bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?
Zdravím všechny.
Dotaz ohledně množství oleje v předních vidlích.Může o polovinu menší množství oleje v předních vidlích (po rozborce naměřeno v každé 250 ml a má být 550 ml) rozkmitat řídítka motorky na rovné silnici se zvyšující se rychlostí?děkuji za odpovědi
P.S. málem mě to stálo život,za dobré slovo,že vše je v pořádku

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

2.10.2013 v 16:40 | Nahoru | #1
Osobně bych to viděl spíš na spojení s něčím dalším jako je třeba ložisko v krku řízení ...

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

2.10.2013 v 16:55 | Nahoru | #2
Oskákaná přední guma, guma s klikatým vzorkem, ložiska v předních kolech, ložiska v krku, vše v kombinaci s nerovným povrchem...toho může být...vyber si...Jo, i málo oleje ve vidlích na to může mít klidně vliv...

(reakce na) Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

2.10.2013 v 17:01 | Nahoru | #3

2stroke píše: Oskákaná přední guma, guma s klikatým vzorkem, ložiska v předních kolech, ložiska v krku, vše v kombinaci s nerovným povrchem...toho může být...vyber si...Jo, i málo oleje ve vidlích na to může mít klidně vliv...

Mno ještě bych do toho uvedl kyvnou vidlici, respektive její uložení

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

2.10.2013 v 17:41 | Nahoru | #4
Takže jsme se shodli na tom, že ten olej nebude asi jediná závada na té motce ... hned bude klidnější

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

2.10.2013 v 17:51 | Nahoru | #5
děkuji za vaše reakce.vím že příčin může být mnoho,jde mi hlavně o to zda chybějící množství oleje ve vidlicích může zapříčinit či být hlavním důvodem rozkmitání řídítek.podotýkám že všechny ostatní věci zde zmiňované jsou v pořádku a zkontrolovány :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2013 v 17:53 | Nahoru | #6

lacerta82 píše: děkuji za vaše reakce.vím že příčin může být mnoho,jde mi hlavně o to zda chybějící množství oleje ve vidlicích může zapříčinit či být hlavním důvodem rozkmitání řídítek.podotýkám že všechny ostatní věci zde zmiňované jsou v pořádku a zkontrolovány :)



Doplň, vyzkoušej a uvidíš. Nebo ještě dokup tlumič řízení.

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2013 v 20:03 | Nahoru | #7
A hlavně nepouštěj za jízdy řidítka

(reakce na) Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

3.10.2013 v 08:42 | Nahoru | #8

V_i_c_i píše: Doplň, vyzkoušej a uvidíš. Nebo ještě dokup tlumič řízení.

To taky není řešení, jelikož, je-li něco špatně,tak nepomůže ani tlumič řízení. O čemž jsem se nedávno přesvědčil osobně. Neklid řízení nedokázal tlumič eliminovat i při maximálním útlumu.
A v tomto případě vyřešit neklid řízení tlumičem se mi jeví jako vytloukání klínu klínem .

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

3.10.2013 v 10:36 | Nahoru | #9
Myslims zi ze ten nedostatek oleje to nezpusobil, maximalne ti to kmitani muze umocnist tim ze to nebude tlumit.

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.10.2013 v 11:02 | Nahoru | #10
- leda ze by toho oleje bylo tak málo ze by to přestalo tlumit - coz ta půlka uz by skoro dělat mohla. Přímo nezpůsobí kmitání motorky, ale na nerovnosti ztratí kolo kontakt s vozovkou - dostane se to tak do stavu jako kdyz lehce prizvednes kolo pri prudký akceleraci, a v tomhle stavu se umi xjr rozkmitat celkem snadno

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.10.2013 v 12:33 | Nahoru | #11
Mám naprosto stejný problém s mojí XJR 1200. Mám ji jen krátce ale ihned po koupi co jsem se dostal na dálnici tak od rychlosti cca 120Kmh začala být nestabilní, kolem 160 se totálně rozkmitaly řidítka tak, až se mi prdelka sevřela. No cesta domů celou dobu po dálnici takže po chvíli jsem začal zkoušet čím to může být. Zjistil jsem, že při zalehnutí je to krapet lepší, dokonce jsem to vytáhl cvičně na 200, ale jakmile jsem se trochu narovnal tak to začalo znovu - říkal jsem si, že si to dělám sám nárazy větru do ramen. Poté co jsem se dostal domů jsem koukal na různá fora a rady byly prakticky stejné jako zde. Po změření tlaku v pneu jsem naměřil na předku 0,4 pod doporučení výrobcem, po dofouknutí se hodně zklidnila, ale k ideálu to má ještě daleko. V mém případě to mohou být ještě gumy 120 ve předu a 180 vzadu ( má být 130 předek a 170 zadek), dále širší řidítka. Jestli tedy máš něco z toho co já, tak možná najdeme příčinu.

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.10.2013 v 12:58 | Nahoru | #12
Jinak k té tvé náplni 0,25 litru na vidli mám vysvětlení podložené osobní zkušeností.
Znám člověka, který kdysi na svém SRADu dělal gufera. Z manuálu vyčetl, že je potřeba sand 0,57 litru oleje. Ovšem netušil a asi dodnes netuší, že je to množství na jednu vidlici. Když šel koupit olej tak vzal balení 0,5l však se ten velkej panák (oněch 0,07 litru) ztratí.
Mno následně pulitříkem podělil obě vidle mno a přes Placebo, které se dostavilo si nedokázal přiznat, že to je jakési měkké

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.10.2013 v 15:59 | Nahoru | #13
muze. ja mel sice prazdny vidle a kmitalo to jako prase. jinak u xjr to muze byt i unavenou pruzinou. pak kdyz je jedna jakoby podajnejsi vic tak mas nerovnomerny utlum a to te rozkmita. to nerovnomerne unaveni pruziny se stane kdyz mas v nektery trupce min oleje a jezdis stim docela dlouho.

(reakce na) Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

6.10.2013 v 17:47 | Nahoru | #14
Kalimerro> ahoj mám ty samé pneu jako ty i širší řidítka a navíc tlumič řízení(ten v krizové situaci vůbec nepomohl).četl jsem o xjr hodně a vím že je to taková neposedná potvůrka ale tohle mě totálně překvapilo a navíc jak vám jde o život tak už to není sranda,ale štěstí při mě stálo.motorka byla jinak v pořádku ,kromě právě zmiňovaných předních vidlic v kterých místo 555 ml v každé bylo množství 250 ml v každé.myslím že tohle byla hlavní příčina rozkmitání řídítek.

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2013 v 11:54 | Nahoru | #15
Já bych řekl že to možná příčina je. Odlehčené přední kolo při akceleraci, málo oleje ve vidlích způsobí, že tlumiče přestanou plnit svoji funkci, a vibrace se vesele začnou přenášet do řízení až dojde k tank slapperu...
Dolij olej otestuj a hoď info, jestli se to zlepšilo nebo ne...

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 19.10.2013 v 10:53 | Nahoru | #16
hledal bych závadu v tomhle pořadí:
1. vyvážení předního kola - tlak v gumě
2. stav pneu na předním kole
3. dotažení krku řízení
4. vůle v tlumičích
5. množství oleje v tlumičích
6. kontrola rovnosti rámu

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

31.12.2013 v 10:27 | Nahoru | #17
Dolité přední vidle na správnou objemovou hodnotu a motorka jezdí tak jak má :)

Takže poučení pro příště: Nikdy nevěř prodávajícímu(život za to nestojí),že moto je v pořádku a přední vidle jsou nedávno dělané :D

Všem děkuji za příspěvky

1 reakcí na tento příspěvek Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.1.2014 v 11:49 | Nahoru | #18
Zrovna včera jsem to rozebral a zjistil následovné:
V pravé vidli bylo o cca 6cm méně v levé o cca 4cm hladiny oleje více. Nevím podle čeho to některý z předchozích majitelů nastavoval, ale je zřejmé, že takto vidle fungovat dobře nemohly. Jakmile počasí dovolí tak to ještě vyzkouším v praxi a dám vědět jestli se motorka zklidnila.

(reakce na) Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

2.1.2014 v 21:16 | Nahoru | #19
Kalimerro> děkuji za odpověď a následný příspěvěk. určitě písni jak se motorka pak chovala

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

Skvělá odpověď, děkuji! 11.1.2014 v 16:46 | Nahoru | #20
Tak jsem to dneska zlehka vyzkoušel. Musím říct, že stabilita se výrazně zlepšila, kývání ze strany na stranu jsem vypozoroval až u maximální rychlosti motorky, takže běžná cestovní rychlost do max 160 což tak zhruba jezdím bude nejspíše úplně v pohodě. Zásadnější test ovšem přijde asi až s jarem.

Olej ve vidlích...rozkmitání řídítek?

25.3.2014 v 18:39 | Nahoru | #21
Tak já už vesele měsíc jezdím a musím říct,že super.motorka se chová nádherně po té co jsem udělal ty přední vidle.akorát se mi zdá ,že je už předek moc přitvrzený.dal jsem progresivní pružiny a hustší olej 15W.
budu muset ještě laborovat (progresivní pružiny s řidším olejem 10W nebo klasické pružiny a 15W)...kdyby někdo měl s tímto zkušenost,tak budu rád když se podělí o své poznatky :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ventilová podložka Yamaha XJR 1200 Sieg 13 4.3.2024 v 19:00 MartinXL650V
Tovární nastavení karburátoru xjr 1... Yamaha XJR 1200 Sieg 3 1.2.2024 v 20:41 StiefTomas
Jaké pneu na XJR 1200 Yamaha XJR 1200 lacerta82 24 24.7.2023 v 22:53 karelsychra
Oprava plexi Yamaha XJR 1200 Jaras-xs 9 1.7.2021 v 16:06 dafikk
Do motoru zase tece benzin z nadrze Yamaha XJR 1200, Yamaha XJR 1300, Yamaha XJ 600, Kaw... Mufiozo 10 31.5.2021 v 06:36 Destroyer


TOPlist