1 reakcí na tento příspěvek Imobilizace
Tohle bývá řešené tak, že ve spínačce je odpor, jehož hodnota je řidicí jednotkou měřena (buď je připojen přímo "dvoupólově", nebo je jedním koncem napojen na +12V přivedených společným drátem do spínačky a druhým koncem je spojen s jednotkou a jednotka měří procházející proud, popř. i "obráceně - odpor je z jednotky napájen 12V a ve spínačce se ukostřuje, jednotka opět měří proud procházející odporem) a když jednotka správnou hodnotu nenaměří, tak nedá jiskru. Princip ochrany jest v tom, že když někdo vytrhne dráty od spínačky a pospojuje je, tak (pokud o ochraně neví) stejně neodjede.
Mají to tak třeba CBF, nebo CBR. Ale moc se mně nezdá, že by jednotka byla z výroby uzpůsobená pro tento způsob imobilizace a ten by přitom nebyl využit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Imobilizace
Naposledy editováno 28.09.2013 14:32:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Imobilizace
Schémátko Tvé motorky po ruce nemám, ale i kdybys jej nesehnal, tak stačí vzít měřák, nebo klidně jen žárovkovou zkoušečku, krokodýlkem cvaknout na kostru a hrotem hledat na konektoru řídicí jednotky, který z drátů je pod napětím jen při zapnuté spínačce. Podle barev drátů také poznáš, které z nich vedou na spínačku, takže o to bude hledání jednodušší. Když potom nalezený (vytipovaný) drát vycvakneš z konektoru ECM (s pomocí malého šroubováku faston z konektoru vycvaknout jde), nebo rovnou přestřihneš a jednotka pak nebude dávat jiskry, je to "ten pravý" drát.
V principu je to nemlich to samé, jako kdybys na drát napájející jednotku namontoval skrytý vypínač. Kdo o něm nebude vědět, si bude rvát vlasy, proč motorka ani s vytrženými a propojenými dráty od spínačky nestartuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Imobilizace
1 reakcí na tento příspěvek Imobilizace
Také pozor na to, jestli ten drát, který jsi přerušoval, je pod napětím jen tehdy, když je spínačka zapnutá. Může jich pochopitelně být více, čertví. Je třeba zkoušet právě jen tyto, které jsou s vypnutou spínačkou bez napětí, ne všechny, které ze spínačky na ECM jdou.
Nebo si můžeš ušetřit pátrání tím, že přerušíš jeden z drátů od "chcípáku" a tam zapojíš relátko alarmu. Samozřejmě za předpokladu, že killswitch u této motorky tvoří běžný kolébkový přepínač s aretací v obou polohách. A při vypnutém motoru musí být rozepnut. Což by ale měl být, jelikož z hlediska bezpečnosti je rozpínací kontakt logicky spolehlivější, než spínací.
Některé motorky mají coby "chcípák" jen tlačítko, které někdy dokonce svým sepnutím tvoří jen "softwarový" signál pro řídicí jednotku a tam by to samozřejmě tak jednoduché nebylo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Imobilizace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Imobilizace
Ještě další možností (která by navíc "spínač" v alarmu prakticky vůbec nezatěžovala) by bylo přerušovat alarmem drát od snímačů polohy na klice. Bez těch motor také pochopitelně nepoběží. Jestli od něj vedou tři dráty (logicky pro motor se 180° klikou musejí být snímače dva, po půlotáčce), tak jeden z těchto drátů je "společný", další dva od každého snímače (bývají to buď cívky, nebo Hallovy sondy), takže při přerušení "správného" (společného) drátu motor zhasne úplně, kdežto při přerušení jednoho z "nesprávných" přestanou pálit buď vnitřní, nebo vnější válce.
Naposledy editováno 10.10.2013 21:10:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |