globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zlobí svíčka
23.8.2013 v 21:01
Zdravím, mám ode dneška nějaký problémík se svojí Jawou..
Dnes jsem doštelovával karburátor kvuli volnoběhu, nedržela a ani ted jsem nedoladil uplně, ale jedu si takhle a zastavím na semaforech, trošku jí přidávám do otáček aby nezdechla a pak z ničeho nic prostě zdechla a ani neškrtla.. Po nasadí benzínu taky ne :-/ Vyndal jsem svíčku a ta uplně suchá a přitom s takto nastaveným šroubem bohatosti jezdím od začatku sezony ( o 1,5 otáčky povolený ) zkoušel jsem přidat trochu bohatost ale furt to samé, pokaždé zdechne a svíčka uplně bílá .. :-/ Nevím čím by to mohlo být, za jízdy v pohodě akorat když zpomaluju a motor je na rychlost podtočeny trochu a přidam plyn tak mi začne problikavat kontrolka dobíjení Jel jsem cca 20 minut domu od kamaráda a během jízdy jsem zkusil zatroubit, nevydala ze sebe nic za celou cestu Trochu více mne to trápí, protože tohle nikdy nedělala, vypadá to jako že není dobitá baterie, přitom když jí změřím, má 6,04V . Nevěděl by si s tim někdo rady ?? :o
Celej karburátor ještě vyčistím včetně hl.trysky a bohatosti směsi popř. profouknu díru volnoběhu, ale rád bych tuto závadu vyřešil teda.
Děkuju za případný odpovědi a vaše rady.

1 reakcí na tento příspěvek Zlobí svíčka

23.8.2013 v 21:17 | Nahoru | #1
Když za jízdy problikává kontrolka dobíjení a navíc motorka nezatroubí a kor, když při zapnutí klaksonu začne motor vynechávat ještě více, tak to celkem jednoznačně vypadá na nefunkční dobíjení. Může být v háji jak dynamo, tak regler (jistě tam más původní vibrační), tak baterka.
Změř napětí na baterce při nastartovaném motoru, napřed za volnoběhu a potom ještě při "cestovních" otáčkách. Jestli nepřesáhne 7V, je to špatně.
Krom toho podotýkám, že jestlis těch 6.04V na baterce naměřil při vypnuté spínačce a běžným měřákem, tak to nemá žádnou vypovídací hodnotu - baterku je třeba měřit pod zátěží. Když nemáš zátěžový voltmetr, tak zapni spínačku, světla, zkrátka co nejvíc elekriky na motorce (při stojícím motoru), přitom změř napětí na baterce a hned poznáš, jak na tom baterka je.

Zlobí svíčka

23.8.2013 v 21:28 | Nahoru | #2
Zdarec! Bohatost směsi štelovat na 1,5 otáčky je podle mě nesmysl.Stačí když máš trochu vychozený šoupě a vše je jinak,protože ti nasává falešný vzduch kolem něj.S dobíjením to je věčný problém U této motorky a všech jim podobným je největší bolest regulátor a vůbec dynamo je nejslabší článek el. zařízení. Já to vyřešil tím že jsem namontoval VAPE a je klid.Dá se jezdit bez akumulátoru a vše funguje jak má.No už tě slyším jak říkáš co že to stojí peněz Jo je to vše o penězích s tím s tebou naprosto souhlasím,ale pokud chceš jezdit na delší výlety a nehrabat se pořád v relátku je to jediná alternativa.Asi jsem tě moc nepotěšil a ani nepomohl-tak to ber jako alternativní radu od dědka co na takových strojích taky začínal.Přeji ti ať ti to jezdí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlobí svíčka

23.8.2013 v 21:47 | Nahoru | #3
J.M.K.> Těch 6,04 jsem změřil že jsem zapnul spínačku, ale světla už ne teda.
No ale to problikávání je jen když např jedu na 4ku a mám na tacho 40kmh a přidávám plyn jinak za jízdy v pohodě.
Ovšem s tou svíčkou mne to taktéž trápí, že je bílá uplně vypálená, suchá :-/

Jawasy- Na Vapko už jsem koukal a přemýšlel že bych ho tam šoupnul, ale život studenta není natolik bohaty aby hodil jen tak 4litry do vzduchu se musí taky někdě vzít
Jinak vapko je dobrá věc, čučel jsem jak to zapojit a dost rád bych ho tam šoupnul teda a stímhle dynamem se ne-rat =)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlobí svíčka

23.8.2013 v 22:25 | Nahoru | #4
JokeJack> Tak vinutí u dynama samo o sobě odejde málokdy, to spíš bude vada v oběhaých uhlících, slabých pružinách, nebo utržených přívodech k nim. Spíš většinou hapruje to "relátko", jak napsal jawasy. To můžeš mj. ověřit tím, že si vytáhneš z (+) pólu baterky (nebo-li z toho neukostřeného - včíl z hlavy nevím, jak to na tého motorce je) drát, který napojíš na svorku statoru dynama (budicího vinutí) a když (při běžícím motoru) při tomto "natvrdo nabuzení" dynama napětí na baterce začne stoupat, je dynamo v pořádku.

Pokud jde o tu sadu VAPE, tak nemusíš hned měnit vše, VAPE má v nabídce i jen samotný regulátor pro 6V dynamo, jen si musíš při objednávání ohlídat polaritu dynama (který pól je ukostřen). I když namontovat rovnou komplet (alternátor, bezkontaktní zapalování, regler a baterku 12V) je pochopitelně pohodlnější a běh motoru spolehlivější.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlobí svíčka

23.8.2013 v 22:48 | Nahoru | #5
J.M.K.> Jo vapko jsem našel 6V a jelikož mám 6V tak bych to tam šoupnul rovnou at nemusím dělat čachry s elektrikou
Jinak, díky za rady a podívám se na to a zkusím jak říkáš a snad to bude OK Popřípadě vymením uhliky, kondík a relátko a budu se modlit aby to bylo OK už

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zlobí svíčka

23.8.2013 v 23:42 | Nahoru | #6
JokeJack> Kondík s regulací napětí a dobíjením nesouvisí, ten jen chrání kladívko před nadměrným jiskřením. Na uhlíky koukni každopádně, to poznáš, jestli už nejsou moc zkrácené a jestli mají dostatečný přítlak. Místo "relátka" pak namontuješ onen elektronický regler od VAPE, který pak funguje prakticky stejně, jako původní relátko, takže dále elektriku motorky upravovat nemusíš. Jen díky absenci mechanických prvků bude spolehlivý a nevyžaduje seřizování. Jen fakt pozor na polaritu dynama, dle které musíš správně regler vybrat, jinak při opačné polaritě regler zničíš.

(reakce na) Zlobí svíčka

24.8.2013 v 22:34 | Nahoru | #7
J.M.K.> Okey, děkuju

1 reakcí na tento příspěvek Zlobí svíčka

25.8.2013 v 07:58 | Nahoru | #8
Chlapi nevím o čem se tady bavíte,ale podle mě když dáš komplet VAPE ať už 6V nebo 12V nemusíš mít akumulátor vůbec.Pak už to pracuje v pohodě a dobře.Akumulátor při VAPE je nutný pokud máš na motorce blinkry.Ty pak bez akumulátoru blikají podle otáček motoru (napětí v daný okamžik)Jak tady píše J.M.K. elektronický regulátor je taky dobrá alternativa,pokud je dynamo OK.Ono pak stačí vyšlehaná ložiska na klice a je vše v pr...!

(reakce na) Zlobí svíčka

25.8.2013 v 15:58 | Nahoru | #9
jawasy> Tak ono u jakékoli dobíjecí sady s elektronikou je lepší akumulátor mít už jen proto, že působí mj. jako kondenzátor, filtrující napěťové špičky. Nepočítám "monolitické" zapalovací jednotky, jako jsou třeba na motorových pilách a možná i některých skútrech, ty jsou na to přizpůsobené.
Ale jinak jak u klasického devítídiodového alternátoru s drápkovou kotvou a regulací buzení přerušováním proudu do kotvy, tak i 3~ magneta s šestidiodovým usměrňovačem a zkratovacími tyristory (většina motorek) platí, že akumulátor se nesmí (za chodu) odpojit, jinak právě vlivem špiček se diody mohou zničit.
Navíc dle Tvého popisu ta sada VAPE nezvládá bez baterky řádně regulovat napětí (to se projeví právě na těch blinkrech). Ale jinak souhlasím s tím, že když už, tak zgruntu dynamo vyhodit a namontovat komplet 12V sadu s alternátorem a bezkontakt. zápalkem, povyměňovat žárovky a je vystaráno.

Zlobí svíčka

25.5.2014 v 11:25 | Nahoru | #10
Tak jsem tu zase .. dynamo mám furt ale tedka jsem už jezdil celkem fajn, akorát v poslední době začala zase svíčka, koupil jsem novou, ta po první jízdě 100km zmodrala a motorka už ani neškytla, dal jsem novou a startuje, no, k problému, ladim směs mam jí trochu bohatší o malinko a když vyndám svíčku tak z válce jde kouř což vubec nevim co znamená o.O :-/
No a druhá věc je ta že když běží tak lehce vynechává, bylo mi porazeno pošoupnout relatko dobíjení, což já ale nevím kde je a jak vypada?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 8 4.4.2024 v 08:49 Dolin
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 0 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř
Seřízení Vape Jawa Jawa 175/356, Jawa 125/355 Jawa ČZ Jawa ČZ Jirk_K 7 19.1.2024 v 19:49 Jirk_K
Sada šroubů motoru Jawa ČZ Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 5 19.12.2023 v 22:34 hagrid.hagrid


TOPlist