prošel jsem snad celý fórum na téma "jakou vybrat" atd., ale nikde jsem nenašel nic k mýmu problému:
Měřím 170 cm a vážím cca 65 kg, takže dost bída.
Začal jsem na GS500E, která mě hodně brzo omrzela a teď mám čtvrtou sezónu YZF600R - super motorka.
Začínám se ale pomalu poohlížet po změně, sporty už mě moc neberou, asi jsem se vyblbnul, a tak přemejšlim o nějakým cesťáku. Nemám sebemenší zkušenosti s těmahle strojema a nemám ani moc možnost se na nějaký svízt (kromě objíždění inzerátů apod.)
Můžete mi poradit, jestli vůbec s mojí postavou přemejšlet nad FJR nebo Panem? BMW jsem zavrhnul hned (i z finančních možností).
Čistě z "hmotnostních" důvodů by bylo asi lepší FJRko, ale .... ?
Díky za vaše názory, komentáře.
M.
Uzavřeno 15.08.2013 v 13:09 uživatelem mirek.81
1 reakcí na tento příspěvek Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
na FJR se mám možnost občas povozit, je to pohodová mašina s kardanem což je na cesty velké + a docela držák stroj. I s Tvou postavou to myslím zvládneš, on kolega je tak o 3-4 cm vyšší jak Ty a na zem dosáhne docela dobře. Ta manipulace je o taky hodně o šikovnosti a nejen o centimetrech a kilech.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
Zkus to, univerzální obecně platná rada neexistuje. Ty, co máš v hledáčku, jsou parníky, na dlouhý cesty v poho, na blbnutí už asi o poznání míň. (I když pořád nemůžu zapomenout na toho chlapíka na nějakým midnightstaru nebo goldwingu nebo co to bylo, co mě někde na nějakém passu léžerně předjel v náklonu za doprovodu spousty jisker, holt kdo umí... ) Velký, těžký, rozmejšlet parkování... Zas to má kardan. No, tvoje volba.
Edit: pokud přestupuješ ze sporta, zkus do hledáčku zahrnout třeba i VFR1200, na cestování to asi bude lepší než sport, a na manipulaci i na blbnutí zase lepší než Pan.
Naposledy editováno 23.07.2013 16:11:32
1 reakcí na tento příspěvek Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
Ten kardan je taky jeden z duvodu, proc premejslim o zmene a tim se vyber dost zuzuje.
Kazdopadne diky za nazor, ne jen tobe, popremejslim ;)
Škoda, že bydlíš tak "daleko". Nicméně, i GAS jezdil/vlastnil PANa i FJR a to je prcek jako my a neměl s nimi problém
S váhou je problém jen při manupulaci na místě i to je jen o zvyku
Takže co se týče jestli tu či tu, tak je to otázka každého soudruha
1 reakcí na tento příspěvek Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
Já mám jen 168cm a jezdil jsem na kde čem, a můžu říct, že sám po FJR koukám od doby co jsem ji vyzkoušel. Výše jmenované mašiny nechci hanit, určitě mají něco do sebe, ale na FJR podle mého soudu nemají. Samozřejmě záleží k jakému účelu má sloužit.
enusim2 píše: videl jsem na passu maleho o hlavu mensiho dedu na Panu.... ale myslim ze kdyz uz jen kouknes na obrazek tak ti musi byt jasne zda se s tim strojem chces prat a budes mit autobus a nebo zvolis nahace (kapotovaneho ala bandaska atd) ja bych Pana chtel ale mam 192/90 :D
Chceš? Mrkni ke mě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
Peacemaker - R1200GS má kámoš, už jsme se domluvili, že jakmile bude mít čas, sejdem se a budu si moct tuhle krávu těžkou vyzkoušet. Nicméně moc si od toho neslibuju, prostě to na mě bude asi moc velký.
Hledal jsem aspoň nějaký údaje o těžišti, ale nikde jsem nic nenašel.
Hlavně se rozhodně nechci dostat do situace, kdy se na nějaký uvažovaný motorce půjdu projet a při manipulaci na místě tomu dotyčnýmu tu motorku položím - stát se může cokoliv.
Guga - včera jsem u krámu na parkovišti potkal staršího chlápka na Panu, tak jsme se trochu dali do řeči, nechal mě na to sednout a trochu pokejvat, musím říct, že je to teda docela síla. V tu chvíli jsem odcházel s pocitem, že si koupím Simsona a bude klid
Jinak samozřejmě díky vám všem tady ve vlákně za reakce!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
mirek.81 píše: Fešo> Musim říct, že jsi mě s timhle modelem docela nahlodal Zatím jsem teda jenom amatérsky zkouknul nějaký videa na youtube, všechny možný články atd., nevypadá to vůbec zle. Jenom mám obavy z toho, že je to "jenom" dvoubuch. Co se týče výkonu, tam si myslím, že těch 85 koní stačí bohatě. Mohl by mi někdo, kdo jezdil jak na 4- tak na 2-válci, objektivně srovnat a vypíchnout největší rozdíly? Na dvouválci jsem neseděl. V brzké době se chystám na nějakej ten inzerát na F800ST, abych se projel, to má Jardaviro určitě pravdu - dokud se člověk nesveze, je to takový plácání napůl o ničem.
Peacemaker - R1200GS má kámoš, už jsme se domluvili, že jakmile bude mít čas, sejdem se a budu si moct tuhle krávu těžkou vyzkoušet. Nicméně moc si od toho neslibuju, prostě to na mě bude asi moc velký.
Hledal jsem aspoň nějaký údaje o těžišti, ale nikde jsem nic nenašel.
Hlavně se rozhodně nechci dostat do situace, kdy se na nějaký uvažovaný motorce půjdu projet a při manipulaci na místě tomu dotyčnýmu tu motorku položím - stát se může cokoliv.
Guga - včera jsem u krámu na parkovišti potkal staršího chlápka na Panu, tak jsme se trochu dali do řeči, nechal mě na to sednout a trochu pokejvat, musím říct, že je to teda docela síla. V tu chvíli jsem odcházel s pocitem, že si koupím Simsona a bude klid
Jinak samozřejmě díky vám všem tady ve vlákně za reakce!!
Jo, je to síla, mě teď připadá skoro každá motorka lehká oproti Panu. Mám všechny 3 kufry, pár doplňků a verzi s ABS, podle TP má pohotovostní hmotnost 326 kg, podle katalogu Motocykl z roku 2006 je naměřená hmotnost 330 kg (nevim jestli s horním kufrem a plotnou). Nicméně je to kráva těžká a ještě jak je celá oplastovaná - no nechci aby mi spadla na zem. Ale jak se jí roztočí kola, je těžkopádnost ta tam, stačí 20 km/h. Naopak na horší cestě je ta váha docela přínosná - motorku to moc "nerozhází" a podvozek je dostatečně dimenzovanej.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
Ale pomalu ale jistě se smiřuju s tím, že stejným způsobem vyškrtnu i to FJRko. Člověk musí mít v tý manipulaci rezervu, ne aby musel řešit jestli může/nemůže natankovat plnou, aby byl schopnej vůbec odkličkovat od pumpy, nebo vybírat po cestě ubytování, který má vhodnou parkovací plochu atd. Nebo baťůžku řikat "Běž se postavit támhle na rovinu, tam tě naberu, tady ještě ne." A mám takovej pocit, že to by byl přesně můj případ. Moje YZF600R má nějakých 215 kg a stalo se mi nejednou, že jsem pobavil přihlížející při mý manipulaci na místě do mírnýho kopečka, kterej jsem musel "odcouvat".
Při pohledu na to nádherný FJR si člověk říká "no a co, tak budu líp vybírat místa, kde zastavim", ale otázka je, jestli to vůbec jde takhle dělat. A i kdyby, tak je otázka času, kdy se někde zakufruje a pak babo raď co s tim. Je sice hezký, že ty kila po rozjezdu nejsou znát, ale k čemu je to dobrý, když na místě se manipulovat musí.
Ani nevíte, jak závidim všem větším, který tohle řešit nemusej Na druhou stranu lepší než 205 cm, to jsem na tom myslim si líp zase já.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou cestovní motorku pro 170 cm / 65 kg
Chtěl bych si koupit FJR. Mám nějaké vyhlídnuté, ale váhám, zda vybrat s továrníma výfukama nebo s např. s Leovince. Co radíte? R.
Mam za sebou prvni jizdu (Mor. Trebova - Jablonec), ve srovnani se ctyrvalcem opravdu rozdil ve vsem, coz asi nikoho neprekvapi ;) Ale totalne me krka ten system blinkru! Ten soudruzi v BMW opravdu podelali. Kdo zna, pochopi. Ze se dava blinkr na obou riditkach, na to jsem si zvyknul hned, ale vypinani je fakt strasny. No nic. Na vsem se neco najde.
Takze jeste jednou diky vsem a preju hodne km bez nehody.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda ST1300 Pan European Honda ST 1300 Pan European | dumas74 | 14 | 20.4.2024 v 16:08 Fueltank |
Niečo so spojkou FJR 1300 - 2007 Yamaha FJR 1300 | Fitipaldi33 | 10 | 2.4.2024 v 20:58 Iceman111 |
Zaslepky usazení bočních kufru na F... Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 20 | 26.3.2024 v 18:02 Wolf33 |
Zapojení doplňkového ukazatele rych... [1, 2] Yamaha FJR 1300 | Wolf33 | 35 | 25.3.2024 v 13:30 assassin |
Zvýšeni řiditek Honda ST 1300 Pan European | Tonikc | 10 | 25.2.2024 v 09:22 Fous1 |