globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: XJ 550
10.11.2013 v 21:21
Zdravím koupil jsem XJ na přestabu snad sté babičky postavím něco za čím bude radost se ohlédnout,když jsem to kupoval normálně startovala,druhý den jsem to doma chtěl znovu nastartovat po zastrčení klíčku se ozvala rána jako když bouchnou vypary ve výfuku nestartoval jsem,nechytla dal jsem nabít baterku,a dnes to šel skusit při startování a zataženém sytiči airboxu tekl benzín zřejmě s olejem.Rozdělal jsem airbox vyndal filtr a pří startování lil benzín jak blázen.Vím že každá rada drahá nevíte co stím co se mohlo podělat...

1 reakcí na tento příspěvek XJ 550

10.11.2013 v 21:39 | Nahoru | #1
Z čeho ti tekl benzín? Z karburátorů? Že by netěsný jehlový ventil či zaseklý plovák?

(reakce na) XJ 550

11.11.2013 v 19:15 | Nahoru | #2
dave-lister> no minulou neděli to bylo druhý den co jsme to přivezli co s toho vyšla rána neteklo nic,ale v garáži byl cítit celý týden benzín bylo ho v nádrži cca pod pul nádrže podle budíků,teď v neděli ho bylo kolem rezervy, po startování to teklo po zadní vydlici ke kolu ,po sundání krytu na airoboxu teklo to z něj,po jeho rozmontování ,vytažení sytiče a startování lítal ven benzín s olejem..vím že to je stará mašina je to potřeba všechno rozebrat, vyčistit a zřejmě odvést do Yamahy (SERVISU)jen jsem to prostě chtěl natočit a třeba kousek projet,na mašině jsem neseděl cca 15 let.

1 reakcí na tento příspěvek XJ 550

11.11.2013 v 20:00 | Nahoru | #3
luciferr> nezavira ti ventil v nadrzi (pokud je podtlakovej nebo jsi ho dal na polohu PRI) a navic ti netesni jehlovej ventil v karburatorech. Takze ti tece benzin do valcu a odtamtud do oleje. Podivej se na hladinu oleje a cuchni k nemu. Jestli smrdi po benzinu, nestartovat! Pokud jsi uz neohnul ojnici pri prvnim pokusu s valcem plnym benzinu. Vsechno vylejt, vyndat svicky, nechat par dnu vyschnout. Pak nalit novej olej a az pak pustit benzin a pote startovat. Good luck.

(reakce na) XJ 550

12.11.2013 v 20:13 | Nahoru | #4
Slávek-TDM> tak teď si mě vyděsil,kohout na nádrži je obyč on,of a res,tak jestli tomu rozumím vyndat kohout zkontrolovat kohout, vyndat karburátory vyčistit odskoušet jehlový ventil vypustit olej možná motor propláchnout propl.olejem vypustit dát nový filtr nový olej a pak to skusit natočit

1 reakcí na tento příspěvek XJ 550

12.11.2013 v 22:26 | Nahoru | #5
luciferr> jestli mas klasickej hodout on/off/res a nemel jsi ho na off, tak ho vyndavat nemusis. Ale jehlovej ventil v karbci ano, bude po letech osoupanej do kuzelu. Existuje sada na repasi, treba u Louise nebo i jinde. Nicmene tu hladinu oleje a jeho zapach prover. Pokud je ojnice pisty a ventily po prvnim startu OK, muze byt v oleji spousta benzinu a za chvilku bys hryznul loziska, protoze benzin zkratka nemaze...

(reakce na) XJ 550

13.11.2013 v 19:36 | Nahoru | #6
Slávek-TDM> dik za radu ohledně těch karburátorů a jejich repase je mi jasný že ten olej se musí vyměnit, měnil bych ho i beztak i filtr čert ví co v tom je a jak dlouho, udělal jsem to u všech motorových hraček které jsem kdy měl,prosím tě myslíš že by startér svojí silou byl schopen ohnout ojnice aniž byl jaký koliv náznak toho že to chtělo chytit,teď dávám do kupy ještě péráka a rovnali jsme vydlice přední dalo se to do kupi ale moc se mi to nechce absolvovat něco podobného znovu,pár motorek a i čtyřkolek už jsem měl rozebranejch v podstatě do šroubku ale nikdy né motor co se týče ventilů,pístu atd.měnil jsem spojky,statory zapalování... všechno je jednou poprvé

1 reakcí na tento příspěvek XJ 550

15.11.2013 v 21:21 | Nahoru | #7
XJ550 má originálně podtlakový palivový kohout. To, co popisuješ se mi taky stávalo. Vadou byl právě kohout nádrže a zasekávající se jehlové ventily v karburátorech. I když jsem karby vyčistil a dal nové jehlové ventily, tak se to občas stalo. Vypozoroval jsem, že se to děje při postavení motocyklu na boční stojan. Jehlové ventily v tomto případě chodí pod úhlem a nemusí dovřít úplně 100%. Hodně dlouho jsem se trápil s palivovým ventilem nádrže. Koupil jsem opravnou sadu a vyměnil těsnění i membránu, ale nic nepomáhalo. Vypadalo to, že pružina po membránou je měkká a v momentě, kdy byla nádrž plná po okraj, tak tlak benzínu způsobil otevření membrány a palivo tak vyteklo až bylo v nádrži jen polovina objemu. To se membrána uzavřela a vše bylo OK. Zkoušel jsem dát pružinu silnější, případně i podkládat a nikdy se to nepodařilo vychytat. Buď byla pružina měkká, nebo naopak tvrdá a motor ji podtlakem nepřemohl. Nakonec jsem na to rezignoval a pružinu dal silnější. Pro chod motoru přepnu na PRI a po zastavení přepínám na ON nebo RES. Od té doby mám pokoj a paliva mi neubývá ani kapička.

Jinak se neděs toho, že bys ohnul ojnice. Pokud máš benzín v oleji, tak ho vyměň, ale pochybuju, že bys měl zalité válce. Do filtrboxu vede oddech klikové skříně, takže pokud karby přetečou, tak to tímhle propojením teče do motoru přímo, ne přes písty. Taky asi bude násáklý vzduchový filtr - vyměnit.

(reakce na) XJ 550

17.11.2013 v 21:03 | Nahoru | #8
jawarmaniak> díky za informace,je to pro mne potěšující motorku jsem koupil podovozu
z německa cca za třetinu ceny co se prodávají tady je mi jasné že to bude potebovat investíci ,nevíš kolik by stáli nový karburatory a nový kohout akolik opravné sady nebo nějaký odkaz,s těma ojnicema si mě uklidnil ,nevíš prosím kde stáhnout nějaý manual spíše dílenskou příručku ale v češtině díky moc

2 reakcí na tento příspěvek XJ 550

18.11.2013 v 17:19 | Nahoru | #9
Nový karby neseženeš (nač taky), ale dají se pořídit do 100eur na ebayi použité. Nejdražší jsou membrány. V Yamaze stojí nové skoro 4000/ks (x4!) Dají se objednat na ebayi OEM za cca 35 eur/ks. Jehly a vedení je tak v ceně do 2000. Opravná sada kohoutu je za cca 500-700. Nějaké příručky (katalog nd, uživatelská příručka, atp.) jsem nahrál sem na web do příruček. Buď se tam proklikáš, nebo najeď ke mně do profilu a tam to najdeš. Doma mám ještě servisní manuál a knihu od Haynes, ale ještě to nemám v e-podobě. V češtině nenajdeš nic. Jen v Němčině, či Angličtině. Tady byla železná opona, tak kdo by to překládal do češtiny?

Nejvíc dílů (krom origo Yamahy) seženeš na http://www.wemoto.cz/, taky toho dost najdeš na http://www.motocomponents.cz/

Jinak já jsem na tom stejně, motorka z německa za cca třetinovou cenu. Ale určitě vyměň filtry, olej, brzdovku, možná budou třeba i gufera a olej vidlice.

P.S. nahrej fotku, ať se pokochám. Jakou máš barevnou variantu? V Německu byly červené,, černé a bílé. V Rakousku ještě modré a červené s jinýma polepama. Jinak fotky z repase karbu a kohoutu najdeš u mne na webu v sekci Yamahy. To jen, kdybys potřeboval.

(reakce na) XJ 550

18.11.2013 v 20:47 | Nahoru | #10
jawarmaniak> děkuji, určitě fotku vložím jen bude trochu víc času mám německou ,červeno černou ,díly okouknu s těma navodama si mě moc nepotěšil jsem Husákovo dítě tak že znám jen ruštinu budu se stím nějak popasovat,zatím...

(reakce na) XJ 550

19.11.2013 v 19:12 | Nahoru | #11
jawarmaniak> prosím tě psal jsi přepnu motor na provoz PRI ,myslíš tím přepnutí klíčku do jiné polohy,problém je v tom že spínačka je odřená od svazků klíču žena ní není čitelná ani čarka,najdu to asi někde v manualu kde je jaká poloha,jinak díky že jsem našel někoho rozumnyho kdo je ochoten pomoci radou a ne větou vyhoď to ,kup si něco novýho atd..

1 reakcí na tento příspěvek XJ 550

19.11.2013 v 20:10 | Nahoru | #12
Palivový kohout je podtlakový, přičemž má 3 polohy ON-PRI-RES

ON - palivo jde přes palivový kohout delší trubičkou v nádrži, po zastavení motoru přívod paliva zavře pružina membrány a palivo se pouští podtlakem v sacím kanál.

PRI - Primární přívod - palivo teče samospádem, použití při delší odstávce pro zapalvení kabrurátorů (něco, jako otevření kohoutu u Jawy)

RES - Rezerva - to samé, jako ON, ale palivo je v nádrži pouze cca 1,5l.

Nastuduj si uživatelskou příručku, je tam všechno (i s obrázky). Jak tak teď čtu tvoje první dvě odpovědi, kde píšeš, že ventil má polohy ON, OFF, RES, tak nenechal jsi nakonec ventil na PRI?

Naposledy editováno 20.11.2013 04:26:19

(reakce na) XJ 550

20.11.2013 v 18:03 | Nahoru | #13
jawarmaniak> asi možná jo,člověče když jsme to u toho chlapíka zkoušeli nepamatuji se jestli jsme kohout zavřeli ,pak při startování doma jsem to dával do polohy rezerva,vypadám trochu jako amatér ale měl jsem asi štěstí že předchozí motorky nebyli asi tolik starý a byli to Hondy ,mám na ně lepší názor z vlastní skušenosti,nestaral jsem se o zavírání benzínu ani přes zimu když tam zbyl,Yamahu jsem měl jednu čtyřkolku Raptora 660,a taky mě dost potrápila až když jsem po dvou letech vychytal a opravil co šlo tak jsem jí pro jistotu prodal. No stejně to všechno rozeberu vyčistím a pro jistotu koupím ty opravné sady budu mít aspoň jistotu že je to uvnitř jak má,skusím vložit foto asi né pro potěchu oka to snad bude po přestavbě...








1 reakcí na tento příspěvek XJ 550

20.11.2013 v 20:41 | Nahoru | #14
Však tady taky kohout nezavíráš. Standardně by měl být stále v poloze ON. Benzín motor cucá podtlakem (teda měl by, u mne to až tak nefunguje ). Podtlakový ventil je snad standardem u všech japonců (spousta dílů je mezi Hondou, Kawasaki a Yamahou dokonce záměnných), a to i těch novějších s čerpadlem. A jen tak mimo soutěž - tohle byla ve své době nejrychlejší motorka na světě ve své třídě. To jen k tomu "lepšímu názoru na HONDY". Hondy jsou více zažité a známé mezi veřejností, ale Yamaha měla lépe propracovanou hlavu a plnění (system YICS). Tenhle stroj porážel i XJ 650 a CB750 a měl i lepší výbavu. Dneska je to ale všechno jen o údržbě. 35 let je 35 let. Jinak to tvé XJéčko je celkem pěkně zachovalé, i když úplně kompletní a origo není. Na přestavbu ideál. Kdyby ses chtěl při přestavbě zbavit přebytečných dílů, tak se ozvi, beru všechno

Naposledy editováno 20.11.2013 21:16:51

(reakce na) XJ 550

21.11.2013 v 20:10 | Nahoru | #15
jawarmaniak> to se asi domluvíme ,doma by nepotřebné dily zbytečně ležely tak mi drž palce ať to dám co nejdřív do kupy a přestavím ,letos budu rád když to postavím na papírynebo hned v lednu ,do provozního stavu to budu dávat až na jaře nemám totiž garáž s elektřinou tak že ani teplo, v paneláku dola v suterénu v jedné místnosti dávám dohromady péráka ,ten je zatím bez náplní tak to jde,dám aspoň do jara dohromady ňaký kačky a pak to bude aspoň odsejpat

1 reakcí na tento příspěvek XJ 550

21.11.2013 v 20:56 | Nahoru | #16
No jsem zvědavej, co z toho vyrobíš. Kafáčů z 550tky jsem už viděl dost. Některé povedené, některé méně.

(reakce na) XJ 550

13.2.2014 v 21:09 | Nahoru | #17
jawarmaniak>Ahoj,konečně jsem se dostal k mu abych to postavil na české papíry a narazil na první problém v německém techničáku není napsán údaj: zatížení náprav, prosím tě přihlašuji to přes kámoše který má kámoše na technické ,přes Yamahu v Praze by to šlo stojí to dva litry které mohu vrazit do motorky,prosím tě neposlal bys mi svůj ofocený techničák kde je tento ůdaj zapsaný třeba by to stačilo děkuji moc moje e-mail adresa MBerka@seznam.cz

XJ 550

14.2.2014 v 14:07 | Nahoru | #18
Jojo, zejtra ti pošlu večer maila. Dneska absolutně nestíhám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Půjčil by mi prosím někdo carbtune? Yamaha XJ 550 Nukem 4 11.2.2023 v 21:13 Hlaa
Repase předních tlumičů Yamaha XJ55... Yamaha XJ 550 jawarmaniak 8 17.9.2022 v 18:15 udinar
Benzín ve filtru Yamaha XJ 550 Honzin19 20 9.3.2021 v 14:49 jawarmaniak
Yamaha XJ550 pomalu startuje Yamaha XJ 550 bratrider 1 12.5.2019 v 19:20 zdenysrx6
Sháním elektrikáře Jičín Yamaha XJ 550 minakuvek 6 23.1.2019 v 13:21 zdenek_53


TOPlist