bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2
25.7.2013 v 16:57
Zdravíčko! Musim se podělit o negativní zkušenost s olejem ze stejný krabice jako je na fotce, tedy krabice Motul 5100 10W40 MA2. Upozorňuju, že důležitý je právě to označení MA2. Léta jezdim Motul 5100, a až doteď jsem byl maximálně spokojenej. To se ale změnilo s výmenou za tenhle Motul 5100 s označením MA2 či nejspíš padělek. Na FireBladu mam od nalití novýho oleje problém s prokluzováním spojky. Uznávam, že už asi nebude nic extra, zřejmě je původní včetně pružin z roku výroby 1994, ale do poslední výměny oleje to bylo OK (edit: spojka je po následný rozborce v mezích normy co se týče lamel i pružin). V plným zátahu teď po přeřazení z 1. kvaltu na 2. spojka klouže jako ďas. Stejnej olej jsem ve stejnej den nalil do Afriky a nedlouho poté odjel na dovolenou. Párkrát se mi zdálo, že krátce klouzla spojka, ale nemůžu to tvrdit, motor Afriky jde s origo výfukem tak tiše, že je prakticky přehlušenej větrem. Ale s Afrikou jsem vypozoroval s novým Motulem po cca 3500km, že po krátkým odstavení a opětovným nastartování jsou o dost hlučnější ventily. Jen tak na minutku, než se zas všechno prohřeje, ale je to slyšet dost i v helmě. Volal jsem zkušenýho servizáka, kterýmu naprosto důvěřuju, a ten potvrdil, že jeden zákazník měl problém s prokluzující spojkou taky po výměně za olej z takový flašky. Dal novou spojku, nalil stejnej olej a po snad 600km zas prokluzy spojky. Nevim na jakým stroji, ani další detaily. Rozhodně tedy varuju před nalitím Motulu 5100 do výkonnýho motoru, pokud nese hrdě označení MA2 a nemá jasnej původ.





Naposledy editováno 06.04.2015 13:51:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.8.2013 v 11:18 | Nahoru | #481

prackarr píše: Pokud jsou to hlouposti,tak proč je tak řešíš?
Pochop,že já nepotřebuji tebe přesvědčovat o tom,co říkám. Jsi mi fuk. Pokud to,co píšu,jsou hlouposti,tak proč to čteš? A proč na to tak úporně reaguješ?



Pěkně si protiřečíš. Ty mě řešíš "úporně" ale přitom tvrdíš, že jsem ti fuk Atd.

Každý si o nás udělá už obrázek, neboj. Toč si tu co chceš.

Já se tebou na rozdíl od tebe bavím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.8.2013 v 11:19 | Nahoru | #482
Danielos> ty máš ale vysoké sebevědomí...
Takže hezkej den.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.8.2013 v 11:21 | Nahoru | #483

prackarr píše: Danielos> ty máš ale vysoké sebevědomí...
Takže hezkej den.



taky přeji hezký den

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.8.2013 v 11:53 | Nahoru | #484
Zasíráte to tu humusem a v něm se ztrácí relevantní informace.
Třeba to co napsal hliník11.

Naposledy editováno 31.08.2013 11:57:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.8.2013 v 12:53 | Nahoru | #485

Anti píše: Zasíráte to tu humusem a v něm se ztrácí relevantní informace.
Třeba to co napsal hliník11.



To je fakt, ale..

hliník taky nepochopil, že nejde o normu, ale konkrétní olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.8.2013 v 13:14 | Nahoru | #486
Danielos> kdyby si četl co jsem psal dříve věděl bys že mi nejde o MA2 jen se to nějak zvrtlo a psalo se něco v tom smyslu že co tam budeme lit ,když je už všude MA2 ,myslel jsem to tak že se asi nový Motul nepovedl a není to tím že MA2 je něco špatného jen pro nové stroje atd.chapito?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.8.2013 v 13:20 | Nahoru | #487

hlinik11 píše: Danielos> kdyby si četl co jsem psal dříve věděl bys že mi nejde o MA2 jen se to nějak zvrtlo a psalo se něco v tom smyslu že co tam budeme lit ,když je už všude MA2 ,myslel jsem to tak že se asi nový Motul nepovedl a není to tím že MA2 je něco špatného jen pro nové stroje atd.chapito?



OK, tak ostatní to nepochopili, že nejde o normu, ale konkrétní olej.

E: ostatní - někteří, aby se to zase někoho nedotklo

Naposledy editováno 31.08.2013 13:20:48

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

31.8.2013 v 14:23 | Nahoru | #488
Mě osobně je to jasné,že se nejedná o problém s tou normou,ale přímo o problém s Motulem.Ostatně název vlákna o tom vypovídá...

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.9.2013 v 11:52 | Nahoru | #489
Na serveru Cenduro.cz se objevilo zajímavé čtení, kde je vysvětleno přímo MOTULáckým managerem, proč k tomu došlo. V Polštině, ale čitelné.

Strana 72-77 ZDE

Jestli to tady už je, tak se moc omlouvám, nemám prolítnuté celé téma.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.9.2013 v 15:21 | Nahoru | #490
foky> Polsky neumím, chtělo by to od někoho přeložit.
Jinak k tématu. Napřed se ujistěte, že problém byl skutečně olejem. Pokud ano, proč nenapíšete přímo do Motulu (ne českému zastoupení) a nenecháte si to vysvětlit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.9.2013 v 16:19 | Nahoru | #491
BlackSabbath> Už si někdy viděl obchodního zástupce,který veřejně přizná že prodává produkt s vadou?

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.9.2013 v 16:23 | Nahoru | #492
Anti> Asi fakt neumíte číst. Píšu, aby napsali buď přímo do Francie nebo zastoupení ve Velké Británii, ne u nás. Věřím, že odpověď dostanou a pokud by to takto udělal každý, určitě se tím budou hlouběji zabývat. Já jsem se takto informoval nedávno a odpověď jsem dostal.

Naposledy editováno 01.09.2013 17:06:06

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.9.2013 v 16:32 | Nahoru | #493
Tak se pochlub.

Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

1.9.2013 v 17:05 | Nahoru | #494
Já jsem řešil něco ohledně 300V. S tímto tématem to nemělo nic společného.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 11:36 | Nahoru | #495

fockewulf píše: Blader> ty jsi taky dobry srandista,menit olej a nevymenit filtr za kilo....


Důvodem, proč jsem neměnil filtr nebyla úspora peněz, ale úspora času. Za srpen jsem byl v práci 320 hodin, do toho jsem o volnu stěhoval přítelkyni 120km z původního bydliště a o víkendu jsem našel chvilinku na pokus s výměnou oleje. Jinej filtr doma nemam, kupuju vždycky s novým olejem (jak jsem psal vejš - lil jsem tam olej z loňský sezóny), a v neděli obecně bejvá celkem problém filtr někde koupit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 11:42 | Nahoru | #496

z-x-r píše: Bubrak-ZX10R> ...Proiznam se na nej mi klozala motorka drivejsi take..a to jak na GPS tak R4 ale zase hladceji radil. Spojka byla v hajzlu.
po naliti 300v cka spojka zpetne prestala klouzat tedy zpetne to slo v poho.


Ale právě o tom tady už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho! Opět zdurazňuju jen toliko, že Motul 5100 MA2 je o dost jinej olej než původní Motul 5100 MA, kde chybí jen to jedno "nepodstatný" čísílko! Před timhle varuju. Projeví se nejspíš jen na mokrých spojkách někdy kolem předpokládaný doby jejich úmrtí, pokud jde teda o spojky. Svou spojku časem rozeberu, změřim a napíšu sem výsledek, abysme věděli, jestli byla někde na hraně předepsaných hodnot, nebo dávno mimo. A na to nepotřebuju ničí servisní zásah do svýho piplanýho stroje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 14:43 | Nahoru | #497
Blader>
Napíšu ti jeden postřeh,co jsem od založení tohoto vlákna a kvůli tomuto vláknu podnikl:
MA2 mám ve viskozitě 15w50 už někdy od prosince roku 2012. Prodáno cca 240 litrů (sám ho v ničem nejezdím). Od založení tohoto vlákna jsem se ptal všech lidí,co ho odemne brali,jestli měli nějaký problém. Nikdo nic.
Viskozitu 10w40 mám cca 14 dní.
Ze "studijních" důvodů jsem ho nalil do všech svých motorek,ve kterých jsem měl interval výměny( u většiny neprojedu za rok kilometry,tak měním podle kalendáře)
Takže za mně:
CBR1000RR rok 2006,najeto 22.000km- žádná pozorovatelná změna oproti MA,co jsem dával loni
CRF450X rok 2008, najeto cca 150MTH- žádná změna
CRF450X rok 2007, najeto přes 400MTH,spojka měněná před cca 20MTH- žádná změna
CRF450R rok 2008, najeto cca 80MTH,spojka původní,žádná změna
Innova ANF125, rok 2008,najeto 17.000-automat, zlepšilo se nepatrně řazení,spojka nic.
CRF230F- rok 2009,najeto cca 250mTH,výraznější zlepšení funkce spojky, předtím trochu "tahala",prostě nevypínala dokonale,ale to přisuzuji částečně starému oleji,který se nepatrně přejížděl. Jinak žádná změna
BETA 250 trial- lepší funkce spojky,prakticky to stejné,jako u CRF230F.Krom toho tato motorka při delší odstávce lepila spojku,při MA2 zlepšení.
Suzuki freewind, najeto 65.000km,(na 15w50) žádná změna,jen nepatrné zlepšení řazení
CRF250L rok 2013- olej měněn při garanci,najeto 1300km,spojka pořád stejná,jako nová.
DRZ400S rok 2007,najeto 30.000km- spojka je skoro po smrti,říkal mě to už mechanik při service 4000km zpět.
Tady jsem měl trochu strach,ale říkal jsem si,že o nic nejde,před létem ji chci stejně měnit. Výsledek- nic prostě nic. neklouže,jede to.
Čím to tedy je,že tobě to po MA2 klouže? Myslíš,že ten olej je opravdu špatný?
Ještě podotýkám,že krom výšeuvedených motorek ten olej šel dalším xy lidem. (cca 80l) nikdo zatím nic nehlásil...

Naposledy editováno 05.09.2013 14:45:21

2 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 16:00 | Nahoru | #498
prackarr: super, takze nektery motorky jsou s timhle olejem kompatibilni, cili nic novyho

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 16:24 | Nahoru | #499

Bubrak-ZX10R píše: prackarr: super, takze nektery motorky jsou s timhle olejem kompatibilni, cili nic novyho


Já netvrdil,že "něco novýho",ale přijde mi,že kdyby ten olej byl špatnej,jak tu někdo psal,tak by to "nefungovalo" nějakému procentu lidí a ne pár jedincům a to ještě s pofiderní spojkou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 16:24 | Nahoru | #500

Bubrak-ZX10R píše: prackarr: super, takze nektery motorky jsou s timhle olejem kompatibilni, cili nic novyho



však to jsou převážně Hondy a Suzuki DRZ400S už má tu spojku stejně mrtvou... Tudíž Honda doporučuje Motul 5100 10W-40 JASO-MA2 Motul with Honda is compatible...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 16:25 | Nahoru | #501

dewwil píše: však to jsou převážně Hondy a Suzuki DRZ400S už má tu spojku stejně mrtvou... Tudíž Honda doporučuje Motul 5100 10W-40 JASO-MA2 Motul with Honda is compatible...


A autor vlákna má co za motorku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 16:28 | Nahoru | #502
prackarr> Starýho fároše Já netvrdím nic o spojce, já ji mám new a věřím, že bych s ní neměl problém, ale spíš mě znepokojily ty tlaky v motoru, chtělo by to proměřit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 16:37 | Nahoru | #503

dewwil píše: prackarr> Starýho fároše Já netvrdím nic o spojce, já ji mám new a věřím, že bych s ní neměl problém, ale spíš mě znepokojily ty tlaky v motoru, chtělo by to proměřit


Mě teda vůbec.

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 16:50 | Nahoru | #504
prackarr> jj, věřím, ale já už mám přeci jenom poněkud starší vránu

1 reakcí na tento příspěvek Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 18:46 | Nahoru | #505
no jo, ale co ty tlaky, co ty tlaky lidi a teplota, lidi zlatý??!!

...a jo my je vlastně zatím pořád neznáme, takže vlastně nic

(reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 19:08 | Nahoru | #506

fockewulf píše: no jo, ale co ty tlaky, co ty tlaky lidi a teplota, lidi zlatý??!!

...a jo my je vlastně zatím pořád neznáme, takže vlastně nic



njn, my co máme starý vylítaný vrány už musíme lejt normově zastaralej oil, ono taky čerpadlo nebude jak nový a pokud je nějak extra "řidší" při vyšších teplotách nemusí dosahovat olejové čerpadlo takového tlaku oilu jako s tím olejem co zůstane při vyšších teplotách "hustší"... Jasně dá se to řešit generálkou motoru, ale proč, když se starým oilem je tlak v normě výrobce a nebaští ho to...Stejně mě to v zimě čeká tak aspoň uvidím co za těch 180tkm všechno odešlo, jsem na to zvědavej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 22:56 | Nahoru | #507
prackarr> BETA 250 trial- lepší funkce spojky,prakticky to stejné,jako u CRF230F.Krom toho tato motorka při delší odstávce lepila spojku,při MA2 zlepšení. Takže se lepila spojka s MA a s MA2 se to zlepšilo? Hmmm,zajímavé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 23:07 | Nahoru | #508

XTeZeto píše: prackarr> BETA 250 trial- lepší funkce spojky,prakticky to stejné,jako u CRF230F.Krom toho tato motorka při delší odstávce lepila spojku,při MA2 zlepšení. Takže se lepila spojka s MA a s MA2 se to zlepšilo? Hmmm,zajímavé.

Na tom není nic zajímavého. Ta spojka lepila od začátku,co tu motorku mám. A to na jakýkoliv olej. Ted s MA2 je to o fous lepší,ale pořád lepí. Je to spojkou,ne olejem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 23:21 | Nahoru | #509

prackarr píše: Na tom není nic zajímavého. Ta spojka lepila od začátku,co tu motorku mám. A to na jakýkoliv olej. Ted s MA2 je to o fous lepší,ale pořád lepí. Je to spojkou,ne olejem.

já vím kolego,já vím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Varování - zřejmě falzifikát oleje Motul 5100 10W40 MA2

5.9.2013 v 23:57 | Nahoru | #510

XTeZeto píše: já vím kolego,já vím.


Konečně. A že ti to ale trvalo,co?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist