tady opet obrazek
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
assassin píše: Had: hele a to kdyz ty závodníci to kolo za statisíce vyváží zavažím 20gramu třeba tak to je jako by jim na stroji přibylo 200gramu, neni to vyvažování tudiz kontraproduktivni ? :)
Je to trošku jinak Aby se závodník co nejméně nadřel (měl co největší výkon) snaží se mít co nejlehčí závodní kolo, potud snad jasno, když ubere 100gramů na rámu (nebo na jakékoliv nerotující části, uleví se mu stejně jako když ubere 10g na rotujících částech. Nejvíc to pozná při zrychlení (akceleraci)
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
-HAD- píše: Je to trošku jinak Aby se závodník co nejméně nadřel (měl co největší výkon) snaží se mít co nejlehčí závodní kolo, potud snad jasno, když ubere 100gramů na rámu (nebo na jakékoliv nerotující části, uleví se mu stejně jako když ubere 10g na rotujících částech. Nejvíc to pozná při zrychlení (akceleraci)
Cim vetsi G-rychlosti zavodnik na kole jede, tim to bude asi vic poznat, nebo ne?
vie píše: vy dva spekulanti furt spekulujete, na cem me chytite. Nemam gumovy retez ale zubaty remen, to za prve. Za druhe na predesle motorce jsem mel jak jsem uz psal na pevno a retez zelezny. Ja si opravuju svoje motorky sam, nedelam to na kseft a tech motorek jsem videl jen ty co jsem mel a vsechny do jednoho byly na pevno. Mezitim vyvoj trochu postoupil, treba tu gumu ma dnes vetsina stroju, nevim, ale ja jsem se s tim zatim nesetkal.
My te nepotrebyjem chytat, jsme rozumni lidi a nevim tedy jak assasin , ale ja zadek nevyvazuju vubec. At s rozetou nebo bez ni. A o tom je otazka. JEslti tak vehementne jako si se hadal o rozetu budes tvrdit ze zadni kolo musi byt vyvazene, tak ti muzu nabidnou jedine to co jsem jiz nabizel o 2 stranky pred tebou Kapitanumasakrovi.
vie píše: Kdo chce mit dobre vyvazene kolo, tak vyvazuje kolo s kompletne vsemi rotacnimi dily, ktere jsou na kole pevne primontovany, tzn. cepicky ventilku, rozeta i brzdovy kotouc a odrazky v dratech a ja nevim co jeste. Jinak by to poztradalo jaksi smysl vyvazovani.
Jj čepička ventilku, to je základ, hlavně ta plastová co váží 0,5 g
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
- "kupodivu" nevyvazek na zadnim kole ma vliv taky na vibrace celeho stroje - a na to staci jet 50 - pro experimentalni overeni staci protocit motorem zadnim kolem ve vzduchu treba na stojanu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
Jenik píše: - zadni kolo byva na funglovkach vyvazene. Kdyby to bylo zbytecne, tak vyrobci radi usetri za zavazicka
- "kupodivu" nevyvazek na zadnim kole ma vliv taky na vibrace celeho stroje - a na to staci jet 50 - pro experimentalni overeni staci protocit motorem zadnim kolem ve vzduchu treba na stojanu
Prijed s jakym chces strojem(motorkou), udelam ti nevyvazek 40 g, 4x po sobe aniz by si videl jestli tam ty zavazi pridavam /odebiram. Jestli to 3x ze 4 pokusu poznas mas u me rok prezouvani zdarma. Jdes do toho ?
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
PEPAFJR píše: A pročpak má zcela nová motorka vyvážené zadní kolo? Když to není potřeba.
Protoze vyrobci nectou tohle forum
Diky za nabidku, ale vzhledem k tomu, ze prezouvam tak 1x za 3-4 roky me nijak neslovuje.
Tim jsme se taky ponekud posunuli - otazka znela vyvazit ano - ne, nikoliv poznas vyvazeni ano - ne. Ze neco nepoznas, jeste neznamena, ze je to tak spravne. Jinak experiment viz vyse.
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
Pokud chce nekdo experimentovat, staci kdyz si upne malinko krivy drat do vrtacky a pusti ji na 2 tis. otacek. Hned uvidi, co to udela, kdyz bude drat dost dlouhej, tak ho mozna slehne ihned pres pazoury.
Tolik k vyvazeni kola. Vic uz ani nemam c rict. Usetrite 100 kc za vyvazeni a zadelate si na generalku cele motorky. Hodne lidi to ale nemusi srat, pac ji stejne prodaji, ze je ale uz nacnuta, o tom radi pomlci.
uzavřít z titulu mýho věku a skutečnosti, že sedím za řidítky od r.1964(kdy si opravdu
kola vyvažoval jen málokdo) a od r.1976 na Suzuki :
každopádně vyvažovat obě kola a bohatě stačí t.zv.statické vyvážení na stojanu "se dvěma
kolečky na každé straně", jen to dotyčný musí umět ...
Nikdy jsem na závodech motocyklů neviděl dynamickou vyvažovačku, jaké jsou pro auta .
Naposledy editováno 22.10.2013 12:25:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
vie píše: gugo: kazdy ma na vsechno svuj recept. Snad by jeste stacilo rict si, co dela nevyvazene kolo. Pokusim se to tady trochu nastinit: prvne se ojizdi pneumatika do tvaru ovalu, dale se nepravidelne vymackava rozeta, natahuje se retez, vibrace se prenasi retezem na prevodovku, dala na kliku, poskozuji se loziska a pouzdra a vsechno se vymackava v jednom miste podle vibrace. Samozrejme nejvice trpi loziska v kole. Otazka je, jak dlouho to trva, nez se zacnou rozsypavat loziska. Ty neco vydrzi, ale ne vsechno. Pokud si nekdo koupi motorku a a za 10, 15 tis ji zase proda, ten dalsi udela to same, tak na nekoho v te rade cekaji problemy. Kazda motorka je mechanicky celkem citlivy stroj, na ktere se vsechno jednou nejak projevi. Kdo meni motorky jako ponozky, tak si s tim moc velkou hlavu delat nemusi. Teoreticky staci jednou pri brzdeni zaslajfovat, na silnici se udela cerna cara a okamzite se zmeni vyrovnana masa pneumatiky a chtelo by to nechat znova vyvazit.
Pokud chce nekdo experimentovat, staci kdyz si upne malinko krivy drat do vrtacky a pusti ji na 2 tis. otacek. Hned uvidi, co to udela, kdyz bude drat dost dlouhej, tak ho mozna slehne ihned pres pazoury.
Tolik k vyvazeni kola. Vic uz ani nemam c rict. Usetrite 100 kc za vyvazeni a zadelate si na generalku cele motorky. Hodne lidi to ale nemusi srat, pac ji stejne prodaji, ze je ale uz nacnuta, o tom radi pomlci.
To technologicka demagogie.
40g nevyvazek tezko ojede soustavu vazici 10kg do sisata to se na me opravdu nezlob.
Nerovnomerne vytahani retezu, jak tvrdis je holy nesmysl, bo i kdyby to nevyvazeni zpusobilo, ze by se retez namahal tak vzhledem k tomu ze 1 otacka kola<>otoceni celeho retezu lze pusobeni na retez pominout.
Takze ano pokud na neco nevyvazeni zadniho kola pusobi, tak na loziska zadniho kola. Zatim jsem nikde necetl (zde) ze by nekdo nevyvazoval a po 20tkm se mu rozsypalo lozisko. KOnkretne muj alp ma cca 80 tkm ja na nem mam cca 42 tkm a lozisko jsem nemenil, zadni kolo nevazim.
S nejvetsi pravdepodobnosti ti stejne zadni lozisko odejde az se po.e simering a zacne ti tam tect voda.
Krom toho opravdu v mem pripade me vyvazeni kola stoji akorat 10 minut prace, kdyz uz ho mam sundany takze o penezich to neni.
Ake vyvazuj vyvazuj, nic tim urcite nezkazis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
Jedno je ale jiste, pokud si necham vymenit pneumatiku, monter se me zepta, jestli to chci vyvazit, tak mu reknu, ze samozrejme ano, pac jsou i taci, kteri radi usetri 100 kc, pac si mysli, ze je to zbytecny. Tedy zbytecne to neni. To je asi cely vysledek debaty.
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
Dál se tady "mlátí prázdná sláma" ...
1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... | Warthox | 200 | 12.11.2023 v 19:19 ferda.66 |
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Pádecký | 4 | 31.10.2023 v 20:57 Kendyman |
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit | Detoks | 12 | 13.9.2023 v 12:25 Detoks |