bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vůle na spojkové páčce
21.10.2013 v 22:54
Připadám si jako blázen. Mám seřízenou vůli na spojce 1cm podle manuálu za studeného motoru. Po jízdě se vůle změní na 3 cm. Hned jsem ji seřídil na předepsanou hodnotu. Překvapení. Druhý den po vychladnutí motoru byla spojka zatažená bez vůle. Spojka pracuje, ale vysvětlení nemám. Díky za postřehy.

2 reakcí na tento příspěvek Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 09:17 | Nahoru | #1
předepsaná vůle 1 cm?? vždyť to ti ta pačka musi litat jak blazen neni tam něco mezi 3-5mm?

EDIT: jo a jinak se mi to stalo kdysi na husqvarně,taky jakoby se mi prodlužovalo lanko při jizdě,ale prodal jsem ji dřiv, než jsem to stihl nějak vyřešit. Každopadně tu vuli zmenši,10 mm je zbytečnych.

Naposledy editováno 22.10.2013 09:30:33

(reakce na) Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 10:18 | Nahoru | #2
--tomas--> Díky za reakci. Ten 1 cm je na konci páčky, takže se páčka otvírá o 3mm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 10:42 | Nahoru | #3

--tomas-- píše: předepsaná vůle 1 cm?? vždyť to ti ta pačka musi litat jak blazen neni tam něco mezi 3-5mm?

EDIT: jo a jinak se mi to stalo kdysi na husqvarně,taky jakoby se mi prodlužovalo lanko při jizdě,ale prodal jsem ji dřiv, než jsem to stihl nějak vyřešit. Každopadně tu vuli zmenši,10 mm je zbytečnych.



Rozdil v terminologii, nektere znacky treba kawa to meri na jedny strane u lanka jine znacky to meri na konci na kulicce.

b12> nic me nenapada leda ze by ti drhlo lanko, ale to by stejne ten tah pruzin nemohlo udrzet. Zkus kdyz si poznacit treba cara fixou kam smeruje tahlo spojky na motoru za studena /za tepla (ne u packy na riditkach) pak zkus to tahlo silou (vetsinou na to jde nasadit klic 17/19) dostat do stavu ve kterem to je za tepla.

, ale stejne te podle me nemine to rozdelat a podivat se co se tam deje. Jediny co me napada ze by to pruziny nevracely do uplne sepnute polohy, ale to by se to vracelo spis s casem na zmenu by nemela mit vliv teplota.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 13:24 | Nahoru | #4
gugo> Děkuji za nápady.

(reakce na) Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 13:39 | Nahoru | #5
B12> napis pak cim to bylo, docela me to zajima.

1 reakcí na tento příspěvek Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 15:10 | Nahoru | #6
Třeba mírne prokluzuje a kroutí se plechy....??? Já když jí dám kouř, chudince, při gumování, že to nechám dlouho klouzat, tak někdy mám taky velkou vůli, dokud nezchládne...

Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 15:11 | Nahoru | #7
Ahaa

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 16:06 | Nahoru | #8
MARIKK> Můj cesťák je bez podkuřování a gumování.

(reakce na) Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 16:39 | Nahoru | #9

B12 píše: MARIKK> Můj cesťák je bez podkuřování a gumování.



Budiž to odpuštěno :) ... vždyť to bylo myšleno jako aproximace... možná je máš v prdeli a při větší zátěži na spojku se to projevuje....

1 reakcí na tento příspěvek Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 18:25 | Nahoru | #10
Já se přiznám,že se mi to na Fazerovi děje taky i Jawa 350/638 tím trpí. Vysvětluji si to roztažností materiálu po zahřátí motoru. Manuál doporučuje vůli na konci páčky 10-15mm,když to dodržím tak je vůle po jízdě větší zcela evidentně.
Takže jsem to vyřešil tak,že při studeném motoru mám vůli minimální mezi páčkou a držákem páčky tak 1 mm což na konci dělá cca 7-8 mm a po zahřátí motoru se vůle zvětší a má to tu doporučenou míru 10-15mm na konci páčky. Po tomto seřízení je i samotné řazení méně hlučné,protože mokrá spojka se více otevírá a méně unáší.
U Jawy je to seřízeno prakticky bez vůle ve studeném stavu,po zahřátí je mezi páčkou a držákem páčky 2-3 mm což stačí.

(reakce na) Vůle na spojkové páčce

22.10.2013 v 22:42 | Nahoru | #11
Fazer-FZS> To je možné řešení. Díky. Provedu pokus a potvrdím.

Vůle na spojkové páčce

26.4.2018 v 16:04 | Nahoru | #12
ja teda nechcem rypat, ale kolko je to z Kladna tou dialnicou kde hodlas uhanat tych 150-160?
dopravu v Prahe poznavam prilezitostne a vzdy si hovorim ze cim lahsie a obratnejsie moto, tym lepsie - takze hodim do placu F650CS. Ma remen, odpada otravne mazanie a riesenie retaze, je tak o 30-40kilo lahsia ako porovnatelne seststovky... ale je to jednobuch a asi bude u pravidelnych 130+ trochu tripiet. Preto ta otazka kolko toho chces jazdit dialnicou 150-160
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivoměr Suzuki GSX 750 F Tkolda 7 31.3.2024 v 13:31 Tkolda
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F Balthus 14 27.9.2023 v 16:04 Balthus
Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry ... Suzuki GSX 750 F Balthus 17 4.5.2023 v 20:41 Balthus
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Suzuki GSX F 750 2001 chrupne při ř... Suzuki GSX 750 F Balthus 9 21.8.2022 v 16:31 Balthus


TOPlist