bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výběr endura aneb kde končí silnice
Tak a je to tu i na mě přišla řada. Po zkušenostech z tohoto roku se koukám po nějakým enduru, protože na silnicích už nějak není bezpečno. Mám takřka vybráno,a to buď DR 750/800 BIG a nebo Cagiva Elefant 750/900.Prolezl jsem snad celej net a hledal o nich nějaký informace. Jak se zdá tak jak Suzuki tak i Cagiva se vyznačují velkou spolehlivostí když na to člověk vyloženě nese*e. Menší jsem zavrhl hned ze startu, protože na XT,XL .. a podobně si nedovedu představit někam jet ve dvou a ještě s kuframa. Takže prosim o nějaký rady,zkušenosti a podobně... Jo a jiný modely nepřicházejí v úvahu :D


Naposledy editováno 27.09.2013 17:14:59
Anketa: Jakou?
Suzuki DR 750 BIG
6%
2
Suzuki DR 800 BIG
48%
15
Cagiva Elefant 750
10%
3
Cagiva Elefant 900
35%
11
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 16:27 | Nahoru | #31

Anti píše: Další kokot



starouš má komplex ? :)

Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 16:48 | Nahoru | #32
Kdybys napsal:
Měl jsem Elefanta a sralo se tam tohle a tohle.Pak jsem měl jinýho Itala a tam se sralo tohle a tohle,neřekl bych ani popel.Ale člověk co papouškuje něco co někde vyčetl je u mě kokot.
Měl jsem Japonce i Italy,na opravy a údržbu jsem nepocítil rozdíl.Vlastně jo,Italský podvozek v sérii je o několik tříd výše než ten samý od Japonců.

Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 16:51 | Nahoru | #33
Ja nepsal ze se sere...proste znam plno lidi, co mají, nebo měli něco takového a těžko na to něco seženeš proste...kdyz chce člověk hodne jezdit tak nechce čekat měsíc na díly z Italie

Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 17:00 | Nahoru | #34
Mel sem taky 748 ctyrventyl, vodnika a musim rict, ze se sypal pod rukama,ale na dvouventil sem slysel jen samou chvalu,ale jista horkost tam stale je a proto takhle zjistuju. Mozna sem magor ale treba konkretne Ducati bych si poridil znova a klidne i 748. Je to moto na <I> ale ma svoje kouzlo ktery je navykovy. Proste dvouvalec me bavi a jednohrnku se pojim, ze za cas me prestane bavit.Takze zbavme se predsudku vuci italskym motorkam... Jo a stim podvozkem je to naprosta pravda

Naposledy editováno 28.09.2013 17:01:39

Výběr endura aneb kde končí silnice

Skvělá odpověď, děkuji! 28.9.2013 v 18:17 | Nahoru | #35
já měl dříve z Italu taky strach a o to více z Cagivy. Toužil jsem vždycky po Ducati ale chtěl jsem enduro a takhle jsem to skloubil dokupy a jsem naprosto spokojený.
Pomluv jsem slyšel habaděj a to většinou od lidí, co žádného itala nikdy neměli, ale vždycky to někde slyšeli.
Motor je jednoduchý dvouventilový a nevím, že bych na něco na něj měl čekat déle než třeba na gsxr. To bylo první co jsem si zjišťoval než jsem si ho kupoval.
A teď chápu proč italofilové milují svoje "poruchové" stroje, je na nich fakt zábava. A to jsem si myslel, že se na ni budu po gsxr nudit, ale opak je pravdou. Letos jsem se na gsxr párkrát svezl ( něco okolo 1000km) a těšil jsem se až přijedu domů a projedu se na slonovi.
A kecy že je plno srovnatelných a lepších japonců... řekl bych že se najde u všeho něco srovnatelného nebo lepšího, ale záleží kdo co hledá. Já bych pro sebe lepší stroj asi jen tak nenašel, já jsem naprosto spokojený, mám přesně to co jsem chtěl
Jinak co se týče Biga, tak se mi líbí a taky jsem nad ním uvažoval. Kolega ho má a taky má ten stroj něco do sebe

Naposledy editováno 28.09.2013 18:54:48

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

28.9.2013 v 21:52 | Nahoru | #36
Tak BIGovi dálnise moc neseděj,to je fakt.Tak do 130km/h je to v poho,jel jsem i 140 a dobrý.Znám taky chlapíka který sjezdil s BIGem celou Evropu a s BIGem má nalítáno 140000km.Normálně ho točí na 7000ot.a prej z něj vymáčkl 170km/h.To ale není můj případ,to bych mu neudělal

Výběr endura aneb kde končí silnice

29.9.2013 v 10:30 | Nahoru | #37
A tak kdyz uz se tady seslo par enduraku tak by ste me mohli rict neco o tom kde a jak a co a proc?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

29.9.2013 v 11:07 | Nahoru | #38
Jardas444> Vono to není ani o tom že by to nezvládal motor,ale ten podvozek bývá při těch rychlostech jak "had" a nebudu ani mluvit o brzdách...
Moje předchozí mašina zvládala motorově skoro dva metráky lidské váhy,ale podvozek už těžce nestíhal.Tak jsem šel do Elefanta a letos jsme se ženou najeli cca 50 Km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

29.9.2013 v 11:33 | Nahoru | #39

Anti píše: Jardas444> Vono to není ani o tom že by to nezvládal motor,ale ten podvozek bývá při těch rychlostech jak "had" a nebudu ani mluvit o brzdách...
Moje předchozí mašina zvládala motorově skoro dva metráky lidské váhy,ale podvozek už těžce nestíhal.Tak jsem šel do Elefanta a letos jsme se ženou najeli cca 50 Km

a ja letos se zenou najel cca 4000 pak dalsich cca 700km s brachou a nejakym tym nakladem motorka to zvlada naprosto bez problemu, jako bych jel solo. Jedinou chybickou na ni je to nepohodlne enduracke sedlo pro spolujezdkyni, to ale doufam ze vyresi presiti, pak budu max spokojen jo a jeste mi vadi ze pokud stojim na miste, tak je pri nastartovanem motoru temer nemozne zaradit neutral a to je napriklad pri projizdeni ucpanym mestem docela na nervy, ne vzdycky se stihne vyradit za jizdy

Naposledy editováno 29.09.2013 11:42:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

29.9.2013 v 12:24 | Nahoru | #40
Hery22> Já plánuju,že až odrostou prcci,tak se žena vrátí zpět na svou motorku.Další důvod k návratu na jednoválec.
Mojí ženě nevadilo ani to sedlo,už jsme svého času odkroutili cca 300 Km na jeden zátah na jednoválcové šestistovce.To bylo teprve peklo,na konci už ani jeden z nás nevěděl jak si poposednout.
V tomhle ohledu je Elefant parádní.Přesto že jsme oba rostlí,tak to nebylo cítit ani na podvozku,ani na motoru.Co bylo příjemné překvapení,byly brzdy.Přes to že to má vepředu jeden kotouč,brzdí to parádně(proti japonskému jednoválci).

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

29.9.2013 v 12:41 | Nahoru | #41

Anti píše: Hery22> Já plánuju,že až odrostou prcci,tak se žena vrátí zpět na svou motorku.Další důvod k návratu na jednoválec.
Mojí ženě nevadilo ani to sedlo,už jsme svého času odkroutili cca 300 Km na jeden zátah na jednoválcové šestistovce.To bylo teprve peklo,na konci už ani jeden z nás nevěděl jak si poposednout.
V tomhle ohledu je Elefant parádní.Přesto že jsme oba rostlí,tak to nebylo cítit ani na podvozku,ani na motoru.Co bylo příjemné překvapení,byly brzdy.Přes to že to má vepředu jeden kotouč,brzdí to parádně(proti japonskému jednoválci).

tak ja to porovnavam s gsxr, ktere uz mam 6let a na tom se moji pritelkyni jezdilo (jako spolujezdkyni) pohodlneji. Ale je pravda ze na slonovi jezdime vetsi porce km nez na gsxr, tak kdo vi jak by ji bylo na gsxr po 500km

Naposledy editováno 29.09.2013 12:43:02

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

29.9.2013 v 19:06 | Nahoru | #42

Anti píše: Jardas444> Vono to není ani o tom že by to nezvládal motor,ale ten podvozek bývá při těch rychlostech jak "had" a nebudu ani mluvit o brzdách...
Moje předchozí mašina zvládala motorově skoro dva metráky lidské váhy,ale podvozek už těžce nestíhal.Tak jsem šel do Elefanta a letos jsme se ženou najeli cca 50 Km

To máš pravdu,podvozek se začne od 140 trochu vlnit a ty brzdy jsou slabší.Člověk si ale zvykne a počítá s tím

2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

1.10.2013 v 11:37 | Nahoru | #43
O co bude BIG lepší v terénu o to bude horší na silnici, to je prostě fakt. Zálež, co chceš jezdit. Já mám na BIGu rekord 950km na jeden zátah, ale je to masakr pro jezdce. Zato na okrskách, polňačkách a v lehčím terénu je fajn.

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

1.10.2013 v 12:07 | Nahoru | #44
Kodus> TY woe ty si hodne velkej masochista. 950km na bigu na jeden zatah. AU AU. ALe mozna si pak mohl byt dobrej v posteli, celej si musel jeste 2 dny brnet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

1.10.2013 v 15:50 | Nahoru | #45

Kodus píše: ...Zato na okrskách, polňačkách a v lehčím terénu je fajn.


Dokud nemáš srovnání s něčím podstatně lehčím

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

1.10.2013 v 16:49 | Nahoru | #46

Anti píše: Dokud nemáš srovnání s něčím podstatně lehčím


To máš nepochybně pravdu ale v tom případě se dá jít i dál - třeba nějaká lehoučká 250 ostrý enduro bude zas o poznání zábavnější než tvůj oblíbenej jednobuch 600ccm .
Je to prostě všechno o kompromisu cestování/okresky/terén, a každej zvolí co mu sedí víc.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura aneb kde končí silnice

20.11.2013 v 17:53 | Nahoru | #47
Big je víc univerzálnější....osobně bych sáhl po 750, s osmičkovým předkem...osma má trochu masivnější šavle, jinak v tom není moc rozdílů...hlavně váha, tedy...u osmy musí vyletět výfuky a kamna a dát něco otevřenýho, ten motor musí dýchat...orig vejfukama je dost zabitej...na dálnici je v pohodě jízda do 150, ale chce to mít dobře seštelovanej motor...pokud se bavíme o silničním cestování, byl by asi vhodnější dvouválec, nicméně,s Bigem určitě nebudeš brzdit nikoho...jeho výhoda spočívá v jednoduchosti všeho...žádná záludnost, je to takovej krumpáč...zábradlí s motorem....ten elefant je už trochu učesanější a devítka asi bude na dálnici schopnější....

(reakce na) Výběr endura aneb kde končí silnice

8.12.2013 v 17:54 | Nahoru | #48

Bandaska píše: Big je víc univerzálnější....ten elefant je už trochu učesanější a devítka asi bude na dálnici schopnější....


To jako že je Elefant nějakej dálniční speciál nebo co? A jinde se na Biga nechytá? Jestli v Čechách existujou jen dálnice a terén, tak máš pravdu, ale mám pocit, že si zapomněl na 95 procent obyč silnic, kde bude "asi devítka schopnější".
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dr big 800 dvě lanka plynu Suzuki DR 800 Big Petrcajk 8 14.11.2023 v 02:49 karelsychra
Kde sehnat šrouby ke kapotazi Suzuki DR 800 Big Petrcajk 6 11.11.2023 v 16:32 wedness
Palivová pumpa Suzuki Dr 800 Suzuki DR 800 Big Petrcajk 9 19.10.2023 v 10:17 Petrcajk
Prodřený chrom na vidlici Cagiva Elefant 900 horva 5 8.10.2023 v 19:17 Anti
Kde shánět náhradní dily Suzuki DR 800 Big Petrcajk 7 1.10.2023 v 00:04 zdenysrx6


TOPlist