globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
17.10.2013 v 18:37
Zdarec, budu dávat zadní kolo na přezutí, doma sundám kolo a nevím jestli k tomu dávat i rozetu? Jak se to vyvažuje, s rozetou nebo bez ní? dik za info

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 14:43 | Nahoru | #121
gugo> ja moc dobre rozumim o co jde. Na predesle motorce jsem to rozhodne nemel, a to vim, pac jsem cely naboj predelaval z dvou lozisek na ctyri, protoze se po trech letech vysypaly. Na te ted nove se nebudu do krve hadat, ale podle dilenske prirucky to vypada, ze je to opet stejne. Tak podrobne to neni videt. Predesilam, ze u me motorky. Konkretne jsem to ale nemel jeste rozebrany, pac nebyl duvod a gumu budu menit na jare, tak se na to kouknu.
tady opet obrazek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 14:50 | Nahoru | #122

assassin píše: Had: hele a to kdyz ty závodníci to kolo za statisíce vyváží zavažím 20gramu třeba tak to je jako by jim na stroji přibylo 200gramu, neni to vyvažování tudiz kontraproduktivni ? :)


Je to trošku jinak Aby se závodník co nejméně nadřel (měl co největší výkon) snaží se mít co nejlehčí závodní kolo, potud snad jasno, když ubere 100gramů na rámu (nebo na jakékoliv nerotující části, uleví se mu stejně jako když ubere 10g na rotujících částech. Nejvíc to pozná při zrychlení (akceleraci)

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 14:51 | Nahoru | #123
Vie: no kdyz tam mas gumovej řetěz tak nepotrebujes tlumic rázu :)

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 14:52 | Nahoru | #124

assassin píše: Vie: no kdyz tam mas gumovej řetěz tak nepotrebujes tlumic rázu :)



Buyl si rychlejsi, nejak jsem bojoval s openoffice abych si to zvetsil

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 14:53 | Nahoru | #125
Had: no jasne ale z toho plyne ze je nejlepší nevyvazovat - nebo jo ale brousenim rafku, přidávat závaží na rotujici dil je podle toho co říkáš blbost

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 14:54 | Nahoru | #126
Gugo: mas mit poradnej stroj, jabko telefon to otevřel jen jsem to kliknul :)

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 14:56 | Nahoru | #127
assassin> To me to linux taky votevrel jen jsem na to kliknul, ale bylo to maly

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 15:09 | Nahoru | #128
vy dva spekulanti furt spekulujete, na cem me chytite. Nemam gumovy retez ale zubaty remen, to za prve. Za druhe na predesle motorce jsem mel jak jsem uz psal na pevno a retez zelezny. Ja si opravuju svoje motorky sam, nedelam to na kseft a tech motorek jsem videl jen ty co jsem mel a vsechny do jednoho byly na pevno. Mezitim vyvoj trochu postoupil, treba tu gumu ma dnes vetsina stroju, nevim, ale ja jsem se s tim zatim nesetkal.

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 15:12 | Nahoru | #129
jinak nemusis mit nakously jabko, htc one to otevre taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 15:25 | Nahoru | #130

-HAD- píše: Je to trošku jinak Aby se závodník co nejméně nadřel (měl co největší výkon) snaží se mít co nejlehčí závodní kolo, potud snad jasno, když ubere 100gramů na rámu (nebo na jakékoliv nerotující části, uleví se mu stejně jako když ubere 10g na rotujících částech. Nejvíc to pozná při zrychlení (akceleraci)



Cim vetsi G-rychlosti zavodnik na kole jede, tim to bude asi vic poznat, nebo ne?

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 17:57 | Nahoru | #131
vie> čím větší zrychlení, tím to bude víc znát, máš pravdu, ale stále tam bude ten poměr (nebo nepoměr ) mezi rotující a nerotující částí.

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

21.10.2013 v 18:50 | Nahoru | #132

vie píše: vy dva spekulanti furt spekulujete, na cem me chytite. Nemam gumovy retez ale zubaty remen, to za prve. Za druhe na predesle motorce jsem mel jak jsem uz psal na pevno a retez zelezny. Ja si opravuju svoje motorky sam, nedelam to na kseft a tech motorek jsem videl jen ty co jsem mel a vsechny do jednoho byly na pevno. Mezitim vyvoj trochu postoupil, treba tu gumu ma dnes vetsina stroju, nevim, ale ja jsem se s tim zatim nesetkal.



My te nepotrebyjem chytat, jsme rozumni lidi a nevim tedy jak assasin , ale ja zadek nevyvazuju vubec. At s rozetou nebo bez ni. A o tom je otazka. JEslti tak vehementne jako si se hadal o rozetu budes tvrdit ze zadni kolo musi byt vyvazene, tak ti muzu nabidnou jedine to co jsem jiz nabizel o 2 stranky pred tebou Kapitanumasakrovi.

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 07:55 | Nahoru | #133

vie píše: Kdo chce mit dobre vyvazene kolo, tak vyvazuje kolo s kompletne vsemi rotacnimi dily, ktere jsou na kole pevne primontovany, tzn. cepicky ventilku, rozeta i brzdovy kotouc a odrazky v dratech a ja nevim co jeste. Jinak by to poztradalo jaksi smysl vyvazovani.


Jj čepička ventilku, to je základ, hlavně ta plastová co váží 0,5 g

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 07:58 | Nahoru | #134
- zadni kolo byva na funglovkach vyvazene. Kdyby to bylo zbytecne, tak vyrobci radi usetri za zavazicka

- "kupodivu" nevyvazek na zadnim kole ma vliv taky na vibrace celeho stroje - a na to staci jet 50 - pro experimentalni overeni staci protocit motorem zadnim kolem ve vzduchu treba na stojanu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 09:04 | Nahoru | #135

Jenik píše: - zadni kolo byva na funglovkach vyvazene. Kdyby to bylo zbytecne, tak vyrobci radi usetri za zavazicka

- "kupodivu" nevyvazek na zadnim kole ma vliv taky na vibrace celeho stroje - a na to staci jet 50 - pro experimentalni overeni staci protocit motorem zadnim kolem ve vzduchu treba na stojanu



Prijed s jakym chces strojem(motorkou), udelam ti nevyvazek 40 g, 4x po sobe aniz by si videl jestli tam ty zavazi pridavam /odebiram. Jestli to 3x ze 4 pokusu poznas mas u me rok prezouvani zdarma. Jdes do toho ?

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 09:09 | Nahoru | #136
A pročpak má zcela nová motorka vyvážené zadní kolo? Když to není potřeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 10:36 | Nahoru | #137

PEPAFJR píše: A pročpak má zcela nová motorka vyvážené zadní kolo? Když to není potřeba.


Protoze vyrobci nectou tohle forum

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 10:47 | Nahoru | #138

danycb píše: Protoze vyrobci nectou tohle forum



(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 11:23 | Nahoru | #139
gugo>

Diky za nabidku, ale vzhledem k tomu, ze prezouvam tak 1x za 3-4 roky me nijak neslovuje.

Tim jsme se taky ponekud posunuli - otazka znela vyvazit ano - ne, nikoliv poznas vyvazeni ano - ne. Ze neco nepoznas, jeste neznamena, ze je to tak spravne. Jinak experiment viz vyse.

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 12:10 | Nahoru | #140
gugo: kazdy ma na vsechno svuj recept. Snad by jeste stacilo rict si, co dela nevyvazene kolo. Pokusim se to tady trochu nastinit: prvne se ojizdi pneumatika do tvaru ovalu, dale se nepravidelne vymackava rozeta, natahuje se retez, vibrace se prenasi retezem na prevodovku, dala na kliku, poskozuji se loziska a pouzdra a vsechno se vymackava v jednom miste podle vibrace. Samozrejme nejvice trpi loziska v kole. Otazka je, jak dlouho to trva, nez se zacnou rozsypavat loziska. Ty neco vydrzi, ale ne vsechno. Pokud si nekdo koupi motorku a a za 10, 15 tis ji zase proda, ten dalsi udela to same, tak na nekoho v te rade cekaji problemy. Kazda motorka je mechanicky celkem citlivy stroj, na ktere se vsechno jednou nejak projevi. Kdo meni motorky jako ponozky, tak si s tim moc velkou hlavu delat nemusi. Teoreticky staci jednou pri brzdeni zaslajfovat, na silnici se udela cerna cara a okamzite se zmeni vyrovnana masa pneumatiky a chtelo by to nechat znova vyvazit.
Pokud chce nekdo experimentovat, staci kdyz si upne malinko krivy drat do vrtacky a pusti ji na 2 tis. otacek. Hned uvidi, co to udela, kdyz bude drat dost dlouhej, tak ho mozna slehne ihned pres pazoury.
Tolik k vyvazeni kola. Vic uz ani nemam c rict. Usetrite 100 kc za vyvazeni a zadelate si na generalku cele motorky. Hodne lidi to ale nemusi srat, pac ji stejne prodaji, ze je ale uz nacnuta, o tom radi pomlci.

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 12:24 | Nahoru | #141
Když čtu ty některé vyhrocené komentáře, dovolil bych si toto ZCELA JEDNODUCHÉ téma
uzavřít z titulu mýho věku a skutečnosti, že sedím za řidítky od r.1964(kdy si opravdu
kola vyvažoval jen málokdo) a od r.1976 na Suzuki :
každopádně vyvažovat obě kola a bohatě stačí t.zv.statické vyvážení na stojanu "se dvěma
kolečky na každé straně", jen to dotyčný musí umět ...
Nikdy jsem na závodech motocyklů neviděl dynamickou vyvažovačku, jaké jsou pro auta .

Naposledy editováno 22.10.2013 12:25:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 12:27 | Nahoru | #142

vie píše: gugo: kazdy ma na vsechno svuj recept. Snad by jeste stacilo rict si, co dela nevyvazene kolo. Pokusim se to tady trochu nastinit: prvne se ojizdi pneumatika do tvaru ovalu, dale se nepravidelne vymackava rozeta, natahuje se retez, vibrace se prenasi retezem na prevodovku, dala na kliku, poskozuji se loziska a pouzdra a vsechno se vymackava v jednom miste podle vibrace. Samozrejme nejvice trpi loziska v kole. Otazka je, jak dlouho to trva, nez se zacnou rozsypavat loziska. Ty neco vydrzi, ale ne vsechno. Pokud si nekdo koupi motorku a a za 10, 15 tis ji zase proda, ten dalsi udela to same, tak na nekoho v te rade cekaji problemy. Kazda motorka je mechanicky celkem citlivy stroj, na ktere se vsechno jednou nejak projevi. Kdo meni motorky jako ponozky, tak si s tim moc velkou hlavu delat nemusi. Teoreticky staci jednou pri brzdeni zaslajfovat, na silnici se udela cerna cara a okamzite se zmeni vyrovnana masa pneumatiky a chtelo by to nechat znova vyvazit.
Pokud chce nekdo experimentovat, staci kdyz si upne malinko krivy drat do vrtacky a pusti ji na 2 tis. otacek. Hned uvidi, co to udela, kdyz bude drat dost dlouhej, tak ho mozna slehne ihned pres pazoury.
Tolik k vyvazeni kola. Vic uz ani nemam c rict. Usetrite 100 kc za vyvazeni a zadelate si na generalku cele motorky. Hodne lidi to ale nemusi srat, pac ji stejne prodaji, ze je ale uz nacnuta, o tom radi pomlci.



To technologicka demagogie.

40g nevyvazek tezko ojede soustavu vazici 10kg do sisata to se na me opravdu nezlob.
Nerovnomerne vytahani retezu, jak tvrdis je holy nesmysl, bo i kdyby to nevyvazeni zpusobilo, ze by se retez namahal tak vzhledem k tomu ze 1 otacka kola<>otoceni celeho retezu lze pusobeni na retez pominout.
Takze ano pokud na neco nevyvazeni zadniho kola pusobi, tak na loziska zadniho kola. Zatim jsem nikde necetl (zde) ze by nekdo nevyvazoval a po 20tkm se mu rozsypalo lozisko. KOnkretne muj alp ma cca 80 tkm ja na nem mam cca 42 tkm a lozisko jsem nemenil, zadni kolo nevazim.
S nejvetsi pravdepodobnosti ti stejne zadni lozisko odejde az se po.e simering a zacne ti tam tect voda.
Krom toho opravdu v mem pripade me vyvazeni kola stoji akorat 10 minut prace, kdyz uz ho mam sundany takze o penezich to neni.
Ake vyvazuj vyvazuj, nic tim urcite nezkazis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 12:48 | Nahoru | #143
gugo> to je fakt debata k hovnu. Jednoduse, razy vznikle pri rotaci nesoumerne hmoty nejsou pro zadny stroj dobre. Jak dlouho stroj vydrzi a k jakym vibracim dochazi zalezi na rychlosti otaceni a mnozstvim nevystredene hmoty. U kola to muze byt nekdy vic, nekdy mene, nejsem laborator, abych zkousel, jak dlouho to vydrzi.
Jedno je ale jiste, pokud si necham vymenit pneumatiku, monter se me zepta, jestli to chci vyvazit, tak mu reknu, ze samozrejme ano, pac jsou i taci, kteri radi usetri 100 kc, pac si mysli, ze je to zbytecny. Tedy zbytecne to neni. To je asi cely vysledek debaty.

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 13:11 | Nahoru | #144
vie> Vis o cem je debata, o tom ze ty rikas ze to zbytecne neni, ale zduvodnujes to pseudofaktama ktery nekde lovis. Proste rekni ze nevis proc je to dobry, ale ze si myslis ze to je dobry a nevymejslej duvody.

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 15:40 | Nahoru | #145
Jak vidím / čtu - je to marný, je to marný, je to marný .
Dál se tady "mlátí prázdná sláma" ...

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 15:45 | Nahoru | #146
Dobre, ja jsem hlupak, protoze neco tvrdim a nevim proc, ale ty (gugo) tvyma vlastnima slovama: ... KOnkretne muj alp, na nem mam cca 42 tkm a zadni kolo nevazim... jsi na vsechny vyzral, pac jsi na to sel od vody

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 15:51 | Nahoru | #147
vie> Narozdil od tebe alespon udam na cem jezdim. ze

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 16:08 | Nahoru | #148
IvanDvoutakťák> To RGcko je uzasny A abych byl u tematu, tak vazim a bez rozety

Naposledy editováno 22.10.2013 16:08:46

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 16:14 | Nahoru | #149
gugo>motorky jsem mel driv v profilu a vedlo to jen ke kecum, tak abych to furt neposlouchal, tak jsem je smazal. Od te doby je klid. Ostatne, je to ta nejlepsi na svete a tak to uhadnes hned

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

22.10.2013 v 17:05 | Nahoru | #150
Já fakt nechápu, co se tady řeší, že jo, Danychu !!?
Prostě vyvažovat - předek s kotouči, zadek s kotoučem .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist