třinda mi přestala dobíjet, po krátké kontrole jsem zjistil že relé nějak pochybně bzučí a asi je chyba v něm. Není problém ho vyměnit, ale chci se zeptat jestli ho není možné, že chyba je ještě někde jinde ( elektrice fakt moc nerozumím ). Jo a zapalování mám Vape. Dík Martin
Naposledy editováno 05.09.2013 11:24:29
1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí - asi relé
1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí - asi relé
E: Nebo někde na vrakovišti sehnat elektronický regler PAL, používaný v Š100 a podobných typech coby náhrada původního vibračního relátka. Funkci vibraregleru plně nahradí - jsou to jen tři tranďáky - Schmittův komparátor a výkonový spínač. Rozhodující je u něj jen regulované napětí a zatížitelnost koncového stupně, tedy potažmo příkon budicího vinutí kotvy, takže na "slabší" alternátor v pohodě použít půjde.
Naposledy editováno 05.09.2013 12:08:35
1 reakcí na tento příspěvek Nedobíjí - asi relé
Když někde v těchhle místech vznikne na konektoru přechoďák, tak se zahřívá tak, že to může skončit jejich rozletováním a problémama s dobíjením.
Obě 638 co mám jsem musel v těchto místech dát dokupy, motorka nedobíjela a regulátor jsem taky slyšel bzučel - ale nikdy jsem ho nepotřeboval měnit.
ještě doplním, že regulátor je polovodičovej a co možná bzučí je relátko na spínání kontrolky dobíjení...
Naposledy editováno 05.09.2013 12:13:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nedobíjí - asi relé
Ty budeš mít na čele jeho tělesa (místo držáku kladívek) desku (tišťák) s bezkontaktními snímači pro VAPE zápalko.
To "relátko" oddekluj a jak psal honza.kr, bude v něm relátko a to možná slouží jen ke spínání kontrolky dobíjení. Poznáš to dle toho, že v regleru bude i tišťák s několika eln. součástkami, kdežto u klasického vibračního regulátoru ("relátka") by bylo jen relé (cívka, kotva, kontakty).
Čínský multimetr za 2 stovky ze supermarketu můžeš hodit do popelnice, ten už sám o sobě měří - + autobus a kor kupa rušení, co v elektrice na motorce jest, jej úplně "zblbne". Nejlepší je měřit klasickým analogovým měřákem, jako je třeba Avomet, nebo (německý) UNI 11.
A jak jsem předtím zmínil tu možnou náhradu původního relátka eln. regulátorem PAL ze škodovky, tak jsem zapomněl dodat, že by bylo třeba ještě dodělat devítídiodový usměrňovač (ten je u automobilových alteců vestavěný). Tam by šel použít z MZ - má také buzený alternátor a usměrňovač a regler jsou ve dvou samostatných tělesech.
To už by ale bylo dost bastlení a bude snazší rovnou namontovat alternátor VAPE, nebo, ukáže-li se, že je vadné "relátko", namontovat alespoň regler VAPE (obsahuje i usměrňovač).
..já jsem si s tím tak nehrál, prostě jsem původní faston konektory prostě nasadil na diodové můstky a hotovo..
A regler dát elektronicky pro staré škodovky 100-120, stojí cca 200Kč a je to "na věky". Stačí prohodit, konektor je stejný.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 5 | Včera v 07:42 krokoš |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |