bbg_listopad_2





Téma: Dráty altík -regulátor
23.7.2013 v 19:40
Zdar,

jak už to bývá, odešel mi na VFR 800 regulátor dobíjení. Takže objednán nový od Elesys, vyměněn. Problém je, že žlutý dráty vedoucí z regulátoru k altíku jsou asi po dvou minutách s natočenym motorem značně horký a na regulátoru samotnym téměř nejde udržet ruka.

Je to normální? Nerad bych něco poškodil nebo začal během jízdy hořet

pokud někdo ví, čím by to mohlo být způsobeno, budu velice rád. Upozorňuju, že v elektrice se nijak zvlášť nevyznám. Hodnoty dobíjení jsou kolem 14V takže regulátor je v cajku.

Díky za jakoukoliv kloudnou odpověď.
Předchozí
1 2
Následující

Dráty altík -regulátor

23.7.2013 v 19:51 | Nahoru | #1
U hondy normalni Hlavne tam dej poradny draty a neres. Dela se jeste chlazeni na regl, ale to uz je na Tobe. Jinac regulator dej chladici plochou, nejlip nekam na ram. Proste at odvadi co nejvic teplo. Jina rada neni, pokud to dobiji spravne. JInac od altiku je nejlepe pouzit silikonove vodice.

Jo a nespojovat draty od altiku k reglu obycejnou elektrikarskou cokoladou. Ta dokaze casem udelat takovej pruchodak, ze je to na piiiiiii.

Naposledy editováno 23.07.2013 19:54:06

Dráty altík -regulátor

23.7.2013 v 20:29 | Nahoru | #2
a když si to zkoušel měl jsi rozsvícený světla? regulátor se při běžícím motoru bez světel namáhá víc

1 reakcí na tento příspěvek Dráty altík -regulátor

23.7.2013 v 20:56 | Nahoru | #3
Před chvilkou jsem dopsal v jiném vlákně-Varadero.Regulátor může být horký,ale rozhodně by neměl být horký tak že na něm nejde udržet ruka.Že se hřeje on,to bych pochopil,ale že se hřejou dráty od altíku,tak to mi hlava nebere...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

23.7.2013 v 23:49 | Nahoru | #4

Anti píše: Před chvilkou jsem dopsal v jiném vlákně-Varadero.Regulátor může být horký,ale rozhodně by neměl být horký tak že na něm nejde udržet ruka.Že se hřeje on,to bych pochopil,ale že se hřejou dráty od altíku,tak to mi hlava nebere...



Vape uvádí max teplotu chladiče regulátoru 95°C. Já na něm ruku neudržím.

Dráty od altíku do regulátoru se mi taky hřály a vše fungovalo OK.

(reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 06:26 | Nahoru | #5
Danielos> Je to dost na hraně,ale budiž.Nicméně obojí svědčí o dimenzování na hraně a při jakémkoliv problému to půjde do kopru.

1 reakcí na tento příspěvek Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 08:32 | Nahoru | #6
Draty od statoru jsou u Hondy lakované. Málokdo to ví a pokud se pak jen nacvakaká konektor tak je tam prechodový odpor a hreje se to. Skoncí to vypálením konektoru. Je potreba ty vodice dratek po dratku oskrabat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 09:24 | Nahoru | #7

petrvtr_new píše: Draty od statoru jsou u Hondy lakované. Málokdo to ví a pokud se pak jen nacvakaká konektor tak je tam prechodový odpor a hreje se to. Skoncí to vypálením konektoru. Je potreba ty vodice dratek po dratku oskrabat.



Lakovany je drat na vinuti. Zlutej vodic na kterej se nacvakava faston rozhodne lakovanej nejni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 09:33 | Nahoru | #8

gugo píše: Lakovany je drat na vinuti. Zlutej vodic na kterej se nacvakava faston rozhodne lakovanej nejni.



Rozhodne je. Overeno osobne.

(reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 11:25 | Nahoru | #9
petrvtr_new> Tak posledni honda ktery jsem menil regulator a delal kabelaz by ta pocitam rok tak 92 , bylo to minuly tyden a ten to rozhodne nemel.
Nepletes si to s oxidaci, ktera ti pak proleze celym dratem ? Me totiz nejak unika proc by mela licna mit lakovany jednotlivy draty lanka ?

Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 11:35 | Nahoru | #10
Ja nevim proc, take mi to prislo neobvykle. Ale setkal jsem se s tim na sve VTR a kamosi na VFR800 a Blackbirdovi take. Nijake dalsi info rict k tomu nemuzu.

2 reakcí na tento příspěvek Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 11:56 | Nahoru | #11
Presne s tim jsem mel problemy taky ,vyhral se mi stekr (altik regler) ikdyz byl zakrimpovanej na IA kvalitu.....a porad to zlobilo.....nejjednodussi a zaroven nejefektivnejsi reseni je nemit stekr.....rada od elektrikare(sice prasarna ale doposud funkcni) normalne draty k sobe zakroutit a pres ne stahovaci buzirka...prechodovy odpor nulovy,vlhkost se do roho nedostane a je klid...krouceny spoj vyhrany boj.....

1 reakcí na tento příspěvek Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 11:59 | Nahoru | #12
Licna, která má izolaci určitě lakovaná není

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 12:05 | Nahoru | #13

Bornys píše: Presne s tim jsem mel problemy taky ,vyhral se mi stekr (altik regler) ikdyz byl zakrimpovanej na IA kvalitu.....a porad to zlobilo.....nejjednodussi a zaroven nejefektivnejsi reseni je nemit stekr.....rada od elektrikare(sice prasarna ale doposud funkcni) normalne draty k sobe zakroutit a pres ne stahovaci buzirka...prechodovy odpor nulovy,vlhkost se do roho nedostane a je klid...krouceny spoj vyhrany boj.....



Vseho do casu. Buzirka se ti vyhreje, vhlkost se ti mezi to dostane tak jako tak a bydes natom hur nez z konektorem. Ten aspon ocistis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 12:16 | Nahoru | #14
gugo> Je to tam 6 let a klid....a zapomen ze konektor ocistis..... dostane se ti do nej vlhkost piny ti zoxidovati...prechodak je na svete a uz se to roztejka....nejvetsi problem je prave ta vlhkost a stahovaci elektrikarska buzirka se hned tak nevyhreje, nema proc.....neni tam prechodak,proto to tolik nehreje....vyhrejva se to vzdy az s prechodakem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 12:47 | Nahoru | #15

Fidži_CZ píše: Licna, která má izolaci určitě lakovaná není



No kdybych z toho ten povlak neskrabal tak to netvrdim

(reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 12:54 | Nahoru | #16
Bornys> Fakt , kdyz je konektor primo v regleru tak se hreje od regleru. Ja ti neberu kvalitu tveho spoje, ale kdyby nebylo nic lepsiho asi by se nedelaly fastony ? Ono je treba taky nekdy neco nedestruktivne odpojit.
Krom toho faston ocistis od oxidace celkem snadno a kdyz ne tak ho vymenis. Mam motku z roku 98, fastony na regleru jsem cistil jednou a to pouze preventivne. Obcas nekomu elektriku na motorce udelam/dodelam/prdelam opravim, takze neberu zkusenosti pouze se svoji motorkou. Rozhodne ti muzu rict, ze bych si fakt nedovolil poslat od svych vrat motorku se smotanejma dratama, bo bych vypadal jak hofado.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 12:55 | Nahoru | #17
petrvtr_new> Snazil jsem se najit na netu licnu s buzirkou a lakovou izolaci marne. Podle me si skrabal oxidaci co ti vylezla po dratech pod buzirku.

(reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:16 | Nahoru | #18

gugo píše: petrvtr_new> Snazil jsem se najit na netu licnu s buzirkou a lakovou izolaci marne. Podle me si skrabal oxidaci co ti vylezla po dratech pod buzirku.



Clovece to si nemyslim. Byl to zcela homogenni povlak a bylo to docela daleko od konektoru.

(reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:18 | Nahoru | #19

Bornys píše: Presne s tim jsem mel problemy taky ,vyhral se mi stekr (altik regler) ikdyz byl zakrimpovanej na IA kvalitu.....a porad to zlobilo.....nejjednodussi a zaroven nejefektivnejsi reseni je nemit stekr.....rada od elektrikare(sice prasarna ale doposud funkcni) normalne draty k sobe zakroutit a pres ne stahovaci buzirka...prechodovy odpor nulovy,vlhkost se do roho nedostane a je klid...krouceny spoj vyhrany boj.....



Take se tomu rika 'zatorka lineho fusera' ... a je to prasarna prvni tridy.
A pritom to staci po zakrouceni proletovat a misto 'stahovaci buzirky' (spis myslis smrstovaci buzirku, ne?) pouzit elektrikarskou smrstovaci pasku a ze zatorky lineho fusera je opravdicka zatorka, spoj ktery vydrzi vsechno. Pokud tedy dotycny fuser umi letovat ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:23 | Nahoru | #20

gugo píše: petrvtr_new> Snazil jsem se najit na netu licnu s buzirkou a lakovou izolaci marne. Podle me si skrabal oxidaci co ti vylezla po dratech pod buzirku.



Netusim, jestli to Honda pouziva na vodice mezi alternator a regulator, ale izolovany kabel s jednotlivymi lakovanymi draty opravdu existuje/existoval - je urceny pro pajene spoje. Ten lak je stejny jako se pouziva/pouzival na kryti vodive strany plosnych spoju a je pajeci - tzn. ze pri pajeni se roztavi a pomaha vytvorit kvalitni spoj - nemusis draty pred pajenim ocinovavat, matlat kalafunou a tak. Netusim, jestli se da dneska nekde koupit, ale doma ho ze starych zasob jeste par km mam .

edit: prodava se uplne normalne

Naposledy editováno 24.07.2013 13:25:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:28 | Nahoru | #21
Medved> No ale to je neco jineho nez lakova izolace pouzivana na vinuti. Ale mozna jsem to je blbe chapal. Jinak se delaj i cinovany draty to vim.

JInak stim pajenim, ono je to taky docela sporne, protoze polovina lidi ti rekne, ze letovanej spoj se ti uklepe a mimalne v 50ti % pripadu budou mit pravdu, protoze kdyz bude nekde chycenej napevno tak se uklepe. (vim ze se to da delat i tak aby se neuklepal), ale zase je to zavisle umeni kazdeho soudruha a co si budem povidat i na kvalite toho kusu kterej zrovna delas. ME z toho porad vychazi jako optimalni faston (ev, jinej typ nacvakavacicho onektoru).

1 reakcí na tento příspěvek Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:31 | Nahoru | #22
Jak nám říkali v učení - kroucený spoj nejlepší spoj. Dnes se tomu říká ovinovaný spoj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:32 | Nahoru | #23

PEPAFJR píše: Jak nám říkali v učení - kroucený spoj nejlepší spoj. Dnes se tomu říká ovinovaný spoj.


Nojo - ale na dratu, ne na lanku ... lanko musis proletovat.

(reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:35 | Nahoru | #24

gugo píše: Medved> No ale to je neco jineho nez lakova izolace pouzivana na vinuti. Ale mozna jsem to je blbe chapal. Jinak se delaj i cinovany draty to vim.

JInak stim pajenim, ono je to taky docela sporne, protoze polovina lidi ti rekne, ze letovanej spoj se ti uklepe a mimalne v 50ti % pripadu budou mit pravdu, protoze kdyz bude nekde chycenej napevno tak se uklepe. (vim ze se to da delat i tak aby se neuklepal), ale zase je to zavisle umeni kazdeho soudruha a co si budem povidat i na kvalite toho kusu kterej zrovna delas. ME z toho porad vychazi jako optimalni faston (ev, jinej typ nacvakavacicho onektoru).



Je to samozrejme jine - je to rozpustena kalafuna s nejakejma dalsima sracema. Ale vysledek je stejny - izoluje to .
S tim pajenim - jsou 'borci' kteri dokazi udelat nevodivy pajeny spoj .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:35 | Nahoru | #25

Medved píše: Nojo - ale na dratu, ne na lanku ... lanko musis proletovat.



Říkám tam něco o licně, raději přivez ukázat BMW sere mě,že jsem Ti ho přenechal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:43 | Nahoru | #26

PEPAFJR píše: Říkám tam něco o licně, raději přivez ukázat BMW sere mě,že jsem Ti ho přenechal.



Ja jsem to jen chtel upresnit - aby tady zase odbornici nezacali kroutit lanka ... .

Dedeckove nemaji narok na BMW ...

(reakce na) Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 13:52 | Nahoru | #27

Medved píše: Ja jsem to jen chtel upresnit - aby tady zase odbornici nezacali kroutit lanka ... .

Dedeckove nemaji narok na BMW ...



Nejsem žádnej dědeček, ale jsem zlej dědek.

Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 14:10 | Nahoru | #28
Krimpovaný spoj nemám v lásce,pájím i krimpované spoje,je to sichr.

Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 19:18 | Nahoru | #29
s tim pajenim u moji motky nevim......kabely od altiku jsou ze stovek dratecku a po propajeni jich tuny vyhrejes,takze jich mraky popraska a je na prechodak,ci uplny uklepani zadelano. A ano byla myslena smrstovaci buzirka a s konektory a fastony a s krimpovanim obecne u tohoto stekru nemam dobry zkusenosti(nedelal jsem ja, ale krimpovaly v Ignitechu) u XX a X11 a mozna i u jinych Hond jsou ty stekry ulozeny v takovym "gumovym" zvonu za motorem a kdyz se tam dostane voda,coz se dostane, tak vlhkost udela svoje......Jasny vim,ze to, co tam mam udelany neni vubec remeslnicky...,ale remeslnicky jsem to nechal delat 3x a pokazdy to dopadlo doslova na hovno. Tak dle rady elektrikare, krouceny spoj vyhrany boj jsem to tak udelal, sice se mi to nelibi ,ale funguje to...a na pajeni me upozornoval at me to ani nenapadne, ze ty "nitky" ,ktery tvori drat leda vyhreju,zkrehnou a pak se rozlamou....

Dráty altík -regulátor

24.7.2013 v 19:19 | Nahoru | #30
Mě se hřejou taky, i po výměně regulátoru. Spíš než na závadu bych to viděl na proudy, který jima tečou. A jak už tady kdosi napsal - regulátor se hřeje nejvíc, když motorka neodebírá žádnej proud = regulátor ho musí všechen zkratovat. Se zapnutýma světlama se bude hřát o poznání míň
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vetší rozeta na VFR800 Honda VFR 800 tomíka46 5 Dnes v 22:46 GL1
Kde koupit nové brzdové destičky ni... Honda VFR 800 adta 2 Dnes v 18:03 elfink
VFR 800 VTEC - špatné studené start... Honda VFR 800 Stratocaster2 5 15.11.2019 v 20:31 Mike70
horní bryle vfr800 vs cb 900 Honda VFR 800 Remi-la-bo 6 13.11.2019 v 17:46 VlaHa
výběr sport tourer [1, 2] Honda VFR 800, Honda CBR 1100XX Blackbird, Kawasaki ... PerNox 39 31.10.2019 v 08:20 mari

TOPlist