bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Caponord - pneu
19.8.2013 v 09:07
Sedlám čerstvě Caponorda a s počtem kilometru přichází zatím první rozčarování... Gumy. Koupeno s prakticky novými Mitaskami E08 a jsem z nich docela slušně nervózní... problém je, že jsem do teď jezdil jen silniční mašiny, takže mi chybí zkušenosti a nevím, jak dalece jde o chybu pneu, a jak dalece o klasické projevy "enduro" gumy.

- občas podle povrchu nervozita v řídítkách při rychlostech 50-90
- nad 150 plave prdel, 170 už vyloženě o strach

Na polňačce oproti tomu paráda, ale zase - do teď jsem jezdil silniční gumy, takže bych byl pravděpodobně unešenej z čehokoli s hrubším vzorkem.

V tuhle chvíli váham, jestli půjde guma dolů, nebo jí doklepu (což podle recenzí může trvat dost dlouho, když je nová). Rozhodující bude taky chování na mokru, které je prý u nich docela potíž.

Pomůžu si jinou gumou podobnýho zaměření (tzn. převážně silnice, občas polňačka), nebo to bude vesměs to samé? Má s nimi někdo zkušenost, ideálně na Capoušovi? Jako případná alternativa mi padly do oka Metzelery Tourance next
Předchozí
1 2
Následující

Caponord - pneu

19.8.2013 v 09:25 | Nahoru | #1
Pomuzes si, E08 nejsou moc dobre gumy a na konkurenci nestaci.

Caponord - pneu

19.8.2013 v 09:40 | Nahoru | #2
Já měl na Africe 07,09... 08 na radu kolegy jsem nebral. Je to prý nejhorší mitas na moto. Takže souhlasím s SirIndy, pomůžeš si. Předpokládám, že po přezutí to bude o nějaký stupeň lepší.

Caponord - pneu

19.8.2013 v 09:42 | Nahoru | #3
Bud ty metzeler tourance next, nebo tourance exp, nebo jen tourance. Kdyz tak michelin anakee 3, anakee 2. Mitasky bych nejezdil uz jen kvuli tomu, ze si hodne lidi u E-08 stezovalo na problemy, ktere uvadis, ale i proto, ze se trhaly ve vzorku. Pry se to vyresilo novou smesi. Mitasky vyzuj, prodej a kup neco jineho.

Caponord - pneu

19.8.2013 v 10:15 | Nahoru | #4
Z vlastní zkušenosti na jiné moto mohu doporučit Metzeler Tourance (né Next ani EXP).

Prostě klasické Metzeler Tourance bez přívlastku. Super guma na suchu i mokru, nájezd kolem 20000km, prostě bomba.

EXP mají lehce vylepšené chování na mokru za cenu o 1/3 menšího obvyklého nájezdu.

Naposledy editováno 19.08.2013 10:16:19

Caponord - pneu

19.8.2013 v 10:18 | Nahoru | #5
Při 170ti ti bude plavat prdel téměř každá guma se špalkem.Jezdím Contiescape od Continentálu a spokojenost jen do terénu to moc není to už spíš TKC 80.

Caponord - pneu

19.8.2013 v 10:47 | Nahoru | #6
Já teď jezdim Dunlop TR91 Trailmax a můžu jen pochválit a to i na mokru.Polňačku dá každá guma a jak nemá špalek,tak to bude vždycky na mokru pomalu,takže pokud jezdíš převážně silnici,timhle bych se nezabejval.
Ještě můžu dodat,že klasický Tourancky a Bridgestone (teď nevim ten název) na silnici tak obratný nejsou a v hlíně maj lepší záběr spíš ty Bridge.

Caponord - pneu

19.8.2013 v 11:12 | Nahoru | #7
Tourance Next teď sedlám. A mimo asfalt to vážně není. Nebo jen vyjímečně a nesmí tě potkat sebemenší blátíčko. Ale na silnici super. Tam jsem max spokojený.
Pokud víc do "terénu" tak Tourance první generace, nebo Anakee 2
Anakee3 jsou strašlivě hlučný. Kvílí tak že ti za chvíli upadne hlava.

Caponord - pneu

19.8.2013 v 11:26 | Nahoru | #8
Jestli chces jen na polnacku tak za me anakee2 , Metzeler Tourance me vetsi najezd ale podle me na mokru to neni ono.
S anakee2 se da jet o do lehkeho terenu, kdyz je sucho, jak je mokro tak si v prdeli jak vladni vojsko a mas problem vyjet sebemensi kopecek.

Caponord - pneu

19.8.2013 v 11:51 | Nahoru | #9
Jo 08 nejhorší Mitaska, ale upřímně na Caponordu ten podvozek stojí taky za prd, hlavně zadní centrála je poddimenzovaná, takže od něj nečekej zázraky v rychlosti nad 140, nebo horší cestě.

1 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu

19.8.2013 v 12:00 | Nahoru | #10
Ja jsem celkem překvapenej z Heidenau K 60 Scout. Za měsíc najeto 5000km (z toho 3.5kkm s nabalenou motorkou a ve dvou) a na silnici výborný, mimo ni taky dost dobrý. Přecházel jsem z Pirelli Scorpio a měl jsem z toho trošku strach, že to v zatáčkách bude naprd, ale teď musím říct, že v zatáčkách drží jak přibitý. Co se nájezdu týče, tak myslím, že ještě 3kkm vydrží. Jen v rychlosti 50-90 trošku hučí , ale nic strašnýho...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 12:15 | Nahoru | #11

frančík. píše: Ja jsem celkem překvapenej z Heidenau K 60 Scout. Za měsíc najeto 5000km (z toho 3.5kkm s nabalenou motorkou a ve dvou) a na silnici výborný, mimo ni taky dost dobrý. Přecházel jsem z Pirelli Scorpio a měl jsem z toho trošku strach, že to v zatáčkách bude naprd, ale teď musím říct, že v zatáčkách drží jak přibitý. Co se nájezdu týče, tak myslím, že ještě 3kkm vydrží. Jen v rychlosti 50-90 trošku hučí , ale nic strašnýho...



Tak to nic moc. Tedy odhaduješ že vydrží 8000? F800GS je oproti Capo mnohem lehčí motorka.
To bych šel radši do těch Touranců nebo Anakee2. Ty vydrží na těžký motorce cca 15000km

I když mají Scouty samozřejmě o kus větší offroad potenciál

2 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu

19.8.2013 v 12:23 | Nahoru | #12
Nastavení tlumičů jsem zatím neřešil, mám je, tuším, v polovině, možná lehce do tvrda - ale sázel bych spíš na ty gumy - ke změnám chování dochazí hodně podle povrchu (nemám na mysli stav silnice, ale adheze povrchu).
Nečekám od Caponorda sportovní podvozek, ale ta mašina podle mě na pohodovou jízdu ve vyšší rychlosti mít musí - kdyby se našel nějaký majitel a reagoval, bylo by to super, případně obepíšu pár lidí přímo

Jinak díky za reakce, docela to potvrzuje moje mínění o kvalitě tohohle obutí...

seikos> Tourance Next má i od oka docela silniční vzorek, což by asi nevadilo. Pro mě je praktičtější trápit se trochu v "terénu", než nemít jistotu na silnici, kde trávím 95% času, navíc na polňačce by případný pád v malé rychlosti nebyl takový průser. Při dálničním přesunu tam podobná nervozita není ani ve vyšších rychlostech? Ani s Tvým mastodontem?

Naposledy editováno 19.08.2013 12:37:24

(reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 13:23 | Nahoru | #13
seikos> Kdyz ono taky jde o to jak moc za to taha kde,kdy jak jezdi. A hlavne kdy uz si rekne ze je ta guma sjeta. Tohle je anakee2 jezdena na TA, takze zadnej prenos vykonu na silnici tam neni prezouval jsem mam pocit uplnym koncem lonsky sezony , odhadem bude mit ta guma tak 12-14tis, vic ne ale rada lidi by to prezula uz pred 2ma tisicema.








Caponord - pneu

19.8.2013 v 13:26 | Nahoru | #14
Ahoj,na Capu mam vyzkoušené Anakee2-fungujou dobře i sem tam polnačka,šotolina+ na mokru se na nich dá jet,ted ji sundávám po 22tis.Na předku mam Bridge battle wing-fungujou normálně.ale celkem mizej.Na Tourance jsem slyšel jen chválu,asi taky bude fungovat.Nic okolo 50-90km/h se mi nezdá žádná nervozita,jede jak vlak ale okolo těch 160 se občas rozvlní,ale neboj nijak se to nestupnuje,uberu, přestane a pak ji zas naložim Já to přikládal 40lit top case kterej nesundávám.Jinak zadek mám na 95% na tvrdo,sice jsem lehkej ale dost jsem škrtal hlavnim stojanem a i se zklidnil při jízdě+lidi dávaj hustší olej do předku to udělám v zimě.

(reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 14:47 | Nahoru | #15

Prim píše: Nastavení tlumičů jsem zatím neřešil, mám je, tuším, v polovině, možná lehce do tvrda - ale sázel bych spíš na ty gumy - ke změnám chování dochazí hodně podle povrchu (nemám na mysli stav silnice, ale adheze povrchu).
Nečekám od Caponorda sportovní podvozek, ale ta mašina podle mě na pohodovou jízdu ve vyšší rychlosti mít musí - kdyby se našel nějaký majitel a reagoval, bylo by to super, případně obepíšu pár lidí přímo

Jinak díky za reakce, docela to potvrzuje moje mínění o kvalitě tohohle obutí...

seikos> Tourance Next má i od oka docela silniční vzorek, což by asi nevadilo. Pro mě je praktičtější trápit se trochu v "terénu", než nemít jistotu na silnici, kde trávím 95% času, navíc na polňačce by případný pád v malé rychlosti nebyl takový průser. Při dálničním přesunu tam podobná nervozita není ani ve vyšších rychlostech? Ani s Tvým mastodontem?



Já jsem s Nextama spokojenej. Fakt drží velmi slušně. Tipoval bych že cca obdobně jako Pirelli Angel ST, které jsem měl na TDM.
A stabilní jsou. Předevčírem jsem jel od Jakušic do Harrachova po té rovince 215kmh (2 lidi a topcase) a i v takové rychlosti jako na kolejích. Ale i původní Tourance byla velmi stabilní. Nikdy se mi nestalo že by se mi to vlnilo nebo tancovalo

Naposledy editováno 19.08.2013 14:48:22

(reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 16:01 | Nahoru | #16
Prim> Zdar, já Capa koupil na Metzeler Tourance a nemůžu si na ně stěžovat drželo to jak přibitý, ale nikdy jsem s tím nejel extrémně rychle tj, max 150. V každém případě žádná nervozita ani plavání se nekonalo. Nemám srovnání jinejma mašinama, protože Capo byla první motorka po 13letý pauze.
Když jsem letos přezouval dostal Capouš Continentaly Trail Attack 2 - opět nemám na co bych si stěžoval. Podvozek mi přijde dostatečně komfortní a pokud jedu sám mašina sedí jak přibitá. Ve dvou je to zatížení už znát a osobně jezdím spíš s tvrdším nastavením. Jinak na těch Continentalech mám zatím najeto asi 2500km, ale opět netrhám rychlostní rekordy - zkoušel jsem cca 170 ale dlouhodobě už je to nekomfortní rychlost - motka OK, ale jako řidič se už necítím dobře - proudění vzduchu apod.....
Ce se týče nastavení podvozku, až se budu nudit tak vyměním pružiny za progresivní od Hyperpro, což údajně dá podvozku úplně jinej rozměr, ale není to nic co by bylo nutný.
Jinak gumy vol podle toho co chceš jezdit, já to mám 95% asfalt takže proto jsem volil ty Continentaly (jo a taky proto že byly nejlepší v testech na mokru)

1 reakcí na tento příspěvek Caponord - pneu

19.8.2013 v 16:08 | Nahoru | #17
Ahoj, zrovna letos jsem řešil co za gumu taky obuju, nakonec jsem přece jen vyzkoušel Mitas E-08 a problém s ní rozhodně nemám, tahám za cecík i na rychlosti kolem 190 a nemám s ní problém, už jsem ji testoval i naložený ve 2 lidech a ani při rychlostech nad 160jsem nic nepociťoval, jediné, co je trošku zneklidňující je že při velkém náklonu a malé rychlosti má tendenci podklouzávat, když se vytahuješ ze zatáčky, tam ta jistota vážně není, ale je to asi spíš o citu.Jedná se vesměs o pravoúhlý zatáčky. Přeci jen V2 za to umí zabrat celkem od spodu. Jinak ani mokro není problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 16:16 | Nahoru | #18
seikos> Odhaduju, že s 8000km budou ještě alepoň trochu použitelný v terénu. Teď jsem to měřil a je tam ještě 6.5mm vzorku (měřeno uprostřed). Odhaduji tedy ještě 3kkm s tím, že guma bude nějak použitelná v terénu.

Předek neřeším, ten vydrží asi víc.

Co se týče Tourancek tak je máme obutý na R1200GSA a tam zadek vydrží cca 7kkm a předek kolem 13kkm. Ale samozřejmě, je to těžší stroj a má podstatné větší krouťák.

Co se týče off potenciálu scoutů, tak je to přesně jak píšeš. Osobně bych řekl, že je to taková rozumná volba, když tam člověk nechce TKC.

(reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 16:18 | Nahoru | #19
sseba1> To pri velkem naklonu v male rychlosti pocituji i na jinych gumach. Imho je to brzdnym ucinkem V2 motoru - proste to chce jezdit zatacky pod plynem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 16:59 | Nahoru | #20

frančík. píše: seikos> Odhaduju, že s 8000km budou ještě alepoň trochu použitelný v terénu. Teď jsem to měřil a je tam ještě 6.5mm vzorku (měřeno uprostřed). Odhaduji tedy ještě 3kkm s tím, že guma bude nějak použitelná v terénu.

Předek neřeším, ten vydrží asi víc.

Co se týče Tourancek tak je máme obutý na R1200GSA a tam zadek vydrží cca 7kkm a předek kolem 13kkm. Ale samozřejmě, je to těžší stroj a má podstatné větší krouťák.

Co se týče off potenciálu scoutů, tak je to přesně jak píšeš. Osobně bych řekl, že je to taková rozumná volba, když tam člověk nechce TKC.



Tak já teď obouval dvě sady Touranců (ne Next, ne EXP, ale první generaci) a mě na Guzzi (těžší a s cca stejným krouťákem jako GS1200) vydržely vždy 14000km zadek a cca 17000 předek. Tak to tedy nevím kluci jak za to taháte Nemáte obutý náhodou Tourance EXP? Ty vydrží (zadek) cca tolik co píšeš

Caponord - pneu

19.8.2013 v 18:21 | Nahoru | #21
Jezdím Mitas E-08 na V-Stromu a žádný problém. Ty gumy jsou minimálně stejný nebo možná i lepší než původní originál Bridgestone. Starou směs, kterou všichni kritizovali jsem nezkoušel, ale tato nová je snad OK. Teď Slovinsko, ve 2 naložený, část i v dešti a pohoda.
Pravda ale je, že Caponord je těžší a výkonější, takže tam rozdíl být může.

PS. Blbá otázka, ale tlaky v pneu máš OK ?

Naposledy editováno 19.08.2013 18:23:39

Caponord - pneu

19.8.2013 v 18:37 | Nahoru | #22
Jj, tlak je ok - první věc, co jsem kontroloval

Před chvílí proběhla premiéra na mokru a dá se to... Při klidné jízdě stačí a není problém, nicméně stačí trochu naložit a je cítit, že lehce klouže. Nic dramatického, ale urvat ji nebyla sebemenší potíž, což se nebavíme o plném plynu nebo kdovíjak necitlivém zacházení, jen svižnější "kvapík".

Rozhodně podle mě ta pneu není vyloženě špatná, jenže krizovku bych s ní zažít nechtěl...
Nevěřim jí, takže zábava ta tam Půjde dolů

Naposledy editováno 19.08.2013 18:38:14

Caponord - pneu

19.8.2013 v 18:46 | Nahoru | #23
Po přečtení reakcí ale půjde asi o kombinaci všeho možného...

- Nová mašina, naprosto odlišná než jsem jezdil do teď
- Nezkušenost se "špalkama", takže neznám jejich projev
- Možná blbě nastavené tlumiče
- Celkově nic moc guma

Takže ve výsledku to vnímam víc, než je normální... ale tak jako tak té šprcce nevěřím

(reakce na) Caponord - pneu

19.8.2013 v 19:53 | Nahoru | #24

seikos píše: Tak já teď obouval dvě sady Touranců (ne Next, ne EXP, ale první generaci) a mě na Guzzi (těžší a s cca stejným krouťákem jako GS1200) vydržely vždy 14000km zadek a cca 17000 předek. Tak to tedy nevím kluci jak za to taháte Nemáte obutý náhodou Tourance EXP? Ty vydrží (zadek) cca tolik co píšeš



Hele ne, na Adviku jsou obuty obycejny klasicky Tourance. Je pravda ze vetsinu casu jezdi se 3 kuframa a ve dvou, ale vic jak 8k zatim nenajely
Ale jinak na silnici je to asi fakt super guma. Jenže já často potřebuju vyjet mokrou louku a to byl důvod proč jsem po zkušenosti s Pirelli Scorpio(který mají cca stejný poměr on/off-road jako Tourancky) volil Scouty

Caponord - pneu

19.8.2013 v 20:01 | Nahoru | #25
kup si Tourancky staré osvědčené gumáky!

Caponord - pneu

19.8.2013 v 21:36 | Nahoru | #26
Jasný,anebo ještě nějaký ještě starší a ještě lepší a osvědčenější

Caponord - pneu

20.8.2013 v 04:36 | Nahoru | #27
Já jedině Tourance..
Jsou super na vodě a hlavně jsou hodně kulatý proti konkurenci (Anakee jsou strašně plochý a nestabilní v náklonu) a díky tomu netancují na hraně jak spalšený..
Momentálně je jezdím ale měl jsem možnost testnout ty nové Tourance Next a jsou ještě lepší a hlavně kulatější..

Pro mě jasná volba

Naposledy editováno 20.08.2013 04:50:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 04:47 | Nahoru | #28
seikos> No nevím, ale Tourance první generace na

Transalpovi 650: 9500km zadek 18000 předek
Varadero: 9000km zadek 18000 předek
Crosstourer: 8000km zadek (na bokách bez vzorku na prostředku ještě je) předek +-14000

Tak si to asi moc nepletou

Jinak guma k nezaplacení.. T EXP z mého pohledu nic moc a nové NEXTY Ještě lepší než předešlé generace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Caponord - pneu

20.8.2013 v 08:12 | Nahoru | #29
Malej_Ignor> tvl když to tak čtu,tak super.S jakejma gumama můžeš Metze srovnat,když se na všem jezdil to samý?

Caponord - pneu

20.8.2013 v 08:21 | Nahoru | #30
Mitas 08 jsem z motorky sundal velmi rychle. Necítil jsem se na nich bezpečně, měly tendenci klouzat i na suchu, natož za vlhka, kdy jsem jezdil jako po... Přezul jsem na Metzeler Tourance a nelitoval jsem. Teď zrovna budu přezouvat na Michelin Anakee 2, tak jsem zvědav. Každopádně Tvé rozhodnutí sundat ty Mitasky hodnotím velmi kladně. Hodně štastných kiláků!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell


TOPlist