globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Je na tom zvlášť půvabný, že teď Jawa o5 zahajuje pseudovýrobu tristopeděsjatky ovšem bez převrtání na 400ku a pětikvaltu což požadoval Motokov už před pětadvaceti lety za účelem zvýšení prodejnosti beznadějně zastaralého motocyklu





Blokovaní uživatelé: Creck
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

21.11.2013 v 15:55 | Nahoru | #121
laďa-prášil> "Václav" jezdí na 634 tuším...Se podívej na ten film s Trojanem v hlavní roli

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

3.12.2013 v 12:22 | Nahoru | #122

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

8.12.2013 v 14:01 | Nahoru | #123

1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

8.12.2013 v 14:58 | Nahoru | #124
15 kousků z předvedených vlastním.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

9.12.2013 v 22:46 | Nahoru | #125
PEPAFJR>
A co na prvním snímku dvouválec 350 OHC?

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

10.12.2013 v 17:35 | Nahoru | #126
Franky> Bohužel ne

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

16.12.2013 v 17:05 | Nahoru | #127
Tak jsem řadu let na tom, že jsem v roce 1990 prohlížel před OD Kotva prototip Jawa s motorem Honda - a no to byla jen Honda.
Ale stejně jsem onu Jawa/Hondu 250 OHC ve dovu válcích potkal v 90.tých letech - bílou a dostal jí nějaký pohlavár odcházející z podniku JAWA do důchodu.















1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

16.12.2013 v 18:28 | Nahoru | #128
ty hondy měly menší výkon (cbx150 cca 17koní)
tahle jawa je z roku 93:


Naposledy editováno 16.12.2013 18:47:38

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

16.12.2013 v 22:21 | Nahoru | #129
bledemon>
DÍKY SOUKMENOVČE! UHODIL JSI HŘEBÍK NA HLAVIČKU!!!

To je JAWA postavená jako vzorek možné spolupráce s Hondou někdy v 1990-91!
V září 1991 už byla Honda odmítnuta s tím, že Jawa i ČZ bude spolupracovat s Cagivou

Naposledy editováno 17.12.2013 00:16:17

1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

16.12.2013 v 23:48 | Nahoru | #130
Skoro bych řekl, že se tady pořád něco křísí a pateticky přednáší. Problém Jawy - technická zaostalost. Koupíš si motorku nového typu od výrobce známého zaostalostí? Nové trendy jawa mohla zachatit a nezachytila, v globále řekněme, že nebyla vůbec schopna se zachytit, vlak prostě ujel. Dohnat to znamená investovat do pendolina. Nikdo na to nemá.
Udělat prototyp, jako že by se to mohlo vyrábět s nějakým motorem, to svede na světě tak tisíc firem. Vrátit se dokázal de facto jen triumph.
Mohly se tu možná montovat nějaké hondy, dejme tomu, ale těžko by jawa byla v situaci, že by si mohla diktovat podmínky.
Kdo měl prospěch ze svazku s Cagivou, někdo možná ví, já ne..

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

17.12.2013 v 00:04 | Nahoru | #131
Povyhrabal jsem ještě trochu shrnutí doby.

1) V srpnu 1991 přichází na trh nová Jawa 350/640 ve stylu Yamaha RD 350.
A současně Jawa promarnila svojí šanci ukončením jednání o spolupráci s Hondou v září 1991. Už v té době podepsána jakási spolupráce s Cagivou a je celkem jasné, že na ukončení jednání s Hondou měla Cagiva lví podíl:











2) Také se ihned Cagiva angažovala, aby jí snad naše značky někdo jiný nevyfoukl a ještě v září 1991 podepsána smlouva "o smlouvě budoucí":






3) Pak přichází rok 1992, podzimní Moto - Velo.
Tento rok 1992 přinesl značné vystřízlivění, kdy se nepodařilo zrealizovat prakticky nic - spolupráce s Cagiva-ou nám nebyla vůbec k ničemu - spíše naopak = zrušila ve Strakonicích výrobu motokrosových motocyklů, zazděn byl projekt ČZ-Cagiva 180 OHC Blues, zazděn byl uvažovaný pilíř výroby modelů Bagpiper. Díky ukončení výroby poměrně moderního modelu motokrosové ČZ 125/519 byla zazděna také spolupráce s nastupující slovenskou značkou Penta.
Ta přišla o motory a prakticky také o dovývoj dvoutaktního ČZ motoru pro cestovních 13kW. Penta tak narychlo přechází na Taivan čtyřtakt / na místo v budoucnu uvažovaného motoru ČZ Bagpiper. Dlužno podotknout ke škodě obou.































Ale ředitelé obou fabrik nám na konci roku 1992 slibují rozjetí výroby čtyřtaktní řady 125, 180, 200 a 250ccm od roku 1994.

Naposledy editováno 17.12.2013 00:07:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

17.12.2013 v 00:14 | Nahoru | #132
laďa-prášil>
Tady ale nejde něco křísit - alespoň já taková témata chápu jako upřesnění si minulosti!
Minulosti, která kráčela okolo a nikoho z nás by nanapadlo, že tyhle motorky/značky a obrovské fabriky s velkým počtem subdodavatelů neuvěřitelně zcela zmizí ze světa!

1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

18.12.2013 v 23:38 | Nahoru | #133
Není zapotřebí nějaká super moderní výkonná mašina, stačil by normální bezporuchový stroj se čtyřtaktním dvouválcem s objemem 250 až nějakých 700 ccm a výkonem 20 až 35 kW, pěti- nebo šestikvaltem, který by jezdil spolehlivě, něco vydržel, nežral moc benzínu a dal se pořídit za rozumnou cenu. Nic víc není zapotřebí, vždyť se podívejte, co se dneska dělá za mašiny a kolik z nás jejich potenciál využije?
Něco jako Sportard, nejlépe dvouválec bez těch jemně řečeno nevšedních tvarů. Lidem se nelíběj a stejně tak i cena, která má k rozumnosti daleko.
Klasika by vypadala líp, daly by se použít i nějaké retroprvky, jako kulatá nádrž s chromovanými boky, apod. Jenže je to marný, je to marný a ještě jednou marný. Třeba nový californian na bázi Sportardu vzbudil na loni výstavě pozornost, do výroby prý měl jít loni na podzim. To už je přes rok. Uvažoval jsem o něm, místo něj pak koupil jetý zachovalý klasický italský cestovní dvouválec za výrazně nižší cenu a jsem s ním naprosto spokojený.
A tahle se podle mě rozhoduje hodně potenciálních zájemců o Jawu. Časem možná koupím starou Sportku, která se mi líbí, ale to už té fabrice nijak nepomůže. Nevedou to tam dobře, jejich škoda.

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

19.12.2013 v 09:58 | Nahoru | #134

Franky píše: laďa-prášil>
Tady ale nejde něco křísit - alespoň já taková témata chápu jako upřesnění si minulosti!
Minulosti, která kráčela okolo a nikoho z nás by nanapadlo, že tyhle motorky/značky a obrovské fabriky s velkým počtem subdodavatelů neuvěřitelně zcela zmizí ze světa!



Máš pravdu, já to taky tak beru. Jako poučení je dobré přečíst si těch mnoho slov a vizí a vyhodnotit, jak dopadly = že výsledek je více či méně nula a že papír snese vše. Protože k úspěchu (v kapitalismu) v podnikání je potřeba jaksi něco víc, než tlachat (minimálně aspoň dotace )

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

8.1.2014 v 00:03 | Nahoru | #135
America>

A si tak!
Není špatné osahat si moderní superstroje, nebo je nějaký čas vlastnit a ve snaze trochu využít zkusit třeba také závodit.
Pak ale člověk zjistí, že na běžné užití si postačuje výkon asi tak 35-40 koníčků s hrstí kroutícího momentu = to jest výkonového režimu, ve kterém se v provozu převážně pohybujeme i se superstroji.
Jako etalon bych viděl tuto Čezetu 350 z roku 1978, která byla moderní tehdy a dnes už by znovu přišla do módy jako Café racer.
Nesla pokroková řešení (a třeba také na české poměry přiměřeně unifikovaných a tedy plošně "vyrobitelných" rozebiratelných ráfků, které se objevovaly, později jak v lisovaném plechu tak tvarově obdobných odlitcích, prakticky na všech do výroby uvažovaných typech) a těch několik vyrobených kousků jezdí dodnes. Jednu snad vlastní Honza Čejchan a jednu jsem před lety potkal ve Varech.












Letos by měli Dudáci tuším 95 výročí zahájení výroby motocyklů - po vzniku volné zbrojařské kapacity s koncem I. Světové války.
Před smrtící injekcí Cagiva ještě vypadlo z oddělení výroby motocyklů ČZ pár pěkných strojků:






























Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

9.1.2014 v 09:55 | Nahoru | #136
Zjavne máme pre krásu každý iné merítka

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.1.2014 v 22:49 | Nahoru | #137
To patrně máme.

Z mého pohledu teprve Strakoničáci udělali z nepovedeného a nebojím se říci STYLOVĚ SPATLANÉHO motocyklu PROPADÁKU Cagiva Blues esteticky vyvážený stroj!

Zde původní originální Cagiva Blues:






První verze Strakoničáků s motorem 177ccm, kterou Cagiva zakázala vyrábět:






A poslední verze Strakoničáků 199ccm, které nakonec - po nuceném zastavení výroby ve Strakonicích pokynem z Varese - kompletoval z díů soukromník Moto Slepička:







Naposledy editováno 12.01.2014 22:51:54

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

26.3.2014 v 10:28 | Nahoru | #138
Nevíte někdo, kdy Jawa vyjede s tím zázračným novým modelem? nějak to utichlo

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

26.3.2014 v 11:34 | Nahoru | #139
Tenhle příběh připomíná slečnu, která říká dokala Až po revoluci, otázka po které...

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

10.7.2015 v 19:07 | Nahoru | #140




Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.12.2015 v 08:59 | Nahoru | #141

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

14.12.2015 v 17:10 | Nahoru | #142
Mates Moto Sevis s Bertem by mel gratis "zdedit" Jawu.... Mototechnik, zda se, navazuje na Berta ? mates Moto servis a taky nabizi "prestavbu" - na existujici papiry naroubuje "soubor nahradnich dilu"..... ... .. at jde uz Jawa do prdele .... ... stavajici stav me neuveritlene sere neb jaw jsem par mel, vcetne vodnika 250/593.....
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist