bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zapojení zapalovacího okruhu
13.10.2013 v 00:52
Čau lidi.Vim že to je blbost ale malinko sem přemejšlel.Když bych zapojoval zapalování bez bošárny tak by mě zajímala jedna věc.Vim jak má bejt správně zapojený, ale fungovalo by to kdybych to zapojil takhle?Jenom mě to tak napadlo.Takhle to je vlastně zapojený na fichtlu.Primár indukčky neni s přerušovačem v sérii jako to je u kejvačky nebo u auta ale paralerně.Akorát pionýr se chcípá tak, že skratuju indukčku, ale tady bych to chcípnul tak že bych přerušil napájení na cívku jako u normálního zapojení, ale dobíjení by bylo pořád na baterce aby při odpojení napětí z indukčky a doběhu motoru nehořel někde oblouk.Co si o tom myslíte?Já jenom co se mi jen tak honí hlavou když nemůžu spát.





Naposledy editováno 13.10.2013 01:35:17

zapojení zapalovacího okruhu

13.10.2013 v 08:29 | Nahoru | #1
Na svůj věk je s podivem že nemůžeš spát Být tebou, tak si zajdu k lékaři aby tě vyšetřil a popřípadě předepsal nějaké prášky.Pak se ti přestanou honit hlavou takové nesmysly a možná si i prostuduješ manuál k JAWA 250/353 a zjistíš jak vše funguje.A mimichodem kejvačka má ukostřený (+) pol.

zapojení zapalovacího okruhu

13.10.2013 v 11:20 | Nahoru | #2
Bez urážky, ale větší pitomost už jsem dlouho neviděl a jestli chceš oddělat dynamo, spínač i baterku (a havně se divit, proč imrvére praská pojistka), prosím, klidně to tak zapoj.

Ale vážně... jak už tu padlo, kývačka má kostřený (+) pól, takže baterka bude připojena "obráceně", ale hlavně je to důležité u dynama. Na dynamu to navíc je zpravidla vyznačené, pro jakou polaritu je určené.
Ale hlavně se na to své "schémátko" podívej ještě jednou a musí Tě praštit do očí jedna zásadní chyba - při sepnutém spínači bude kladívko zkratovat baterku , takže pojistka shoří a i kdyby tam nebyla, tak baterka je tak "tvrdá", že napětí by při sepnutí kladívka neklesalo tak, aby cívka mohla spolehlivě fungovat.
Když už chceš elektriku takto zjednodušít, musíš zapojit cívku sériově s kladívkem , tedy drát od spínače vést na jeden kontakt cívky a z druhého kontaktu cívky teprve drát na kladívko.

Tady se podívej, jak je okruh cívky zapojen:



Místo svorky "54" na spínačce si představ jeden z vývodů vypínače na svém schémátku, jehož druhý vývod povede přes pojistku na (-) pól baterky. Pak už dle schémátka... drát od spínače na svorku "15" cívky a ze svorky "1" cívky drát na kadívko (svorka "1" na dynamu).

zapojení zapalovacího okruhu

13.10.2013 v 13:25 | Nahoru | #3
Jak to rikal Svejk, krestnim jmenem Josef: lide jsou ruzne, nektere i blbe!
Vetsi pitschovinu co se tyka motoelektriky jsem uz dlouho necetl, tady dokonce i v graficke podobe.
Tak to dopada, kdyz lidi misto toho, aby v noci zklidnili hormon, vymejslej perpeeetum mooobile!

1 reakcí na tento příspěvek zapojení zapalovacího okruhu

13.10.2013 v 17:29 | Nahoru | #4
skoro zjednodušeně spravně akorat tam máš chybu jak tu psali,pokud by jsi to chtěl dát takto tak ti schoří elektrika a hlavně by jsi měl pojistku tak rychle jak prcá králik.
do cívky vedeš správně napětí ale co to kladivko pod napětím(rovná se zkrat celého okruhu,nemůžeš to srovnát s pionýrem)druhý vývod z cívky na kostru veď na kladívko a pak to bude fungovat jak jsi chtěl.
i když nevím z jakého důvodu to chceš předělávat a hlavně proč?

co se týče polarity ja mam třeba na kejvačce ČZ 250/450 i na Jawě 175 u kostřeno mínus i když na dynamu mam označení plus a mam elektronické relé a bez problému vše šlape tak jak má.
Někomu se třeba nelíbilo mít plus na kostře tak si přebudil dynamo na mínus kostru ,na netu je plno odkazu jak na to

(reakce na) zapojení zapalovacího okruhu

13.10.2013 v 19:59 | Nahoru | #5
hagrid.hagrid> Tak to zapojení "s minusem na kostře" je výhodnější už z bezpečnostního hlediska, jelikož dotkne-li se drát kostry a zkratem se zažehne oblouk, tak v tomto případé drát jest anodou , a tedy "uhořívá" rychleji. Takže je větší šance, že oblouk zhasne (a zkrat se tak přeruší) dříve, než stačí způsobit vážnější škody.
Nicméně varianta "s ukostřeným plusem" je "prakticky přesnější" z toho hlediska, že proud ve skutečnosti teče od záporného pólu ke kladnému. Ale v praxi se všude vychází z dohodnutého směru , tedy od (+) k (-).

zapojení zapalovacího okruhu

15.10.2013 v 12:50 | Nahoru | #6
Hele zase ze mě nedělejte debi*a a neposílejte mi schémata.Já vim moc dobře, jak se to zapojuje.Jenom sem trochu vymejšlel pičov*ny.Dělal sem si elektriku celou sám na jawách i na simálu a na fichtlu a všem.Jenom mě to zajímalo.Asi mam v motorce silnou pojistku protože když udělam zkrat na kostru pojistka nepřehoří.Ptal sem se na to z toho důvodu, že byc si chtěl předělat zapalování a dát tam místo toho navinutýho rotoru normálka rotoz z fichtla, magneto.Někde sem to viděl tak sem nad tim malinko přemejšlel.Bez tý baterky by to teda mělo fungovat ne?Když nebude třeba nabudit rotor, když tam bude magneto.To by mělo fungovat.A nedělejte ze mě idi*ta jo?Normálně sem se zeptal tak mi normálně odpovězte že to nepude a přestaňte tady psát že to je píčovina a tak dále a vysmívat se, bylo to v jednu v noci tak sem se do toho malinko zamotal no.Jo a v tej kejvačce mam ukostřený mínus, mam tam sice rotor s kostřenym plusem ale přepóloval sem si to.A na některých těch nových kejvačkách s bošárnou sou kostřený mínusy od výroby, u tich starách je to po staru kostřený plus.

zapojení zapalovacího okruhu

15.10.2013 v 22:04 | Nahoru | #7
Nikdo z tebe nedělá debila a ani tě nijak neshazuje.Ale z tvého příspěvku není jasné o co ti vlastně jde.O namontovaní zapalování z fichtla na kejvačku tam není ani zmíňka Kdysi jsem to někde viděl a fungovalo to,ale ty tady plácáš hrušky s kabkama a ještě se rozčiluješ když ti chce někdo v dobré víře poradit a pošle zapojení zapalování přímo z manuálu JAWA 250/353.Příště si rozmysli o co ti vlastně jde a vyvaruješ se podobným diskusím.A nebo si rovnou šoupni jeden rohipnol a v poklidu usni a nepřemýšlej nad něčím podobným.

zapojení zapalovacího okruhu

16.10.2013 v 11:40 | Nahoru | #8
Prosimtě a kdo říká že se někdo vsteká, já nejsem žádnej blázne co kvůli něčemu takovýmu hned vybouchne.Píšu normálně vklidu, žádnej cholerik.Tovíš přes internet je každej frajer, to znam moc dobře z jiných fór a podobně.Jenom říkam že vim jak to má bejt zapojený.Psal sem to pozdě v noci a přemejšlel sem o kravinách, možná sem taky motal jedno přes druhý, za to se omlouvam.Akorát se mi tady každej vysmívá.Dřív sem měl simsona a sem reglej na simsonviglu a i když ho už dlouho nemam snažim se furt poradit a když tak někdo napíše nějakou blbost určitě nenapíšu milion smajlíků a nezačnu se mu vysmívat že to je pičovina atd.NOrmálně napíšu že to je blbost a tak dál a jak to má správně udělat.V motorce mam nejspíš silnou pojistku, protože když sem zkratoval drát na kostru pojistka nevybavila, ale zahřátá byla.Musim se podvat co tam chudák fotřík tenkrát narval.Měl sem to nakreslit bez tý baterky a říct že tam chci dát magneto.Sem trotl nenapadlo mě to, snad to nějak rozchodim.Díky za rady, nejsem slaboproudař ale zase nejsem trotl že bych nezapojit nic.

1 reakcí na tento příspěvek zapojení zapalovacího okruhu

16.10.2013 v 18:43 | Nahoru | #9
no jo no ,nikdo tu nemá křištalovou kouli a ten kdo jí má tak jí má v servisu na GO
ale nikdo jsme nevěděli jak to myslíš ,jen to co jsi sem dal a tak ti pár lidí poradilo správně.takže sis naběhl sám a můžeš vynadat té věci mezi klavesnicí a židlí

(reakce na) zapojení zapalovacího okruhu

17.10.2013 v 21:16 | Nahoru | #10
hagrid.hagrid> v servisu na GO :D :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116066 Dnes v 06:03 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist