globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nedobíjím
31.7.2013 v 18:47
Ahoj. Mam problém na mojí Jawce. Před dvěma dny sem přijel z projížďky v těch vedrech(37 stupňů ve stínu). Motorka jela bez problémů. Dnes sem chtěl vyhodit koncovky a když sem to nakopnul ještě s nima. Chvíli se jí nechtělo chytnout ale jak chytla tak kontrolka dobíjení furt svítila. Po vytočení do otáček se nedostane nad 3000 a motor se přitom strašně hádá a dusí. mám tam sadu od vape altík je myslím původní. Nemáte někdo podobnou zkušenost, anebo jak proměřit každou tu součást jestli fachčí. Jen podotýkám že v elektrice nijak nevynikám. Předem díky za rady. http://www.vape.cz/...ora/Rozmer/A-R04.pdf

Nedobíjím

31.7.2013 v 21:14 | Nahoru | #1
jo a mam nový poznatek předtím potřebovala baterku na start a pak jela bez ní. Teď už bez ní nejede vůbec.

Nedobíjím

31.7.2013 v 22:30 | Nahoru | #2
Koukni na všechny spoje a konektory, pak zkontroluj uhlíky a když je vyndáš, napíchni ohmmetr na kroužky kotvy a změř tak odpor vinutí kotvy. Hodnota by měla být v manuálu. V nouzi můžeš při běžícím motoru (s nazasenými uhlíky) napojit na pár vteřin svorku "DF" (jedno, zda na konektoru regleru, nebo na svorce altecu, dle plánku z odkazu je to černý drát) přímo na baterku, tím alternátor "násilně" nabudíš a když v tu chvíli vyběhne napětí na baterce, je kotva a usměrňovací část regleru v pořádku.
Když napětí na baterce při této zkoušce nevyběhne (buzení připoj jen na okamžik, aby napětí nevyběhlo příliš), tak buď nepřevádějí uhlíky, nebo je přerušené vinutí kotvy, nebo jsou v háji (přerušené) diody v regleru.

E: Ohledně toho, že dřív motorka po startu jela bez baterky a teď nejede bez ní vůbec - je to logické, když alternátor nefunguje, kde by se pak vzalo napětí pro zapalování? Je docela možné, žes oddělal regler právě provozem bez baterky - elektronické součástky to nemají rády a díky napěťovým špičkám, které odpojená baterka neodfiltruje, většinu eln. regulátorů a usměrňovačů zničíš. Provoz bez baterky umožňovaly jen některé typy ČZ, keré ale měly na spínačce dvě oddělené polohy pro provoz s baterkou a bez baterky, byly osazeny dynamem a regulátor byl mechanický vibrační, bez jakýchkoli eln. prvků.

Naposledy editováno 31.07.2013 22:34:36

Nedobíjím

31.7.2013 v 22:30 | Nahoru | #3
No,mohlo ti odejít dobíjecí relé.Je jasný,že když ti to nejede bez baterky,tak to nedobíjí.Jestli můžeš,půjč si relé od někoho a vyzkoušej to jestli to nebude dál dobíjet,tak se obávám že to bude altík.

Nedobíjím

1.8.2013 v 22:02 | Nahoru | #4
No zatim sem proměřil ty uhlíky a měli by fungovat tak sem objednal nový regulátor a uvidím jestli to pomůže

Nedobíjím

1.8.2013 v 22:41 | Nahoru | #5
Snad to bude tím reglerem. Ale už neodpojuj baterku při běžícím motoru, v 97% případů se tím regler zničí.

Nedobíjím

2.8.2013 v 17:45 | Nahoru | #6
Problém je vyřešen. Po dvou rozebraní, složení a proměření celého dobíjení zase funguje. Vůbec to nechápu. Asi měla jawka zrovna špatný den.

Nedobíjím

2.8.2013 v 20:59 | Nahoru | #7
Někde byl uvolněný, nebo zoxidovaný konektor, což se srovnalo rozpojením a spojením, nebo také mohl váznout a nedosedat uhlík a stačilo na něj bezděčně ťuknout, uvolnil se a sedí. Ani sis toho nemusel všimnout.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist