globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet
potřeboval bych vědět jak zajet motor po GO

1 reakcí na tento příspěvek motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2013 v 22:17 | Nahoru | #1
dle citu a trošku počíst příručku
jo a zrovna rozebírám a dávám do kupy 250/590 Sport takže asi taky budu lovit rady ač mám pžíručku originál k temu.

Naposledy editováno 28.08.2013 22:19:27

(reakce na) motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

28.8.2013 v 22:21 | Nahoru | #2
11.5.> příručku práv žádnou nemám proto se dotazuji tady

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2013 v 22:27 | Nahoru | #3
Brzo radit, motor az moc nevytacet a nepodtacet.

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

Skvělá odpověď, děkuji! 28.8.2013 v 22:33 | Nahoru | #4
Nebrzdi motorem. Dvoutakt je mazanej směsí. Když máš zaklapnuto, tak ti nejde benál do válce.
Je to už dlouho co jsem honil dvoutakt, ale dával jsem víc oleje. On se někdo ozve a řekne ti poměr

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

28.8.2013 v 22:37 | Nahoru | #5
Já když udělám GO motoru tak si ho vždy strčím do předem vyrobeného rámu a tam ho testuji několik hodin . Jě jasné že mám puštěný ventilátor na něj kvůli chlazení. Když je vše OK po několika hodinách testování tak ho strčím do motorky a pomalinku zajíždím .


Naposledy editováno 28.08.2013 22:40:56

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 06:50 | Nahoru | #6
Mazat 1:25-1:30 po záběhu 1:40
Někde v uživ. príručce je i nastavení karburace (poloha jehly,nastavení bohatosti...atd) Zkus hledat šmudlo.Nebo zkus www.jawamania.info možna je najdeš tam

1 reakcí na tento příspěvek motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 06:59 | Nahoru | #7
jak říká kokožka je potřeba více mazat a taky jsou po jistych kilometrech stanovený otáčky přes který by si neměl jít... hledej na netu toho najdeš kotel

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2013 v 06:59 | Nahoru | #8
Mazat, mazat a zase mazat. Kazdej Jawackej dvojtakt musi prfet, smrdet a kspat z nej olej - a to opravdu neprehanim! Nedej na reci radoby znalcu a maz M2T. Jawi motory nemaji rady syntetiku, kdr si kazdej mysli, ze 1:50 je az moc oleje.
Prvnich 300 az 500km 1:20, ak muzes pomalu ubirat na nejakych 1:33.
Co se jizdni techniky tyka, NEPODTACET ani nepretacet, stridat jizdni rezimy. Jestli si nekdo mysli, ze zajede motorku po dslnici Praha-Ostrava a zpatky pri konstantnicho 80 km/h tak ani nahodou!

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 07:08 | Nahoru | #9
Mazat, nedusit, nebrzdit motorem. Pokud jde o vytáčení, názory se různí, ale hlavně nepodtáčet. Jistzější je vyhnout se vedrům.

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 08:55 | Nahoru | #10
Na záběh doporučuju kvalitní minerální olej, v poměru 1:33. Po záběhu přejít na 1:40. Tenhle motor už by měl mít jehličky na pístnim čepu, navíc písty už jsou z lepší slitiny která má menší tepelnou roztažnost. Přemazávat motor je v tomhle případě spíše na škodu...Jinak samozřejmě jak píšou ostatní - často řadit, měnit jízdní režimy, přenastavit karburátor, postupně zrychlovat jízdu...

(reakce na) motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

Skvělá odpověď, děkuji! 29.8.2013 v 08:59 | Nahoru | #11

Koštěbuch píše: jak říká kokožka je potřeba více mazat a taky jsou po jistych kilometrech stanovený otáčky přes který by si neměl jít... hledej na netu toho najdeš kotel


Kdybys tohle delal dusledne, tak budes do kazdyho kopce PODTACET!
Jezdi tak, aby motor sel lehce a v kteremkoli jizdnim rezimu reagoval na pridani plynu!
Semtam ji trosicku prikrm, jinak bude lina!
Ale hlavne MAZAAAAT! Jak jsem pssl, tyhle motory maji rady mineral, az do vyvoje M2T se do benzinu lil i podle navodu vyrobce bezny motorovy olej M6A - a ono se to nekousalo!

1 reakcí na tento příspěvek motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 13:39 | Nahoru | #12
nejspíš ti bude stačit mazat 1:40 já používám zásadně M6A a jezdit s tím jak člověk ne jak prase řekněme prvních 200km do 80 a pak pozvolna přidávat a bude to chtít nastavit bohatší směs při ní s to tolik nehřeje co se týče brždění motorem je to pitomost normálně se jím brzdí
jen se u toho musí trošku myslet a nebrzdit motorem 10km v kuse protože jestli nebudeš brzdit motorem tak jednoho dne upečeš brzdy a šeredně si rozbiješ hubu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 17:16 | Nahoru | #13
droud> nevim na cem jezdis, ale 1:40 pro zabeh JE PTAKOVINA!
Pro zabeh min jak 1:25 znamena ze se mu to nekde lizne.
Jizda z kopce s dvoutaktem a zaklapnutym plynem ZNAMENA, ZE MOTOR NEMAZE!!!
Jo a droude, ja psal o jizde DO kopce
Ono i tady obcas ruzni sexperti tvrdili ze na Jawu syntetika 1:50, ale to ze za chvili kousli prizna malokdo. Proste motor koncepcne.ze ctyricatych lel chce hooodne mazat. Howgh - na 2T jezdim od patnacti a je mi petasedesat. Kupodivu jsem nezadrel.
Takze mily autore vlakna, na reci ruznych takyznalcu moc nedej, stahni si z Jawamwnie navod k obsluze a tam to budes mit i cerne na bilem!

Naposledy editováno 29.08.2013 17:18:32

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 17:25 | Nahoru | #14
Mimochodem, když se tu bavíme o poměrech, tak v návodu je napsáno 1:33 pro záběh a 1:40 pro trvalý provoz, přesně jak jsem již psal. Osobně mam vyzkoušené, že motor v čz 175 krásně snese mazání 1:50 s mogulem TSF...a to prosím dlouhodobě a bez "líznutí"...ale nikomu to nevnucuju, když tam dáte 1:40 tak rozhodně nic nezkazíte...

(reakce na) motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 18:53 | Nahoru | #15
pesastor> ty jsi psal o jízdě do kopce ale někdo nad tebou vzpomínal tu jízdu z kopce ale jde o to že i když brzdíš z kopcě jde tam pořád volnoběžná směs která se v zásadě nespaluje tím se motor stále maže a vzhledem k velikosti kopců v čr je šance zadření poměrně malá ale pokud chceš být echt zodpovědnej je možčnost brnknout po chcípáku a nechat pootevřenej plyn ale na to musíš jezdit brisky kerý dobře snášej uchlastání ikdyž je možný že syntetičtí homeopati můžou zadřít i z kopce jinak co se týče poměru mě i při zajetí vždy stačilo těch +- 1:40 má to už jehlový ložisko na pístu i na klice tak to není tak náchylný ale je fakt če když jsem dělal výbrus tak sem si domlouval ať mi ho udělá volnější docela často sem i na jawě jezdil delší trasy ve dvou a naloženej

Naposledy editováno 29.08.2013 18:57:22

1 reakcí na tento příspěvek motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 20:10 | Nahoru | #16
Pro správné zajetí to chce horší olej. U nás vhodná známá parodie na mazivo M2T, seženeš ho i ve výkonostní normě API TB - pro tvůj případ ideální v poměru 1:33. Nepřetáčet, nepodtáčet, měnit často otáčky, nepřetěžovat, nepřehřát, nemít příliš chudou směs. Takhhle vyjezdit aspoň dvě nádrže, pak přejít na olej API TC / JASO FB v poměru 1:40 a po "by voko" dalších dvou nádržích máš hotovo.

(reakce na) motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 20:23 | Nahoru | #17
Dráťa> Mohu se zeptat na to, proč by se motorka měla zajíždět s horším olejem?

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 20:32 | Nahoru | #18
Všechny motory by se měli zajíždět horším olejem. Pokud by se při zajíždění používal vysoce výkonný olej, nedošlo by prakticky k žádnému sesednutí - zajetí, ale motor by zůstal syrový i po najetých kilometrech. A když by byl pak takhle nezajetý motor používán normálně jako už zajetý motor, mohlo by při vyšším zatížení dojít ke střihu olejového filmu a zadírání. Při použití horšího oleje při zajetí dojde k rychlejšímu žádoucímu opotřebení kroužků i válce a správnému vymezení.

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 20:36 | Nahoru | #19
Je jedno, s čím se zajíždí, ale s lepším olejem to trvá dýl. Podle mě by se mělo zajíždět s takovým typem oleje, se kterým se pak bude i jezdit. Přeci si to nevyběham s M2T, abych tam pak lil syntetiku, prokterou ten motor bude třebazbytečně moc volnej.

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 20:56 | Nahoru | #20
Ano, s lepším olejem bude zajíždění trvat déle. Také nedoporučuji použití oleje nejnižší specifikace API TA - dodnes se dá koupit, ale asi bych s ním nemazal ani řetěž u pily. Taktéž nepředpokládám, že by někdo mazal Jawu plně sytetickým olejem (API TC+/JASO FD), bylo by to jen plýtvání penězi na takhle morálně zastaralej motor, a bylo by to neekonomický, když beru v úvahu náklady na GO motoru vs. cena předpokládaná životnost takto generálkovaného motoru vs. cena plně systetického oleje.

Já doporučuju výše popsanej postup, dvě nádrže horšího MeDvěT v poměru 1:33, než si trošku sedne, pak přejít na "mainstrem" - to co se do těchhle starých motorů lije dnes nejčastěji, tzn. nějaké lepší M2T s vyšší normou (dražší minerální olej s normou API TC nebo levnější polosyntetika JASO FC/FD). Dvě nádrže s horším olejem motoru neublíží. Ale trochu se to vyběhat musí, to je právě to zajetí.

Běžný příklad, minerál Mogul TS s API TC/JASO FC, doporučený poměr 1:50, polosyntetika Mogul TSF API TC/JASO FD, doporučení 1:50.

Pokud se bavíme o Jawě, mazal jsem drahým olejem, abych motor moc nevyběhal, a stejně prasknul pístní kroužek. Takže se výbrus dělal stejně. Od té doby jsem lil jen M2T API TB a motor držel. U Jawy se vyplatí šetřit. Co ušetříš za olej, haž do prasátka na lepší motorku.

Naposledy editováno 29.08.2013 21:05:53

1 reakcí na tento příspěvek motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 21:05 | Nahoru | #21

(reakce na) motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

29.8.2013 v 21:33 | Nahoru | #22
josi> Ten článek ale nic neřeší, je to článek jen o viskozitě a mísitelnosti. V našich klimatických podmínkách je ideální viskozita (neplést s kvalitou!!!) SAE 15W-40. Většina různých dvoutaktních olejů u nás vyráběných je SAE 30-40, takže dostačující.

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

30.8.2013 v 07:39 | Nahoru | #23
já měl u jawy nejlepší zkušenost z M6A nikdy se ani nepřidřela jedinou nevýhodou tohohle oleje že dost prská z výfuku ale zase zdaleka tolik nekarbonuje narozdí od m2T poměrně dobře se jezdilo na minerální mobil 2T jawa o poznání míň kouřila a i spz byla o něco dýl čitelná ale vzhledem k cenovce takmer dojnásobné proti M6A je volba jasná navíc když zjistíš že ti litr vydrží na 4 tankování (tankoval jsem po 10 litrech človek nemusí zbytečně počítat kolik tam má zrovna nalít a foukne tam 2,5dl ) a když trochu jezdíš seš na benzínce každej den vyprdneš se na investice do oleje

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

30.8.2013 v 10:44 | Nahoru | #24
Dráťa: Priznávam, že som nezvolil zrovna najlepší článok. Chcel som len poukázať na to, že zábeh "horším" olejom sa podľa olejového odborníka nerobí z technických, ale z finančných dôvodov.

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

30.8.2013 v 10:49 | Nahoru | #25
Jelikož s panelkou najedu asi 100km/rok, tak je mi cena oleje fuk. Leji polosyntetiku (nějakej Midland 170/litr), mám jistotu že nezadřu (zabýhám po výbrusu) a nekouří to.

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

30.8.2013 v 18:51 | Nahoru | #26
Zajíždějte si všichni čím chcete, to se zatím pořád ještě smí, zatím jsme ještě pořád svobodná země. Pracuju ve firmě, která se živí tím, že provádí GO motorů. Tedy většinou pro náklaďáky a traktory. Většinou se zajíždí M6AD, pokud má motor turbodmychadlo, zajíždí se kvůli mazání turba M7ADS. Důvod je prostej, musí dojít k zajetí, tj. k žádoucímu opotřebení a sesednutí, jak jsem popsal výše. Až po tomhle zajetí a garančce se dává lepší olej dle požadavku zákazníka. Standardní postup.

motor po GO potřebuju poradit jak správně zajet

30.8.2013 v 19:22 | Nahoru | #27
Furt FULL GAS, ať to máš pořádně zajetý )))))))))))))))))))
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 Johny_Servis 27 16.12.2023 v 09:43 JMan
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 Weret 4 26.9.2023 v 21:24 Weret
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 Weret 1 27.5.2023 v 09:07 2stroke
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy


TOPlist