bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88
Je na tom zvlášť půvabný, že teď Jawa o5 zahajuje pseudovýrobu tristopeděsjatky ovšem bez převrtání na 400ku a pětikvaltu což požadoval Motokov už před pětadvaceti lety za účelem zvýšení prodejnosti beznadějně zastaralého motocyklu





Blokovaní uživatelé: Creck

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 14:48 | Nahoru | #31

Che píše: PajaZR> je to ono ??

www.motorkari.cz/forum-detail/



Jo toto mám doma.

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 15:09 | Nahoru | #32

Skalik píše: ¨

Nemusíš, já ho mám v ignoraci

Ohledně Jawy/ČZ, předpokládám, že osud vedení a vývoje byl stejný jako v Boleslavi, prostě se vyházeli lidi co měli špatnou průkazku a nikoho nezajímala kvalifikace. Automobilku zachránil prodej VW, Jawu by v tý době chtěl asi jenom blázen. Už škoda 120 byl produkt nekompetentních blbů, to už mělo bejt auto s pohonem předních kol a motorem vepředu. No a produkty Jawy v 1989 asi netřeba přestavovat to stejný jako 40 let předtím a to byl ten kámen úrazu.



Ich auch ;=)

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 15:11 | Nahoru | #33
Před nedávnem jsem četl knihu o historii Harley Davidson a stále si myslím, že v dobách krize na tom byli mnohem hůř než je dnes Jawa. Tak si občas říkám, že se třeba nějakej zázrak stane ... ale už v něj moc nevěřím a s každým dalším prohlášením Jawy o světlých zítřcích věřím čím dál míň škoda

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 15:52 | Nahoru | #34
co kdyz mela jawa finnacni potize? kde vubec bral stat prachy,kdyz za motorky dostal ziguliky.

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 16:30 | Nahoru | #35
Jak tu někdo zmínil pana Pudila.Tady jeho ČZ 350 OHC.

jen menší srovnání.jawa 350/634 měla 14kw.Tahle ČZ měla 23,5kw.Velká škoda...

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 16:34 | Nahoru | #36

Creck píše: Protoze velky bratr byl jediny odberatel, tak si diktoval co chce. (ne jediny ale nejvetsi)

Pokud by Jawa delala pro Rusko i po roce 89 , tak chrli tisice motocyklu i dnes.



Ale to by v Rusku museli být samý Creckéni.

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 16:55 | Nahoru | #37
Známý dělal v jedné firmě před 89 co vyráběla čerpadla. Dělal v jakoby dnešním marketing oddělení. Ptal jsem se, co tam jako dělal a řek mi to docela výstižně.
"Každý rok jsme čekali na chlapíka z Ruska, přiletěl ukázal že to bere všechno a odletěl. Po 89 pak nepřiletěl nikdo, tak jsme to zabalili"

1 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 18:26 | Nahoru | #38
S tou 500 OHC to není zas tak jednoduché. V té době prostě lidi chtěli levný věci bo byla bída jako prase a navíc proč dělat něco tak náročného, když 350 byla mnohem levnější a navíc se dala rychleji vyrábět a výkonově ty motorky od sebe moc daleko nebyly. I v té době se museli řešit výrobní kapacity. I když je 500 OHC nádherná, ve výsledku to není žádný technologický zázrak a ani v době svého vzniku nebyla. Tehdy vládla světu motocyklů ještě Anglie a o Jawě na "ZÁPADĚ" věděl málokdo. Bylo třeba vyrábět co to šlo. Tehdy byl motocykl ještě dopravní prostředek, né způsob trávení volného času jako dnes. Teď mě můžete kamenovat.

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 18:57 | Nahoru | #39
Souhlasím s Charliem.Z Jawy se postupem bolševismu stala sračka.Technologie se ubíraly úplně jiným směrem.A nějaké zmrtvých vstání?Ha ha ha.Pokud mě ta značka něčím osloví,tak krásně zrenovovaným historickým kouskem.Pak už platilo,kam komunista sáhnul,tam 100 let tráva nerostla.Mějte se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 18:58 | Nahoru | #40
trigr> ehm ... tohle všechno se v tom článku píše! Četl jsi to a děláš nám výcuc?

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 21:10 | Nahoru | #41
O mrtvých jen dobře

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 21:17 | Nahoru | #42

Skalik píše: trigr> ehm ... tohle všechno se v tom článku píše! Četl jsi to a děláš nám výcuc?



Promiň, že jsem se dotkl tvých citů...

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 21:31 | Nahoru | #43
Mám Jawu 350-639 z 1991roku a som po určitých zmenách s ňou spokojný,ale dnes by som ju ako novú určite nekupoval lebo RETRO sa na svete robí uplne na inom základe,ale škoda jednej legendy.

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

12.11.2013 v 21:37 | Nahoru | #44
Už je to spoustu let (myslím, že to byl rok 1988). Byli jsme se střední školou na exkurzi v ČZ Strakonice a už tam ten 400 cm3 motocykl měli ve vývojovém oddělení připravený. Myslím, že to byl jednoválec, ale už si nejsem jistý. Pak si pamatuji na novou crosku 250 cm3.

Tenktát se v ČZ dělaly hlavně převodovky do Favoritů a ČZ 350 pro SSSR. Líbilo se mi, jak borec zajížděl ty mašiny na těch válcích. Tenkrát jich tam bylo nachystáno na hale požehnaně. Motor to mělo stejný jako Jawa 350.

Sorry, trochu jsem zavzpomínal.

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 09:07 | Nahoru | #45
co chceš od jawa, když ti v roce 2013 ukáže nové řešení pro snížení emisí

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 09:11 | Nahoru | #46
Dělal jsem nějakou dobu mechánu pro M.Liseho a v letech 88 a 89 se jela Jawa 280 trial(dost je o ni psáno ve vlakně trial),tato motorka v počtu dvou kusu jela jak Republiku,tak svě a tehdy pohár pro soc.Republiky.V roce 89 v letě se na ni bylo podívat na MS v Topolčanech několik Ruskejch generálů(byla to přehlídka jak na Rudém naměsti FUJ),armada ta velká rudá uvažovala o nákupu vojenské verze této Jawy.Pak naštěsti padl komunismus což byla však pro Jawu smůla jelikož bylo tim pádem po kšeftě.

3 reakcí na tento příspěvek Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 09:59 | Nahoru | #47
Dokud Jawu nekoupěj němci nebo rakušani, bude to pořád stejná továrna na srandu. Lepší snad aby to už zavřeli než aby dělali ostudu těma prototypama z domu hrůzy. Škodovku maji němci a jak to funguje, jawu sme si nechali doma a sme v řiti. Rakousko-uhersko na nás.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 10:05 | Nahoru | #48

Malešice píše: Dokud Jawu nekoupěj němci nebo rakušani, bude to pořád stejná továrna na srandu. Lepší snad aby to už zavřeli než aby dělali ostudu těma prototypama z domu hrůzy. Škodovku maji němci a jak to funguje, jawu sme si nechali doma a sme v řiti. Rakousko-uhersko na nás.



jj - ve škodovce je to sqělý - dělník pracující na lince s oktáviema s 95% shodnejma s golfem za to dostává 5x míň než jeho kolega ve wolsburgu a zisk jde do německa - opravdu výborný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 10:12 | Nahoru | #49
Che> Některý mercedesy se vyrábějí v turecku. S tím se asi nedá nic dělat. Ale jsem přesvědčen, že je lepší pokud se u nás vyrábějí jinak karosovaný VW než kdyby jsme se pokoušeli konkurovat favoritem. Se Škodovkou by to dopadlo jako s Jawou a věřim tomu, že ty lidi co tam dělaj budou i docela spokojený. Ostatně nikomu z nich dneska už nikdo nebrání se sebrat a jít montovat golfa do Wolfsburgu

Naposledy editováno 13.11.2013 10:13:24

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 10:15 | Nahoru | #50

Che píše: jj - ve škodovce je to sqělý - dělník pracující na lince s oktáviema s 95% shodnejma s golfem za to dostává 5x míň než jeho kolega ve wolsburgu a zisk jde do německa - opravdu výborný


Furt lepší na český poměry slušně zaplacených několik desítek tisíc dělníků než situace v Jawě - nebo tam snad maj dělníci (oba ) německej plat? Fabrika vyrábí, lidi maj práci - dyť to je socialistickej ideál, ne? I ten plat je v kupní síle násobek toho za socíku.
A proč si zakázal diskutovat Crekovi? Chybí mi jeho jednoduchý (byť nesprávný) pohled na problém!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 10:47 | Nahoru | #51

Malešice píše: Dokud Jawu nekoupěj němci nebo rakušani, bude to pořád stejná továrna na srandu. Lepší snad aby to už zavřeli než aby dělali ostudu těma prototypama z domu hrůzy. Škodovku maji němci a jak to funguje, jawu sme si nechali doma a sme v řiti. Rakousko-uhersko na nás.



Já myslím že by stačilo kdyby to převzali lidi kterým na značce záleží,rozumí tomu a dají tomu nějaký adekvátní směr.řekl bych že by se ty lidi tady našli.Nejsme blbý národ jak si myslíš.Jen prostě ve fabrice vedení asi nemá zájem.

A Škodovka je VW akorát v levnějším provedení.takže nic nového.Ale aspon mají lidi práci..

Naposledy editováno 13.11.2013 10:49:19

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 12:17 | Nahoru | #52
PajaZR> nemyslim si, že sme národ blbců, právě naopak sme chytrý až moc a němci/rakušani by aspoň tomu dali nějakej řád. chytrý lidi jsou v jawě i dneska (mimo vedení), kdybys bydlel v okolí tak bys viděl jak se tam jedou prvotřídní melouchy, šikovnost ani chytrost neni to co by lidem v jawě chybělo. a se škodou a vw to je jak ste psali, je lepší aby měli lidi práci a vyráběli překábátěný vw než tam mít trosky a stěžovat si, jak sme si to vytunelovali... jak sem psal, chytrý sme, ale na některý práce až moc.

Naposledy editováno 13.11.2013 12:21:01

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 12:32 | Nahoru | #53
Kdo chvíli stál,stojí opodál.Jawa-AMEN .

Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 13:09 | Nahoru | #54
Jaká to bola značka JAWA,ale to výfukové koleno by som nedal ani na made in home prerábku-to je hnus majú teda vývojovú základňu fundovanú.

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 13:09 | Nahoru | #55

PajaZR píše: Já myslím že by stačilo kdyby to převzali lidi kterým na značce záleží,rozumí tomu a dají tomu nějaký adekvátní směr.řekl bych že by se ty lidi tady našli.Nejsme blbý národ jak si myslíš.Jen prostě ve fabrice vedení asi nemá zájem.



jj - přesně tak nebejt zpackané privatizace a idiotského výběru vedení tak mohla škoda i jawa prosperovat a mít tuzemskýho majitele

Naposledy editováno 13.11.2013 13:10:17

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 13:44 | Nahoru | #56
Che: Obávám se, že v době kdy byla privatizace aktuální neexistoval český majitel který by měl potřebné prachy na provoz. Ti se vytvořili až o pár let později, ale do té doby by ty značky nepřežily. Fakt mi jako jediný možný postup vychází najít solidního zahraničního investora, což se ve škodovce MB celkem povedlo.

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 14:00 | Nahoru | #57

Che píše: jj - přesně tak nebejt zpackané privatizace a idiotského výběru vedení tak mohla škoda i jawa prosperovat a mít tuzemskýho majitele



Nejvíc za to můžou komouši(ti ve vládě a vedení podniků),a po roce 89 si bohužel demokracii vysvětloval každý po svém(hlavně do své kapsy).bohužel.A pak taky nebyly prostředky.

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 14:07 | Nahoru | #58

Malešice píše: Dokud Jawu nekoupěj němci nebo rakušani, bude to pořád stejná továrna na srandu. Lepší snad aby to už zavřeli než aby dělali ostudu těma prototypama z domu hrůzy. Škodovku maji němci a jak to funguje, jawu sme si nechali doma a sme v řiti. Rakousko-uhersko na nás.


jeste ze nejsem politik,brrr

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 14:16 | Nahoru | #59

Skalik píše: Che> Některý mercedesy se vyrábějí v turecku. S tím se asi nedá nic dělat. Ale jsem přesvědčen, že je lepší pokud se u nás vyrábějí jinak karosovaný VW než kdyby jsme se pokoušeli konkurovat favoritem. Se Škodovkou by to dopadlo jako s Jawou a věřim tomu, že ty lidi co tam dělaj budou i docela spokojený. Ostatně nikomu z nich dneska už nikdo nebrání se sebrat a jít montovat golfa do Wolfsburgu


kdyby ti favorita rvali z rukou,urcite bys nebyl pro ukonceni vyroby..to je jak jawa350 je o ni,uz mozna ne,zajem tak proc ne. jejich vyvoj taky nikdy neusnul! ale kde to je ted je vec jina. nejvic svet utece, kdyz mas halu plnou neschopnej lidi a stroju.
spis bohuzel nejde tuctou motorkou tvorit jmeno firmy,ale jinak bravo jawe350

(reakce na) Perspektivy Jawy dle Rudého kráva z roku 88

13.11.2013 v 14:19 | Nahoru | #60

Che píše: jj - přesně tak nebejt zpackané privatizace a idiotského výběru vedení tak mohla škoda i jawa prosperovat a mít tuzemskýho majitele


presne tak, ted se tatra a zetor docela odlepili ze sklepa a myslim si, ze jsou to ted tuzemsky firmy. nemeli by jsme hanit nase vyrobky,at uz jsou jakykoliv,ale jit dal a vsechno a vsechny chvalit. si poslechnete co radi v radiu kolbaba,co nam chybi oproti svetu

Naposledy editováno 13.11.2013 14:21:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 5 Dnes v 07:42 krokoš
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist