2 reakcí na tento příspěvek karburátor bing pro jawa 350/638
(reakce na) karburátor bing pro jawa 350/638
pesastor píše: Bing ma smysl u 4T, nekter verze totiz mely akceleracni pumpu. Mel jsem dva na J 500OHC a bylo to videt. U trindy to podle me nema cenu!
...a přesně proto je tak oblíben mezi simsonistama a ladičema 2t malorážek
Naposledy editováno 23.10.2013 16:07:26
K nim dával tři hlavní trysky a dvě nebo tři volnoběžky. V těchto intencích sis pak mohl karbec individuálně doladit. Ostatně - z Budějic jsem si doobjednával emulzky aj jehly, taky byli schopni dodat to, cos jim řekl a nebo třeba větší jehlu, kerů sis podle svých požadavků "došudlil".
Ale k Bingu, k Mikuni a pod. si můžeš "objednat" několik stovek variant šoupátek, emulzních trubic, jehel různých profilů atd. Ceny sad se ale počítají na desítky tisíc korun a každý ladič je opatruje jak oko v hlavě.
Tím chcu říct, že pro sérii Jikov vyhovuje, ale pokud se výrazněji hrábne do motoru, nemusíš s Jikovem dodávaným příslušenstvím motor doladit.
To, že třebas na soutěžní Jawě Jikov nejede a cizí karbec jo, může být způsobeno jeho opotřebením - je-li vymletá emulzka, přechody nedoladíš, kdyby ses posral.
Jen tak ze srandy - na stovce sem používal Binga s difuzorem 24, pak sem ho musel vystružit a použít větší šoupě (taky se dodává, ale tenkrát sem ho musel vyrobit z bronzu).
V současné době ta motorka jezdí na prachobyčejný karbec z Péráka, ale je tam upravené šoupě (výřez) a jehla. Výsledek je srovnatelný...ale to ladění...
Větší karbec - jo, ale mělo by se sací potrubí upravit tak, aby nejmenší průřez byl difuzor karbecu...
Ale aj tak potom platí, že sice tím zlepšíš špicu, ale průběh výkonu nebude optimální, motor ztratí elasticitu.
Je mylně rozšířený názor, že když v motoru udělám všude díry jak vráta, pojede to líp. Ano, ve špici jo (možná), ale určitě to uškodí průběhu krouťáku.
Co je mě platný vysoký výkon, když strašně dlůho trvá, než se k němu dopracuju...
Kdysi v Jawě dělali porovnávací zkůšky a měli tam sériovku 250ku KTM se směšnýma dvaceti koňama...
Ale té motorce "ujel" enom jawský půllitr...teda soutěžní dvoutakt 360 ccm...
Že Binga lze seštelovat proto, že je k dispozici spousta seřizovacích prvků, což Jikov nemá.
V tomto je Bing lepší.
A do Norimberku je blíž, než do Japonska.
Čili se musí dat jedno sací potrubí na dva válce.
Myslím si, že při nesprávné montáži by to mohl vzniknůt problém (a asi aj vzniká).
Definitivní přitažení hlav válců by se mělo udělat až poté, co sů dosedací plochy sacího potrubí obou válců v rovině.
A teho lze dosáhnůt buď přípravkem a nebo "provizorní" montáží sání bez těsnění. Tím válce vyrovnám. Hlavy dotahnu až potom.
Podobný problém mívali (tuneři) třeba s Trabantem, kdy jim praskalo výfukového potrubí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
JAWA 350/632, 638 výfuky krátké - d... Jawa 350/632, Jawa 350/638 | hurikans | 8 | 4.5.2023 v 11:42 mito7 |
Jawa 350 638 při přidání přestane j... Jawa 350/638 | Ižik007 | 0 | 7.10.2022 v 19:18 Eddie83 |