bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
30.7.2013 v 19:44
opět já rádci moji milí. Nedávno se mi stala taková nehoda a nedopatřením jsem vzal kanystr bez oleje. No co se nestalo motor po pár kmm přestal táhnout a okamžitě mi došlo co se stalo, Dotlačil jsem jawku domu sundal svičky nalil do válcu trochu oleje, párkrát prošláp a motor opět naskočil. Podle toho jak jede bych řekl že neutrpěl žádnou ujmu jenže asi utrpěl. Začal kouřit take jsem začal pátrat po příčině takže jsem preventivně vyčistil výfuky a vložky a dal nový těsnění. No bylo to dobrý snad jen k tomu že už tolik neřve :) Co mě ale zarazilo bylo to že ve výfukách byl kousek pístního křoužku cca 1,5 cm. Nebyl to okrajovej kousek (neměl ani na jednom konci takovou tu pacičku). Radši sem se kouknul do výfukových kanálů a písty vypadali ok včetně kroužků. takže se vás táži zda je teoreticky možně aby se mi dostal kroužek do výfuku a motor byl schopnej provozu nebo to je příčina toho šílenýho kouře ? Jen pro porovnání z levého výfuku si skoro kouře nevšimnu a pravý hulí jak cikán za pařezem :( jen ještě dodám že svíčky už nemají svou cihlovou barvu
Předchozí
1 2
Následující

Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

30.7.2013 v 19:57 | Nahoru | #1
jestli motor urtpěl újmu - tak ji koupím tak jak je za 8 litrů. Nebo bys mohl aspoň sundat 8 matek a pak válce. A uvidíš, na čem jsi. Koupím pak za 6. Nebo rozeber motor a koupím za 4 A nemusíš ni c řešit

Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

30.7.2013 v 19:58 | Nahoru | #2
tak to překroužkuj ne

Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

30.7.2013 v 20:11 | Nahoru | #3
Ano motor je schopen ject i s jednim krouzkem.Vypada to ze to je i pricina coudu.Zkratka to prekrouzkuj driv nez to odsere i vlozka a pist.A kdyz uz to budes mit rozevrane tak zjistis treba i neco vic...

1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

30.7.2013 v 21:57 | Nahoru | #4
určitě to způsobí kroužky, vyměň je.. a z jednoho výfuku ti to vždy bude kouřit o trochu víc :) o tom sem už něco četl.. přesná výroba jawy.. ten průchod z karbece do válců nemá na oba válce stejnou šířku :)

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 00:01 | Nahoru | #5
roman.so> Nejde jen o nestejný průřez přechodů z karbce, ale i o to, že kanály (přefuky a výfuky) jednoho válce jsou někdy i o 2mm odsazené. Tím pádem odlišné časování a motor pak s jedním karbcem nikdy nepůjde pořádně vyštelovat. Jedině motor rozebrat a pohrát si s přepilováním a přeleštěním kanálů, aby oba válce měly geometricky naprosto stejný rozvod. Ale kdo by se s tím babral. Holt nevyléčená děstská nemoc všech řad motoru 350ccm, kdy vždy jeden válec kouří víc, jak druhý.

Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 05:46 | Nahoru | #6
Ty si snad radsi kup dreveny odrazedlo a motorku hod ze skaly!
Copak by se asi stalo, kdyzs jel bez oleje, nez zes to zadrel kutilku! To potom normalni clovek s IQ> tyive sunda palici s valcem a zjieti rizsah poskozeni. Ten bude asi v tym pripade min. Na vybrus.
Jenze Pat nebo Mat radsi zkoumaji vejfuk a ejhle -.cumi na ne rozlamanej kouzek.
Jeste chvili to poradne protoc, at s uzijeme dalsi vlakno: podala mi ojnicka ruku karterem!

Edit
Bohuzel mi nejde z mobilu nahodit odkaz. ALE: dej si do Google 'dreveny pist'. Kluci na Jawamanii delali na tohle tema pokusy a slo to i natocit! Pro tebe idealni reseni - stsci dubovej spalek

Naposledy editováno 31.07.2013 08:28:19

3 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 10:01 | Nahoru | #7
no takže jsem sundal válce a jsou v pořádku včetně kroužků žádné známky přidření prostě nic. Celkem by mě zajímalo jak se dostal ten kroužek do výfuku- možná nehoda předchozího majitele?
Ted mě zajímá co vyměnit je mi jasný že komplet těsnění a ty kroužky taky ?

jen k tomu IQ. Né každej člověk je v opravování zběhlej a má letité zkušenosti proto se radši zeptám než bych to pak dělal třikrát....

Naposledy editováno 31.07.2013 10:03:03

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 11:35 | Nahoru | #8
Ceres> a na Mikulase s certem a andelem veris? Kdyz to na suchej benzin prestalo tahnout.....
Kdyz byl kus krouzku ve vejfuku, co by nebyl dalsi v klikovy skrini!

1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 12:54 | Nahoru | #9
Krouzek tam mohl byt xlet id predesleho majitele,a to ze kouri neres kouri kazda

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 13:51 | Nahoru | #10

Ceres píše: no takže jsem sundal válce a jsou v pořádku včetně kroužků žádné známky přidření prostě nic. Celkem by mě zajímalo jak se dostal ten kroužek do výfuku- možná nehoda předchozího majitele?
Ted mě zajímá co vyměnit je mi jasný že komplet těsnění a ty kroužky taky ?

jen k tomu IQ. Né každej člověk je v opravování zběhlej a má letité zkušenosti proto se radši zeptám než bych to pak dělal třikrát....



To že je válec v pohodě víš protože už jsi viděl přidřené válce a víš jak vypadá válec který byl přidřený a máš s tím zkušenosti a nebo ses do něj juknul a řekl si, sice jsem nikde neviděl jak vypadá přidřený, válec ale tohle se mě zdá v pohodě? Takže na žádném z válců kousek kroužku nechybí?

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 14:49 | Nahoru | #11

Firecracker píše: To že je válec v pohodě víš protože už jsi viděl přidřené válce a víš jak vypadá válec který byl přidřený a máš s tím zkušenosti a nebo ses do něj juknul a řekl si, sice jsem nikde neviděl jak vypadá přidřený, válec ale tohle se mě zdá v pohodě? Takže na žádném z válců kousek kroužku nechybí?


Tady opravdu clovek zacne verit na Jeziska nebo neposkvrneny poceti: ono mu to.zdechlo s benalem bez oleje, z vejfuku vysype kus krouzku..... Ale po demontazi pistu s valci se vsechno jevi O.K..... A ted se vyptava jestli dat krom kruhu i nova tesneni? Treba vymeni i ta pod hlavama!
Brr, je horko a lidi z toho blbnou!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 14:50 | Nahoru | #12
Ceres> Nezlob se, ale jestlis udělal autoškolu (i když čertví s těmi dnešními paskvily), tak musíš vědět, že motor bez oleje těžko vydrží. A když začal ztrácet výkon, musí být jasné, že se nemohlo stát nic jiného, než že se válce přidřely. A jestlis nikdy přidřený válec neviděl, tak to nemusíš od pohledu poznat.

Když už máš sundané válce, jak vypadají koužky? Zkus, zda právě ten kus kroužku, cos našel v laufu, nepasuje na chybějící část některého z kroužků a stejně tak, zda nechybí i další části kroužků. Ty totiž mohou být spadlé dole v karteru, přefuky vlítnout do válce a rozsekají píst a hlavu.
A hlavně se modli, aby to byly jen kroužky a válce a neodnesla to i ložiska na ojnicích a na klice.

A ano - "ne každý je v opravách zběhlý", ale vzpomenň si na "kdo maže, ten jede" a musí Ti dojít, že je nesmysl, aby motor byl po jízdě bez oleje mechanicky v pořádku, kor když před zastavením už ztrácel výkon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 15:05 | Nahoru | #13
J.M.K.> tohle v kostce jsem mu psal uz vcera..... Ale asi jsou lidi co neumej cist.

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 15:26 | Nahoru | #14
pesastor> Ono to bude nejspíš i tím, že dneska kdejaký vořežprut vyleze z fahrschule, která by v zahraničí ani nedostala licenci, ví akorát, kam strčit klíč a kam chrstnout benzin - a koupí si Jawu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 17:32 | Nahoru | #15

J.M.K. píše: Ceres> Nezlob se, ale jestlis udělal autoškolu (i když čertví s těmi dnešními paskvily), tak musíš vědět, že motor bez oleje těžko vydrží. A když začal ztrácet výkon, musí být jasné, že se nemohlo stát nic jiného, než že se válce přidřely. A jestlis nikdy přidřený válec neviděl, tak to nemusíš od pohledu poznat.

Když už máš sundané válce, jak vypadají koužky? Zkus, zda právě ten kus kroužku, cos našel v laufu, nepasuje na chybějící část některého z kroužků a stejně tak, zda nechybí i další části kroužků. Ty totiž mohou být spadlé dole v karteru, přefuky vlítnout do válce a rozsekají píst a hlavu.
A hlavně se modli, aby to byly jen kroužky a válce a neodnesla to i ložiska na ojnicích a na klice.

A ano - "ne každý je v opravách zběhlý", ale vzpomenň si na "kdo maže, ten jede" a musí Ti dojít, že je nesmysl, aby motor byl po jízdě bez oleje mechanicky v pořádku, kor když před zastavením už ztrácel výkon.



samozřejmě to vím a také sem psal že jsem tam ten benzíl nalil nedopatřením prostě sem šáh po špatným kanistru a na jawě už nejakou dabu jezdím. Kroužky jsou opravdu celé a a v pořádku ani válec nemá na sobě známky poškození. Pořád doufám že to motor neodnesl ale čeho jsem si všiml tak pravý válec má menší odpor - prostě když motor protáčím startovačkou tak na levý mám problém ho protočit (rukou) a právý jde celkem snadno z čehož usuzuju že bud tesnení pod hlavou (dával jsem nový) nebo kroužky netěsněj

edit: a jestli vás mohu poprosit prosil jsem vás o radu a nerad bych tu řešil nějaký rejpání. Mám jawu rád a fandim jí a to byl můj důvod koupě a na její mouchy teprve postupně přicházím ......

Naposledy editováno 31.07.2013 17:35:20

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 17:45 | Nahoru | #16

Firecracker píše: To že je válec v pohodě víš protože už jsi viděl přidřené válce a víš jak vypadá válec který byl přidřený a máš s tím zkušenosti a nebo ses do něj juknul a řekl si, sice jsem nikde neviděl jak vypadá přidřený, válec ale tohle se mě zdá v pohodě? Takže na žádném z válců kousek kroužku nechybí?



vím jak vypadá přidřený váleca kroužky jsou celé

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 17:58 | Nahoru | #17

kokoška. píše: Krouzek tam mohl byt xlet id predesleho majitele,a to ze kouri neres kouri kazda



asi tě vezmu za slovo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 22:17 | Nahoru | #18
Ceres> A to, že "pravý válec má menší odpor" jsi zjistil jak? U jednho válce vyndáš svíčku, aby neměl kompresi a přes startpáku zkoušíš odpor válce proti protáčení? Něco málo tím zjistit můžeš, ale přesně Ti to řekne jen změření kompresních tlaků.
A opět - dle čeho soudíš, že válce nmají na sobě zámky poškození? - uvažuj logicky... když sis chybu uvědomil až v momentě, kdy motor ztrácel výkon, tak se musel začít už přidírat. Nevěřím tomu, že by to v takovém případě motor přestál bez úhony.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 22:31 | Nahoru | #19

J.M.K. píše: Ceres> A to, že "pravý válec má menší odpor" jsi zjistil jak? U jednho válce vyndáš svíčku, aby neměl kompresi a přes startpáku zkoušíš odpor válce proti protáčení? Něco málo tím zjistit můžeš, ale přesně Ti to řekne jen změření kompresních tlaků.
A opět - dle čeho soudíš, že válce nmají na sobě zámky poškození? - uvažuj logicky... když sis chybu uvědomil až v momentě, kdy motor ztrácel výkon, tak se musel začít už přidírat. Nevěřím tomu, že by to v takovém případě motor přestál bez úhony.



já vím samotnýmu se mi tomu nechce věřit ale krom drobné asi 3mm dlouhé drážky u výfukového kanálu nic na válci neni jestli to znovu sundám tak přidám foto

a jak jsem říkal dal jsem do motoru svíčky sundal výfuky a otáčel motorem, přes výfuky jsem se koukal který píst jde nahoru. Levý vždy šel přes horní úvrať protočit celkem bez námahy zato pravý vyvíjel značný tlak. Přijde mi divné že každý jde jinak toť můj názor
a ty kompresní tlaky je dobrý nápad ale s tím asi do servisu že ?

Každopádně jsem motor složil a celý přetěsnil chod motoru je v pořádku včetně výkonu i startování. Dal jsem tam polosyntetickej olej Mogul TSF a je to drobek lepší ale na jízdu po městě stále nepřijatelný :(

Naposledy editováno 31.07.2013 22:51:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 23:31 | Nahoru | #20
Ceres> Pozor na to pomalé protáčení motorem... u žádného motoru, ať 2t, nebo 4t, kroužky neudrží kompresi delší dobu, natož trvale, i když je v pořádku. Při zkoušce komprese je třeba motorem točit minimálně startovacími otáčkami.
Navíc v příspěvku č.15 píšeš, že pravý válec má menší odpor a teď v příspěvku č. 19 naopak, že levý šel snáze. Tak jak to teda je? Jinak na měření komprese potřebuješ "samodržné" manometry k tomu určené, které napojíš šroubovacím koncem na hadici na díry po svíčkách. Příklad měření kompresních tlaků.

Ještě mne napadá, zda jsi už předtím nějak nelaboroval s karbcem. Mohlo totiž na jednom válci odcházet gufero, nebo těsnění pod válcem, v důsledku čehož byl chudý a teď naopak je více kouřící válec až příliš bohatý. Koukni ještě na barvy svíček po několika km jízdy na zhruba půl plynu (aby měření neovlivnila vonoběžná směs) a uvidíš, jak je na tom který válec s bohatostí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

31.7.2013 v 23:38 | Nahoru | #21

J.M.K. píše: Ceres> Pozor na to pomalé protáčení motorem... u žádného motoru, ať 2t, nebo 4t, kroužky neudrží kompresi delší dobu, natož trvale, i když je v pořádku. Při zkoušce komprese je třeba motorem točit minimálně startovacími otáčkami.
Navíc v příspěvku č.15 píšeš, že pravý válec má menší odpor a teď v příspěvku č. 19 naopak, že levý šel snáze. Tak jak to teda je? Jinak na měření komprese potřebuješ "samodržné" manometry k tomu určené, které napojíš šroubovacím koncem na hadici na díry po svíčkách. Příklad měření kompresních tlaků.



moje chyba myslel jsem pravý
na karbec jsem nesahal ale čistil jsem výfuky a měnil vložky tak nevim jestli to nemá nemá na karbec vliv
pod válec jsem davál nové těsnění původně tam byly dvě na sobe kufero jsem koupil taky ale ještě jsem neměl vůli ho vymenit

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 00:04 | Nahoru | #22
Ceres> Na samotný karbec to vliv jen tak mít nebude. Jak už tu zaznělo, u motoru Jawa 350 je normální, že díky výrobním nepřesnostem nemají oba válce shodné časování, proto vždy jeden kouří víc, jak druhý. Směs musíš ale nastavit dle "chudšího" válce a smířit se s tím, že druhý bude více kouřit, zanášet výfuk a svíčku, jelikož nastavíš-li směs dle bohatšího válce, tak druhý pak bude chudý a na to je dvoutakt zvlášt háklivý... v lepším případě se válec zadře, v horším se propálí píst.

Jestli teď pravý válec kouří opravdu razantně a rozdíl mezi kouřivostí válců je značně větší, než dříve, tak v první řadě koukni na barvu svíček a také nech změřit kompresní tlaky. Kdyby kouřil levý, mohlo by logicky být vadné gufero na klice (motor by si přisával olej z převodovky), ale "zvenku" pravého gufera je vzduch (komora zapalování), takže tudy by táhnul "falešluft" a válec by naopak byl chudý (zvedal by samovolně otáčky - zrovna nedávno to tu někdo řešil).

Ještě mne napadá... vyčistils výfuky opravdu pořádně? Aby nakonec nebyl v pravém laufu nějaký bordel, který se vypaluje a proto ten kouř.

1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 08:38 | Nahoru | #23
dneska to projedu a zkusím tu směs a svíčky
optám se kde by mi zmeřili ty komprese
ty výfuky byly první vec co me napadlo a jsem celkem pečlivěj takže jsou čistý a kouř neni vůbec štiplavej a je bílej takže si nemyslím že by tam hořel nějakej humus

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 10:19 | Nahoru | #24
Ceres> Kompresní tlaky ti změří prakticky v každém autoservisu. Jen se asi při protáčení motoru startovací pákou v tomhle vedru nebudou tvářit moc nadšeně, přece jen startér je v takové situaci užutečný .

Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 11:28 | Nahoru | #25
tak jsem to dneska jel projet cca 50km pohrál jsem si se směsí levá svíčka je světle hnědá až skoro do běla a pravá je tmavě hnedá. Krom toho jsem koupil olej shell advance vsx 2T a dá se říct že motor už téměř nekouří a krom toho kouří když už tak oba stejně Vyjma toho je motor tižší a má o něco menší vibrace.

1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 15:07 | Nahoru | #26
Jestli je levá svíčka skoro do běla, tak radši směs trochu obohať, ať pak nenadáváš nad propáleným pístem. Lepší, když bude pravá svíčka tmavší a válec bude více kouřit, než potom řešit zadřený levý výlec a propálený píst.
S těmi moderními oleji také opatrně - motor Jawa 350 je pomaluběžný a potřebuje olej, který se dlouho udrží na stěně válce, což u moderních rychloběžných dvoutaktů není zapotřebí, ale tam zase olej musí být odolny proti trhání filmu při vysokých rychlostech pístu. Už se dost lidí ptalo, zda mohou do třindy nalít moderní olej pro motorové pily - ne, takový olej nesmí do tohoto motoru přijít.

Motor má zkrátka jezdit na olej, na jaký byl konstruován a hlavně mísicí poměr dodržovat dle předpisu výrobce motoru, ne podle údaje na flašce s moderním olejem. Takových už také bylo spousta, co namíchali dle údajů na flašce 1:50 nebo i méně a pak se nestačili divit, že se motor zadřel.

Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 17:50 | Nahoru | #27
ok ještě to upravím a dekuji za pomoc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 21:51 | Nahoru | #28
J.M.K.> normální motor na 1:25 se asi zadřít nedá... to se spíš se zastaví z jiného důvodu

motor Jawa 350 je pomaluběžný a potřebuje olej, který se dlouho udrží na stěně válce - jako udrží kdy? přes zimu? Tak stačí M2T nalít na zimu, nejlépe zalít ložiska do výše karterů, na jaře vypustit. Samozřejmě výpustmými šrouby, které si umístíš důmyslně do dna skříně

Naposledy editováno 01.08.2013 22:13:25

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 22:26 | Nahoru | #29
laďa-prášil> Ale houby, to si nerozumíme. Před časem se to tu právě řešilo, když se někdo ptal, zda právě může olej pro motorovku nalít do Jawy. Nejde to právě z toho důvodu, že píst v pile běhá rychle, takže na olej není takový nárok, aby se vrstva nějakou dobu udržela na válci, když píst "furt rozmatlává novou", laicky řečeno. Jenže zase díky vysokým rychlostem pístu musí být olej odolný vůči trhání filmu.
U Jawy je to jedno, když oproti pile píst běhá relativně pomalu, ale zase tam mohou být právě problémy s tím, zda se olej dokáže na válci udržet. Jistě se tomu dá odpomoct větším množstvím oleje, ale pak jde do kopru ekonomická stránka věci.
Ještě k tomu srovnání s pilou, nebo křoviňákem - proč se asi originál olej Stihl (růžové barvy) míchá 1:50, zatímco při nouzovém použití jiného 2t oleje výrobce doporučuje poměr 1:25?
Naopak namíchat tento "superolej" 1:50 a nalít do třindy, tak to motor dlouho nevydrží.

1 reakcí na tento příspěvek Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 22:41 | Nahoru | #30
Ještě, když píšeš o té menší kompresi na jednom válci. Kontroloval jsi, jestli jsou na něm kroužky volné a dá se s nimy pootočit? Při přidření se může stát, že se hliník trochu mázne přes kroužky a drží je v sevřené poloze.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist