bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky
19.8.2013 v 13:41
Ahoj,
pořídil jsem si BMW K1200 S, rok 2008.
Předchozí majitel mi říkal, že převodové stupně můžu ládovat nahoru bez vymáčknutí spojky.
Je pravda, že bez spojky se tam sypou lehčeji a klidněji. Když zmáčknu spojku a zařadím, tak to většinou doprovází poměrně rázný ráz v převodovce. Prý je to normální.
V manuálu píšou, že se nemá řadit bez vymáčknuté spojky? Otázka tedy zní, zkracuje se výrazně životnost převodovky s řazením bez spojky? Jak správně řadit? Asi to neumim

Předem dík za reakce.
Pavel

BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 13:43 | Nahoru | #1
Přibližně tohle tě tady teď čeká.
Zrovna u káčka bych byl na převodovku hóódně opatrnej!

tenhle už odpověď asi zná :) A rozhodně to není výjimečnej případ.

Naposledy editováno 19.08.2013 13:45:32

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 13:48 | Nahoru | #2




BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 13:50 | Nahoru | #3
Kdyby mi to neřikal předchozí majitel, tak je samozřejmé vždy řadit se spojkou, ale chtěl jsem se zeptat.
Dík

BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 13:54 | Nahoru | #4
Kamarát zrovna taky uvažuje o koupi Kčka 12ky a co se týče převodovky, tak zásadně se spojkou. Po majiteli který řadil bez spojky Kčko nebrat!!! Ta převodovka to nesnáší a dřív nebo později umře a je to monoblok za 70tisíc!

BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 14:13 | Nahoru | #5
Rozhodne S!

2 reakcí na tento příspěvek BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 14:18 | Nahoru | #6
Koupil jsem to s najetými 8000 Km, tak doufám, že to nestačil moc dojebat :)
Je to zánovní kousek Udělám nějaký fotky a dám to sem.

Naposledy editováno 19.08.2013 14:19:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 14:27 | Nahoru | #7

Pavel8 píše: Koupil jsem to s najetými 8000 Km, tak doufám, že to nestačil moc dojebat :)
Je to zánovní kousek Udělám nějaký fotky a dám to sem.



To jsem na ně dost zvědavej!! Mechci ti kazit iluze, nebo tě nějak podceňovat, ale rok 08, 8000 km.... uvidíme

BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 14:29 | Nahoru | #8
U K1600 přímo píšou, že se řadí bez spojky, ale stejně řadím S. Být tebou spojku používej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 14:53 | Nahoru | #9

FiZzeR píše:





Vlastni tvorba ?

(reakce na) BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 16:07 | Nahoru | #10

Dave81 píše: To jsem na ně dost zvědavej!! Mechci ti kazit iluze, nebo tě nějak podceňovat, ale rok 08, 8000 km.... uvidíme



Vložil jsem aspoň s fotkama, které jsem dělal v sobotu mobilem. Na těch fotkách neni poznat kolik to má najeto. Ale nenašel jsem nic co by nasvědčovalo tomu, že má najeto více.
http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=85640

Původní přední i zadní guma (na zadku už teda neni nic, ale už mám doma novou :). Na všech šroubech barvou značení od výroby. Servisní kniha, kde je teda jen první kontrola v 1000km. Na motorce neni jedniný škrábanec a vypadá jako by právě vyjela z fabriky :) Jediný kde je to trochu poznat, že má malinko ošahané hefty, ale jezdil jsem na R-ku které mělo údajně 25tis. a vzor na heftech už nebyl vidět :)

(reakce na) BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

19.8.2013 v 16:26 | Nahoru | #11

gugo píše: Vlastni tvorba ?



Upravená ukradená tvorba

BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

13.9.2013 v 15:28 | Nahoru | #12
jednoznačně se spojkou

BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

13.9.2013 v 16:21 | Nahoru | #13
mám káčko řadím podle okolností s nebo bez.

když jedeš piánko,tak bez zařadím něžněji,než s.

ale když se jede palba,tak se ideální poloha plynu na přeřazení hůře hledá,sice stále není problém lehce přeřadit,ale následné přidání většinou škubne.

pokud máš trochu cit a cícíš s motorkou,tak sám poznáš,jestli jsi přeřadil hladce,nebo jestli to tam křápe... a tím si i odpovíš,jestli to převodovce vadí,nebo ne.

(reakce na) BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

17.10.2013 v 22:30 | Nahoru | #14
[quote=Pavel8]Koupil jsem to s najetými 8000 Km, tak doufám, že to nestačil moc dojebat :)
Je to zánovní kousek
Já koupil taky 08ku a novou a po 5000 km šla převodovka do kytek,i když jsem řadil většinou se spojkou.Ale jak jsem se někde dočet tak 12koví převodovky na to trpěly.Na garanci mi dali 13kovou,teď mám přes 30000km a zatím v pohodě.

BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

4.11.2013 v 09:17 | Nahoru | #15
Ty vole,to vypada,ze ty sudy jsi dostal k tomu...

Ja mam 06,ale majitel co to mel driv ji menil po 12 tisicich.
klika je,ze uz tam dali tu novejsi...uuufff

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

2.12.2013 v 22:23 | Nahoru | #16
mam ji a řadím bez, někdy s. nevidím úplně 100% souvislost mezi poruchami převodovky a řazením se spojkou. jde o cit.
sám mám převodovku vyměněnou a příčinu vidím ve výrobní vadě při řazení ze 4 na 5. někdy se stane, že tam jde falešný neutrál a pak tam ta pětka padne sama, ale to už máš plyn (i když řadíš se spojkou) to je pak náraz na to boční zubení.
když budeš řadit se spojkou a nepadne tam ta pětka tak je nějaká šance, že to poznáš, než pustíš úplně spojku a budeš moci v něktzerých případech zareagovat...

nejsem žádnej expert na převodovky, ale mám káčko, mám s ním najeto 30, mám ho 3 roky a mám vyměněnou převodovku po 19tis km. takže bych doporučuval se svézt a pokud tam skáčou falešné neutrály, tak bych ten kousek nebral.
pokud ji už máš, s neutrálama, tak prostě ze 4 na 5 nedávej plnej, aby v případě falešného neutrálu netrpělo boční zubení. nevím co dál k tomu říct. snad nějakej technik by mohl...
přesto moje další moto bude K1300s (protože nová převodovka - kterou mám teď v káčku a je ze k13 je ok), vše ostatní je krok zpět nebo stranou, ne vpřed. :) čago

Naposledy editováno 02.12.2013 22:26:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

3.12.2013 v 08:52 | Nahoru | #17

micklance píše: mam ji a řadím bez, někdy s. nevidím úplně 100% souvislost mezi poruchami převodovky a řazením se spojkou. jde o cit.
sám mám převodovku vyměněnou a příčinu vidím ve výrobní vadě při řazení ze 4 na 5. někdy se stane, že tam jde falešný neutrál a pak tam ta pětka padne sama, ale to už máš plyn (i když řadíš se spojkou) to je pak náraz na to boční zubení.
když budeš řadit se spojkou a nepadne tam ta pětka tak je nějaká šance, že to poznáš, než pustíš úplně spojku a budeš moci v něktzerých případech zareagovat...

nejsem žádnej expert na převodovky, ale mám káčko, mám s ním najeto 30, mám ho 3 roky a mám vyměněnou převodovku po 19tis km. takže bych doporučuval se svézt a pokud tam skáčou falešné neutrály, tak bych ten kousek nebral.
pokud ji už máš, s neutrálama, tak prostě ze 4 na 5 nedávej plnej, aby v případě falešného neutrálu netrpělo boční zubení. nevím co dál k tomu říct. snad nějakej technik by mohl...
přesto moje další moto bude K1300s (protože nová převodovka - kterou mám teď v káčku a je ze k13 je ok), vše ostatní je krok zpět nebo stranou, ne vpřed. :) čago



mám taky káčko....

a k té převodovce a falešným neutrálům-jedním "znalcem" na káčka ni bylo řečeno,že naopak volnější převodovka,kde občas zařadíš falešný neutrál je ta,co vydrží a ta co je na těsno a falešný neutrál nadáš,tak ta se vysype.no tak si vyber.

(reakce na) BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

10.12.2013 v 18:58 | Nahoru | #18
Dolph-cz> Jo jo musím ti dát za pravdu ,mám ji vyměněnou a je volnější , tu přesnou mám v garáži se zkurvenou 5kou . Jinou mám už 2 roky a šlape jek hodiny.

BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

9.7.2015 v 21:53 | Nahoru | #19
Hosi kupil som podla odporučania na K1200s nove spojkove lamely a platky od Barnett Clutches, z carbonu. Povodna spojka smykala. Udajne je to vynikajuce na problemy so spojkou a jej rachotanim, uvidime. Cez vikend montujem, uz to doslo. Cena 170 EUR. K1200 a K1300 su uplne rovnake, netreba sa bat.

http://www.barnettcl.../2006-bmw-k1300.html

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

29.7.2015 v 10:48 | Nahoru | #20
Spojka Barnett namontovana, cestou zo servisu bolo radenie hodne "tuhé" ale po par km to sadlo. Mam za sebou vylet vo dvojici 600km Alpy a spojka krasne drzi,nesmyka a uz z nej nejdu ani buchoty od prevodovky. Olej som dal 5W-40 MOTUL 7100, podla specifikacie vyrobcu 5W40 JASO/MA2.

(reakce na) BMW K1200 S - řažení bez vymáčknutí spojky

29.7.2015 v 20:01 | Nahoru | #21

kizunask píše: Spojka Barnett namontovana, cestou zo servisu bolo radenie hodne "tuhé" ale po par km to sadlo. Mam za sebou vylet vo dvojici 600km Alpy a spojka krasne drzi,nesmyka a uz z nej nejdu ani buchoty od prevodovky. Olej som dal 5W-40 MOTUL 7100, podla specifikacie vyrobcu 5W40 JASO/MA2.



do toho motoru patří od výroby 10w40
nevím proč v BMW vymysleli takový nesmysl,že se tam teď najednou má začít lít 5w40.

osobně vím o jednom případu,kdy došlo 40km po výměně oleje (na 5w40-měnili ho v autorizáku BMW) k zadření motoru.motorka měla opravdu poctivých 30tis.km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vrzající duolever K1200S BMW K 1200 S TomasssUrbannn 5 29.3.2024 v 16:43 pavelgl1
BMW K1200S - "poskakující" spojka [1, 2, 3] BMW K 1200 R, BMW K 1200 S, BMW K 1200 GT, BMW K 130... wimi 71 5.9.2023 v 16:48 Dýmovnice
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... PanCajicek 26 15.7.2023 v 10:16 400xr
BMW zničeho nic chcíplo BMW K 1200 S mahor 22 25.5.2023 v 07:47 mahor
Držák Kufru pro BMW K1200S 2005 BMW K 1200 S Gregorry 7 13.5.2023 v 13:19 kalous72


TOPlist