globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: čištění nádrže - loupe se v ní lak
Potřeboval bych radu čím nebo jak vyčistit nádrž. Předchozí majitel "matlák pěknej" stříkal nádrž a asi nezavřel víko od nádrže a nastříkal tam barvu taky.
Mě se nyní ucpává sítko v nádrži, filtr před karburátorem i karborátor. Potřeboval bych poradit čím nádrž efekttivně vyčistit aby se všechna barva sloupla nebo rozežrala a a bych měl nádrž už čistou a bez problému mi jezdila motorka. Díky za odpovědi.

čištění nádrže - loupe se v ní lak

8.10.2013 v 20:16 | Nahoru | #1
záleží čím je to nastříkaný , jestli syntetikou tak by měl stačit aceton na rozleptání

1 reakcí na tento příspěvek čištění nádrže - loupe se v ní lak

8.10.2013 v 20:48 | Nahoru | #2
kyselina citrónová

(reakce na) čištění nádrže - loupe se v ní lak

Skvělá odpověď, děkuji! 8.10.2013 v 21:06 | Nahoru | #3
Jarda350> Kyselina je dobrá na odrezení, ale obávám se, že s barvou nic neudělá. Taky bych nejdřív zkusil ten aceton nebo nitro ředidlo.

čištění nádrže - loupe se v ní lak

8.10.2013 v 22:05 | Nahoru | #4
...no nezávidím ti to, sežeň si rovnou aceton (ne nitro, ale aceton, lidi dost často myslej že je to stejný), nechávej ho působit a časem opakovaně něčím ostrým narušuj povrch ...nebo pak už jen louh a poté neutralizovat
...určitě to nemáš způspbený mlhovinou z lakování, to se ti otvorem jako je hrdlo nebo díra pro čerpadlo, příp. plovák takhle nezaprasí a ani nepřilne, proto já zákazníkům vždycky radím ať do těch nádrží kristovanoho nic z těch "zázraků" nelejou

1 reakcí na tento příspěvek čištění nádrže - loupe se v ní lak

8.10.2013 v 22:07 | Nahoru | #5
Zkus tam nalít trichlor nebo tetrachlor - dříve se tím plnily hasičáky. Pokud máš v nádrži rez která se loupe, nasypej do nádrže staré matky, podložky a pod., důkladně protřepej a po opětovném průplachu do čista doporučuji vylejt nádrž dvousložkou nebo epoxidem příp. se prodávají spec. přípravky. Při vylejvání je nutné skutečně nezapomenout ani na kousek vnitřku a mít zašroubovaný nějaký šroub ve výpušťáku. Pokud nic z toho nepomůže, mám jednu 632 na součástky a nádrž se zdá být OK .

čištění nádrže - loupe se v ní lak

8.10.2013 v 22:43 | Nahoru | #6
Jak píšou, nahaž tam kameny, matky, jednoduše něco podobného, upni ji třeba do máchačky a nechej rotovat. Po hodince bude zevnitř jakž takž vyčištěná. Pak tam nalej nějakou barvu, která vydrží benzín. Známý to dělal podobně a říkal co tam lil, ale nevzpomenu si. A proštěrkej to, ať se barva dostane všude. pak nechej zaschnout a nádrž je zevnitř jak nová

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čištění nádrže - loupe se v ní lak

9.10.2013 v 05:07 | Nahoru | #7

IMV1000 píše: Zkus tam nalít trichlor nebo tetrachlor - dříve se tím plnily hasičáky. Pokud máš v nádrži rez která se loupe, nasypej do nádrže staré matky, podložky a pod., důkladně protřepej a po opětovném průplachu do čista doporučuji vylejt nádrž dvousložkou nebo epoxidem příp. se prodávají spec. přípravky. Při vylejvání je nutné skutečně nezapomenout ani na kousek vnitřku a mít zašroubovaný nějaký šroub ve výpušťáku. Pokud nic z toho nepomůže, mám jednu 632 na součástky a nádrž se zdá být OK .


Veechno vylevani barvou u 2T nadrzi je vyhazovani penez: olej z bandy nikdy nedostanes tak, aby nevyvzlinal ze spar, vzdycky se to po case zacne loupat!
Stary matky a nadrz pridelat k michacce a nechat hodinku behat. Potom vyplachnout, nsplnit 10% kyselinou citronovou az po hrdlo a drzet ca den (aspon 20 hodin) pri teplote 65 az 70 stupnu Celsia. Vyplachnout horkou vodou, pak benzinem s Velfobinem a to je vsechno!
Takhle to delaj veteranisti a svete div se, ONO TO FUNGUJE!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čištění nádrže - loupe se v ní lak

9.10.2013 v 10:32 | Nahoru | #8
pesastor> Jak chceš držet 20 hodin 70 stupňů? To jako necháš běžet takovou dobu troubu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) čištění nádrže - loupe se v ní lak

9.10.2013 v 12:06 | Nahoru | #9
xluke79> jo, mam tolerantni pritelkyni a veeelkou horkovzdusku. Jde to v pohode.

(reakce na) čištění nádrže - loupe se v ní lak

Skvělá odpověď, děkuji! 11.10.2013 v 08:55 | Nahoru | #10
pesastor: To je pěkná blbost, že mastnotu neodstraníš a loupe se to. Nádrže čistím, odrezuju a vylívám už skoro 10 let a ty nádrže drží dodnes. 20 hodin citrovonka při 65-70 tupních je sci-fi. Dělal jsi to vůbec někdy? Pokud máš zespoda našroubovaný palivový ventil, tak ho po 20-ti hodinách a téhle teplotě rozpustíš.

Dave: pokud jde jen o barvu, tak tu sundáš roztokem NaOH, ale pozor na potřísnění venku. Louh žere barvu dost dobře Druhou možností je odmaštění vnitřku, lehké přepískování, spojené s vylitím epoxidovou barvou (já používám vysokosušinovou zinkofosfátovou epoxidovou barvu). Budeš tak mít pokoj i od rzi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 Johny_Servis 27 16.12.2023 v 09:43 JMan
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 Weret 4 26.9.2023 v 21:24 Weret
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 Weret 1 27.5.2023 v 09:07 2stroke
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy


TOPlist