globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rez v nádrži
Dobrý den

Rád bych otevřel tak zaklínané téma vyreznuté nádrže. Nejde mi tolik o odstranění ale spíše o ochranu. Rez jsem odstranil kombinací chemie a násilí. Ovšem cca po 15 minutách se na stěnách nádrže usadí jemný rudý prášek, který se v kombinaci s benzínem ředí a ucpává karburátor. Sítka samozřejmě nepomohli. Vylití nádrže barvou nepřipadá v úvahu ze dvou důvodů. Za prvé je to fakt, že barva se musí nanášet na čistý a suchý povrch, za druhé je to cena těchto záležitostí. Prostě než vysušim absolutně čistou nádrž tak to zrezne znova. Nenašel by se mezi vámi chemik který by poradil?

PS: jde o 38 let starou ČZ
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Rez v nádrži

1.9.2013 v 11:50 | Nahoru | #1
Já používam kyselinu citronovou, pak výplach vodou, důkladné vyfoukání kompresorem a pak výplach naftou. Teď je na místě otázka, jaké chemikálie si na to použil?

(reakce na) Rez v nádrži

1.9.2013 v 11:59 | Nahoru | #2
kolecko10> Jenom citronovku, pak vodu a to foukání můžu po 15 minutách vzdát. Už sem to dělal asi 5krát s menšíma změnama a vždycky to dopadlo stejně. Teď mi to leži v garáži po okraj naplněný roztokem kyseliny a je to úplně čistý.

Rez v nádrži

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2013 v 12:04 | Nahoru | #3
Já to dělal tak, že jsem to po vypuštění citronovky proplachoval horkou vodou, pak jsem tam tyčí nacpal hadr, vytřel co nejvíc do sucha, nalil tam půl litru lihu (váže na sebe vodu), zaštěrchal, vypustil a zase vytřel čistým hadrem. Pak jsem to nechal hoďku na sluníčku a hned nalil benzín. A je krásně čistá, bez rzi

1 reakcí na tento příspěvek Rez v nádrži

1.9.2013 v 12:24 | Nahoru | #4
když jsme byli kluci tak jsme to řešily kačírkem prostě tam naházej kulaté kamínky rozumného průměru třeba z 20kusů nalej trochu vody 1-3litry vody a třepej z nádrží a pootočit a zase třepat dokud tě nebudou bolet ruce opakovat tak dlouho až to bude pěkný obroušený (ale nejprve tu nádrž pořádně vypláchni nejlépe vařící vodou protě pořádně vypláchni at ti tam nezbyde žádný benzím kremenáčě hází jiskru )

Rez v nádrži

1.9.2013 v 12:27 | Nahoru | #5
A co nádrž po vyčištění a vypláchnutí benzinem vylít odrezovačem (kvůli pasivaci případných objevivších se ložisek rzi a po zaschnutí vylít kaučukovou hmotou (nepamatuju si přesné označení, veteránisté budou vědět)?

1 reakcí na tento příspěvek Rez v nádrži

1.9.2013 v 13:28 | Nahoru | #6
jak bylo psano víš 10% roztok kyseliny citronové,nechat prez noc působit.Vylejt,vypláchnout a vysušit třeba vysavačem

1 reakcí na tento příspěvek Rez v nádrži

1.9.2013 v 13:37 | Nahoru | #7
Možná se dá sehnat i kyselina fosforečná. Na brigádě v továrně na hasičáky se všechny nový díly louhovali v ní a předtím ještě v kys. solné, tato kombinace by měla zaručit dokonalý odrezení a odmaštění. Pak případně ten líh na vysušení...

1 reakcí na tento příspěvek Rez v nádrži

1.9.2013 v 13:55 | Nahoru | #8
A proč to nevyleješ epoxidem , když ta sada stojí jen 500kč?

(reakce na) Rez v nádrži

1.9.2013 v 13:55 | Nahoru | #9
Mr.Dan> Klasický odrezovač právě kys. fosforečnou obsahuje.

1 reakcí na tento příspěvek Rez v nádrži

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2013 v 13:55 | Nahoru | #10
Nekolik nadrzi veteranu kyselinou citronovou 10%. Nechat pusobit 24 hodin teplota ca 60 az 70 dtupnu Celsia.
idealni ve velke horkovzdusje troube. Vylit, proplachnout vodou. Pak jeden Velfobin s trochou benzinu. Protrepat, nemichat a je hotovo!
Neveril jsem, ale perfektne to funguje!
Jakekoli vylivani barvou neho epoxydem je u 2T nadrzi k nicemu: v zivote DOKONALE neodmastis!

Naposledy editováno 01.09.2013 13:57:23

(reakce na) Rez v nádrži

1.9.2013 v 13:57 | Nahoru | #11
fapeko> epoxid 500 kyselina cit cca 160Kc kilo na 10l nadrz

(reakce na) Rez v nádrži

1.9.2013 v 15:10 | Nahoru | #12
kokoška.> Mno ... v popisu problému píšu právě tento postup, který u mě nefunguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez v nádrži

1.9.2013 v 15:11 | Nahoru | #13
pesastor> Určitě to zítra skusim

(reakce na) Rez v nádrži

1.9.2013 v 15:50 | Nahoru | #14
droid> pri ty kyseline citronovy je podstatne DLOUHODOBE drzet tech 60 az 70 stupnu. Nekdo to resi topenim z akvarka, me se osvedcila k velke radosti pritelkyne horkovzdusna trouba. Tech 24 hodin je tak akorat.

Rez v nádrži

1.9.2013 v 16:57 | Nahoru | #15
Existuje speciální barva s kterou se nádrže vylévají a máš s rzí jednou pro vždy pokoj.Nevím jak se jmenuje.Nabízel mi to mechanik.Cena se pohybuje kolem 1000Kč.Uvažuji,že si to přes zimu nechám udělat.

Rez v nádrži

1.9.2013 v 17:30 | Nahoru | #16
Já si nádrž vylil dvousložkovou epoxidovou barvou a je to paráda. Neloupe se to, ale je pravda že důkladné odmaštění to vyžaduje. Já to odmastil tak, že jsem na číze vyjel asi 10 nádrží na čistej benzín bez oleje, a pak jsem to ještě vypláchnul technickym benzínem. Nádrž jsem neměl rezavou, ale sákla u úchytu a mě se nechtělo ničit tu červenou metalízu nějakym svárem, tak jsem to vyřešil takhle a nádrž neteče a nerezne...

A ještě doplnim, barva vyšla na nějakých 400kč a vystačí na několik nádrží...

Naposledy editováno 01.09.2013 17:30:43

Rez v nádrži

1.9.2013 v 18:15 | Nahoru | #17
Nádrže odrezuju kys citronovou, neutralizuju horkou vodou s jarem a hned potom vyplachuju lihem. Na závěr trochou odrezovače, jenom pro jistotu Když nejde hned do provozu konzervuju olejem. Pro udržení teploty používám ponornej vařič. Pokud prosakuje, tak vyleju epoxidovou barvou. Jedna s takhle opravených - vylitých nádrží je denně v provozu na Jawettě už asi 3 roky a bez nejmenšího problému

1 reakcí na tento příspěvek Rez v nádrži

1.9.2013 v 19:23 | Nahoru | #18
Nevím, proč používáte kyselinu citronovou, která nemá žádný pasivační účinek. Kyselina fosforečná je pro to daleko lepší. Odstraní rez stejně jak citrónová ale navíc pasivuje (fosfátování)případné zbytky rzi. Kov se správně pasivovanou vrstvou koroze je odolnější ke vzniku další koroze než čistý kov. Jak psal J.M.K, nejlepší jsou komerčně běžné odrezovače. Nutno ale alespoň 2 - 3 dny nechat působit vzdušný kyslík k potřebné reakci

edit: překlepy

Naposledy editováno 01.09.2013 19:24:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez v nádrži

1.9.2013 v 19:45 | Nahoru | #19
bromep> Asi tam ale bude víc druhů. Mám doma ještě starou pixlu s černým odrezovačem (ještě socialistická Druchema) a ten udělá na povrchu modrofialové soli, ale nedávno jsem koupil novější (nevím z hlavy výrobce, žlutá plastová flaška) a ten je bezbarvý a dělá našedlou vrstvu a co mě překvapilo, tak i u mechanicky pořádně odrezeného železa začne po zaschnutí skrz šedý povlak vylézat slabá vrstvička nové rzi. Až tak po 3 - 4 opakováních nátěru to reznout přestane. Tak netuším, zda je to normální, nebo něco dělám špatně.

Rez v nádrži

1.9.2013 v 20:14 | Nahoru | #20
nejlepší je vykoupat v kyselině + následné fosfátování + pasivace
dělají to v galvanovnách - je to 100 % čistý a bez rezu

(reakce na) Rez v nádrži

2.9.2013 v 13:18 | Nahoru | #21
Pepa1098> Já to tak u kývačky dělal taky a nádrž je jako nová

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez v nádrži

3.9.2013 v 12:49 | Nahoru | #22
J.M.K.> Ten starý, co máš, je T odrezovač, který neobsahuje kyselinu fosforečnou ale tanin (nějaká přírodní tříslovina) - když si lízneš, chutná jak hodně hořký čaj. Tam probíhá pasivace tanátováním kdy vznikají komplexy tanátu železa, ve kterých se dvojmocné železo mění působením kyslíku na trojmocné (fialová barva se mění v černou). Tento T-odrezovač ale rez neodstraní, jen zpasivuje pod další nátěry. Dnes se blbě schání.

(reakce na) Rez v nádrži

4.9.2013 v 11:34 | Nahoru | #23
bromep> Super, děkuju za upřesnění. Mě jen překvapilo, že s tím novým to zpočátku zase rezne, až po několika vrstvách to přestane. Pak se ta výsledná šedá vrstva torchu sprašuje, tak otřu hadrem, ofouknu a nástřik na tom pak drží bez problémů.

Rez v nádrži

5.9.2013 v 13:17 | Nahoru | #24
Děkuji všem co ochotně poradili. Včera jsem skusil kombinaci kyselina -> velfobin -> líh -> benzín a zatim se to leskne ... po rezy ani památky. Ušetřili ste mi peníze za novou nádrž

Rez v nádrži

1.4.2018 v 09:49 | Nahoru | #25
Zajímalo by mne jak to funguje s tím vylitím nádrže.Dnes to nabízí a sbírá nádrže k vylití každý jawa shop.Já bych ale potřeboval vědět jak to funguje po vylití při pádu a promáčknutí nádrže.Je ten povlak natolik pružný že kopíruje tu promáčklinu nebo to popraská a částečně odpadne?Tím by přišla celá úprava vniveč.Potřebuji to zjistit páč ty Jawky neparkuju doma jako veterány ale i na nich cestuju a to docela daleko...Díky

Rez v nádrži

23.4.2018 v 18:20 | Nahoru | #26
Zdarec
Už to tu padlo několikrát.

Rád se přikloním k postupu, který jsem také dělal.
Já jsem dal plnou nádrž (11l) vařicí vody s 15% kyseliny citrónové. Když seženeš fosforečnou pujde to lépe.
Zabalil do termodeky, nechal noc na topení, ráno vyplách vodou a isoprophyl alkoholem ten totiž jako jediný alkohol na sebe váže dobře vodu a rychle se vypařuje
Na barvu jsem kašlal na těch starejch bábách může být koroze už hodně hluboko, a lze těžko odmastit. Pak hrozí že se ti epoxid nafoukne a z 11l nádrže budeš mít 5l.
Moje ochrana je snažit se mít plnou nádrž, nové sítko na kohoutu a filtr nad karburátorem.

1 reakcí na tento příspěvek Rez v nádrži

12.8.2018 v 10:31 | Nahoru | #27
Ahoj.

Trochu to tu oživím.

Právě odrezuju kyselinou fosforečnou. Jak nejlépe pokračovat po vylití kyseliny z nádrže? Výplach čím?

Prošel jsem snad všechna fóra a nikde to není úplně jasně napsáno.

Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rez v nádrži

12.8.2018 v 14:07 | Nahoru | #28
Popsa>
vyplách vodou a isoprophyl alkoholem ten totiž jako jediný alkohol na sebe váže dobře vodu a rychle se vypařuje

Vyfoukat tlakovým vzduchem vysušit. Pokud tě pustějí do horkovzdušné trouby vysušit v troubě , bacha na lak teplotu sušení.

(reakce na) Rez v nádrži

12.8.2018 v 17:04 | Nahoru | #29
kratkej01> Díky. Zatím jsem vypláchl vodou a protože nemám doma hen ten onen isopropylalkohol, nalil jsem tam technický líh.

Ale napadla mě ještě jedna otázka. Má smysl snažit se nějak přefiltrovat ten původní rezavej benzín a vracet ho do nádrže? Podotýkám, že ten benzín není starej.

Rez v nádrži

12.8.2018 v 17:56 | Nahoru | #30
Pokud chceš rozebírat karbec nebo čistit vstřikování tak ano.
Benzín si nech na čistění řetězu a podobných srágor.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist