v 19:25 | Nahoru | #5
s tou odolností laku na autech při mytí ředidlem si nejsem jistej, a na svým autě bych to rozhodně nezkoušel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

25.11.2013 v 20:25 | Nahoru | #6
CZepelin> no nesouhlasím... kdysi se mě na dveře podepsal pubescent se sprejem... nevím jestli je to správný postup ale odstranil jsem vrstvu spreje ředidlem, vyleštit zavoskovat...

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

25.11.2013 v 22:16 | Nahoru | #7
HornisGSX>

Odolná povrchová úprava rámu

26.11.2013 v 07:53 | Nahoru | #8
pokud to není renovace a nemusíš tedy dodržet stejné postupy jako v čase výroby, šel bych cestou komaxitu. Sám ho mám na rámu(tedy možnost č.2) a i po letech a ježdění i mimo cestu je po otření jako nový-i ze spodu od silnice.
Základ pod komaxit je samozřejmě nutnost, dát komaxit na holý kov není vůbec dobrý nápad.

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

26.11.2013 v 10:38 | Nahoru | #9

osiris píše: ...klidně i bez toho zinkování, s kvalitním antikorozním podkladem...



Děkuju za v podstatě vyžádanou reakci . Můžeš mi ještě prosím napsat, jak poznám kvalitní antikorozní podklad? Může mít stejnou odolnost jako chemické zinkování, nebo je odolnost menší, ale prostě to stačí? Je možný dát na chemický zinek ještě antikorozní základ a dál zvýšit odolnost proti korozi? Chtěl bych aby mi to vydrželo v provozu ještě dalších 30 let .

1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu

Skvělá odpověď, děkuji! 26.11.2013 v 11:34 | Nahoru | #10
...nedokážu ti porovnat odolnost chemickýho zinkování proti jinejm technologiím
...samo o sobě je hodně dobrý tohle a konkrétně ten produkt jde aplikovat i na ten zinek

Odolná povrchová úprava rámu

26.11.2013 v 17:57 | Nahoru | #11
ja bych šel taky asi do prášku ,klasickým lakováním takovou tvrdost neuděláš a taky tě práškové výjde o dost levněji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

26.11.2013 v 18:20 | Nahoru | #12
osiris> vidíš a je to tu , ty normálně celej den čumiš na forum jestli se neobjeví nejaké téma o lakování a hned začnes radit a chytračit nejlépe tak aby to bylo dobré pro tebe a tvuj kšeft a hned jeden produkt ke koupi a že by se to i zhotovilo? a ty ses minule tak zlobil a hned očekávám že názor všech ostatních bude špatný to je jasny ostatní tomu přece nerozumí ty jseš ten zaměstnavatel maš zkušenosti.... neboj už do tebe tak jak minule valit nebudu vlastně to i tak trochu chápu kšeft je kšeft tímto se omlouvám alesho že píšu mimo vlákno a nehaním osirisovu práci dělá dobrou práci jen jsme měli malou výměnu názoru tak jsem musel

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

26.11.2013 v 18:57 | Nahoru | #13
HAVK102> nezlob se na mě, nejseš trošku mimo? všim sis že se mě zeptal, že se mě posléze zeptal i na produkt? ...a myslíš že mu mám poradit věc kterou vůbec neznám? jak? to je proti normálnímu myšlení, snad mu napíšu o tom o čem vím že funguje, vím jak funguje, prostě o tom o co znám

1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 07:17 | Nahoru | #14
tak ono by stačilo to napsat trochu obecně třeba že muže použít epoxidový základ a podobně aby se mu to lépe shánělo ale takle musí zhánět jen ten tvuj produkt a nakonec ho bude muset koupit od tebe protože ho těžko ve svém bydlišti a okolí sežene,mimo si myslim že nejsem ale kdo ví ale už se ti do toho motat nebudu

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 09:55 | Nahoru | #15

HAVK102 píše: tak ono by stačilo to napsat trochu obecně třeba že muže použít epoxidový základ a podobně aby se mu to lépe shánělo ale takle musí zhánět jen ten tvuj produkt a nakonec ho bude muset koupit od tebe protože ho těžko ve svém bydlišti a okolí sežene,mimo si myslim že nejsem ale kdo ví ale už se ti do toho motat nebudu


obecně? v příspěvku č.4 jsem napsal:

osiris píše: s kvalitním antikorozním podkladem


- musí? co by musel? (ale je snad normální že člověk napíše: "konkrétně s tímhle mám dobrou zkušenost", nebo "konkrétně tohle je OK")
...myslím, že ať ti odepíšu cokoliv, bude to špatně; asi pro mě nemá cenu se tím víc zabejvat

1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 10:49 | Nahoru | #16
A jéje, vy jste to tady ale rozjeli. Já si HAVKu nemyslím, že by osiris reagoval nepřiměřeně. Opravdu mi vždy odpověděl přesně na to, na co jsem se ptal. Podle poznatků tady z fóra mi osiris připadá jako profesionál ze zkušenostma, co odvádí kvalitní práci a má za sebou spokojené zákazníky a právě proto mě zajímá, co přesně používá, aby toho docílil. Teď už je jenom na mě, abych se rozhodl, jestli jeho radu využiju, nebo ne. Pokud by odpověděl obecně, choval by se jako většina našich politiků, kteří toho nakecaj a ve skutečnosti neřeknou nic. Takovýho člověka bych si nevážil.

Jinak k těm variantám. U mě pořád vítězí č.3, t.j. klasika, ale od profíka. Je mi jasný, že práškový lak bude mnohem lepší než kdybych si to stříkal sám sprejema a ještě bez toho tužidla. Ale věřím, že od profíka s tužidlem to bude ještě lepší než práškový lak.

Mám pár osobních zkušeností s opravama laku na autech různého stáří (nejstarší Renault21 r.v.87) a u žádného auta nešel původní lak sundat ředidlem, narozdíl od toho, co jsem tam nastříkal já. A to jsem používal kvalitní laky PPG míchaný do spreje lakýrou, ale v tý době jsem ještě nic o žádném tužidlu ani netušil. Viděl jsem i pár výrobků stříkaných práškovým lakem a vypadá to krásně, na pohled odolně, do interiéru je to super. Taky jsem montoval na střechy antény s ocelovejma držákama stříknutejma práškem, který taky vypadaly krásně a odolně, když byly nový a do roka se objevila rez na hranách a pak se to začalo loupat a loupat. Je pravda, že to nemělo žádný antikorozní podklad, ale i tak mě to dost odrazuje.

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 11:12 | Nahoru | #17
alesho> komaxit bez povrchové úpravy na externí použití použije opravdu jenom vůl. Takže buď to někdo odfláknul(rozuměj ušetřil nějaké prachy na úkor toho, kdo to kupoval) nebo ty držáky nebyly primárně určeny pro venkovní použití a dotyčný to ignoroval nebo nebral/nechtěl brát v potaz.

http://www.hplak.cz/...nologie/fosfatovani/

Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 11:52 | Nahoru | #18
No, vlastně stoprocentně to říct nemůžu, že to nemělo antikorozní podklad. Prostě mi přišlo, že pod tím odloupnutým lakem vidím surovou ocel, bez žádného zbarvení, které obvykle antikorozní vrstvy mají. Nebudu jmenovat, protože nechci šířit negativní reklamu, ale ta firma nebyla žádnej druhořadej výrobce, jedinej kdo chtěl ušetřit byl samozřejmě koncovej zákazník. A bylo to určený na venkovní použití. Bohužel je to tak, že dokud si budeme kupovat ty levnější výrobky s horší kvalitou, tak ty co to neodflákli buď zkrachujou, nebo tu kvalitu prostě taky snížej, aby přežili.

Ale dost polemizování, co kdybyste vy co máte na motorce práškovej lak napsali, jak ho máte dlouho a jak (často a kde) motorku používáte? Myslíte si, že to vydrží bez koroze 10, 15 nebo 20 let?

Naposledy editováno 27.11.2013 11:55:07

Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 18:15 | Nahoru | #19
já plně souhlasím s fockewulfem ,tam kde dělají komaxit to určite opískují(odmastí)dají základ jaký je potřeba a nejsu si uplně jistý to by možná věděl fockewulf se to nanáší elektrostaticky tzn.se barva obalí stejnoměrně a dostane se lépe do huře přístupných míst kam se pistolí nedostaneš a maš to líp ochráněny a je tam i mnohem větší vrstva.A hlavně je oproti klasickému laku nesrovnatelně tvrdá tudíž víc odolná, to že to nedrží na některejch výrobkách je uplně normálni nedávají tam základ jak říká fockewulf a nebo se to mastí v číně aby se ušetřilo, sám sem to měl na motorce cca 10 let a nebyl problém

Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 18:41 | Nahoru | #20
komaxit leda tak na stojany, ponk a plechovou skříň do garáže

Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 18:50 | Nahoru | #21
se jednou s toho komaxitu poserete

havk102> ty nejsi rabín?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 19:53 | Nahoru | #22

HAVK102 píše: osiris> vidíš a je to tu , ty normálně celej den čumiš na forum jestli se neobjeví nejaké téma o lakování a hned začnes radit a chytračit nejlépe tak aby to bylo dobré pro tebe a tvuj kšeft a hned jeden produkt ke koupi a že by se to i zhotovilo? a ty ses minule tak zlobil a hned očekávám že názor všech ostatních bude špatný to je jasny ostatní tomu přece nerozumí ty jseš ten zaměstnavatel maš zkušenosti.... neboj už do tebe tak jak minule valit nebudu vlastně to i tak trochu chápu kšeft je kšeft tímto se omlouvám alesho že píšu mimo vlákno a nehaním osirisovu práci dělá dobrou práci jen jsme měli malou výměnu názoru tak jsem musel



Jinými slovy "Radit zadarmo můžeš, ale běda jak doporučíš něco z toho, co máš v nabídce!"

Už tady poradil tolikrát zdarma, že i kdyby tu od něj koupil za pár stovek barvu každej, komu poradil, tak mu zisk sotva zaplatí čas strávenej vysvětlováním technologickejch postupů a parametrů různýho vybavení.

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 19:57 | Nahoru | #23
PetrL3> tyhle lidi nemá cenu řešit sedí si na vedení...

Odolná povrchová úprava rámu

27.11.2013 v 20:15 | Nahoru | #24
Ja tady nic nepropaguju, ram motorky jsem si u te firmy z odkazu nechal do komaxu hodit před sedmi lety,stejne tak kluzaky a od te doby to drzi.

Zrazovali me od toho, ale za ty prachy-tehdy necely litr i s piskovanim,to bylo za facku.

Kecy o nafte do traktoru a komaxitu na ponk akceptuju jen u veteranu nebo na technicky zajimavych kouscich,pokud to ma byt motorka delnik,je to argument uplne o nicem...

e-a samozrejme,ze komax se nanasi elektrostaticky a pak se zapece-neni to nic jineho,nez plast o male tloustce,takze kopiruje povrch-tzn vysledek zalezi na hladkosti povrchu,ale na to jsem u ramu motorky nehledel.

Naposledy editováno 27.11.2013 20:16:56

Odolná povrchová úprava rámu

28.11.2013 v 17:33 | Nahoru | #25
Mě se líbi jak jsou v MHD všechny trubky potazene tenkou vrstvou plastu

1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu

28.11.2013 v 20:53 | Nahoru | #26
Pokud chceš aby ti to vydrželo dlouho jak kvůli korozi, tak mechanicky kvůli nějakému tomu odření, tak určitě po otryskání nechat pozinkovat :) S tím, že nevím co přesně myslíš chemickym zinkováním, ale jestli zinkování ponorem, tak doporučím elektro metalizaci. Má o něco větší přilnavost a v praxi to je tak, že když to někde flákneš o zed, tak se ti odře lak, ale nástřik zinku zůstane :)

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

29.11.2013 v 10:59 | Nahoru | #27
Serge> O Zinkování elekto metalizací jsem ještě neslyšel. Znám (chemické) zinkování ponorem, nebo žárové zinkování. Žárové zinkování je ale na rám motorky nevhodné, protože je při něm dosahováno vysokých teplot a rám se může zdeformovat nebo popustit (změknout). Jak pročítám net, tak o elekrometalizaci píšou právě v souvislosti s žárovým zinkováním. Nemohl bys to prosím trochu upřesnit, případně napsat, kde konkrétně si někdo už nechal touto metodou rám upravit?

Odolná povrchová úprava rámu

29.11.2013 v 12:55 | Nahoru | #28
Jo to je žárové zinkování :) O tom že je rám měkkej jsem nepřemejšlel :) Běžné ocelové konstrukce s tím nemaj problém :) Pokud jsi toto četl, tak ti nezbyde asi než ponorem :) O tom co konkrétně rámy motorky vydrží a z čeho jsou vlastně dělané moc nevím :) Takže to bych ti kecal ..ale určitě pokud chceš fakt výdrž, tak bych to nechal pořádně otryskat a pak pozinkovat aspon ponorem :)

Odolná povrchová úprava rámu

29.11.2013 v 13:11 | Nahoru | #29
udelej klasiku...dvakrat zaklad (ten od PPG je perfektni) a dvakrat kryci lak.
Me se komaxit nelibi (byt ho na sve motorce na ramu mam).
V rozkach to casto vyvre (plech navareny na trubku) a pak to tam zrezne.

Odolná povrchová úprava rámu

29.11.2013 v 14:10 | Nahoru | #30
Možností je spousta.

1)Šlo by nalakovat rám spešl zinkovou barvou.
2)Komaxit (prášková barva) Má tu nevýhodu, že se nedá opravit a brousit.
3)Mokrá barva. U tý záleží na kvalitě samotný barvy. Dneska většinou každej lakýrník nakoupí tu nejlacinější a ta moc dlouho nevydrží. Pokud chceš dohodit kvalitního lakýrníka s kvalitním materiálem na jihu čech, kdyžtak PM.

S chemickým zinkováním zkušenosti nemám, jen s žárovým a to ti asi nepomůže. Myslim, že ten rám na to nejni dělanej a nevytekl by z něj všechen zinek, takže by byl těžkej jako prase.

Edit.: Já se přiklánim k 3)
Pokud znáš nějakýho šikovnýho lakýrníka, zeptej se ho, jakej lak ti může nabídnout. Druhů barev je spousta: Epoxidová, polyuretanová, zinková...

Naposledy editováno 29.11.2013 14:13:32
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzduch. filtr z pravěku - Honda VF1... Honda VF 1100 S alesho 19 29.10.2013 v 20:35 alesho

TOPlist