bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Unik oleje
Tak mám první problém s Guzzinou.
Trošku mi uniká olej mezi zadním kolem a hruškou kardanu ale docela zvláštním způsobem. Při normálním ježdění nikde nic, ať jezdím předpisově krátký trasy nebo delší i vyššíma rychlostma (v rámci možností motorky) po okreskách. Ale když jedu tak 30 a víc km po dálnici (130-150km/h tachometrových) tak po zastavení na zadní kolo ukápne pár kapek oleje. Zatím to není nic dramatickýho, po odšroubování šroubu na kontrolu hladiny není vidět že by oleje ubylo, je ho tam pořád dost ale chtěl bych to řešit dřív než se z toho stane problém.

A teď k otázce, proč to teče jenom při dlouhodobější jízdě vyšší rychlostí? Špatný gufero by snad teklo pořád.
Předchozí
1 2
Následující

Unik oleje

2.10.2013 v 09:39 | Nahoru | #1
Namahani pri dlouhodobe vyssi rychlosti je vetsi. Jednobuch si taky veme vic oleje pri jizde na dalnici pri vetsim stabilnim zatizeni. jestli vtom hrajou roli vyssi otacky nebo teplota ve tvem pripade fakt netusim.

Unik oleje

2.10.2013 v 10:04 | Nahoru | #2
Taky mi to teklo, nejdriv jen par kapek, ale velmi rychle se to zmenilo na curky, ktere stekaly na pneu, coz mi prislo dost nebezpecny, tak jsem vymenil gufero za 300 a mam snad na par let klid.

K otazce presne nevim, protoze jezdim mesto - dalnice - mesto a kontrolovat za jizdy jsem se neodvazil, ale na dalnici jsou nejvetsi otacky kardanu, tim padem nejvetsi tlak, takze verim, ze to bude tect nejvic prave tam a treba pri stani v garazi mi to neteklo vubec.

Naposledy editováno 02.10.2013 10:06:18

Unik oleje

2.10.2013 v 10:07 | Nahoru | #3
Teče ti gufero. Nic závažného.

Koupíš originál Tady nebo Tady nebo Tady nebo nějakou náhradu tady v ČR podle rozměru

Na obrázku je pod číslem 15



Naposledy editováno 02.10.2013 10:08:40

Unik oleje

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2013 v 11:52 | Nahoru | #4
A to,že ti to teče při delší a rychlejší jízdě je tim že se to víc zahřívá a díky tomu se zvýší tlak kterej unikne přes načatý gufero

Unik oleje

2.10.2013 v 13:31 | Nahoru | #5
Presne jak ti pise Seikos...Taky jsem ji donedavna mel...Ac se to nezda dochazi tak ke slusny teplote oleje v kardanu,kdyz ji nekde drzis.......taky se predpoklada ze tam mas co tam ma byt... a to 75w 140....Castrol to mel jako SAFiXo...pak to prejmenovali....najdes na netu...nebo ti to sem hodi Seikos...

Dobre nebyl jsem linej....ted je to Syntrax

Naposledy editováno 02.10.2013 13:34:48

1 reakcí na tento příspěvek Unik oleje

2.10.2013 v 13:47 | Nahoru | #6
Je dost pech, ze to zere takhle drahy oleje. Do motoru novejch MG je snad taky predepsanej 10W-60 za cca 800/litr. Ja leju do prevodovky a kardanu 80W-90 za zlomek ceny, stejne to furt nekudy tece ven

1 reakcí na tento příspěvek Unik oleje

2.10.2013 v 13:59 | Nahoru | #7
No láce to neni to je fakt,ale ten kardan ma umyslne takovejdle olej....snasi vyssi zatizeni a teploty....80w 90 je do nej malo....dyt jsou ho tam cca 2 deci..

Sem este chtel ze 10w 60 byla psana uz i do maly Brevy...

Naposledy editováno 02.10.2013 14:00:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 14:07 | Nahoru | #8

Redguy píše: Je dost pech, ze to zere takhle drahy oleje. Do motoru novejch MG je snad taky predepsanej 10W-60 za cca 800/litr. Ja leju do prevodovky a kardanu 80W-90 za zlomek ceny, stejne to furt nekudy tece ven


Fuj, kde jsi k te cenovce dosel?
Kupuju agip a je něco pres 300litr

(reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 14:21 | Nahoru | #9

miguel323 píše: No láce to neni to je fakt,ale ten kardan ma umyslne takovejdle olej....snasi vyssi zatizeni a teploty....80w 90 je do nej malo....dyt jsou ho tam cca 2 deci..



80W 90 staci, preci jenom nemam maximalku 300, navic sira v novejch olejich mi udajne rozpousti bronzovy pouzdra v prevodovce, ale to jsem jen nekde pochytil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 14:23 | Nahoru | #10

dva_hrnce píše: Fuj, kde jsi k te cenovce dosel?
Kupuju agip a je něco pres 300litr



Kaštról ma skoro nejdrazsi oleje a pritom kvalita nikde. Do motoru leju Valvoline 20W50 za 150, stejne menim po 3.000km, tak nema cenu utracet za zazraky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 14:42 | Nahoru | #11

Redguy píše: Kaštról ma skoro nejdrazsi oleje a pritom kvalita nikde. Do motoru leju Valvoline 20W50 za 150, stejne menim po 3.000km, tak nema cenu utracet za zazraky.


Je fakt ze v Sušici mi tam lili castrol a ten byl teda snad okolo 6kil za litr, mozna vic, uz jsem to radeji zapomnel.
Ale tomu jsem udělal rychle konec a beru z netu ten Agip za poloviční cenu.
A v Radotine mi tam nalil tusim taky agip, ale 20w50 a ten ani nevim kolik stal, musel bych se podívat..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 14:51 | Nahoru | #12

dva_hrnce píše: Je fakt ze v Sušici mi tam lili castrol a ten byl teda snad okolo 6kil za litr, mozna vic, uz jsem to radeji zapomnel.



Me tam nalili Castrol do vseho a cena u vsech oleju cca 750 za litr. Horsi ale bylo, ze z prevodovky jsem ho vylil po oprave strhnuteho zavitu asi za tyden, z motoru pri loveni upadle merky za 2 tydny a z kardanu pri vymene gufera za mesic, takze cca 3 tisice za novej olej v prdeli behem mesice. A to se vyplati
Od ty doby leju ty levny (ale kvalitni) s mensim rozsahem teplot a hned jsou vymeny veselejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 15:05 | Nahoru | #13
Redguy> Proč jsi ty oleje nevypustil do čisté nádoby a pak šup s nima zpět. Když se tam ani pořádně neohřály, proč je vyhazovat?
Edit: U té převodovky a strhlého závitu to je jasné, že je na výměnu, ale do motoru a kardanu bych to nalil z5

Naposledy editováno 02.10.2013 15:06:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 15:06 | Nahoru | #14

Redguy píše: Me tam nalili Castrol do vseho a cena u vsech oleju cca 750 za litr. Horsi ale bylo, ze z prevodovky jsem ho vylil po oprave strhnuteho zavitu asi za tyden, z motoru pri loveni upadle merky za 2 tydny a z kardanu pri vymene gufera za mesic, takze cca 3 tisice za novej olej v prdeli behem mesice. A to se vyplati
Od ty doby leju ty levny (ale kvalitni) s mensim rozsahem teplot a hned jsou vymeny veselejsi


Jo tak to chápu
Asi přejdu aspon co se motoru týká na tvuj systém, stejně zacla Brevka trosku baštit kdyz ji honím, tak častější výměnou nebudu muset resit hlídání a dolívání.
Vzhledem k tomu ze nemam centrální stojan, tak v jednom člověku ani nezkontroluju kolik tam toho je, tohle nemaj moc dobře vyřešený

Naposledy editováno 02.10.2013 15:07:22

(reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 15:13 | Nahoru | #15

Joxa píše: Redguy> Proč jsi ty oleje nevypustil do čisté nádoby a pak šup s nima zpět. Když se tam ani pořádně neohřály, proč je vyhazovat?
Edit: U té převodovky a strhlého závitu to je jasné, že je na výměnu, ale do motoru a kardanu bych to nalil z5



Ten motorovy jsem nalil zpatky, ackoliv jen na chvili, protoze jsem pak potreboval kvuli necemu sundat hlavu a ackoliv jsem ji vycistil, stejne v ni byl prach a bordel, takze jsem to jednou jizdou proplachnul a olej vymenil. V prevodovym byly po oprave zavitu spony, ten sel jasne ven a v kardanu je toho 2 deci, s tim se mi srat nechtelo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 15:16 | Nahoru | #16

dva_hrnce píše: Jo tak to chápu
Asi přejdu aspon co se motoru týká na tvuj systém, stejně zacla Brevka trosku baštit kdyz ji honím, tak častější výměnou nebudu muset resit hlídání a dolívání.
Vzhledem k tomu ze nemam centrální stojan, tak v jednom člověku ani nezkontroluju kolik tam toho je, tohle nemaj moc dobře vyřešený



Muj system je menit po 3.000 km, protoze nemam olejovy filtr, takze je mnohem lepsi menit casteji levnejsi olej.
Hladinu kontroluju sroubovakem, protoze tu upadlou merku jsem doloval pres vypustak magnetem asi 2 hodiny a jestli by mi tam mela spadnout znova, tak uz bych to rozkopal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 15:40 | Nahoru | #17
Redguy> jasný, já to teoreticky zvládnu sám, ale ve dvou je to pohodlnější
Jak se ti ji povedlo ulomit?
Oil filtr mám, ale taky je tam přístup jak k penězům.
Už plánuju dát do garaze na strop kočku abych si moh moto veset, protože jinak se na tom nedá skoro nic pořádně udělat..

(reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 15:57 | Nahoru | #18
dva_hrnce> Jak se mi to povedlo? To si takhle jednou chci zkontrolovat hladinu oleje, povolim sroub a merka nikde Proste se pridala na seznam asi 30 veci, ktery mi zatim na motorce vibracema upadly, je to udesny natrasadlo. Nevtipnejsi bylo, kdyz mi za jizdy upadla soucast zadni brzdy, na krizovatce to bylo moc pekny prekvapko jen s predni bubnovkou, brzdna draha vlaku.

1 reakcí na tento příspěvek Unik oleje

2.10.2013 v 16:13 | Nahoru | #19
Jo tak to potom chápu, aspoň vím na co se mám připravit
Hele a místo zadní brzdy je tam motor, stačí podřadit a brzdí to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 16:20 | Nahoru | #20
dva_hrnce> Tak na semaforu jsem potreboval brzdit trochu vic, hamtnu na pedal, ten se propadl a nic, nastesti bylo misto kam to poslat vedle stojicich aut

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 16:48 | Nahoru | #21
Redguy> jo to pak jo, občas jsou to zajimavé situace

(reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 16:59 | Nahoru | #22

dva_hrnce píše: Redguy> jo to pak jo, občas jsou to zajimavé situace



Nebude mi vadit, kdyz uz se mi podobna zajimava situace nikdy v zivote neprihodi

2 reakcí na tento příspěvek Unik oleje

2.10.2013 v 17:54 | Nahoru | #23
Vy ale máte storky....já s malou Brevičkou najezdil přez 40t km a jediny co jsem dělal byly oleje a spojková lamela......Moje Guzzinka byla super....zato sem si pořídil starý BMW f650 st....krásnej nezhoněnej kousek s pěknými kilometry a na tom už sem se vyřádil...Výpušták jsem vytáhl i se závitem...Prosakovalo těsnění pod hlavou /voda/,gripy topily-netopily,přemístění regulátoru kůli přehřívání,další závit v držáku vačkových hřídelů../helicoil/no nenudí mě....eště že se v tom rád vrtám...

At vám kucí ty krásný stroje jezděj....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 18:28 | Nahoru | #24

dangsx1100g píše: A to,že ti to teče při delší a rychlejší jízdě je tim že se to víc zahřívá a díky tomu se zvýší tlak kterej unikne přes načatý gufero


To zní rozumně, jenom si říám jestli by nebylo lepší vymyslet odfuk než dokola měnit gufera, pokud se tam dělá přetlak (jako že asi jo) tak ani nový gufero to podle mě dlouho neudrží.

dva_hrnce píše: Jo tak to chápu
Asi přejdu aspon co se motoru týká na tvuj systém, stejně zacla Brevka trosku baštit kdyz ji honím, tak častější výměnou nebudu muset resit hlídání a dolívání.
Vzhledem k tomu ze nemam centrální stojan, tak v jednom člověku ani nezkontroluju kolik tam toho je, tohle nemaj moc dobře vyřešený


No u mojí brevy je měrka umístěná tak že náklon se moc neprojevuje, když podložím bočák kusem dřeva tak se dostanu do přijatelnýho náklonu kdy už je poznat jestli je oleje dost.

dva_hrnce píše: Jo tak to potom chápu, aspoň vím na co se mám připravit
Hele a místo zadní brzdy je tam motor, stačí podřadit a brzdí to


On má smallblock, nevím jak velký brevy ale ta malá motorem zase tak moc nebrzdí.

miguel323 píše: Vy ale máte storky....já s malou Brevičkou najezdil přez 40t km a jediny co jsem dělal byly oleje a spojková lamela......Moje Guzzinka byla super....zato sem si pořídil starý BMW f650 st....krásnej nezhoněnej kousek s pěknými kilometry a na tom už sem se vyřádil...Výpušták jsem vytáhl i se závitem...Prosakovalo těsnění pod hlavou /voda/,gripy topily-netopily,přemístění regulátoru kůli přehřívání,další závit v držáku vačkových hřídelů../helicoil/no nenudí mě....eště že se v tom rád vrtám...

At vám kucí ty krásný stroje jezděj....


Co si s ní dělal že ti po 40ti odešla spojka? Na anglických (nebo spíš US) fórech je spojka na malé Brevě považovaná za věčnou, četl jsem příspěvky několika lidí s najetejma 60t mil a furt původní spojkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 18:31 | Nahoru | #25
miguel323> tak já mám na Brevce 56 tis.km a měnil jsem zatim jen gumy, oleje, filtry, svíčky.. A pravidelně dolívám benzín
Jinak ťuk ťuk nic zatim, akorat elektrika si občas žije vlastním životem, ale nic co by mělo vliv na funkci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 19:01 | Nahoru | #26
Odfuk by byl asi dobrej, protoze jen co jsem vymenil gufero, tak mi zacal rosit kontrolni sroub. Nemuzu ho moc pritahovat, protoze je tam slabej hlinikovej zavit a nechci to strhnout, takze jsem medeny tesneni vymenil za gumovy, ale stejne to sem tam sakne. V manualu jsem se docet, ze to dela, kdyz je tam toho oleje moc, ale ja ho tam mam akorat.

Jakej smallblock? Na tu dobu to je poradnej macek, tady byli lidi vyhoukany z trindy Jawy

Motorem se brzdi dobre, ale musi na to bejt clovek pripravenej, protoze s prevodovkou se musi opatrne a po-ma-lu, jinak z toho lezou rany jak kdyz spadne z letadla kovadlina

Asi me v zime ceka repase prevodovky a spojky, to bude raneeeeec, to me poser.

Unik oleje

2.10.2013 v 19:11 | Nahoru | #27
Jde hodně o to jakej tam dáte olej, horší oleje se víc ohřejou, napěněj a tlakujou. Zkuste ten Castrol syntrax (teda aspoň myslim). Já s nim nemám problém...
už jsem ho našel TU

Naposledy editováno 03.10.2013 08:49:51

(reakce na) Unik oleje

2.10.2013 v 20:57 | Nahoru | #28
dva_hrnce> myslíš funkci rostlináře??

Unik oleje

3.10.2013 v 04:35 | Nahoru | #29
Prede mnou jezdila Brevicku holcina a ta lamela se mi uplne nezdala..tak jsem ji vymenil...stala u Kozicek par supu...neceny 2 tis....

A k tomu odfuku....mala Breva ho ma....

Naposledy editováno 03.10.2013 04:36:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Unik oleje

3.10.2013 v 12:15 | Nahoru | #30

Redguy píše: Odfuk by byl asi dobrej, protoze jen co jsem vymenil gufero, tak mi zacal rosit kontrolni sroub. Nemuzu ho moc pritahovat, protoze je tam slabej hlinikovej zavit a nechci to strhnout, takze jsem medeny tesneni vymenil za gumovy, ale stejne to sem tam sakne. V manualu jsem se docet, ze to dela, kdyz je tam toho oleje moc, ale ja ho tam mam akorat.

Jakej smallblock? Na tu dobu to je poradnej macek, tady byli lidi vyhoukany z trindy Jawy

Motorem se brzdi dobre, ale musi na to bejt clovek pripravenej, protoze s prevodovkou se musi opatrne a po-ma-lu, jinak z toho lezou rany jak kdyz spadne z letadla kovadlina

Asi me v zime ceka repase prevodovky a spojky, to bude raneeeeec, to me poser.



Tak po delsi jizde dokud bude kardan jeste teplej povol napousteci srou aby ti pretlak usel. Tak by se ti tam uz nemel za tepla tvorit
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Počítadlo kilometrů - STK Moto Guzzi Breva 750 sanstefan 14 22.4.2024 v 20:33 Pedl
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... jincom 16 16.1.2024 v 10:39 hansdorf
Sháním Moto Guzzi Breva 750 Moto Guzzi Breva 750 jincom 13 30.12.2023 v 09:28 jincom
MOTO guzzi hlučná rychlostka na 5 s... Moto Guzzi Breva 750 hrosik777 11 23.8.2023 v 22:05 MarioV2
Svítí mazání při vypnutém klíčku... Moto Guzzi Breva 750 Clostridia 7 18.8.2021 v 20:50 kerut


TOPlist