globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zašroubovat nebo zasunout
Ahoj, můžete mě prosím poučit jak měřit hladinu oleje, jestli měrku zašroubovat nebo jen zasunout? Doteď jsem ji zašroubovávala ale teď jsem na foru četla že se má jen zasunout.
Díky za odpověď
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 21:26 | Nahoru | #1
obojí je prý lepší jen zasunout

zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 21:27 | Nahoru | #2
Záleží co je v manuále. Ale obvykle jen posadit na závit, nezašroubovávat. Ale jinak vcelku myslím, že je to fuk, hlavně když ho budeš hlídat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 21:31 | Nahoru | #3

Roman2bk píše: obojí je prý lepší jen zasunout



Na toto téma by se dala jistě rozvinout vášnivá diskuze

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 21:42 | Nahoru | #4
Měrku jen nasadit na závit, nezašroubovávat . Také pozor na to, aby motorka stála rovně, tedy na rovině a buď musí být postavena na hlavním stojanu, nebo držena v kolmé poloze. Měrka je úplně na kraji víka karteru, takže i malý náklon způsobí nezanedbatelné chyby měření a hlavně při postavení motorky na boční stojan už je měření zcela mimo.

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 21:43 | Nahoru | #5
pravda, doteď jsem zašroubovávala a ještě jsem nezadřela

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 21:49 | Nahoru | #6
FiZzeR> Písničky mého dětství...nostalgická vzpomínka.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 21:49 | Nahoru | #7

J.M.K. píše: Měrku jen nasadit na závit, nezašroubovávat . Také pozor na to, aby motorka stála rovně, tedy na rovině a buď musí být postavena na hlavním stojanu, nebo držena v kolmé poloze. Měrka je úplně na kraji víka karteru, takže i malý náklon způsobí nezanedbatelné chyby měření a hlavně při postavení motorky na boční stojan už je měření zcela mimo.


na hlavní stojan ji nedám, takže si na ní sednu a snažím se ji udržet v rovině, jen mi přijde že ten rozdíl mezi zašroubovanou a zasunutou měrkou je dost velký nerada bych to přelila

zašroubovat nebo zasunout

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2013 v 21:59 | Nahoru | #8
ještě to jde jinak
nechat mašinu na bočním stojanu
zasunout (resp. zašroubovat, pokud je to tak v manuálu)
mašinu nahnout do svislé polohy (prostě rovně), chvíli počkat ať olej nateče po celé spodní části motoru stejně
a pak motorku opřít zase na stojan
vysunout a podívat se na měrku

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2013 v 22:02 | Nahoru | #9

MONIKA2 píše: na hlavní stojan ji nedám, takže si na ní sednu a snažím se ji udržet v rovině, jen mi přijde že ten rozdíl mezi zašroubovanou a zasunutou měrkou je dost velký nerada bych to přelila



Takhle je to v poradku a staci jen zasunout.

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2013 v 22:11 | Nahoru | #10
MONIKA2> Nepřeliješ, naopak s na doraz zašroubovanou měrkou bys měla méně oleje, než má být, i když by hladina byla na rysce maxima. Ale i mírným přelitím ještě nic nazkazíš, nanejvýš bude klika čeřit olej, více mlhy půjde odfukem do sání a motor bude modře kouřit a zanášet svíčky. Ale udržuj hladinu na maximu - motor je na to dost cimprlich a když za jízdy blikne kontrolka mazání, je už obvykle pozdě. Také pozor na to, že když pojedeš "kudlu", tak motor začne žrát docela dost oleje, i když při klidné jízdě jej klidně skoro vůbec nespotřebovává.

A jestli nemáš sílu motorku vyhoupnout na hlavní stojan, tak to jde klidně udělat i tak, jak napsal Roman2bk.

zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:12 | Nahoru | #11
takže motorku narovnám, vyšroubuju měrku, očistím, zasunu, vysunu, doliju ma max, takhle je to v pořádku?

zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:13 | Nahoru | #12
předpokládám že v pořádku je aspoň to že měřím za studena

zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:18 | Nahoru | #13
Ano, takhle je to v pořádku a měřit hlavně na studeném motoru. Jde měřit i u teplého motoru, ale musíš jej nechat několik minut stát, aby olej z vršku motoru stekl zpátky dolů.

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:19 | Nahoru | #14

MONIKA2 píše: na hlavní stojan ji nedám, takže si na ní sednu a snažím se ji udržet v rovině, jen mi přijde že ten rozdíl mezi zašroubovanou a zasunutou měrkou je dost velký nerada bych to přelila



no tak když to přeliješ, tak si dáš ostřejší vyjížďku kdy budeš hodně tahat a ono to přebytečný olej sežere

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:24 | Nahoru | #15
po 3 letech jsem zjistila že neumím ani dolít olej
díky všem za rady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:27 | Nahoru | #16

MONIKA2 píše: po 3 letech jsem zjistila že neumím ani dolít olej
díky všem za rady



tak to ti závidím, já kdybych nedoléval 3 týdny, tak zadřu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:30 | Nahoru | #17
kubacech> Tak si buď pleteš GSo s harabuznou, nebo už si motor zaslouží repas. Jestli nekarbonuje svíčky, tak nejspíš gufera na výfukových ventilech. Koukni, jestli při přidání plynu po chvilce volnoběhu modře nezakouří.

1 reakcí na tento příspěvek zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:32 | Nahoru | #18
Když problikne kontrolka oleje tak je obvykle pozdě? K čemu tam ta kontrola teda vůbec je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:36 | Nahoru | #19
And> U GS je k hovnu.

zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:36 | Nahoru | #20
aby tě ujistila že jsi v rici :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:37 | Nahoru | #21

JR.. píše: And> U GS je k hovnu.


Myslím všeobecně
V jiném vláknu jsem četl, že snad u Yamah problikává celkem často pokud se jede pila nebo svíce.

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:41 | Nahoru | #22

FiZzeR píše: Na toto téma by se dala jistě rozvinout vášnivá diskuze


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 22:45 | Nahoru | #23

kubacech píše: tak to ti závidím, já kdybych nedoléval 3 týdny, tak zadřu


já dolívám taky často, tuhle onehdá jsem jsem před vyjížďkou dolila olej a po ujetí 250km jsem dolívala znova ale taky jsem ji nešetřila

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 23:16 | Nahoru | #24

And píše: Myslím všeobecně
V jiném vláknu jsem četl, že snad u Yamah problikává celkem často pokud se jede pila nebo svíce.



Jenže to mícháš jablka se švestkami. Yamahy mají plovákový hladinový spínač, takže je normální, že když hodně klopíš, nebo stavíš na zadní, tak vlivem přelévání oleje může kontrolka problikávat.
Kdežto GS500 má klasický tlakový spínač, bohužel nastavený tak "nízko", že když kontrolka začne problikávat, nota bene se rozsvítí za jízdy, už to mají za sebou přinejmenším vačky. Označení "kontrolka zadření", nebo "kontrolka smrti", není daleko od pravdy.

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

26.8.2013 v 23:20 | Nahoru | #25

MONIKA2 píše: ...před vyjížďkou dolila olej a po ujetí 250km jsem dolívala znova ale taky jsem ji nešetřila



To je právě ono, čím je motor GS500 zrádný. Normálně olej skoro vůbec nespotřebovává, ale jak jej "vezmeš pod krkem", najednou žere jako vydejchaná Slavia. Klidně dovede během těch250km jízdy závodním stylem zdlábnout i třetinku oleje, někdy i půllitr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 06:06 | Nahoru | #26
J.M.K.> jezdil jsem na tom do práce a občas vyjížďka, takže za 3 týdny jsem měl 2k km a to bez dolití moje GS vážně nedá.

Pokud to není složité s tím guferem, tak na to v zimě mrknu. Plánuju takové male GO, protože tam něco dost cvaká a mám podezření na pístní čep. Je to už docela vylítaný ten motor.

Naposledy editováno 27.08.2013 06:12:16

(reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 06:10 | Nahoru | #27

MONIKA2 píše: já dolívám taky často, tuhle onehdá jsem jsem před vyjížďkou dolila olej a po ujetí 250km jsem dolívala znova ale taky jsem ji nešetřila



tak to jsem to špatně četl Vím o čem mluvíš. Normálně celý týden v klidu jezdím do roboty a v pátek dolévám asi půl deci.

Potom přes víkend dám 2 vyjížďky s bratrancem a pomalu abych po 2 víkendech kupoval další litr oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 10:46 | Nahoru | #28
kubacech> Tak to bude ono. Moje poslední GS, r. 1994, taky byla dost vylítaná, ani nejela naplno (ale to spíš jistě bylo urvané zalepení šoupátek - známá věc u GS), některé přepážky v laufu možná byly už děravé (trochu bublal) a potkal jsem klučinu se stejnou motorkou a když jsem jej (na jeho žádost kvůli srovnání) svezl na své a trochu za ní vzal, tak Petr tvrdil, že moje mašina jede jako čert. A když z něj ještě vylezlo, že dolívá přes půllitr oleje týdně, bylo jasné, že musí mít motor jednou nohou v hrobě.
Tak jestli Ty nakonec nebudeš podobný případ. Koukni na svíčky, jestli nebudou zakarbonované, tak gufera na výfukových ventilech, když budou, tak jde olej přes gufera na sacích ventilech, nebo přes kroužky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 11:17 | Nahoru | #29
J.M.K.> svíčky jsou hezky cihlové.

Ale jinak ten motor je jednou nohou v hrobě. Když pominu pravidelné cvakání asi pístního čepu, tak se ozývá ještě nepravidelné klepání, jako by v motoru byl trpaslík s kladivem a když se ohřeje, tak začne klepat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zašroubovat nebo zasunout

27.8.2013 v 11:38 | Nahoru | #30
kubacech> Nepravidelné kovové klepání zpravidla dělají vůle v ložiskách kliky. A olej, jestli neteče třeba kolem gufera výstupní hřídele, tak půjde nejspíš přes ty ventily.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 14 Včera v 22:01 mRKEF
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist