bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tina a Ethanol E85
26.9.2013 v 19:25
Po dlouhé debatě s výrobcem přestavbových sad na E85 jsem vyměnil trysky v karburátoru na trošku větší trysky, tak aby mi to dávalo bohatší směs o cca 15%.
Rázem začala být Tina líná do kopce. Nicméně jsem tuto operaci udělal z důvodu přechodu na E85. včera jsem naplnil nádrž a jízdní vlastnosti se vrátili na původní hodnoty. Pocitově to je to o trošku lepší - nedostavili se tak silné vibrace při rychlostech kolem 80 km/h (podle tachometru).
Předchozí
1 2
Následující

Tina a Ethanol E85

26.9.2013 v 19:32 | Nahoru | #1
trysky ovlivňují bohatost směsi jen částečně,mnohem větší vliv má tvar a výška jehly....

pokud ti to opravdu jede a startuje dobře,dá se mluvit o štěstí....

Tina a Ethanol E85

26.9.2013 v 19:36 | Nahoru | #2
Proč tam leješ líh když to má spotřebu jak motorová pila? Škoda motoru a peněz...

1 reakcí na tento příspěvek Tina a Ethanol E85

26.9.2013 v 19:45 | Nahoru | #3
Mám jednu jedinou otázku:

PROČ???

Tina a Ethanol E85

26.9.2013 v 20:01 | Nahoru | #4
..kdo si hraje-nezlobí

Tina a Ethanol E85

26.9.2013 v 21:10 | Nahoru | #5
Jeste NITROOOO!

(reakce na) Tina a Ethanol E85

26.9.2013 v 21:33 | Nahoru | #6

foky píše: Mám jednu jedinou otázku:

PROČ???



A proč ne??? Jestli chce majitel jezdit na líh tak ať jezdí.. Yuki má beztak pověst, že se do roka a do dne rozpadne, tak aspoň poslouží vědeckým účelům

Tina a Ethanol E85

26.9.2013 v 22:49 | Nahoru | #7
Ohledně těch vibrací motoru při vyšší rychlosti - stačí namontovat o zub větší řetězku a je v rámci možností pokoj. Jinak ten motor je vibrační bruskou sám o sobě, s tím se nedá nic dělat.
Ale snaha o přestavbu na E85... musel bys všechny gumové komponenty přicházející do styku s palivem vyměnit (ty běžné špiritus zničí), směs pořádně odladit a i tak se to nevyplatí. Jezdi na to, co předepisuje výrobce a nevymýšlej ptákoviny.

1 reakcí na tento příspěvek Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 08:30 | Nahoru | #8
Nevšímej si keců těch teoretiků nahoře... jezdím na E85 už 3 roky, díky vstřikování si motorka poradí sama, výkon se pocitově nezmění - jak píšeš, díky vyššímu OČ to přestane dunět v kritických otáčkách nejvyššího krouťáku (kde u motorů s čidlem klepání zasahuje řídící jednotka a okamžitě přiškrtí výkon), takže motoru tím pomůžeš.
Hadičky a těsnění s E85 nemají žádný problém, tahle pověra měla umřít někdy před 10 lety. Ano, shitové díly třeba na Jawy (gumička palivového kohoutu) se i při používání zákonného přídavku 7% lihu do Naturalu po půl roce rozpadají, ale to není problém čínských dílů - to je problém dílů na jawy.

Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 08:44 | Nahoru | #9
no ty vole

jeden píše o výměně trysek,druhý do toho motá vstřikování

Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 08:56 | Nahoru | #10
Yuki tine se vstřikem? Asi sem zaspal dobu, ta co sem na ní měnil rozmlacenej pist a sací ventil měla karbec, a hadej na co majitel jezdil..

(reakce na) Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 09:31 | Nahoru | #11
rrss> No ty vole, ty jsi tu chyběl. Všechno znáš, všude jsi byl, kde nebyl, tam brzy pojedeš a když né ty, tak tvůj brácha. Ještě jsem od tebe nečetl příspěvek, který by s někým souhlasil.

K zakladateli: Kamarád přestavuje auta na E85 a bývají s tím dost problémy ohledně seřízení. Myslím, že při spotřebě tvý motorky (odhaduji kolem 2.5./ 100km) snad ani není takových pokusů třeba. Za mě, nevymýšlej hovadiny a buď rád, že ti to jezdí.

Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 12:53 | Nahoru | #12
Premyslim proc..... Smesovaci pomer je 9:1. O co bude levnejsi benzin, o to bude vetsi spotreba To by jsi musel cely motor prekopat,aby to k necemu bylo.

Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 12:56 | Nahoru | #13
jo a do alkoholovejch motoru se leje jiny motorovy olej (aspon do tech Divisovskejch Jaw)

Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 14:17 | Nahoru | #14
Musel jsi zvětšit trysky o 15%, logicky se tedy zvedne spotřeba paliva, kterou budeš kompenzovat cenou E85, pocitově výkon zůstane možná stejný, prakticky však klesne, z toho plyne další věc pro stejný styl jízdy jako na N95 budeš muset tahat víc za plyn, aby to jelo stejně. To že přidaný líh v palivu ničí gumové díly neberu vpotaz, Yuki jsem nikdy nerozebíral, ale docela by mě zajímalo co provede např. s přírubou do válce.
když si tak vezmu z 2,5l/100km N95 jsi udělal 3-3,5l/100km E85, neušetříš teda skoro nic :)

vidím v tom docela spojitost jako:


Naposledy editováno 27.09.2013 14:18:06

1 reakcí na tento příspěvek Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 16:42 | Nahoru | #15
Dolph: to byl konkrétní proběh km na E85 u čínské motorky, která se prý měla dávno rozpadnout (ve skutečnosti nerozpadla), hlavně hadičky (jsou jako nové)

Ekonomika je jasná: motor v pásmu největšího krouťáku neklepe, olej je čistší (hláška nahoře o jawáckých motorech na líh je totálně mimo, nejspíš tím dotyčný myslel plochodrážní motory na metanol, což je úplně jiné palivo), spotřeba možná stoupne o 15%, ale palivo je o třetinu levnější (24 vs. 36 Kč).

(reakce na) Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 18:19 | Nahoru | #16

rrss píše: Dolph: to byl konkrétní proběh km na E85 u čínské motorky, která se prý měla dávno rozpadnout (ve skutečnosti nerozpadla), hlavně hadičky (jsou jako nové)

Ekonomika je jasná: motor v pásmu největšího krouťáku neklepe, olej je čistší (hláška nahoře o jawáckých motorech na líh je totálně mimo, nejspíš tím dotyčný myslel plochodrážní motory na metanol, což je úplně jiné palivo), spotřeba možná stoupne o 15%, ale palivo je o třetinu levnější (24 vs. 36 Kč).



že to 90% gumových dílů normálně vydrží vím,je to jen jeden druh gumy(chemické označení si nepamatuju) který se s ethanolem nesnese....

ale z dlouhodobého hlediska to určitě nic dobrého nepřinese a finanční úsporu při spotřebě 3 l a nájezdu 5000km ročně taky ne...ale jak už jsem psal výše-já s tím problém nemám,je mi jasné,že to dělá spíše z hecu,ale po zádech bych se až tak neplácal,protože dřív,nebo později se na to stejně vysere.

1 reakcí na tento příspěvek Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 19:43 | Nahoru | #17
Při tak malém nájezdu úspora 1500 Kč ročně (to se rovná trojnásobku až pětinásobku povinného pojištění, například), plus přínosy pro motor, které jsem popsal. Někdo třeba chce laborovat, mít vlastní názor a zkušenost, jiný ušetřit, třetí nacpat ropu šejkům do zadele... důvody pro používání E85 jsou různé :)

(reakce na) Tina a Ethanol E85

27.9.2013 v 21:49 | Nahoru | #18

rrss píše: Při tak malém nájezdu úspora 1500 Kč ročně (to se rovná trojnásobku až pětinásobku povinného pojištění, například), plus přínosy pro motor, které jsem popsal. Někdo třeba chce laborovat, mít vlastní názor a zkušenost, jiný ušetřit, třetí nacpat ropu šejkům do zadele... důvody pro používání E85 jsou různé :)



Přínosy pro motor = olej je čisčí... To už si děláš srandu?? Myslíš, že když jsem u plechovky, jezdíc na LPG vypustil olej po 15000 km a byl čistej jak slovo boží, že byl v pohodě?? To jako že teplotní vlivy nemajíc žádný vliv? Čistej = dobrej???

1 reakcí na tento příspěvek Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 08:36 | Nahoru | #19
Milý chiro, v yukině se olej mění po 5000 km, takže tvoje teplotní vlivy si můžeš strčit někam. Nevím proč sem taháš LPG, asi proto, že ti chybí argumenty, nebo prostě jen chceš být za blba v každém tématu, do kterého vlezeš.
Schválně se podívej se na svíčky z LPG motoru a kromě toho, že jsou čisté, taky nejsou opálené. V žádném případě nemají utavenou ani erodovanou elektrodu = nepřehřívají se. Měnil jsem je nedávno na autě po 60 000 km a šlo o původně osazené svíčky z výroby, tj. nedával jsem žádné speciální, natož studenější - není totiž důvod :)
Fotku stavu těch svíček mám na jiném fóru, kdyby tě zajímala.

(reakce na) Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 10:14 | Nahoru | #20

rrss píše: Milý chiro, v yukině se olej mění po 5000 km, takže tvoje teplotní vlivy si můžeš strčit někam. Nevím proč sem taháš LPG, asi proto, že ti chybí argumenty, nebo prostě jen chceš být za blba v každém tématu, do kterého vlezeš.
Schválně se podívej se na svíčky z LPG motoru a kromě toho, že jsou čisté, taky nejsou opálené. V žádném případě nemají utavenou ani erodovanou elektrodu = nepřehřívají se. Měnil jsem je nedávno na autě po 60 000 km a šlo o původně osazené svíčky z výroby, tj. nedával jsem žádné speciální, natož studenější - není totiž důvod :)
Fotku stavu těch svíček mám na jiném fóru, kdyby tě zajímala.



tak to se pleteš.hodně svíček z aut na LPG je sněhově bílá,se silně přepálenou keramikou a mají problémy s přehříváním a tím i rapidně nižší životností.pomáhá použití výrazně studenějších svíček,než doporučuje výrobce...

nějak nechápu tvůj argument o výměně oleje co 5 tisíc-to je jako hodně?v krose měním co 8 hodin!!a taky je to "jen" motor...

2 reakcí na tento příspěvek Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 15:48 | Nahoru | #21
Svíčka z mého motoru žádném případě není bílá ani opálená, problémy motorů jiných lidí mě netrápí.
Auto jezdí po celé Evropě, pracuji doma, tj. těch 20 000 km ročně jezdí pouze na výlety, stává se, že jeden den ráno nastartuju a večer jsme o 1800 km dál :)
Nevím, jakou větší zátěž motoru si dokážeš představit.
5 tisíc interval byla odpověď na chira a jeho nesmysly, kdy do tématu o moto cpe auto, do tématu o E85 cpe LPG, prostě tragik.

(reakce na) Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 17:59 | Nahoru | #22
rrss> psal si o svíčkách v motorech na LPG obecně,v množném čísle.

to,že to funguje tobě,ještě neznamená,že nejsou hromady nešťastných lidí,kteří mají s LPG problémy.

no to je jedno,vraťme se k ethanolu.

Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 18:03 | Nahoru | #23
k metanolu se vracet nebudu

1 reakcí na tento příspěvek Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 18:07 | Nahoru | #24
červený drak-protáhne ti zrak?

Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 18:44 | Nahoru | #25
Rrss: 1800km v kuse + jen vylety - to je spis mala zatez motoru ne? To treba kazdodenni dojizdeni 5-10km je jina liga, nebo kdyz si jednou za cas o vikendu jdu projet, motor porad v cervenym...maximalne zarazena 3ka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 18:45 | Nahoru | #26

Dolph-cz píše: červený drak-protáhne ti zrak?



to není jen tak, ten Červený Drak... V době metanolové aféry jsem měl doma 3x1l Rumu a se slzou v oku jsem ho vylil do hajzlu Taky mě napadlo přilepšit cigošům, že bych jim ho dal před barák ke dveřím, ale jsem měkkej

(reakce na) Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 18:53 | Nahoru | #27
dewwil> cigánům?kdyby bylo na mně tak naseru nebo provrtám i boty co vyhazujem po dětech

(reakce na) Tina a Ethanol E85

28.9.2013 v 19:24 | Nahoru | #28

rrss píše: Svíčka z mého motoru žádném případě není bílá ani opálená, problémy motorů jiných lidí mě netrápí.
Auto jezdí po celé Evropě, pracuji doma, tj. těch 20 000 km ročně jezdí pouze na výlety, stává se, že jeden den ráno nastartuju a večer jsme o 1800 km dál :)
Nevím, jakou větší zátěž motoru si dokážeš představit.
5 tisíc interval byla odpověď na chira a jeho nesmysly, kdy do tématu o moto cpe auto, do tématu o E85 cpe LPG, prostě tragik.



Já vím moc dobře, po jakém nájezdu se u Yukiny mění olej. Auto na LPG jsem ti dal pouze jako příklad, protože tam se olej (opticky) nesviní téměř vůbec. A přesto je "vypálenej" a funkci neplní, tak jak by měl! Pokud si myslíš, že na E85 vypouštíš čistější olej (nedej bože myšlenka, že by mohl vydržet déle) , tak jsi tragéd Ty sám, pokud toto neznáš. Co se svíček týká, souhlasím s tebou, ale vždy toto taky neplatí. No a kde jsi přišel na to , že jsem v každým vlákně do kterého vlezu za blba? To mi hlava nebere, protože , zatím mi to bylo napsáno pouze od Tebe. Tento post jsi bohužel zastal Ty sám, ale neboj. Brát ti ho nehodlám pane vševědoucí

Edit: Ráno nastartuješ a večer jsi o 1800km dál???? Počítáš, jakou máš za např. 15 hodin jízdy průměrnou rychlost??? Ale u Tebe je možný všecko

Naposledy editováno 28.09.2013 19:26:15

Tina a Ethanol E85

29.9.2013 v 00:46 | Nahoru | #29
No téma fakt zajímavý, ale diskuse už vázne na mrtvým bodě, živit ethanolem yukinu se životností motoru v průměru 7000 km je podle mě ne pitomost, ale celkem zajímavá zkušenost,málokdo by při zanedbatelný spotřebě tohle zkoušel, dej vědět za 2000 km a bude to opravdu téma k diskusi, třeba překvapí, moje zkušenost je pouze rozbitej ventil a spousta práce, tím neshazuju číny, ta co má moje žena má už najeto skoro 40000

Tina a Ethanol E85

29.9.2013 v 01:16 | Nahoru | #30
už i do motek a co lpg nebo elektrika, šlapky a tak?zítra si dám do R1 taky plnou
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chybějící součástka v Yuki 125 Tine... Yuki Tine 125 Zohanka 10 22.5.2020 v 08:26 HMS
Ztráta výkonu Yuki Tine 125 Falco18 17 7.1.2019 v 19:06 Falco18
Co to je C.D.I a co ma za funkci Yuki Tine 125 ben74 25 2.7.2018 v 17:56 Rebel245
VP B Yuki Tine 125 Letsy 5 7.7.2017 v 10:50 bledemon
První moto na blbnutí a cestování Honda XL 125V Varadero, Yamaha XV 125 Virago, Yamaha... JohnnyGG 5 13.4.2017 v 21:39 JohnnyGG


TOPlist