cfmoto_cerven




Téma: KTM 990 SMT 2010/2012
Zdravím.
Chtěl bych se zeptat jestli je nějaký rozdíl mezi modely KTM 990 SMT roku výroby 2010 a 2012. Jde mi o to, že se u prodejců dá stále koupit model 2010 za 229tis., přičemž model 2012 je v akci za 285tis. Dále by mne zajímalo, jak by měl postupovat prodejce, když má motocykl více jak 2 roky na skladě (výměna oleje, pneu apod. před prodejem),nebo jestli to vůbec bere v potaz.
Dík za informace a názory.


Naposledy editováno 13.09.2013 06:54:06

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

Skvělá odpověď, děkuji! 17.9.2013 v 07:53 | Nahoru | #31
miligen> Ahoj,

pískající brzdy neznám, spojka taky OK, budíky jsou slabé místo (mi nateklo do obou, mám už druhé SMT). Zajímavé je, že vždy když je vyměnili, tak už to pak bylo OK. Nechápu, proč to takhle utěsnit nešlo rovnou. Podle toho soudím, že to byla chybná várka. Jinak u 2009, kde nebyly utěsněné čudlíky, tak tam to byla prý úplná tutovka...
Jinak, mám na tom objetou půlku Evropy, zesměšněnou půlku SS, které jsem po cestě potkal... Je to prostě geniální moto, kterému by stačilo vyladit pár chybiček na kráse k cestě k dokonalosti...ale to už bych se opět opakoval. Zkrátka, neskutečně mě ta fabrika sere, že na nějakou modernizaci háže bobek
A koupil bych si SMT znovu? Pche.....Silně nad tím uvažuju Třikrát stejnou moto jsem ještě nikdy neměl

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

Skvělá odpověď, děkuji! 17.9.2013 v 12:55 | Nahoru | #32
Rozdíl v podvozku a může a nemusí mít ABS, který je docela dobře řešený. Měl jsem SMT před 1190 a je to pekelně dobrá mašinka... Před koupí vyměnit olej s filtrem pokud to někde stálo. Nic víc, pak je palivo a jezdit. Za 229 nová bych neváhal... Stejně platí rok registrace rok výroby se neeviduje...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

17.9.2013 v 13:04 | Nahoru | #33

ejs1000 píše: Rozdíl v podvozku a může a nemusí mít ABS, který je docela dobře řešený. Měl jsem SMT před 1190 a je to pekelně dobrá mašinka... Před koupí vyměnit olej s filtrem pokud to někde stálo. Nic víc, pak je palivo a jezdit. Za 229 nová bych neváhal... Stejně platí rok registrace rok výroby se neeviduje...



Jen pro upřesnění, k tomu podvozku; rozdíl je pouze v množství oleje v přední vidli, lehce silnější zadní pružině a nastavovacím "kroužku" na zadním centrálu, který je v nabídce Powerparts a tak jím jdou dovybavit i starší modely.
Co se týče ABS, pro toho, kdo brzdí jen předkem, super. Opravdu jedno z nej ABS, špičkově nastavené. Ale kdo je zvyklý brzdit i zadní brzdou, tak ten bude jezdit raději s vypnutým Abíčkem.

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

17.9.2013 v 13:34 | Nahoru | #34
Dík všem za příspěvky. Z toho co zde píšete je pravděpodobně ideální volba vzít model od 2011, kde by už mely být nějaké ty mouchy vychytané. Předpokládám, že když jsou stále na skladě modely 2010, tak se tem určitě nějaký model 2011 najde. Je mi jasné, že cenovka 229.tisicíc je super, ale dal bych klidně 249tis. za 2011, tak uvidím s čím přijde podzim
Na zahraničních fórech se už spekuluje o SMT 1190 a určitě by to byla pecka, každopádně by tomu odpovídala i cenovka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

17.9.2013 v 13:57 | Nahoru | #35
miligen> Mno, nevím ti nevím, ještě dle info přímo z továrny ze začátku roku fabrika nemá v plánu použít objemnější motor do SMT, pouze do nového SuperDuka. O SMT 1190 se na světovém SMT fóru spekuluje už více jak rok, ale to jsou opravdu pouhé polemiky obyčejných lidí, diskutérů.

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

17.9.2013 v 16:26 | Nahoru | #36
Pete-Biggy> Jj, máš pravdu jsou to je "úvahy". Stejně by mne zajímalo, jestli nebude pro 2014 nějaký update

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

18.9.2013 v 12:48 | Nahoru | #37
Konečně první forum, které jsem si celé přečetl a nenašel ani jeden blbý/negativní komentář. No jo KTMáci :) Taky jsem chtěl koupit SMko, ale nakonec mě odradilo, že to nebylo tak dravý jak jsem čekal, možná časem tomu ještě přijdu na chuť, ale zatím nevím o lepší motorce než je SuperDuke :) Jinak taky trošku k tématu, jde o to, aby jsi to ABS využil, je teda super, že se dá vypínat, ale aby jsi tam neměl zbytečně drahou věc, která ti vlastně vůbec nebude vyhovovat. Řekněme si, kdy ho vlastně využiješ? Když je mokro, tak jedeš opatrně, tudíž nepotřebuješ, když někde nějaká nečistota? tak hamtnu pořádně na brzdu, aby to pořádně zabrzdilo a pak to projedu(vetšinou teda nestihnu nic a vletím tam, motorka se zavrtí a letím dál:D). Co mě od toho odrazuje je to, že to brzdí na cca70%. Jsou ty různé testy, kde co a jak ale...pro mě je jasný, co umím já na motorce a že to nebrzdí tak jak já budu chtít, tudíž na nebudu moc brzdit pozdě, ale mnohem dřív, protože mě to nedovolí jít na plný výkon brzd(Jestli teda nemám mylné informace ze starých testů).
Jiná by byla, kdyby to dovolilo plný výkon brzd s tím, že by ti to hlídalo, aby si neztratil kontakt zadního kola...Ale ale, na výjezdu ti zase zabliká kontrola trakce a to už myslím, že ztrácí smysl toho, že umím něco dobře ovládat.

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

18.9.2013 v 13:58 | Nahoru | #38

miligen píše: PetrRR> Ok. Založil jsem toto vlákno abych se dozvěděl co nejvíce o SMT, koukám, že ho máš, tak když něco napíšeš budu moc rád.
K BMW. Přesně jak píšeš "až budu starší a klidnější" a o tom to vše je. GSo je výborná motorka, ale na motorce se musíš bavit. Asi na ní musíš dozrát, zestárnou a to mě se zatím nechce. Zkusil jsem, najel 36tis.Km a jde se dál. Kupoval jsem funglovku a taky jsem řešil několik věcí v rámci záruky. Za ten ranec to není až takový zázrak a hlavně jsou teď na každém rohu. Chci teď KTM a netvrdím, že je to motorka na celý život. Je to malinko o něčem jiném, tak uvidíme.



jestli sháníš info o sm-t, můžeš kouknout i do mého profilu...měl jsem 2010
- brzdy se neprojevily
- spojka se neprojevila
- "rozlitý display" se neprojevil

cestování - na 990 adv nejsem o moc pomalejší, ale sm-t bylo hravější a měl jsem větší "rohlík" na držce.
koupit znovu? ano! občas lituju, že jsem prodal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2013 v 14:16 | Nahoru | #39
Domino69> SMT kontrolu trakce nemá. Možná jsi to myslel obecně, ale raději pro pořádek, aby nedošlo k zavádějícím informacím. Co se týče ABS, tak dobrý jezdec zastaví bez ABS rychleji než s ním. Ale u průměrného nebo slabšího pilota, který nemá takový cit na páčce, už se výsledek bude obracet. Co se konkrétně SMT týče, tak u novějšího modelu jsou brzdy o krapet "slabší". Je to dáno tím, že brzdový systém není napojený přímo na třmeny a že hadice jsou o něco delší. Rozdíl je ale velmi malý a většina lidí to ani nepozná. Ideálně je potřeba si sjetzt bezprostředně po sobě na obou modelech, pak je to patrné. Jak už jsem psal, tak jak se jim podařilo nastavit to ABS na předku, to fakt klobouk dolů. Jenomže ten zadek Já jsem na tom novějším modelu odjel něco okolo 1000 km a fakt jsem si na to nezvykl. Vyloženě bych se tomu ABS nebránil, ale já bych ho stejně zapínal jen na turistiku za deště.
Jinak souhlas, ABS, kontrolu trakce apod. "vychytávky" taky nemusím, ale ten el. stavitelný podvozek bych si fakt nechal líbit

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

18.9.2013 v 17:34 | Nahoru | #40
ak mozem pridat svoj nazor k abs ano ci nie. Jedna vec je ist sa povozit na par hodin okolo komina v idealnom pocasi a druha vec je jazdit niekde na druhej strane europy treti den v dazdi pri 10 stupnoch.

Na to prve ti je abs zbytocne, na to druhe je uz ale fajn ho tam mat - hoci naozaj brzdnu drahu predlzuje.

Takze okrem otazky - co bude buduci majitel jazdit je vhodne sa aj sam seba spytat: budem schopny v akejkolvek situacii brzdit na maxime adhezie?

za mna: na SMT abs ano, na superduka nie.

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

18.9.2013 v 22:09 | Nahoru | #41
Pete-Biggy>
Jojo, to už bylo myšleno obecně s tou kontrolou trakce To jsem tam taky chtěl vtlačit, ale už jsem na to pak zapomněl, že nejvíc záleží, kde a jak majitel na tom bude jezdit.
Ovšem tady už hraje roli jenom to, zda je dotyčný bohatý a prostě na to má, pokud neřeší příplatek za ABS, nebo řeší..Jinak když se to vezme, asi je lepší ho tam mít, než né..Pochopitelně v případě, že lze úplně vypnout, což u spoustu motorek nejde :(

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

18.9.2013 v 23:57 | Nahoru | #42
Panové děkuji všem za příspěvky. Pročetl jsem všechny registrované stroje zde na motorkářích. ABS bude patřit ke jedněm z lepších a stejně pokud bych chtěl model 2011 a výše, tak už se bez něj nedá koupit. Tak že bude záležet na nabídce dealera. Někdo tu popisoval, že mu škupe řetěz pod 3500 otáček. Zajímalo by mne jak moc je to nepříjemné. GSo mělo kardan a taky při malých otáčkách bylo ucukané, ale nic, co bych nepřenesl přes srdce.
Další věc co by mne zajímala je životnost motoru. Četl jsem děsivé story, jak se 990 Adventure vysipaly motory kolem 20tis.apod. Je KTM motroka na delší dobu? (6 - 7let)
A jedná z nejdůležítějších věcí, jakého by jste doporučili dealera? Mám to nejblíže do Brna a tak se tam chystam na testovací jízdu.

Téma se poněkud stáčí jiným směrem, ale proč ne? Čím více informací o této motorce tím lépe a ne jenom pro mne. Ještě jednou díky všem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

19.9.2013 v 00:03 | Nahoru | #43
Takze okrem otazky - co bude buduci majitel jazdit je vhodne sa aj sam seba spytat: budem schopny v akejkolvek situacii brzdit na maxime adhezie?

ABS jsem na motocyklu zatím jěště nikdy neměl. Když jsem kupoval Bávo, tak jsem ho tam naschvál nechtěl (cena).
Odpověď: "určitě nebudu schopný brzdit za jakékoliv situace s maximální ahdezi"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

19.9.2013 v 14:18 | Nahoru | #44

miligen píše: Panové děkuji všem za příspěvky. Pročetl jsem všechny registrované stroje zde na motorkářích. ABS bude patřit ke jedněm z lepších a stejně pokud bych chtěl model 2011 a výše, tak už se bez něj nedá koupit. Tak že bude záležet na nabídce dealera. Někdo tu popisoval, že mu škupe řetěz pod 3500 otáček. Zajímalo by mne jak moc je to nepříjemné. GSo mělo kardan a taky při malých otáčkách bylo ucukané, ale nic, co bych nepřenesl přes srdce.
Další věc co by mne zajímala je životnost motoru. Četl jsem děsivé story, jak se 990 Adventure vysipaly motory kolem 20tis.apod. Je KTM motroka na delší dobu? (6 - 7let)
A jedná z nejdůležítějších věcí, jakého by jste doporučili dealera? Mám to nejblíže do Brna a tak se tam chystam na testovací jízdu.

Téma se poněkud stáčí jiným směrem, ale proč ne? Čím více informací o této motorce tím lépe a ne jenom pro mne. Ještě jednou díky všem.



řetěz škube když je nerovnoměrně vytahaný nebo moc napnutý...
pak ještě - na motorce se "nedá" jet v nízkých otáčkách (cca do 4 tisíc) ustálenou rychlostí. musíš přidávat nebo ubírat. to možná taky myslel tím škubáním řetězu.

výdrž - jak se o to staráš. dělám v autech a za 90% poruch může obsluha.
trochu chroupne olej, je to vlastnost. základ je nechat prvních pár vteřin volnoběh, rozvody jsou napínaný hydraulicky, a trochu zahřát než potaháš.

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

19.9.2013 v 14:23 | Nahoru | #45

miligen píše: Takze okrem otazky - co bude buduci majitel jazdit je vhodne sa aj sam seba spytat: budem schopny v akejkolvek situacii brzdit na maxime adhezie?

ABS jsem na motocyklu zatím jěště nikdy neměl. Když jsem kupoval Bávo, tak jsem ho tam naschvál nechtěl (cena).
Odpověď: "určitě nebudu schopný brzdit za jakékoliv situace s maximální ahdezi"



na sm-t jsem abs neměl, na adv (09) mám.
zadek (většinou brzdím oběma) mě občas v nájezdu do zatáčky rozhodí...ale bez abs mám najeto přes 100 tkm - myslím, že si časem zvyknu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

19.9.2013 v 16:18 | Nahoru | #46
mariano> Tak pokud by šlo jen o to jak se člověk o motorku stará stará, tak jsem v klidu. Já měl spíše namysli nějaké výrobní vady, svolávací akce a celkovou kvalitu a zpracování KTM.

Naposledy editováno 19.09.2013 16:20:34

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

19.9.2013 v 17:00 | Nahoru | #47
miligen> asi nejvíc se dočteš na www.lc8.cz, i když se tam řeší hlavně advy

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

23.9.2013 v 10:02 | Nahoru | #48
Takže potvrzeno, letos výroba KTM SMT končí No more SMTs after the 2013 model!

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

23.9.2013 v 10:18 | Nahoru | #49

Pete-Biggy píše: Takže potvrzeno, letos výroba KTM SMT končí No more SMTs after the 2013 model!



škoda...

Jsem zvědav, jak to hne s tržní cenou

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

9.10.2013 v 20:53 | Nahoru | #50
Moment, kde jste došly k tomu, že už se nebude dělat SMT?

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

15.10.2013 v 13:56 | Nahoru | #51
miligen> Tak co? Koupil si ji? Nebo nemluvil si s prodejcem o nějakých podrobnostech?

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

6.11.2013 v 15:55 | Nahoru | #52

Pete-Biggy píše: Jen pro upřesnění, k tomu podvozku; rozdíl je pouze v množství oleje v přední vidli, lehce silnější zadní pružině a nastavovacím "kroužku" na zadním centrálu, který je v nabídce Powerparts a tak jím jdou dovybavit i starší modely.
Co se týče ABS, pro toho, kdo brzdí jen předkem, super. Opravdu jedno z nej ABS, špičkově nastavené. Ale kdo je zvyklý brzdit i zadní brzdou, tak ten bude jezdit raději s vypnutým Abíčkem.



hele rozdíly ano a na SMT se dá jezdit i opravdu peklo jen na přední brzdu. Brzdy jsou na KTM to nej co se dělá. Pokud na to někdo chce dát TKC a jezdit po hlíně ať si koupí durko

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

6.11.2013 v 15:55 | Nahoru | #53

miligen píše: Moment, kde jste došly k tomu, že už se nebude dělat SMT?



Opravdu nebude... náhrada SMT bude 1190 Adventure

KTM 990 SMT 2010/2012

18.11.2013 v 12:58 | Nahoru | #54
Tak už je za 249900 Kč, zřejmě kvůli kurzu koruny.

Naposledy editováno 18.11.2013 12:59:06

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

22.11.2013 v 11:19 | Nahoru | #55
Zdravím pánové
Už jsem se rozhodl pro koupi SMT ale....
Chci se zeptat. Jak je to s motorem, spojkou atd. Jaká je jejich výdrž? Jde mi o to zda můžu s klidným srdcem koupit pěknou bazarovku 2010 s 20-30tis km za cca 200tis Kč. a nebudu muset mít strach, že se mi vysype motor a já do toho budu muset 30tis vrazit. Vím že motory motorek v klidu zvládají 100tis km, ale přece jen KTM je převážně motokrosová záležitost a tam se dělají generálky skoro každou sezónu. Mají tu životnost trošku podchycenou?
To už bych spíš koupil novou 2012 za 280tis. A měl minimálně dva roky klid po dobu záruky. Jaké máte zkušenosti? Díky za reakce

(reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

22.11.2013 v 13:06 | Nahoru | #56
Ondrik> Motor je tam stejnej jako u 990 adventure a na nich už někteří mají nalítáno přes 70 tis. km v často těžkých podmínkách.

KTM 990 SMT 2010/2012

22.11.2013 v 15:05 | Nahoru | #57
U KTM je důležité dodržovat servis, pokud mašinu na něm neošidíš, tak tě nezradí Stačí se podívat na německé weby, kde není nouze vidět mašiny s LC8 motory, které mají nalítáno okolo 100 tis. km. Je třeba brát v potaz, že je to "ostré" náčiní, které aby fungovalo, mělo by mít náležitou péči.

KTM 990 SMT 2010/2012

22.11.2013 v 17:20 | Nahoru | #58
Mám najeto přes 70 tis , dokonce s původní spojkou , je třeba dát pozor

na vodní pumpu , gufero měnit radši po 30 tis , do motoru nejlépe

motorex 10w60 , nechat před jízdou ohřát (alesp. 2 dílky)!





Naposledy editováno 22.11.2013 17:26:07

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT 2010/2012

19.9.2016 v 10:02 | Nahoru | #59
Nastal mi po vlhké vyjížďce lehký problém na budíkách. Některé části číslic, jakoby mizeli a poblikávají. Našel jsem video kde se děje úplně to samé. Tušíte co s tím?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 990 SMT 2010/2012

19.9.2016 v 17:17 | Nahoru | #60
[quote=wwwweber]Nastal mi po vlhké vyjížďce lehký problém na budíkách. Některé části číslic, jakoby mizeli a poblikávají. Našel jsem video kde se děje úplně to samé. Tušíte co s tím?


Výměna na záruku. Mě taky měnili budíky. Měl jsem uplně stejný problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tlumič řízení KTM 990 SMT KTM 990 SM-T Ethi 20 30.5.2019 v 10:14 zemba950
Kilometrový nájezd na motorech KTM ... [1, 2, 3] KTM 990 SM-T RychlejSolista 61 6.4.2019 v 08:01 qwert
Jake nove gumy KTM 990 SM-T Thorsteinar 11 3.10.2018 v 22:37 Pavel_76
KTM 990 Adv. cuka KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... Rambooo 22 20.9.2018 v 19:05 gugo
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 41 20.4.2018 v 08:43 KubaLC8


TOPlist