bmw_r1300gs_cartec

Téma: Jak zvládnout těžkou motorku
27.10.2013 v 19:30
Dobrý den, neuváženě jsem se zapsala na autoškolu na velký motocykl.
Nikdy před tím jsem žádnou motorku neřídila. Pouze pár let jezdím jako spolujezdec. Chtěla jsem, aby byl na mě partner pyšný a mohli jsme jezdit spolu (i když bych mu asi těžko stačila).
Ale nezvládám to. Motorka je na mě strašně těžká. Když jedu je to dobrý. Problém nastane, když zastavím a mám se znovu rozjet do křižovatky a zatočit. Nejsem schopná ji dostatečně ovládnout, aby jela, tam kam potřebuju.
V úterý jdu ke zkoušce a je mi jasné, že tak jak řídím zkoušku neudělám. Ne, že bych nechtěla, nebo se nesnažila, ale prostě to nejde.
Nemáte někdo nějakou radu, jak zatočit z nulové rychlosti, abych motorku nepoložila? Vím, že je to asi dost trapná otázka. Ale prostě mi už nic jiného nezbylo.
Jo a partner mi motorku nepůjčí, má 900, to bych byla asi mrtvá do 10 vteřin. A navíc mě dost nervuje, už jsem mu řekla, že jsem to vzdala, takže o zkouškách ani neví.
Díky za každou odpověď.

Naposledy editováno 27.10.2013 19:36:19

27.10.2013 v 21:23 | Nahoru | #31
Mladá měla omezený A (25Kw)a jezdila na Hondě VTR250 sice to nebylo žádný dělo, ale motorka lehoučká a ovladatelná. Byla na ni i ve Slovinsku a pohoda jediný co jí trochu chybělo byla maximálka a zrychlení při předjíždění. Teprve za dva roky si udělala rozšíření a to dala levou zadní. Ale když dělala první řidičak tak měla stejný problémy jako ty. Testy udělala na pohodu, ale nechápu jak dala jízdu. Naštěstí už měla doma Hondu tak na parkovišti proběhl nějaký trénink a já za ni chodil a jistil. Pak Měla nějaké kondiční jízdy v jiné autoškole , které ji strašně pomohly.Učitel ji učil brzdit a ovládat motorku na parkovišti ..., hlavně na tom parkovišti jezdila sama bez něj. Dobrej učitel je základ a ostatní se naučíš časem.

27.10.2013 v 21:25 | Nahoru | #32
Pokud do toho pujdes stylem ze to nedas tak to urcite nedas... musis si verit a dobre si do krizivatky najet at to nemusis tak lamat...

27.10.2013 v 21:25 | Nahoru | #33
Andulka32> no ale bandit nepatri mezy nejakej tezkej kaliber hlavne neplasit a nevzdavat to chce to cvik a co nejmene nervu drzim palce urcite nato prijdes

27.10.2013 v 21:45 | Nahoru | #34
Respekt, že se snažíš. Hlavně to nevzdávej a když budeš plynule reagovat, klidně i pomaleji, ale s rozmyslem a dáš do toho kus svých schopností, tak to dáš. Klidně odlož zkoušky, bude Tě to míň stresovat a získáš čas se to dál učit, přítel by tě měl spíš podporovat, než shazovat a snažit se Ti pomoct. Přeju hodně štěstí a hlavně se neboj, říkej si, že to není životně důležitý a dej si naději. Vždyť spousta slečen a žen jezdí i na těžkých motorkách líp, než chlapi. Je to jen o cviku a sebevědomí.

27.10.2013 v 22:16 | Nahoru | #35
Andulko, Ty to zkrátka dáš

27.10.2013 v 22:30 | Nahoru | #36
a nedrz krecovite riditka. Uvolni se.

27.10.2013 v 22:56 | Nahoru | #37
[quote=Andulka32]
Chlap mi určitě svoji motorku nepůjčí, ani kdybych zkoušky udělala. Je to jeho láska. Strašně jsme se kvůli tomu hádali, když jsem mu řekla, že to nedám. Vyhrožoval rozchodem a to už jsme spolu nějakej rok a máme dítě. On moc pochopení pro ostatní nemá.
tak tohle moc nechápu držím ti pěsti ať to dáš ale hlavně ať se to fakt naučíš a tu jízdu pak si užiješ!!a možná bych ti i přál ať toho svýho jednou pěkně "pojezdíš"!!

27.10.2013 v 22:56 | Nahoru | #38
Před pár měsíci dělala autoškolu na moto dcera. Když se rozjížděla a odbočovala při tom doprava, tak taky párkrát skončila skoro v protisměru. Pořád jsem to nechápal a myslel si, že nezvládá motku. Pak jsem si všiml, že se při rozjezdu kouká na spojku. Než se zase začala koukat na cestu, tak ujela pár metrů při kterých vůbec nekoukala na cestu a proto najížděla skoro do protisměru.
Vyřešil to tréning se spojkou. Už se na ní nedívá a jde to jak pomásle.
Přeju hodně štěstí.

27.10.2013 v 23:03 | Nahoru | #39

borekXJ píše: a možná bych ti i přál ať toho svýho jednou pěkně "pojezdíš"!!

nebo pošleš do pr...e, to musi být kkt

27.10.2013 v 23:04 | Nahoru | #40
FishX3> ehm,já to řekl slušněji...

27.10.2013 v 23:09 | Nahoru | #41

borekXJ píše: FishX3> ehm,já to řekl slušněji...

Njn, oba jsme normální , jsem tady chtěl napsat že už mám věk abych věci nazýval pravými jmény, ale vzhledem k tomu kolik ti je mi tenhle argument neprojde - no každopádně se na mnou vyřčeném shodneme Takže Andulko, jednou ho pořádně ztrapníš - pokud je pravda co tu o něm píšeš a já to správně chápu, nebude to až tak obtížné .

27.10.2013 v 23:11 | Nahoru | #42
Celé jsem to nepročítal, ale napadla mě ještě jedna věc. Hodně důležité je neopírat se celou vahou o řídítka. To potom znesnadňuje řízení. Je třeba váhu těla držet trupem. Tak abys k držení těla nepotřebovala ruce. Je třeba na to ze začátku hodně myslet, protože člověk si řekne neopírej se o ty řídítka a po chvilce se stejně opírá. Ve výsledku se ti bude i lépe dávkovat plyn, když nejsi zapřená o řídítka. Jo a ještě taková základní věc: koukej kam chceš jet, ne před přední kolo! Hodně štěstí.

27.10.2013 v 23:11 | Nahoru | #43
FishX3> ámen

27.10.2013 v 23:14 | Nahoru | #44
vozem> škoda,měl jsi to pročíst celý.má doma motorkáře a on jí vůbec nepomůže!!!sorry...nechápu!!jaký to je vztah??

27.10.2013 v 23:14 | Nahoru | #45
Cau nedavno sem delal zaverecky taky na motorkach mam neco odjete ale aj tak sem si uplne jisty nebyl snaz se byt v klidu sak o nic nejde su horsi veci a kdyz zatacis v minimalni rychlosti tak se divej dal pred sebe a smerem kam chces jet hlavne se nedivej pred kolo to se blbe drzi rovnovaha to je podle me zaklad a preju hodne stesti

27.10.2013 v 23:19 | Nahoru | #46

john-mcclane píše: Motorka není jen ten kus kovu v garáži a plastová kartička v peněžence. Je potřeba se na jízdu na motocyklu hodit trochu do formy. Sportovat ..... plavání, posilování .... Zkus na to jít z této strany. Až uděláš zkoušky, tak budeš řešit ten samý problém a už tam nebude žádnej komisař co ti to zašlápne, ale jen ty.

no jasně co to plácáš za nesmysly...jestli potřebuješ sílu a svaly na motorku tak neumíš řídit motorku...žádnou sílu na ovládání motoryklu nepotřebuješ!!!..a když jo tak neumíš správně řídit motocykl
neber to osobně co jsem napsal, chtěl jsem povzbudit holčinu, že to není pravda co jsi napsal

Naposledy editováno 27.10.2013 23:25:57

28.10.2013 v 05:59 | Nahoru | #47
potřebuješ nakou motorku v obsahu 50-125ccm neco pojizdneho na cem budeš trenovat mimo provoz . pokud sama vidiš, že to nejde tak do provozu zatim nejezdi . Musiš se naučit ovladat , spojku , plyn , brzdy, řazeni , a hlavně mit taky odhad . až to pujde samo to poznš a pak se teprve do provozu a nepřehnat vyběr motorky ale taky si věř ono to pujde neboj jen to chce jezdit žadnej učenej z bebe nespad každej jednou začinal . Přeju hodně štěsti .

Naposledy editováno 28.10.2013 05:59:50

28.10.2013 v 06:51 | Nahoru | #48
Asi by to chtelo: 1.vymenit partnera!!! 2. kupit fichtla nebo nejakou dvacu a jak rikal uz Lenin 'ucit se, ucit se, ucit se'
3.nezacinat na sestikilu....
Ted zkus nejak - pridanim jizd, zmenou instruktora - ty zkousky udelat a pak.zacit tim fichtlem.

28.10.2013 v 06:57 | Nahoru | #49
nevali se nekomu z pribuznych doma nejaky fichtl nebo jiny prskolet trebas i ta babeta? vetsina z nas se na tom ucila a svuj vyznam to ma

28.10.2013 v 07:11 | Nahoru | #50
[quote=pesastor]Asi by to chtelo: 1.vymenit partnera!!! 2. kupit fichtla
Chlapa se pokouším vyměnit už nějaký ten pátek...ale to sem nepatří. ..to bych si měla postěžovat v nějaké holčičí poradně

28.10.2013 v 07:15 | Nahoru | #51
[quote=david1]. Ale když dělala první řidičak tak měla stejný problémy jako ty. Testy udělala na pohodu, ale nechápu jak dala jízdu. Naštěstí už měla doma Hondu tak na parkovišti proběhl nějaký trénink a já za ni chodil a jistil.
Přesně to jsem si taky říkala, že jsem si na trénování měla dopředu už něco koupit. Klidně starýho, omlácenýho..Když jsem dělala řidičák na auto, tak se mnou jezdíval táta ve starý škodovce. S motorkou jsem odkázaná jen na instruktora

28.10.2013 v 07:21 | Nahoru | #52
Takže si to shrnu:
nedívat se pod kola, ale tam kam chci jet.... neopírat se celou vahou na řídítka.....víc věřit plynu a být citlivější na spojku...
Skoro jsem nespala, celou noc jsem jezdila
Moc díky všem....

28.10.2013 v 08:22 | Nahoru | #53
Jak psali ostatní - chce to váhově a výkonově přiměřenou mašinu, nejlíp s nějakým padacím rámem, aby případný škody z položení byly co nejmenší a trénovat někde mimo provoz na prázdný ploše - polní letiště, opuštěný parkoviště. A musíš to dostat do podvědomí a VĚŘIT SI! Jet jako začátečník v provozu se stresem, že nevíš, jestli to nepoložíš někde při odbočování na křižovatce by ti nakonec veškerý ježdění znechutilo a byla by to škoda. Partner by ale pro tohle měl mít pochopení a maximálně tě podporovat!

28.10.2013 v 08:42 | Nahoru | #54

Andulka32 píše:

No comment

Co zkusit říct někomu známýmu, kdo jezdí - kamarádovi, kolegovi, (bez skrytejch postranních úmyslů pochopitelně ) nebo kolegyni. Ideální by bylo, kdybys měla vlastní motorku, to je trošku zádrhel, ale budiž (třeba si jí koupíš). Kdo s tebou dojede na nějakou cestičku a tam tě bude celý odpoledne učit rozject - zastavit - otočit, rozject - zastavit - otočit, vysvětlí ti kde děláš chybu, a znova a znova......... Pomalu do provozu, jen třeba 3 - 5 km, po zapadlej okresce a postupně přidávat porce. Učil sem jezdit svojí ženskou, a šlo to v pohodě, chce to jen vlídnost a pochválit když se něco podaří. Jako když cvičíš psa (dělám si srandu). Někdo tobě blízkej, kdo obětuje čas. Autoškola je sice užitečná věc, ale takle se s tebou mazat nikdy nebudou.

28.10.2013 v 08:54 | Nahoru | #55
Jinak moje žena šla cestou, 125CBR, kterou zdědil synátor a druhým rokem sedlá Suzuki GS500 a je spokojená. Příští sezonu asi přejde na GSR 600 kvůli výkonu, kterýho se jí nedostává při předjíždění.
P.S.: Taky dělala rovnou neomezenou a na závěrečkách vozila, cca 160kg komisaře za sebou, tak hodně zdaru

28.10.2013 v 10:04 | Nahoru | #56
Yura>
Já bohužel neznám v okolí nikoho, kdo by jezdil a byl ochotný se mnou trénovat
Pár kluků podle vidění, ale neznám se s nimi osobně. Holku žádnou..
No, nejdřív dát ten zítřek a pak budu přemýšlet co dál...

28.10.2013 v 10:28 | Nahoru | #57
Co zkoušku odložit pokud vis už ted že ji nedas a za ušetřené peníze si koupit matyho v kolíně.ma vlastní motorku a cvičiště a je profik na nauceni ovládání motorky!to je jedina kloudna cesta!mít učitele co ti to ukáže

28.10.2013 v 10:53 | Nahoru | #58

Andulka32 píše: Yura>
Já bohužel neznám v okolí nikoho, kdo by jezdil a byl ochotný se mnou trénovat
Pár kluků podle vidění, ale neznám se s nimi osobně. Holku žádnou..
No, nejdřív dát ten zítřek a pak budu přemýšlet co dál...

Ahojky,bydlím od Tebe kousek,navíc na Bedřichovku jezdím k kamarádovi,bydlí hned na kraji tedy nyní co změnili průjezd tak vlastně na konci,Franta Slezák,řezník.Jestli chceš pošli mi PM já Tě to zkusím naučit,ale mám choppera,ten je na ovládání těžší,i když dvě holky jsem na tom taky naučil a jedna z nich je moje dcera.

28.10.2013 v 11:03 | Nahoru | #59
Vítězslav_Máří>
moc, moc díky...uvidím, co na mě zítra u zkoušek vymyslí a pak se rozhodnu, co dál....
Ale asi bych všechno odložila až na jaro..

Skvělá odpověď, děkuji! 28.10.2013 v 11:07 | Nahoru | #60

Andulka32 píše: Chlapi, moc díky. zkusím se zítra víc zaměřit na ten plyn.

Rozchod bude jindy, jestli z něj vypadala taková perla... Už bys měla hledat jiného, tenhle je samolibý idiot. Uvidíš, jednou Tě stejně nechá.
Tenhle nemá budoucnost.
A k tématu: rozjížděj se co nejrovněji a jak to bude mít pohyb, zatáčej. Neboj se, motorka se neřídí jen řidítky, naopak spíš tělem, ve větších rychlostech samozřejmě lépe.
Ale o nic Ti nejde, tak nestresuj. Třeba to odjezdíš, pak to zdokonalíš, až Ti řidičák dají.