bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: generalka
Ahojte,
chci se zeptat na generálku Tigera 955i.
Nejdrív napíšu proč o tom přemýslím.
Trochu žere olej. Cca 5000km/1litr. Všude kde jsem hledal tak že spotřeba oleje nulová, tak se mi to nezdá. Když jsem s ním začal jezdit, kolem 2000ot/min měl pásmo kdy se rozvibroval motor, teď se mi zdá že se vibrace rozšířili od 2-3000ot/min, kolem 4000 to má taky vibrace když není v tahu a ty otáčky nepřejdu rychle. To je takový subjektivnější. Ale to se nezměnilo, to má už od začátku co ho jezdím.
Četl jsem o každoroční údržbě ventilů (že se sami zatahujou a je potřebovat po sezoně seřídit ventilovou vůli.)
Tak a když už si budu dělat ventily, co snad zvládnu, tak mě napadlo že bych to třeba přetěsnil, dal nový futra kolem vahadel na ventilech(kvůli oleji), nový písní kroužky. Spotřeba při svižný jízdě cca 8l, ta se poslední dobou zvedla, v klidu žere tak kolem 5,5l/100km. Dřív taky míň žral.
Najeto pravděpodobně 60,000. Motorky se nezbavím ani náhodou, a chci aby byla v cajku.
Protinázory co jsem pochytil, dokud jezdí tak jezdi a nerýpej do toho. No taky na tom něco je.
Chci se zeptat jestli s tím máte někdo zkušenosti, na kolik vyjde oprava, jestli je to v možnostech normálního člověka dát to dokupy v garáži, popř. co by jste doporučovali.
Za názory děkuju, Ahoj, Exon.

No chci se zeptat jestli jste to někdo už dělal,

1 reakcí na tento příspěvek generalka

10.11.2013 v 20:19 | Nahoru | #1
Zcela upřímně, spotřebu litr na 5000 km bych vůbec neřešil, každej motor bere olej, nulová spotřeba neexistuje.
Vibrace a spotřeba nebudou způsobený ani tak vnintřním stavem motoru, mnohem spíš bych to přikládal jiným věcem (řetěz, karbec...)

Vzhledem k tomu, že u tříválce platíš všechno 3x bys tam zahučel jen na kruzích a guferách za dost peněz s nejistým výsledkem - přidávám se ke skupině "dokud jezdí, tak do toho nerejpat".

(reakce na) generalka

10.11.2013 v 20:40 | Nahoru | #2
BagoBorec> Asi tak

generalka

10.11.2013 v 20:48 | Nahoru | #3
A zkoušel ses projet na jinym, abys neřešil něco úplně normálního cos dřív třeba jen nevnímal? Spotřeba oleje je podle mě taky ok. Pokud za to bereš, tak olej spolkne každá, málokdo ti to přizná, ale je to normální. Pokud někdo jezdí "na důchodce" tak to pochopitelně bere olej řádově míň.

1 reakcí na tento příspěvek generalka

10.11.2013 v 21:10 | Nahoru | #4
Pánové, mě nikdy nevzala žádná moto od výměny po výměnu ani deci, dělám něco špatně
A je jedno jestli to byla Hujda rok 95 nebo 05 nebo BMW 04.

generalka

10.11.2013 v 21:46 | Nahoru | #5
Můžeš vyměnit simeringy na ventilech, ty obvykle pomůžou snížit spotřebu, nestojí to majlant a není s tím tolik práce. Obvykle se to dá udělat i bez sundání hlavy. Jak už tu někdo psal, vylágrovanej motor se bude chovat jinak než nějaký vibrace do řidítek, navíc ani spotřeba oleje nesvědčí o tom že by měl být po smrti. Výměnou ojničních ložisek, klikových ložisek a pístních kroužků asi nic nevylepšíš a ani nezhoršíš.

generalka

10.11.2013 v 21:52 | Nahoru | #6
no já tomu nerozumím ale tak nějak bych souhlasil s( titus) můžou bít ty gufera na ventilech tvrdé a vydřené ale jestli bys chtěl měnit kroužky tak bych určo dal i nové písty stává se že u některých pístů se vytlučou(vymačkají)drážky na pístní kroužky a pak i když dáš nové kruhy tak to pumpuje olej ze spodu na horu. Ale hlavně pamatuj čím víc na motoru rozděláš tím víc zaplatíš prostě kde jaká gumička a těsněníčko něco stojí a nejvíc těsnění pod hlavu ale jestli si moto chceš nechat tak tě od ničeho neodrazuji cokoliv na tom uděláš bude pro tebe například mé TL je srdcová záležitost a nikdy ho neprodám a tak nelituju barz jaké ůpravy a oprvy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) generalka

10.11.2013 v 22:12 | Nahoru | #7

titus píše: Pánové, mě nikdy nevzala žádná moto od výměny po výměnu ani deci, dělám něco špatně
A je jedno jestli to byla Hujda rok 95 nebo 05 nebo BMW 04.


Špatně měříš
Z principu spalovacího motoru vyplývá, že olej spotřebovává každej motor.
Akorátže když je to Honda, tak je to 0,000001

generalka

10.11.2013 v 22:28 | Nahoru | #8
Ok, děkuju všem za názory, vidím to že akorát zkontroluju vůli na ventilech a to těsnění kolem ventilů a zkusím na tom ještě sezonu odjezdit. No a kdyby se to začalo nějak horšit tak pak udělám tu generálku komplet.

Jo a ještě k těm vibracím :)... bavil jsem s típkem, ten taky povídal, kolem 2000 že mu to vibruje.. (takže to vypadá že cajk), ale hned potom přihodil historku že ten motor i když je skoro před koncem, strašný zvuky ldyž z něj jdou a tak, tak že stejně ještě mrtě najezdí :)).. takže to uklidnění z toho, že to je v pořádku protože to dělá ještě někomu dalšímu, bylo pryč. A motor i když v pořádku není tak prostě jede. Nějak. :)

No nic, zkusím jak jsem napsal.

Díky a zatím. E.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) generalka

10.11.2013 v 23:07 | Nahoru | #9

BagoBorec píše: Špatně měříš
Z principu spalovacího motoru vyplývá, že olej spotřebovává každej motor.
Akorátže když je to Honda, tak je to 0,000001

...ale zase nedobíjí

(reakce na) generalka

11.11.2013 v 13:46 | Nahoru | #10
banda1250>
ale ty podložky dotáhli Márgueza na Mistra

1 reakcí na tento příspěvek generalka

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2013 v 19:56 | Nahoru | #11
Tipnul bych si, ze ty vibrace jsou zpusobeny spatnou synchronizaci klapek. Nevim, jestli se to na strikacce u Triumphu dela, ale rekl bych ze jo.

(reakce na) generalka

12.11.2013 v 08:38 | Nahoru | #12
Slávek-TDM> To si asi sam doma neudelam, co? :/

generalka

12.11.2013 v 22:22 | Nahoru | #13
Ale jo, pokud mas budiky (jako treba tyto) http://www.louis.de...mp;artnr_gr=10002866 a servisni manual, nebo kdyz to proste umis

generalka

14.11.2013 v 21:05 | Nahoru | #14
:)) hehe, tak to nic. Ale kolem Pardubic je dost motodílen, tak počítám že se s některou dohodnu a radši to nechám zkontrolovat taky.
Díky za tip.
Kdyby Vás ještě něco napadlo tak sem s tím, jí to poladím.
E.

generalka

15.11.2013 v 18:43 | Nahoru | #15
Taky se přidám ke skupině nevrtat-jezdit. Litr/5000 km neukazuje na nějakej problém a ty vibrace jsou patrně způsobený něčím jiným, pokud tam nebyly vždy.

Koukam na tvůj profil, Kubo doprdele jseš to ty?

Naposledy editováno 15.11.2013 18:45:32

generalka

Skvělá odpověď, děkuji! 4.12.2013 v 16:54 | Nahoru | #16
Pripojil by som sa k diskusii... Mám Sprinta 955i, ten má ten istý motor. Tie vibrácie pri 2000-3000ot sú spôsobené zodratými klzákmi rozvodovej reťaze a rozvibruje sa reťaz. Tiež som riešil tento problém. Mám na nej najazdené skoro 60.000 a po rozobratí som zistil, že šponovák reťaze mám na poslednom zúbku na skoro úplne napnutie rozvodovej reťaze. Doporučoval by som ti vymeniť komplet rozvody (reťaz, klzáky, šponovák) a máš pokoj.. A tie ventilové vôle nezošteluješ tak jednoducho ako na felícii .. sú tam na hrnčekoch zdvihátiek vymedzovacie podložky, s ktorými sa to nastavuje, treba za studena zmerať a kúpiť potrebné rozmery.. Spotreba oleja je v pohode... mne od výmeny po výmenu (6000km) spapá cca liter oleja, je to Trumpeta, coš je u nej normáaaal, vôbec by som neriešil guferá, pokiaľ ti to nežerie viac oleja ako benzínu

2 reakcí na tento příspěvek generalka

4.12.2013 v 22:20 | Nahoru | #17
Nazdaaaaar Peto!!! Doufam ze se trefuju a ses Mikis :))) Dobrá haluz :)))
Jinak ty vibrace tam kolem těch 2000 byli od začátku, teď se mi zdá že kolem 4000 se tam objevili, ale nevím na motorku jsem si zvykl tak asi hledám mouchy.

00gargamel-- ok, díky.. a pls kde jsi scháněl náhr.díly? Díky.

(reakce na) generalka

5.12.2013 v 21:30 | Nahoru | #18

ExonValdez píše: Nazdaaaaar Peto!!! Doufam ze se trefuju a ses Mikis :))) Dobrá haluz :)))
Jinak ty vibrace tam kolem těch 2000 byli od začátku, teď se mi zdá že kolem 4000 se tam objevili, ale nevím na motorku jsem si zvykl tak asi hledám mouchy.

00gargamel-- ok, díky.. a pls kde jsi scháněl náhr.díly? Díky.



No jasny :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) generalka

6.12.2013 v 18:17 | Nahoru | #19
ExonValdez> Na ebay, co som nezohnal, tak na objednavku z Triumphu BA

(reakce na) generalka

21.12.2013 v 18:36 | Nahoru | #20
Právě jsem přivezl Tigra 955i, blb němčour nedával olej a kouslo se to na klice, motor je k nepoužití ale proč to píši, motor jsem komplet rozebral, měl najeto 110 000km a co se týče opotřebení po této porci km je opravdu minimální. Měřil dle manuálu a vše je v toleranci, jak kroužky, vačky, klika atd. Triumph, pokud se o něj staráš ,bude sloužit a jezdit a jezdit.., měnte pouze spotřební díly a dál bych se do něj nehrabal!!!

generalka

21.12.2013 v 20:15 | Nahoru | #21
komplet generálka je sice fajn věc,ale rozhodně to není vyměnit kruhy!

litr na 5000km je v klidu,to nemá smysl řešit a co se týká těch kroužků-vůbec do toho nevrtej,to se dělá,když už je ten motor fakt před smrtí,navíc to je často jen poměrně krátkodobá oprava,brzy je problém zpátky a je to ještě horší......

generalka

8.4.2014 v 15:11 | Nahoru | #22
Tak ešte tie vibrácie uzavriem ..mám po GO môjho Sprinta (2001).. mám na ňom natočené niečo cez 57tis.km a ako píše Weller opotrebenie na motore je minimálne a tlaky mám okolo 12atm., čo je po takej dávke km luxus.. Vibrácie sú spôsobené zodratými klzákmi rozvodovej reťaze (plastové!) a podľa toho čo som sa dočítal na anglánskych fórach tak vydržia niečo do 24tis.km.. pri GO som vymedzil vôlu ventilov novými podložkami, repasoval šponovák a osadil všetko nazad na správnu mieru a hrkotanie prestalo a dokonca ani reťaz nie je natiahnutá až po samý koniec (2/3).. vibrácie zmizli skoro úplne.. keby si chcel meniť tie klzáky, tak hlava dole (je to jedná možnosť ako sa dostať k druhému postrannému klzáku).. asi by som to neriešil.. a spotrebu oleja som odhalil tiež mal som povolenú jednu trubku z olejového chladiča do vane a pri vyššom tlaku oleja mi presakoval okolo hliníkového tesnenia vypúšťacie šróbu (všade som dal novú vyžíhanú meď).. po 1000km spotreba oleja zatiaľ 0,0000l inak jazdím na LiquiMoly 15w50 a dávam do oleja racing aditiv od LiquiMoly, zatiaľ som ho lial do všetkých svojich mašín a spokojnosť za posledné tri roky...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 6 31.3.2024 v 19:35 Ondra666
Triumph Tiger 955i problém s chlaze... [1, 2] Triumph Tiger 955i venceslaus 31 22.7.2023 v 18:57 kratkej01
Repas zadního tlumiče Triumph Tiger 900/885i, Triumph Tiger 955i čabry 11 16.9.2022 v 14:05 jetam
Regulátor dobíjení Triumph Tiger 955i Medvědtigr 12 10.7.2022 v 19:42 venceslaus


TOPlist