Vítězslav_Máří píše: Katana> Musím Ti oponovat s tím tažením auta s automatem.On se táhnout na laně může,ale musíš vyřadit na N,jinak si zmrvíš převodovku.Mám Volvo V 70 v automatu a na laně jsem jel asi třikrát,než se našla správná závada a i na radu přímo z Volva se to táhlo na N.Jinak na tu motorku zásadně vozík a k tomu vlečení.Když jsme měli ještě soutěžní auto,tak se dávalo do Autobusu,který k tomu byl upravený a najížďák,což je auto se kterým se najíždí soutěž dříve než o závodech s ostrým autem,se tahalo na tyči,která se chytila místo předního nárazníku a to auto kopírovalo autobus aniž by v něm někdo seděl
Jak daleko a jak rychle jsi tahnul auto s automatem? Radami ceskych mekaaaniku z jakehokoli servisu bych se rozhodne neridil .
Kdyz nekdo hodla tahat casteji automat, obvykle ma namontovane externi cerpadlo pro mazani prevodovky. Jinak jdou lamely do kopru velmi rychle, at mas zarazene cokoli.
1 reakcí na tento příspěvek Co takhle připojit motorku za auto ?
Jinak varianta s přívěsem se mi zdá dosti jednodušší...
A to tažení Silverada za obytňákem - pochybuju, že ve Státech by v tom měli manuál a už tu padla slova o tom, co takovému vlečení řekne klasický automat s hydroměničem a dvěma planetami, neutrál, neneutrál.
Jojo, to je přesně ono, akorát on měl malinký karavan a to autičko bylo taky menší :D Jinak nevím jakou tyč měl, potkal jsem ho na dálnici, strašně jsem to nepochopil a fotil jak blázen..bohužel fotky nikde :( Taky jsem nechápal jak to dělá třeba na kruháčích :))
frančík. píše: Nevim, jak se na to bude tvářit převodovka. Někde na netu jsem četl, že kdosi táhl kohosi na F800GS a zarafla se tomu asi po 500km převodovka. Tuším, že se to dokonce stalo J. ŠÍMOVI kdesi v Africe.
Jinak varianta s přívěsem se mi zdá dosti jednodušší...
přésně.. akorát tuším, že říkal něco nad tisícovku, ale přesně si to nepamatuju prostě je to píčovina
Vítězslav_Máří píše: Katana> Musím Ti oponovat s tím tažením auta s automatem.On se táhnout na laně může,ale musíš vyřadit na N,jinak si zmrvíš převodovku.Mám Volvo V 70 v automatu a na laně jsem jel asi třikrát,než se našla správná závada a i na radu přímo z Volva se to táhlo na N.Jinak na tu motorku zásadně vozík a k tomu vlečení.Když jsme měli ještě soutěžní auto,tak se dávalo do Autobusu,který k tomu byl upravený a najížďák,což je auto se kterým se najíždí soutěž dříve než o závodech s ostrým autem,se tahalo na tyči,která se chytila místo předního nárazníku a to auto kopírovalo autobus aniž by v něm někdo seděl
Auto s automatem které je taženo musí mít buď nastartovaný motor (to tak max když je závada na polose) nebo odpojený kola od převodovky (demontáž kardanu, poloosy asi těžko) buď se teda nesmí točit nic v převodovce nebo se převodovka musí mazat. Motor je u automatu spojený s čerpadlem převodovky a pokud není nastartovaný tak se převodovka nemaže a to pro ni není vůbec dobrý. No říká se že automat táhnout tak max 30km a max rychlostí 50km/h ale ale odborníci přes AT říkají že to výrazně ubere na životnosti.Naposledy editováno 28.09.2013 07:54:31
1 reakcí na tento příspěvek Co takhle připojit motorku za auto ?
Naposledy editováno 28.09.2013 23:11:24
Benda1 píše: Málo kdo to ví,ale podle mne tato věc nemůže být homologována. Neznám spojovací zařízení/vyjma nákladních aut/na kterém je svislé zatížení povoleno vyšší než 50kg/většinou do 50kg/ Tkže za mne sorry. J.
Auto NORMÁLNÍ VELIKOSTI má na kouli povolené svislé zatížení zhruba 100kg. Nelze zobecňovat z Felícií a různých nákupních tašek do velikosti Octavie včetně.
Motorky mají různě řešenou převodovku. Většina má kuličková a válečková ložiska, která si vystačí se zbytky oleje téměř neomezeně dlouho. Jsou ale i takové, co mají kluzná tlakově mazaná ložiska, pro ty je odtah bez běžícího motoru rychlá smrt.
Pak taky záleží na uložení ozubených kol na hřídeli. Některá jsou na jehlách, ty vydržej téměř neomezeně dlouho, většina má bronzová nebo jiná pouzdra, ty vydržej nějakou dobu. Některá mají přímo ocel bez pouzder. Vydržej méně ale i tak to není rychlá smrt. Čelní ozubení bez zátěže netrpí.
Znám člověka, co jel se starou Hondou CB400 na laně za jinou motorkou zhruba 1000km, bez následků. Pokud bych chtěl tahat motorku za autem častěji, rozhodně bych si koupit vozík. Dělají se i speciálně na motorku.
enusim2 píše: není už lepsí se soustredit na stresni nosic :D potom je acjtum prd co se tam veze kdyz to splnuje presahovani.. .
No to si děláš pr...
Ta první fotka je naprosto luxusní. Tuším ale, že nosiče na střechu mají nosnost kolem 50-ti Kg. 2 pračky a skůtr... hmmm.
No a ten týpek dole to tam asi zaparkoval přímo bez nosiče. Na podobný crash vypadá dobře.